Toimintaterapian soveltamisalueen mukainen käytännön harjoittelu 1 (4 op)
Toteutuksen tunnus: TH00CL84-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
15.05.2024 - 31.07.2024
Ajoitus
26.08.2024 - 04.11.2024
Opintopistemäärä
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
13 - 24
Koulutus
- Toimintaterapeuttikoulutus
Opettaja
- Irina Katajisto-Korhonen
- Johanna Säteri
- Heli Arokki
Ryhmät
-
PTOIMS23Toimintaterapeutti (AMK), S23
- 06.09.2024 12:15 - 15:30, Kuvitteellisen_leikin_ilo_Toimintaterapian soveltamisalueen mukainen käytännön harjoittelu 1 TH00CL84-3002
- 12.09.2024 15:15 - 16:00, VMI_Toimintaterapian soveltamisalueen mukainen käytännön harjoittelu 1 TH00CL84-3002
- 16.09.2024 08:00 - 16:00, Toimintaterapian soveltamisalueen mukainen käytännön harjoittelu 1 TH00CL84-3002
- 17.09.2024 08:00 - 16:00, Toimintaterapian soveltamisalueen mukainen käytännön harjoittelu 1 TH00CL84-3002
- 01.10.2024 10:00 - 12:00, MT INFO_Toimintaterapian soveltamisalueen mukainen käytännön harjoittelu 1 TH00CL84-3002
- 03.10.2024 12:30 - 15:45, Purku_Toimintaterapian soveltamisalueen mukainen käytännön harjoittelu 1 TH00CL84-3002
- 14.10.2024 09:00 - 13:00, MT: VQ simulaatio_Toimintaterapian soveltamisalueen mukainen käytännön harjoittelu 1 TH00CL84-3002
- 28.10.2024 12:00 - 16:00, MT harkkapurku_Toimintaterapian soveltamisalueen mukainen käytännön harjoittelu 1 TH00CL84-3002
Tavoitteet
Opiskelija osaa
• suunnitella, toteuttaa ja raportoida sovittuihin soveltamisalueisiin sisältyviä käytännön harjoituksia.
Sisältö
Soveltamisalueen mukainen käytännön harjoittelu
Opetusmenetelmät
Opintojakso sisältää itsenäistä opiskelua ja käytännön harjoittelua.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Opiskelu tapahtuu tekemällä oppimisen periaattein.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
27 tuntia opiskelijan työtä vastaa 1 op = 108t opiskelijan työtä
2op 54t Heli
info 1h osana lapsen ja kouluikäisen toiminnallisuuden tukeminen infoa
7hx2 päiväkodissa
5h teorialähiopetus
4h itsenäinen työskentely teorian parissa
27h leikinarvioinnin ja VMI-testin raportointi
3h purku
2op 54t Mielenterveys /
2 t info
6t käytännön harjoittelu koululla + 32 t itsenäinen harjoittelu ja mittareiden kokeilu asiakkaan kanssa
4 t harjoittelun purku
10 t kirjallinen raportti
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty suoritus:
Opiskelija suorittaa jaksolle sisältyvät oppimistehtävät määräajan puitteissa.
Opiskelija noudattaa opintojakson ohjeita
Opiskelija osoittaa riittävää tietämystä opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
Opiskelija tarkastelee asioita eri näkökulmista.
Opiskelija käyttää annettua lähdekirjallisuutta tai hyödyntää asianmukaisia lähteitä
Opiskelija käyttää asianmukaisia lähdeviitemerkintöjä
Sisällön jaksotus
Soveltamisalueen mukainen käytännön harjoittelu
Eetu Väre Leikin arviointi: Kuvitteellisen Leikin ilo
Leikin arviointi teoria, lähiopetus 4h
Arviointimenetelmä: VMI, teoria 1h
Käytännön toteutus itsenäisesti: Leikin arviointi itse hankkimalle asiakkaalle sekä VMI-testi 14h
Purku leikin arvioinnille 3h
VMI-testi kirjallinen palaute
Mielenterveys
1.10.2024 2h Opintojakson info
vk 40- Mittareiden käytännön harjoittelu itsenäisesti ja toteutus asiakkaan kanssa
- Mittarien lainaus ja käyttö vain koululla. Mittarit sijaitsevat ICT B2050 -tilassa, jossa niitä saa käyttää. Luokan saa auki opettajien tai infon avulla.
14.10.2024 6t: 4h VQ-mittarin käytön harjoittelu koululla (simulaatio) (Johanna)
28.10.2024 4t: Näyttöpäivä / harjoittelun purku (mt)
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Hyväksytty-hylätty: Hyväksytty suoritus edellyttää opintojakson tehtävien suoritusta hyväksytysti annettuun määräaikaan mennessä. Katso tarkemmat kriteerit seuraavasta kohdasta.
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole saavuttanut arviointikriteerien tyydyttävää tasoa tai palauttanut vaadittuja tehtäviä opintojakson ajoituksen aikana.
Esitietovaatimukset
Moduulit:
Toiminta toimintaterapian kiinnostuksen kohteena
Toiminnan terapeuttinen käyttö
Opintojaksot:
Lasten neurologia, Psykiatria
Lasten ja kouluikäisten toiminnallisuuden tukeminen
Mielenterveyden ja toiminnallisuuden tukeminen
Harjoittelut:
Toiminnallisuuden arviointi käytännössä
Terapeuttinen ohjaaminen käytännössä