Siirry suoraan sisältöön

Yritystoiminta ja markkinointiLaajuus (5 op)

Tunnus: KH00BF16

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa kuvata ja analysoida yritystoiminnan keskeiset osa-alueet ja kannattavan liiketoiminnan edellytykset. Hän osaa etsiä ratkaisuja toimivan liikeidean löytämiseen ja menestymismahdollisuuksien selvittämiseen. Opiskelija osaa kertoa sopivista markkinoinnin kilpailukeinoista tavoiteltujen asiakassegmenttien saavuttamisessa.

Sisältö

• Yrittäjyys
• Yrityksen toimintaympäristö
• Asiakaslähtöisyys ja markkinointi
• Yritystoiminnan suunnittelu, käynnistäminen, organisointi ja kehittäminen

Ilmoittautumisaika

03.08.2024 - 01.09.2024

Ajoitus

02.09.2024 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liiketoiminnan logistiikan koulutus
Opettaja
  • Heidi Kurvinen
Ryhmät
  • PLILOS24A
    PLILOS24A

Tavoitteet

Opiskelija osaa kuvata ja analysoida yritystoiminnan keskeiset osa-alueet ja kannattavan liiketoiminnan edellytykset. Hän osaa etsiä ratkaisuja toimivan liikeidean löytämiseen ja menestymismahdollisuuksien selvittämiseen. Opiskelija osaa kertoa sopivista markkinoinnin kilpailukeinoista tavoiteltujen asiakassegmenttien saavuttamisessa.

Sisältö

• Yrittäjyys
• Yrityksen toimintaympäristö
• Asiakaslähtöisyys ja markkinointi
• Yritystoiminnan suunnittelu, käynnistäminen, organisointi ja kehittäminen

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Jokaisen opiskelijan edellytetään osallistuvan aktiivisesti opetukseen. Oppimisen kannalta osallistuminen opetukseen on tärkeää.

Ilmoittautumisaika

03.08.2024 - 01.09.2024

Ajoitus

02.09.2024 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liiketoiminnan logistiikan koulutus
Opettaja
  • Heidi Kurvinen
Ryhmät
  • PLILOS24B
    PLILOS24B

Tavoitteet

Opiskelija osaa kuvata ja analysoida yritystoiminnan keskeiset osa-alueet ja kannattavan liiketoiminnan edellytykset. Hän osaa etsiä ratkaisuja toimivan liikeidean löytämiseen ja menestymismahdollisuuksien selvittämiseen. Opiskelija osaa kertoa sopivista markkinoinnin kilpailukeinoista tavoiteltujen asiakassegmenttien saavuttamisessa.

Sisältö

• Yrittäjyys
• Yrityksen toimintaympäristö
• Asiakaslähtöisyys ja markkinointi
• Yritystoiminnan suunnittelu, käynnistäminen, organisointi ja kehittäminen

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Jokaisen opiskelijan edellytetään osallistuvan aktiivisesti opetukseen. Oppimisen kannalta osallistuminen opetukseen on tärkeää.

Ilmoittautumisaika

02.07.2022 - 16.09.2022

Ajoitus

01.08.2022 - 31.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Paikasta riippumaton

Opetuskielet
  • Suomi
Opettaja
  • Annamari Heikkilä
Ryhmät
  • PLILOS22B
    PLILOS22B
  • PLILOS22A
    PLILOS22A

Tavoitteet

Opiskelija osaa kuvata ja analysoida yritystoiminnan keskeiset osa-alueet ja kannattavan liiketoiminnan edellytykset. Hän osaa etsiä ratkaisuja toimivan liikeidean löytämiseen ja menestymismahdollisuuksien selvittämiseen. Opiskelija osaa kertoa sopivista markkinoinnin kilpailukeinoista tavoiteltujen asiakassegmenttien saavuttamisessa.

Sisältö

• Yrittäjyys
• Yrityksen toimintaympäristö
• Asiakaslähtöisyys ja markkinointi
• Yritystoiminnan suunnittelu, käynnistäminen, organisointi ja kehittäminen

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

02.12.2021 - 17.01.2022

Ajoitus

01.01.2022 - 29.05.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Opettaja
  • Monica Tamminen
Ryhmät
  • MLILOK22
    Liiketoiminnan logistiikan koulutus

Tavoitteet

Opiskelija osaa kuvata ja analysoida yritystoiminnan keskeiset osa-alueet ja kannattavan liiketoiminnan edellytykset. Hän osaa etsiä ratkaisuja toimivan liikeidean löytämiseen ja menestymismahdollisuuksien selvittämiseen. Opiskelija osaa kertoa sopivista markkinoinnin kilpailukeinoista tavoiteltujen asiakassegmenttien saavuttamisessa.

Sisältö

• Yrittäjyys
• Yrityksen toimintaympäristö
• Asiakaslähtöisyys ja markkinointi
• Yritystoiminnan suunnittelu, käynnistäminen, organisointi ja kehittäminen

Arviointiasteikko

H-5

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole osallistunut aktiivisesti läsnäolotunneille ja ryhmän työskentelyyn. Opiskelijalla vakavia puutteita tietämyksessä, tekemisessä ja tuotoksissa. Esimerkiksi omaehtoinen tiedonhaku puuttuu tai vaadittua kirjallisuutta ei ole luettu tai vaadittuja työkaluja ja teorioita ei ole hyödynnetty tehtävissä tai osallistumattomuus vaadittuihin esityksiin tai tehtäviä puuttuu kokonaan tai ne on palautettu myöhässä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Tehtävät on palautettu aikataulussa, mutta ne ovat hyvin suppeita ja puutteellisia. Tai esityksissä on suuria puutteita.
Opiskelija käyttää keskeisiä liiketaloudellisia käsitteitä ja perusteorioita kertoessaan löydöksistään ja havainnoistaan. Osaa kuvailla, luokitella ja luetella asioita. Tuotokset ovat kuvailevia, mutta ei sisällä omaa pohdintaa tai syntyneitä oivalluksia. Yksittäiset teoriat tai käytännön havainnoinnit eivät linkity suurempaan kokonaisuuteen.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Tehtävät on palautettu aikataulussa, ja ne ovat laajoja ja hyviä, teorioita on hyödynnetty, ja ohjeistettuja työkaluja on käytetty. Lähdekirjallisuutta on käytetty laajasti. Ja esitykset ovat ansiokkaita.
Opiskelija ymmärtää kokonaisuuksia ja käyttää teoriaa sen kuvaamiseen. Osoittaa kykyä soveltaa jotain aihealueeseen liittyvää periaatetta ja kykenee yhdistelemään asioita. Hyödyntää hankkimaansa materiaalia ja teoriaa tehtävien suorittamisessa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Tehtävien suorittamisessa on erityisiä ansioita ja ne ovat laajoja ja perusteellisia.
Opiskelija näkee alalle ja organisaatiolle kriittisiä menestystekijöitä, ymmärtää teorioita ja esittää perustellen löydöksiään. Kykenee näkemään kehittämiskohteita ja on kriittisesti ajatteleva. Osaa analysoida syy-seuraussuhteita ja käsittelee asioita oivaltavasti. Laadukasta taustamateriaalia on haettu, löydetty ja sen käyttö on perusteltua.