Kehittämis-, tutkimus- ja innovaatio-osaaminenLaajuus (3 op)
Tunnus: TH00BU88
Laajuus
3 op
Osaamistavoitteet
Kehittämis-, tutkimus- ja innovaatio-osaaminen KEHI 3 op
Opintojakso sisältää 1 op englannin kielellä toteutettavia opintoja
Tavoitteet
Opiskelija
• harjaantuu tunnistamaan ammatillisen tehtäväkenttänsä keskeisiä kehittämistarpeita
• tietää terveydenhuollon kehittämisen ja terveystieteellisen tutkimusprosessin, sekä projektityöskentelyn luonteen ja kulun
• osaa käyttää tavallisimpia tutkimus- ja kehittämistyön menetelmiä
• osaa tulkita ja soveltaa kehittämis- ja tutkimustyössä tuotettuja tuloksia
Sisältö
Sisältö
• keskeiset käsitteet: terveydenhuollon ja hoitotyön kehittäminen, tieteellinen tutkimus, soveltava tutkimus, projektityö
• tutkivan kehittämisen eettiset ja juridiset lähtökohdat
• tutkimus- ja kehittämishankkeen vaiheet
• tutkimus- ja kehittämismenetelmät
• aineiston keruu, käsittely ja analysointi
• tutkimustulosten tulkinta ja soveltaminen
• tutkimuksen luotettavuus ja eettisyys
• kehittämis- ja tutkimustyön suunnittelu ja raportointi
Ilmoittautumisaika
02.12.2022 - 26.03.2023
Ajoitus
20.03.2023 - 01.05.2023
Opintopistemäärä
3 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 30
Koulutus
- Sairaanhoitajakoulutus
Opettaja
- Kati Lahtinen
- Tuija Leinonen
Ajoitusryhmät
- Vain avoimen AMK:n opiskelijoille (Tutkinto-opiskelija ilmoittaudu joka tapauksessa, toteutus ei ole vain avoimen opiskelijoille) (Koko: 5. Avoin AMK: 5.)
Ryhmät
-
PSHTS20ASairaanhoitajakoulutus, Turku, S20A
Pienryhmät
- Vain avoimen AMK:n opiskelijoille (Tutkinto-opiskelija ilmoittaudu joka tapauksessa, toteutus ei ole vain avoimen opiskelijoille)
Tavoitteet
Kehittämis-, tutkimus- ja innovaatio-osaaminen KEHI 3 op
Opintojakso sisältää 1 op englannin kielellä toteutettavia opintoja
Tavoitteet
Opiskelija
• harjaantuu tunnistamaan ammatillisen tehtäväkenttänsä keskeisiä kehittämistarpeita
• tietää terveydenhuollon kehittämisen ja terveystieteellisen tutkimusprosessin, sekä projektityöskentelyn luonteen ja kulun
• osaa käyttää tavallisimpia tutkimus- ja kehittämistyön menetelmiä
• osaa tulkita ja soveltaa kehittämis- ja tutkimustyössä tuotettuja tuloksia
Sisältö
Sisältö
• keskeiset käsitteet: terveydenhuollon ja hoitotyön kehittäminen, tieteellinen tutkimus, soveltava tutkimus, projektityö
• tutkivan kehittämisen eettiset ja juridiset lähtökohdat
• tutkimus- ja kehittämishankkeen vaiheet
• tutkimus- ja kehittämismenetelmät
• aineiston keruu, käsittely ja analysointi
• tutkimustulosten tulkinta ja soveltaminen
• tutkimuksen luotettavuus ja eettisyys
• kehittämis- ja tutkimustyön suunnittelu ja raportointi
Oppimateriaalit
Ojasalo, K.; Moilanen, T. & Ritalahti, J. 2014. 3. uudistettu painos. Kehittämistyön menetelmät. Uudenlaista osaamista liiketoimintaan. Helsinki: Sanoma Pro Oy
Salonen, K.; Eloranta, S; Hautala, T. & Kinos, S. 2017. Kehittämistoiminta ja kehittämisen menetelmiä ammatillisessa korkeakoulutuksessa. Oppimateriaaleja 108. Turku: Turun ammattikorkeakoulu. https://www.turkuamk.fi/fi/tutkimus-kehitys-ja-innovaatiot/julkaisuhaku/31/
Toikko, T. & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampere University Press. https://trepo.tuni.fi/handle/10024/100802
Vilkka, H. 2015. Tutki ja kehitä. 4. uudistettu painos. Jyväskylä: PS-kustannus.
Vilkka, H. & Airaksinen, T. 2003. Toiminnallinen opinnäytetyö. Helsinki: Tammi.
Opetusmenetelmät
Opintojaksoon kuuluu laajuudeltaan eri kokoisia tehtäviä sekä niiden työstämiseen ja ratkaisemiseen tarkoitettuja materiaaleja.
Materiaalit on usein liitetty suoraan tehtäviin tai tehtäväkuvauksiin.
Lähtökohtaisesti voit edetä oman mielenkiintosi mukaan, kunhan teet kaikki opintojakson tehtävät.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Opintojakso arvioidaan numeerisesti asteikolla 0-5. Numero määräytyy tentin pistemäärän perusteella seuraavan asteikon mukaisesti:
alle 35p = Hylätty (0)
35-41 p = T1
42-48 p = T2
49-55 p = H3
56-62 p = H4
63-70 p = K5
Tentti perustuu eri teemojen välilehtien tehtäviin sekä alan menetelmäkirjallisuuteen Ojasalo ym. 2014, Vilkka 2015 ja Vilkka & Airaksinen 2003 soveltuvin osin.
Tenttipäivät ovat: TULOSSA TAMMIKUUSSA klo 08.00-23.00. Tenttiin on varattu aikaa 45 min ja se sisältää monivalintakysymyksiä (huom. tentti sulkeutuu kuitenkin klo 23.00, eli tentti tulee aloittaa riittävän ajoissa). Riittää, että yksi tenteistä on hyväksytysti suoritettu.
Opiskelija voi uusia hyväksytyn tenttisuorituksen yhden kerran korottaakseen opintojakson arvosanaa. Korotus tehdään joko saman toteutuksen/päivän tentissä tai seuraavan toteutuksen tentissä. Hylätyn tentin voi uusia kahdesti.
Opintojakson hyväksytty suoritus
Opintokonaisuuden hyväksytty suorittaminen edellyttää hyväksytyn tenttisuorituksen lisäksi, että olet suorittanut hyväksytysti KAIKKI teemojen alta löytyvät tehtävät
olet täyttänyt reflektiotehtävän.
.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Opintojakson tehtävät edellyttävät materiaaliin ja lähteisiin paneutumista ja tiedon prosessointia. Tämä puolestaan vaatii aikaa ja panostusta ajatteluun. Varaa siis aikaa ja suunnittele ajankäyttösi niin, ettei oppimisprosessisi keskeydy.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintokokonaisuus on laajuudeltaan 3 op (81 tuntia)
Aikataulutuksen helpottamiseksi tehtävät on pisteytetty tähdillä vaativuuden mukaan: *, ** tai ***.
Sisällön jaksotus
Opintojakso on verkkototeutus 3 op.
Opintojakso koostuu ItsLearningissa seuraavista osioista:
1) Tervetuloa KETUI opintojaksolle: Yleistietoa opintojaksosta
2) Orientaatio opintojaksoon: Orientoivia tehtäviä
3) KETUI perusteet: Määrälliset menetelmät, laadulliset menetelmät, kirjallisuuskatsaus, kehittäminen ja innovointi sekä eettisyys ja luotettavuus
4) KETUI syventävät: Tarkoitettu niille opiskelijoille, joilla opintojakso on 5 opintopistettä
5) Opintojakson materiaalia
6) Tentti ja palaute: Opintojakson tentti, reflektiotehtävä ja palaute
Viestintäkanava ja lisätietoja
Its pulmanurkka/yleiskatsaus.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintokonaisuuden hyväksytty suorittaminen edellyttää hyväksytyn tenttisuorituksen lisäksi, että olet suorittanut hyväksytysti KAIKKI teemojen alta löytyvät tehtävät.
Olet täyttänyt reflektiotehtävän.
Opintojakso tulee olla suoritettuna opinnäytetyön suunnitelman teon aikana. Opinnäytetyön suunnitelmasta ei saa hyväksyttyä arviointia, ennen kuin tämä KETUI- opintojakso on suoritettu hyväksytysti.
Hylätty (0)
alle 35p = Hylätty (0)
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
35-41 p = T1
42-48 p = T2
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
49-55 p = H3
56-62 p = H4
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
63-70 p = K5
Ilmoittautumisaika
02.12.2022 - 31.03.2023
Ajoitus
01.03.2023 - 30.04.2023
Opintopistemäärä
3 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Toimipiste
Salo IoT Campus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Sairaanhoitajakoulutus
Opettaja
- Kati Lahtinen
Ryhmät
-
MSAISS20Sairaanhoitajakoulutus, monimuoto, Salo
Tavoitteet
Kehittämis-, tutkimus- ja innovaatio-osaaminen KEHI 3 op
Opintojakso sisältää 1 op englannin kielellä toteutettavia opintoja
Tavoitteet
Opiskelija
• harjaantuu tunnistamaan ammatillisen tehtäväkenttänsä keskeisiä kehittämistarpeita
• tietää terveydenhuollon kehittämisen ja terveystieteellisen tutkimusprosessin, sekä projektityöskentelyn luonteen ja kulun
• osaa käyttää tavallisimpia tutkimus- ja kehittämistyön menetelmiä
• osaa tulkita ja soveltaa kehittämis- ja tutkimustyössä tuotettuja tuloksia
Sisältö
Sisältö
• keskeiset käsitteet: terveydenhuollon ja hoitotyön kehittäminen, tieteellinen tutkimus, soveltava tutkimus, projektityö
• tutkivan kehittämisen eettiset ja juridiset lähtökohdat
• tutkimus- ja kehittämishankkeen vaiheet
• tutkimus- ja kehittämismenetelmät
• aineiston keruu, käsittely ja analysointi
• tutkimustulosten tulkinta ja soveltaminen
• tutkimuksen luotettavuus ja eettisyys
• kehittämis- ja tutkimustyön suunnittelu ja raportointi
Oppimateriaalit
Ojasalo, K.; Moilanen, T. & Ritalahti, J. 2014. 3. uudistettu painos. Kehittämistyön menetelmät. Uudenlaista osaamista liiketoimintaan. Helsinki: Sanoma Pro Oy
Salonen, K.; Eloranta, S; Hautala, T. & Kinos, S. 2017. Kehittämistoiminta ja kehittämisen menetelmiä ammatillisessa korkeakoulutuksessa. Oppimateriaaleja 108. Turku: Turun ammattikorkeakoulu. https://www.turkuamk.fi/fi/tutkimus-kehitys-ja-innovaatiot/julkaisuhaku/31/
Toikko, T. & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampere University Press. https://trepo.tuni.fi/handle/10024/100802
Vilkka, H. 2015. Tutki ja kehitä. 4. uudistettu painos. Jyväskylä: PS-kustannus.
Vilkka, H. & Airaksinen, T. 2003. Toiminnallinen opinnäytetyö. Helsinki: Tammi.
Opetusmenetelmät
Opintojaksoon kuuluu laajuudeltaan eri kokoisia tehtäviä sekä niiden työstämiseen ja ratkaisemiseen tarkoitettuja materiaaleja.
Materiaalit on usein liitetty suoraan tehtäviin tai tehtäväkuvauksiin.
Lähtökohtaisesti voit edetä oman mielenkiintosi mukaan, kunhan teet kaikki opintojakson tehtävät.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Opintojakso arvioidaan numeerisesti asteikolla 0-5. Numero määräytyy tentin pistemäärän perusteella seuraavan asteikon mukaisesti:
alle 35p = Hylätty (0)
35-41 p = T1
42-48 p = T2
49-55 p = H3
56-62 p = H4
63-70 p = K5
Tentti perustuu eri teemojen välilehtien tehtäviin sekä alan menetelmäkirjallisuuteen Ojasalo ym. 2014, Vilkka 2015 ja Vilkka & Airaksinen 2003 soveltuvin osin.
Tenttipäivät ovat: TULOSSA TAMMIKUUSSA klo 08.00-23.00. Tenttiin on varattu aikaa 45 min ja se sisältää monivalintakysymyksiä (huom. tentti sulkeutuu kuitenkin klo 23.00, eli tentti tulee aloittaa riittävän ajoissa). Riittää, että yksi tenteistä on hyväksytysti suoritettu.
Opiskelija voi uusia hyväksytyn tenttisuorituksen yhden kerran korottaakseen opintojakson arvosanaa. Korotus tehdään joko saman toteutuksen/päivän tentissä tai seuraavan toteutuksen tentissä. Hylätyn tentin voi uusia kahdesti.
Opintojakson hyväksytty suoritus
Opintokonaisuuden hyväksytty suorittaminen edellyttää hyväksytyn tenttisuorituksen lisäksi, että olet suorittanut hyväksytysti KAIKKI teemojen alta löytyvät tehtävät
olet täyttänyt reflektiotehtävän.
.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Opintojakson tehtävät edellyttävät materiaaliin ja lähteisiin paneutumista ja tiedon prosessointia. Tämä puolestaan vaatii aikaa ja panostusta ajatteluun. Varaa siis aikaa ja suunnittele ajankäyttösi niin, ettei oppimisprosessisi keskeydy.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintokokonaisuus on laajuudeltaan 3 op (81 tuntia)
Aikataulutuksen helpottamiseksi tehtävät on pisteytetty tähdillä vaativuuden mukaan: *, ** tai ***.
Sisällön jaksotus
Opintojakso on verkkototeutus 3 op.
Opintojakso koostuu ItsLearningissa seuraavista osioista:
1) Tervetuloa KETUI opintojaksolle: Yleistietoa opintojaksosta
2) Orientaatio opintojaksoon: Orientoivia tehtäviä
3) KETUI perusteet: Määrälliset menetelmät, laadulliset menetelmät, kirjallisuuskatsaus, kehittäminen ja innovointi sekä eettisyys ja luotettavuus
4) KETUI syventävät: Tarkoitettu niille opiskelijoille, joilla opintojakso on 5 opintopistettä
5) Opintojakson materiaalia
6) Tentti ja palaute: Opintojakson tentti, reflektiotehtävä ja palaute
Viestintäkanava ja lisätietoja
Its pulmanurkka/yleiskatsaus.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintokonaisuuden hyväksytty suorittaminen edellyttää hyväksytyn tenttisuorituksen lisäksi, että olet suorittanut hyväksytysti KAIKKI teemojen alta löytyvät tehtävät
olet täyttänyt reflektiotehtävän.
Opintojakso tulee olla suoritettuna opinnäytetyön suunnitelman teon aikana. Opinnäytetyön suunnitelmasta ei saa hyväksyttyä arviointia, ennen kuin tämä KETUI- opintojakso on suoritettu hyväksytysti.
Hylätty (0)
alle 35p = Hylätty (0)
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
35-41 p = T1
42-48 p = T2
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
49-55 p = H3
56-62 p = H4
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
63-70 p = K5
Ilmoittautumisaika
02.12.2022 - 31.12.2022
Ajoitus
01.01.2023 - 31.07.2023
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Sairaanhoitajakoulutus
Opettaja
- Tiina Nurmela
Ryhmät
-
PSHTS20CSairaanhoitajakoulutus, Turku, S20C
Tavoitteet
Kehittämis-, tutkimus- ja innovaatio-osaaminen KEHI 3 op
Opintojakso sisältää 1 op englannin kielellä toteutettavia opintoja
Tavoitteet
Opiskelija
• harjaantuu tunnistamaan ammatillisen tehtäväkenttänsä keskeisiä kehittämistarpeita
• tietää terveydenhuollon kehittämisen ja terveystieteellisen tutkimusprosessin, sekä projektityöskentelyn luonteen ja kulun
• osaa käyttää tavallisimpia tutkimus- ja kehittämistyön menetelmiä
• osaa tulkita ja soveltaa kehittämis- ja tutkimustyössä tuotettuja tuloksia
Sisältö
Sisältö
• keskeiset käsitteet: terveydenhuollon ja hoitotyön kehittäminen, tieteellinen tutkimus, soveltava tutkimus, projektityö
• tutkivan kehittämisen eettiset ja juridiset lähtökohdat
• tutkimus- ja kehittämishankkeen vaiheet
• tutkimus- ja kehittämismenetelmät
• aineiston keruu, käsittely ja analysointi
• tutkimustulosten tulkinta ja soveltaminen
• tutkimuksen luotettavuus ja eettisyys
• kehittämis- ja tutkimustyön suunnittelu ja raportointi
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan erikseen Itslearningissa.
Opetusmenetelmät
Verkko-oppiminen, tutkiva oppiminen.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Työelämälähtöisyys
Yksilöllinen oppiminen
Yhteisöllinen oppiminen
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Toteutus on kokonaan verkossa, jolloin itsenäistä työskentelyä on 81 t.
Verkkokurssi sisältää useita tehtäviä, jotka arvioidaan hyväksytty-hylätty periaatteella.
Lopuksi verkossa tehtävä tentti arvioidaan numeerisesti 0-K5.
Sisällön jaksotus
HUOM! Toteutussuunnitelma päivittyy vielä ennen opintojakson alkua.
Opintojakso on verkkototeutus. Alkuinfo lähiopetustilanteena tai verkon kautta (täsmentyy vielä)
- Opintojakso toteutuu viikoilla 2 - 5.
• kehittämis- ja tutkimustoiminnan tavoitteet
• keskeiset käsitteet: kehittämistyö, kehittäminen ja kehittyminen, perustutkimus, soveltava tutkimus, tutkiva kehittäminen, projekti, hanke
• tutkivan kehittämisen eettiset ja juridiset lähtökohdat
• kehittämishankkeen vaiheet
• tieto, näyttö ja näyttöön perustuva kehittäminen
• tutkimusmenetelmät
• aineiston keruu, käsittely ja analysointi
• tutkimuksen luotettavuus ja eettisyys
• tilastolliset menetelmät ja välineet hoitotyön ja terveydenhuollon aineistojen käsittelyssä ja kehittämistyössä
• kehittämis- ja tutkimustyön suunnittelu ja raportointi
Arviointiasteikko
H-5
Ilmoittautumisaika
02.12.2022 - 24.03.2023
Ajoitus
01.01.2023 - 16.04.2023
Opintopistemäärä
3 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Sairaanhoitajakoulutus
Opettaja
- Kati Lahtinen
- Mirka Toivonen
Ryhmät
-
PSHTS20BSairaanhoitajakoulutus, Turku, S20B
Tavoitteet
Kehittämis-, tutkimus- ja innovaatio-osaaminen KEHI 3 op
Opintojakso sisältää 1 op englannin kielellä toteutettavia opintoja
Tavoitteet
Opiskelija
• harjaantuu tunnistamaan ammatillisen tehtäväkenttänsä keskeisiä kehittämistarpeita
• tietää terveydenhuollon kehittämisen ja terveystieteellisen tutkimusprosessin, sekä projektityöskentelyn luonteen ja kulun
• osaa käyttää tavallisimpia tutkimus- ja kehittämistyön menetelmiä
• osaa tulkita ja soveltaa kehittämis- ja tutkimustyössä tuotettuja tuloksia
Sisältö
Sisältö
• keskeiset käsitteet: terveydenhuollon ja hoitotyön kehittäminen, tieteellinen tutkimus, soveltava tutkimus, projektityö
• tutkivan kehittämisen eettiset ja juridiset lähtökohdat
• tutkimus- ja kehittämishankkeen vaiheet
• tutkimus- ja kehittämismenetelmät
• aineiston keruu, käsittely ja analysointi
• tutkimustulosten tulkinta ja soveltaminen
• tutkimuksen luotettavuus ja eettisyys
• kehittämis- ja tutkimustyön suunnittelu ja raportointi
Oppimateriaalit
Ojasalo, K.; Moilanen, T. & Ritalahti, J. 2014. 3. uudistettu painos. Kehittämistyön menetelmät. Uudenlaista osaamista liiketoimintaan. Helsinki: Sanoma Pro Oy
Salonen, K.; Eloranta, S; Hautala, T. & Kinos, S. 2017. Kehittämistoiminta ja kehittämisen menetelmiä ammatillisessa korkeakoulutuksessa. Oppimateriaaleja 108. Turku: Turun ammattikorkeakoulu. https://www.turkuamk.fi/fi/tutkimus-kehitys-ja-innovaatiot/julkaisuhaku/31/
Toikko, T. & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampere University Press. https://trepo.tuni.fi/handle/10024/100802
Vilkka, H. 2015. Tutki ja kehitä. 4. uudistettu painos. Jyväskylä: PS-kustannus.
Vilkka, H. & Airaksinen, T. 2003. Toiminnallinen opinnäytetyö. Helsinki: Tammi.
Opetusmenetelmät
Opintojaksoon kuuluu laajuudeltaan eri kokoisia tehtäviä sekä niiden työstämiseen ja ratkaisemiseen tarkoitettuja materiaaleja.
Materiaalit on usein liitetty suoraan tehtäviin tai tehtäväkuvauksiin.
Lähtökohtaisesti voit edetä oman mielenkiintosi mukaan, kunhan teet kaikki opintojakson tehtävät.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Opintojakso arvioidaan numeerisesti asteikolla 0-5. Numero määräytyy tentin pistemäärän perusteella seuraavan asteikon mukaisesti:
alle 35p = Hylätty (0)
35-41 p = T1
42-48 p = T2
49-55 p = H3
56-62 p = H4
63-70 p = K5
Tentti perustuu eri teemojen välilehtien tehtäviin sekä alan menetelmäkirjallisuuteen Ojasalo ym. 2014, Vilkka 2015 ja Vilkka & Airaksinen 2003 soveltuvin osin.
Tenttipäivät ovat: TULOSSA klo 08.00-23.00. Tenttiin on varattu aikaa 45 min ja se sisältää monivalintakysymyksiä (huom. tentti sulkeutuu kuitenkin klo 23.00, eli tentti tulee aloittaa riittävän ajoissa). Riittää, että yksi tenteistä on hyväksytysti suoritettu.
Opiskelija voi uusia hyväksytyn tenttisuorituksen yhden kerran korottaakseen opintojakson arvosanaa. Korotus tehdään joko saman toteutuksen/päivän tentissä tai seuraavan toteutuksen tentissä. Hylätyn tentin voi uusia kahdesti.
Opintojakson hyväksytty suoritus
Opintokonaisuuden hyväksytty suorittaminen edellyttää hyväksytyn tenttisuorituksen lisäksi, että olet suorittanut hyväksytysti KAIKKI teemojen alta löytyvät tehtävät
olet täyttänyt reflektiotehtävän.
.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Opintojakson tehtävät edellyttävät materiaaliin ja lähteisiin paneutumista ja tiedon prosessointia. Tämä puolestaan vaatii aikaa ja panostusta ajatteluun. Varaa siis aikaa ja suunnittele ajankäyttösi niin, ettei oppimisprosessisi keskeydy.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintokokonaisuus on laajuudeltaan 3 op (81 tuntia)
Aikataulutuksen helpottamiseksi tehtävät on pisteytetty tähdillä vaativuuden mukaan: *, ** tai ***.
Sisällön jaksotus
Opintojakso on verkkototeutus 3 op.
Opintojakso koostuu ItsLearningissa seuraavista osioista:
1) Tervetuloa KETUI opintojaksolle: Yleistietoa opintojaksosta
2) Orientaatio opintojaksoon: Orientoivia tehtäviä
3) KETUI perusteet: Määrälliset menetelmät, laadulliset menetelmät, kirjallisuuskatsaus, kehittäminen ja innovointi sekä eettisyys ja luotettavuus
4) KETUI syventävät VAPAAEHTOINEN: Tarkoitettu niille opiskelijoille, joilla opintojakso on 5 opintopistettä, mutta tehtävästä löytyy erittäin hyödyllistä tietoa opinnäytetyön tekemiseen.
5) Opintojakson materiaalia
6) Tentti ja palaute: Opintojakson tentti, reflektiotehtävä ja palaute
Viestintäkanava ja lisätietoja
Its pulmanurkka/yleiskatsaus.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintokonaisuuden hyväksytty suorittaminen edellyttää hyväksytyn tenttisuorituksen lisäksi, että olet suorittanut hyväksytysti KAIKKI teemojen alta löytyvät tehtävät
olet täyttänyt reflektiotehtävän.
Opintojakso tulee olla suoritettuna opinnäytetyön suunnitelman teon aikana. Opinnäytetyön suunnitelmasta ei saa hyväksyttyä arviointia, ennen kuin tämä KETUI- opintojakso on suoritettu hyväksytysti.
Hylätty (0)
alle 35p = Hylätty (0)
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
35-41 p = T1
42-48 p = T2
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
49-55 p = H3
56-62 p = H4
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
63-70 p = K5
Ilmoittautumisaika
01.11.2022 - 31.03.2023
Ajoitus
01.01.2023 - 31.07.2023
Opintopistemäärä
3 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Toimipiste
Salo IoT Campus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 30
Koulutus
- Sairaanhoitajakoulutus
Opettaja
- Tiina Pelander
- Tuija Leinonen
Ryhmät
-
PSHSS20BSairaanhoitajakoulutus, Salo, S20B
Tavoitteet
Kehittämis-, tutkimus- ja innovaatio-osaaminen KEHI 3 op
Opintojakso sisältää 1 op englannin kielellä toteutettavia opintoja
Tavoitteet
Opiskelija
• harjaantuu tunnistamaan ammatillisen tehtäväkenttänsä keskeisiä kehittämistarpeita
• tietää terveydenhuollon kehittämisen ja terveystieteellisen tutkimusprosessin, sekä projektityöskentelyn luonteen ja kulun
• osaa käyttää tavallisimpia tutkimus- ja kehittämistyön menetelmiä
• osaa tulkita ja soveltaa kehittämis- ja tutkimustyössä tuotettuja tuloksia
Sisältö
Sisältö
• keskeiset käsitteet: terveydenhuollon ja hoitotyön kehittäminen, tieteellinen tutkimus, soveltava tutkimus, projektityö
• tutkivan kehittämisen eettiset ja juridiset lähtökohdat
• tutkimus- ja kehittämishankkeen vaiheet
• tutkimus- ja kehittämismenetelmät
• aineiston keruu, käsittely ja analysointi
• tutkimustulosten tulkinta ja soveltaminen
• tutkimuksen luotettavuus ja eettisyys
• kehittämis- ja tutkimustyön suunnittelu ja raportointi
Arviointiasteikko
H-5
Ilmoittautumisaika
02.12.2022 - 31.01.2023
Ajoitus
01.01.2023 - 31.07.2023
Opintopistemäärä
3 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
5 - 30
Koulutus
- Sairaanhoitajakoulutus
Opettaja
- Tiina Pelander
- Tuuli Paija
Ryhmät
-
PSHTS20VSairaanhoitajakoulutus, Turku, S20A
Tavoitteet
Kehittämis-, tutkimus- ja innovaatio-osaaminen KEHI 3 op
Opintojakso sisältää 1 op englannin kielellä toteutettavia opintoja
Tavoitteet
Opiskelija
• harjaantuu tunnistamaan ammatillisen tehtäväkenttänsä keskeisiä kehittämistarpeita
• tietää terveydenhuollon kehittämisen ja terveystieteellisen tutkimusprosessin, sekä projektityöskentelyn luonteen ja kulun
• osaa käyttää tavallisimpia tutkimus- ja kehittämistyön menetelmiä
• osaa tulkita ja soveltaa kehittämis- ja tutkimustyössä tuotettuja tuloksia
Sisältö
Sisältö
• keskeiset käsitteet: terveydenhuollon ja hoitotyön kehittäminen, tieteellinen tutkimus, soveltava tutkimus, projektityö
• tutkivan kehittämisen eettiset ja juridiset lähtökohdat
• tutkimus- ja kehittämishankkeen vaiheet
• tutkimus- ja kehittämismenetelmät
• aineiston keruu, käsittely ja analysointi
• tutkimustulosten tulkinta ja soveltaminen
• tutkimuksen luotettavuus ja eettisyys
• kehittämis- ja tutkimustyön suunnittelu ja raportointi
Oppimateriaalit
Ojasalo, K.; Moilanen, T. & Ritalahti, J. 2014. 3. uudistettu painos. Kehittämistyön menetelmät. Uudenlaista osaamista liiketoimintaan. Helsinki: Sanoma Pro Oy
Salonen, K.; Eloranta, S; Hautala, T. & Kinos, S. 2017. Kehittämistoiminta ja kehittämisen menetelmiä ammatillisessa korkeakoulutuksessa. Oppimateriaaleja 108. Turku: Turun ammattikorkeakoulu. https://www.turkuamk.fi/fi/tutkimus-kehitys-ja-innovaatiot/julkaisuhaku/31/
Toikko, T. & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampere University Press. https://trepo.tuni.fi/handle/10024/100802
Vilkka, H. 2015. Tutki ja kehitä. 4. uudistettu painos. Jyväskylä: PS-kustannus.
Vilkka, H. & Airaksinen, T. 2003. Toiminnallinen opinnäytetyö. Helsinki: Tammi.
Opetusmenetelmät
Opintojaksoon kuuluu laajuudeltaan eri kokoisia tehtäviä sekä niiden työstämiseen ja ratkaisemiseen tarkoitettuja materiaaleja.
Materiaalit on usein liitetty suoraan tehtäviin tai tehtäväkuvauksiin.
Lähtökohtaisesti voit edetä oman mielenkiintosi mukaan, kunhan teet kaikki opintojakson tehtävät.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Opintojakso arvioidaan numeerisesti asteikolla 0-5. Numero määräytyy tentin pistemäärän perusteella seuraavan asteikon mukaisesti:
alle 35p = Hylätty (0)
35-41 p = T1
42-48 p = T2
49-55 p = H3
56-62 p = H4
63-70 p = K5
Tentti perustuu eri teemojen välilehtien tehtäviin sekä alan menetelmäkirjallisuuteen Ojasalo ym. 2014, Vilkka 2015 ja Vilkka & Airaksinen 2003 soveltuvin osin.
Tenttipäivät ovat: TULOSSA TAMMIKUUSSA klo 08.00-23.00. Tenttiin on varattu aikaa 45 min ja se sisältää monivalintakysymyksiä (huom. tentti sulkeutuu kuitenkin klo 23.00, eli tentti tulee aloittaa riittävän ajoissa). Riittää, että yksi tenteistä on hyväksytysti suoritettu.
Opiskelija voi uusia hyväksytyn tenttisuorituksen yhden kerran korottaakseen opintojakson arvosanaa. Korotus tehdään joko saman toteutuksen/päivän tentissä tai seuraavan toteutuksen tentissä. Hylätyn tentin voi uusia kahdesti.
Opintojakson hyväksytty suoritus
Opintokonaisuuden hyväksytty suorittaminen edellyttää hyväksytyn tenttisuorituksen lisäksi, että olet suorittanut hyväksytysti KAIKKI teemojen alta löytyvät tehtävät
olet täyttänyt reflektiotehtävän.
.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Opintojakson tehtävät edellyttävät materiaaliin ja lähteisiin paneutumista ja tiedon prosessointia. Tämä puolestaan vaatii aikaa ja panostusta ajatteluun. Varaa siis aikaa ja suunnittele ajankäyttösi niin, ettei oppimisprosessisi keskeydy.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintokokonaisuus on laajuudeltaan 3 op (81 tuntia)
Aikataulutuksen helpottamiseksi tehtävät on pisteytetty tähdillä vaativuuden mukaan: *, ** tai ***.
Sisällön jaksotus
Opintojakso on verkkototeutus 3 op
?Opintojakso koostuu ItsLearningissa seuraavista osioista:
1) Tervetuloa KETUI opintojaksolle: yleistietoa opintojaksosta
2) Orientaatio opintojaksoon: orientoivia tehtäviä
3) KETUI perusteet: määrälliset menetelmät, laadulliset menetelmät, kirjallisuuskatsaus, kehittäminen ja innovointi sekä eettisyys ja luotettavuus
4) KETUI syventävät: tarkoitettu niille opiskelijoille, joilla opintojakso on 5 opintopistettä
5) Opintojakson materiaalia
6) Tentti ja palaute: opintojakson tentti, reflektiotehtävä ja palaute
?
Viestintäkanava ja lisätietoja
Its pulmanurkka/yleiskatsaus.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintokonaisuuden hyväksytty suorittaminen edellyttää hyväksytyn tenttisuorituksen lisäksi, että olet suorittanut hyväksytysti KAIKKI teemojen alta löytyvät tehtävät
olet täyttänyt reflektiotehtävän.
Hylätty (0)
alle 35p = Hylätty (0)
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
35-41 p = T1
42-48 p = T2
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
49-55 p = H3
56-62 p = H4
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
63-70 p = K5
Ilmoittautumisaika
02.12.2022 - 13.01.2023
Ajoitus
01.01.2023 - 31.07.2023
Opintopistemäärä
3 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Toimipiste
Salo IoT Campus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 30
Koulutus
- Sairaanhoitajakoulutus
Opettaja
- Tiina Pelander
- Tuija Leinonen
Ajoitusryhmät
- Vain avoimen AMK:n opiskelijoille (Tutkinto-opiskelija ilmoittaudu joka tapauksessa, toteutus ei ole vain avoimen opiskelijoille) (Koko: 5. Avoin AMK: 5.)
Ryhmät
-
PSHSS20ASairaanhoitajakoulutus, Salo, S20A
Pienryhmät
- Vain avoimen AMK:n opiskelijoille (Tutkinto-opiskelija ilmoittaudu joka tapauksessa, toteutus ei ole vain avoimen opiskelijoille)
Tavoitteet
Kehittämis-, tutkimus- ja innovaatio-osaaminen KEHI 3 op
Opintojakso sisältää 1 op englannin kielellä toteutettavia opintoja
Tavoitteet
Opiskelija
• harjaantuu tunnistamaan ammatillisen tehtäväkenttänsä keskeisiä kehittämistarpeita
• tietää terveydenhuollon kehittämisen ja terveystieteellisen tutkimusprosessin, sekä projektityöskentelyn luonteen ja kulun
• osaa käyttää tavallisimpia tutkimus- ja kehittämistyön menetelmiä
• osaa tulkita ja soveltaa kehittämis- ja tutkimustyössä tuotettuja tuloksia
Sisältö
Sisältö
• keskeiset käsitteet: terveydenhuollon ja hoitotyön kehittäminen, tieteellinen tutkimus, soveltava tutkimus, projektityö
• tutkivan kehittämisen eettiset ja juridiset lähtökohdat
• tutkimus- ja kehittämishankkeen vaiheet
• tutkimus- ja kehittämismenetelmät
• aineiston keruu, käsittely ja analysointi
• tutkimustulosten tulkinta ja soveltaminen
• tutkimuksen luotettavuus ja eettisyys
• kehittämis- ja tutkimustyön suunnittelu ja raportointi
Oppimateriaalit
Ojasalo, K.; Moilanen, T. & Ritalahti, J. 2014. 3. uudistettu painos. Kehittämistyön menetelmät. Uudenlaista osaamista liiketoimintaan. Helsinki: Sanoma Pro Oy
Salonen, K.; Eloranta, S; Hautala, T. & Kinos, S. 2017. Kehittämistoiminta ja kehittämisen menetelmiä ammatillisessa korkeakoulutuksessa. Oppimateriaaleja 108. Turku: Turun ammattikorkeakoulu. https://www.turkuamk.fi/fi/tutkimus-kehitys-ja-innovaatiot/julkaisuhaku/31/
Toikko, T. & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampere University Press. https://trepo.tuni.fi/handle/10024/100802
Vilkka, H. 2015. Tutki ja kehitä. 4. uudistettu painos. Jyväskylä: PS-kustannus.
Vilkka, H. & Airaksinen, T. 2003. Toiminnallinen opinnäytetyö. Helsinki: Tammi.
Opetusmenetelmät
Opintojaksoon kuuluu laajuudeltaan eri kokoisia tehtäviä sekä niiden työstämiseen ja ratkaisemiseen tarkoitettuja materiaaleja.
Materiaalit on usein liitetty suoraan tehtäviin tai tehtäväkuvauksiin.
Lähtökohtaisesti voit edetä oman mielenkiintosi mukaan, kunhan teet kaikki opintojakson tehtävät.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Opintojakso arvioidaan numeerisesti asteikolla 0-5. Numero määräytyy tentin pistemäärän perusteella seuraavan asteikon mukaisesti:
alle 35p = Hylätty (0)
35-41 p = T1
42-48 p = T2
49-55 p = H3
56-62 p = H4
63-70 p = K5
Tentti perustuu eri teemojen välilehtien tehtäviin sekä alan menetelmäkirjallisuuteen Ojasalo ym. 2014, Vilkka 2015 ja Vilkka & Airaksinen 2003 soveltuvin osin.
Tenttipäivät ovat: TULOSSA TAMMIKUUSSA klo 08.00-23.00. Tenttiin on varattu aikaa 45 min ja se sisältää monivalintakysymyksiä (huom. tentti sulkeutuu kuitenkin klo 23.00, eli tentti tulee aloittaa riittävän ajoissa). Riittää, että yksi tenteistä on hyväksytysti suoritettu.
Opiskelija voi uusia hyväksytyn tenttisuorituksen yhden kerran korottaakseen opintojakson arvosanaa. Korotus tehdään joko saman toteutuksen/päivän tentissä tai seuraavan toteutuksen tentissä. Hylätyn tentin voi uusia kahdesti.
Opintojakson hyväksytty suoritus
Opintokonaisuuden hyväksytty suorittaminen edellyttää hyväksytyn tenttisuorituksen lisäksi, että olet suorittanut hyväksytysti KAIKKI teemojen alta löytyvät tehtävät
olet täyttänyt reflektiotehtävän.
.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Opintojakson tehtävät edellyttävät materiaaliin ja lähteisiin paneutumista ja tiedon prosessointia. Tämä puolestaan vaatii aikaa ja panostusta ajatteluun. Varaa siis aikaa ja suunnittele ajankäyttösi niin, ettei oppimisprosessisi keskeydy.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintokokonaisuus on laajuudeltaan 3 op (81 tuntia)
Aikataulutuksen helpottamiseksi tehtävät on pisteytetty tähdillä vaativuuden mukaan: *, ** tai ***.
Sisällön jaksotus
Opintojakso on verkkototeutus 3 op
Opintojakso koostuu ItsLearningissa seuraavista osioista:
1) Tervetuloa KETUI opintojaksolle: yleistietoa opintojaksosta
2) Orientaatio opintojaksoon: orientoivia tehtäviä
3) KETUI perusteet: määrälliset menetelmät, laadulliset menetelmät, kirjallisuuskatsaus, kehittäminen ja innovointi sekä eettisyys ja luotettavuus
4) KETUI syventävät: tarkoitettu niille opiskelijoille, joilla opintojakso on 5 opintopistettä
5) Opintojakson materiaalia
6) Tentti ja palaute: opintojakson tentti, reflektiotehtävä ja palaute
Viestintäkanava ja lisätietoja
Its pulmanurkka/yleiskatsaus.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintokonaisuuden hyväksytty suorittaminen edellyttää hyväksytyn tenttisuorituksen lisäksi, että olet suorittanut hyväksytysti KAIKKI teemojen alta löytyvät tehtävät
olet täyttänyt reflektiotehtävän.
Hylätty (0)
alle 35p = Hylätty (0)
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
35-41 p = T1
42-48 p = T2
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
49-55 p = H3
56-62 p = H4
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
63-70 p = K5
Ilmoittautumisaika
02.12.2022 - 31.01.2023
Ajoitus
01.01.2023 - 15.05.2023
Opintopistemäärä
3 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Toimipiste
Salo IoT Campus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 30
Koulutus
- Sairaanhoitajakoulutus
Opettaja
- Kati Lahtinen
- Tuija Leinonen
Ajoitusryhmät
- Vain avoimen AMK:n opiskelijoille (Tutkinto-opiskelija ilmoittaudu joka tapauksessa, toteutus ei ole vain avoimen opiskelijoille) (Koko: 5. Avoin AMK: 5.)
Ryhmät
-
PSHSS20CSairaanhoitajakoulutus, Salo, S20C
Pienryhmät
- Vain avoimen AMK:n opiskelijoille (Tutkinto-opiskelija ilmoittaudu joka tapauksessa, toteutus ei ole vain avoimen opiskelijoille)
Tavoitteet
Kehittämis-, tutkimus- ja innovaatio-osaaminen KEHI 3 op
Opintojakso sisältää 1 op englannin kielellä toteutettavia opintoja
Tavoitteet
Opiskelija
• harjaantuu tunnistamaan ammatillisen tehtäväkenttänsä keskeisiä kehittämistarpeita
• tietää terveydenhuollon kehittämisen ja terveystieteellisen tutkimusprosessin, sekä projektityöskentelyn luonteen ja kulun
• osaa käyttää tavallisimpia tutkimus- ja kehittämistyön menetelmiä
• osaa tulkita ja soveltaa kehittämis- ja tutkimustyössä tuotettuja tuloksia
Sisältö
Sisältö
• keskeiset käsitteet: terveydenhuollon ja hoitotyön kehittäminen, tieteellinen tutkimus, soveltava tutkimus, projektityö
• tutkivan kehittämisen eettiset ja juridiset lähtökohdat
• tutkimus- ja kehittämishankkeen vaiheet
• tutkimus- ja kehittämismenetelmät
• aineiston keruu, käsittely ja analysointi
• tutkimustulosten tulkinta ja soveltaminen
• tutkimuksen luotettavuus ja eettisyys
• kehittämis- ja tutkimustyön suunnittelu ja raportointi
Oppimateriaalit
Ojasalo, K.; Moilanen, T. & Ritalahti, J. 2014. 3. uudistettu painos. Kehittämistyön menetelmät. Uudenlaista osaamista liiketoimintaan. Helsinki: Sanoma Pro Oy
Salonen, K.; Eloranta, S; Hautala, T. & Kinos, S. 2017. Kehittämistoiminta ja kehittämisen menetelmiä ammatillisessa korkeakoulutuksessa. Oppimateriaaleja 108. Turku: Turun ammattikorkeakoulu. https://www.turkuamk.fi/fi/tutkimus-kehitys-ja-innovaatiot/julkaisuhaku/31/
Toikko, T. & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampere University Press. https://trepo.tuni.fi/handle/10024/100802
Vilkka, H. 2015. Tutki ja kehitä. 4. uudistettu painos. Jyväskylä: PS-kustannus.
Vilkka, H. & Airaksinen, T. 2003. Toiminnallinen opinnäytetyö. Helsinki: Tammi.
Opetusmenetelmät
Opintojaksoon kuuluu laajuudeltaan eri kokoisia tehtäviä sekä niiden työstämiseen ja ratkaisemiseen tarkoitettuja materiaaleja.
Materiaalit on usein liitetty suoraan tehtäviin tai tehtäväkuvauksiin.
Lähtökohtaisesti voit edetä oman mielenkiintosi mukaan, kunhan teet kaikki opintojakson tehtävät.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Opintojakso arvioidaan numeerisesti asteikolla 0-5. Numero määräytyy tentin pistemäärän perusteella seuraavan asteikon mukaisesti:
alle 35p = Hylätty (0)
35-41 p = T1
42-48 p = T2
49-55 p = H3
56-62 p = H4
63-70 p = K5
Tentti perustuu eri teemojen välilehtien tehtäviin sekä alan menetelmäkirjallisuuteen Ojasalo ym. 2014, Vilkka 2015 ja Vilkka & Airaksinen 2003 soveltuvin osin.
Tenttipäivä on torstai 9.2. klo 08.00-23.00. Tenttiin on varattu aikaa 45 min ja se sisältää monivalintakysymyksiä (huom. tentti sulkeutuu kuitenkin klo 23.00, eli tentti tulee aloittaa riittävän ajoissa).
Opiskelija voi uusia hyväksytyn tenttisuorituksen yhden kerran korottaakseen opintojakson arvosanaa. Korotus tehdään joko saman toteutuksen/päivän tentissä tai seuraavan toteutuksen tentissä. Hylätyn tentin voi uusia kahdesti.
Opintojakson hyväksytty suoritus
Opintokonaisuuden hyväksytty suorittaminen edellyttää hyväksytyn tenttisuorituksen lisäksi, että olet suorittanut hyväksytysti KAIKKI teemojen alta löytyvät tehtävät
olet täyttänyt reflektiotehtävän.
.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Opintojakson tehtävät edellyttävät materiaaliin ja lähteisiin paneutumista ja tiedon prosessointia. Tämä puolestaan vaatii aikaa ja panostusta ajatteluun. Varaa siis aikaa ja suunnittele ajankäyttösi niin, ettei oppimisprosessisi keskeydy.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintokokonaisuus on laajuudeltaan 3 op (81 tuntia)
Aikataulutuksen helpottamiseksi tehtävät on pisteytetty tähdillä vaativuuden mukaan: *, ** tai ***.
Sisällön jaksotus
Opintojakso on verkkototeutus 3 op
Opintojakso koostuu ItsLearningissa seuraavista osioista:
1) Tervetuloa KETUI opintojaksolle: yleistietoa opintojaksosta
2) Orientaatio opintojaksoon: orientoivia tehtäviä
3) KETUI perusteet: määrälliset menetelmät, laadulliset menetelmät, kirjallisuuskatsaus, kehittäminen ja innovointi sekä eettisyys ja luotettavuus
4) KETUI syventävät: tarkoitettu niille opiskelijoille, joilla opintojakso on 5 opintopistettä
5) Opintojakson materiaalia
6) Tentti ja palaute: opintojakson tentti, reflektiotehtävä ja palaute
Viestintäkanava ja lisätietoja
Its pulmanurkka/yleiskatsaus.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintokonaisuuden hyväksytty suorittaminen edellyttää hyväksytyn tenttisuorituksen lisäksi, että olet suorittanut hyväksytysti KAIKKI teemojen alta löytyvät tehtävät
olet täyttänyt reflektiotehtävän.
Opintojakso tulee olla suoritettuna opinnäytetyön suunnitelman teon aikana. Opinnäytetyön suunnitelmasta ei saa hyväksyttyä arviointia, ennen kuin tämä KETUI- opintojakso on suoritettu hyväksytysti.
Hylätty (0)
alle 35p = Hylätty (0)
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
35-41 p = T1
42-48 p = T2
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
49-55 p = H3
56-62 p = H4
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
63-70 p = K5