Siirry suoraan sisältöön

Näyttöön perustuva mielenterveyden edistäminenLaajuus (5 op)

Tunnus: TH00BN90

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa:

Kriittisesti arvioida mielenterveyden edistämiseen liittyviä kansallisia ja kansainvälisiä näkökulmia, erityiskysymyksiä ja hyviä käytäntöjä.
Analysoida palvelujärjestelmän toimintaa, kehittämishaasteita ja
tulevaisuuden näkymiä mielenterveyden edistämisen näkökulmasta.
Kriittisesti tarkastella ja kehittää osallisuuden toteutumista yksilön, perheen, yhteisön ja yhteiskunnan näkökulmasta.
Soveltaa mielenterveyden edistämiseen liittyvää tutkittua, monitieteistä tietoa kehittämistoiminnassa.
Ottaa käyttöön mielenterveyttä edistäviä menetelmiä omalla asiantuntijuusalueellaan ja kriittisesti arvioida menetelmien vaikuttavuutta.

Sisältö

Mielenterveyden edistämiseen liittyvät strategiat, ohjelmat ja kampanjat (kunta-, kansallinen-, EU- ja kansainvälinen taso)
Preventio ja promootio, tutkittuun tietoon perustuvat mielenterveyden edistämisen menetelmät
Mielenterveyden edistämiseen liittyvät eettiset kysymykset ja stigma
Osallisuus ja syrjäytymisen ehkäiseminen
Recovery-ajattelu
Varhainen vuorovaikutus ja traumaorientaatio
Digitaaliset menetelmät mielenterveyden edistämisessä

Ilmoittautumisaika

30.09.2022 - 31.12.2022

Ajoitus

30.08.2022 - 28.05.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

5 - 50

Koulutus
  • Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK
Opettaja
  • Johanna Berg
Ryhmät
  • YKLAMS22
    Kliininen asiantuntijuus (ylempi AMK), mielenterveys ja päihdetyö, S22

Tavoitteet

Opiskelija osaa:

Kriittisesti arvioida mielenterveyden edistämiseen liittyviä kansallisia ja kansainvälisiä näkökulmia, erityiskysymyksiä ja hyviä käytäntöjä.
Analysoida palvelujärjestelmän toimintaa, kehittämishaasteita ja
tulevaisuuden näkymiä mielenterveyden edistämisen näkökulmasta.
Kriittisesti tarkastella ja kehittää osallisuuden toteutumista yksilön, perheen, yhteisön ja yhteiskunnan näkökulmasta.
Soveltaa mielenterveyden edistämiseen liittyvää tutkittua, monitieteistä tietoa kehittämistoiminnassa.
Ottaa käyttöön mielenterveyttä edistäviä menetelmiä omalla asiantuntijuusalueellaan ja kriittisesti arvioida menetelmien vaikuttavuutta.

Sisältö

Mielenterveyden edistämiseen liittyvät strategiat, ohjelmat ja kampanjat (kunta-, kansallinen-, EU- ja kansainvälinen taso)
Preventio ja promootio, tutkittuun tietoon perustuvat mielenterveyden edistämisen menetelmät
Mielenterveyden edistämiseen liittyvät eettiset kysymykset ja stigma
Osallisuus ja syrjäytymisen ehkäiseminen
Recovery-ajattelu
Varhainen vuorovaikutus ja traumaorientaatio
Digitaaliset menetelmät mielenterveyden edistämisessä

Oppimateriaalit

Ks. Digicampus

Opetusmenetelmät

Ks Digicampus

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Ks Digicampus

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Ks. Digicampus

Sisällön jaksotus

Opintojakson sisältö, tavoiteet ja ajoitus ks Digicampus.

Viestintäkanava ja lisätietoja

Ks. Digicampus

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

02.12.2021 - 31.12.2021

Ajoitus

01.11.2021 - 31.07.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

10 - 60

Koulutus
  • Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK
Opettaja
  • Johanna Berg
Ryhmät
  • YKLASS21
    Kliininen asiantuntijuus (ylempi AMK), S21

Tavoitteet

Opiskelija osaa:

Kriittisesti arvioida mielenterveyden edistämiseen liittyviä kansallisia ja kansainvälisiä näkökulmia, erityiskysymyksiä ja hyviä käytäntöjä.
Analysoida palvelujärjestelmän toimintaa, kehittämishaasteita ja
tulevaisuuden näkymiä mielenterveyden edistämisen näkökulmasta.
Kriittisesti tarkastella ja kehittää osallisuuden toteutumista yksilön, perheen, yhteisön ja yhteiskunnan näkökulmasta.
Soveltaa mielenterveyden edistämiseen liittyvää tutkittua, monitieteistä tietoa kehittämistoiminnassa.
Ottaa käyttöön mielenterveyttä edistäviä menetelmiä omalla asiantuntijuusalueellaan ja kriittisesti arvioida menetelmien vaikuttavuutta.

Sisältö

Mielenterveyden edistämiseen liittyvät strategiat, ohjelmat ja kampanjat (kunta-, kansallinen-, EU- ja kansainvälinen taso)
Preventio ja promootio, tutkittuun tietoon perustuvat mielenterveyden edistämisen menetelmät
Mielenterveyden edistämiseen liittyvät eettiset kysymykset ja stigma
Osallisuus ja syrjäytymisen ehkäiseminen
Recovery-ajattelu
Varhainen vuorovaikutus ja traumaorientaatio
Digitaaliset menetelmät mielenterveyden edistämisessä

Oppimateriaalit

Ks. digicampus

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Ks digicampus

Sisällön jaksotus

Ks. Digicampus

Arviointiasteikko

H-5