Siirry suoraan sisältöön

KehittämismenetelmäosaaminenLaajuus (5 op)

Tunnus: TH00BP37

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· johtaa työelämän kehittämisprojektia
· hyödyntää projektijohtamisen erilaisia käytäntöjä
· käyttää tarkoituksenmukaisia kehittämismenetelmiä
· suunnitella kehittämisprojektinsa tuotosten implementoinnin

Sisältö

· Osallistavan työelämän kehittämisprojektin suunnittelu
· Kehittämisprojektin hallinta ja johtaminen
· Työelämän kehittämismenetelmät
· Kehittämisprojektin arviointi ja tuotosten implementointi

Ilmoittautumisaika

01.05.2024 - 20.09.2024

Ajoitus

18.09.2024 - 20.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi / Master School

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, terveyden edistäminen
Opettaja
  • Tiina Murto
  • Maarit Janhunen
Ryhmät
  • YKLAMS24
    Kliininen asiantuntijuus (ylempi AMK), mielenterveys ja päihdetyö, S24
  • YTERTES24
    Terveysteknologia
  • YERISOS24
    Erityissosiaaliohjaus
  • YTEDS24V
    Terveyden edistäminen (ylempi AMK), verkko, S24
  • YKLABS24
    Kliininen asiantuntija, bioanalytiikka (ylempi AMK), S24
  • YKUNLIS24
    Kuntoutuksen ja liikunnan integraatio
  • YTEKES24V
    Sosiaali- ja terveysalan kehittämisen ja johtamisen koulutus, S24 (verkko)

Tavoitteet

Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· johtaa työelämän kehittämisprojektia
· hyödyntää projektijohtamisen erilaisia käytäntöjä
· käyttää tarkoituksenmukaisia kehittämismenetelmiä
· suunnitella kehittämisprojektinsa tuotosten implementoinnin

Sisältö

· Osallistavan työelämän kehittämisprojektin suunnittelu
· Kehittämisprojektin hallinta ja johtaminen
· Työelämän kehittämismenetelmät
· Kehittämisprojektin arviointi ja tuotosten implementointi

Oppimateriaalit

Itslearningissa ovat linkit kirjallisuuteen, www-sivuille ja opetusvideoihin.

Opetusmenetelmät

Itsenäinen ja ryhmätyöskentely. 4 oppimistehtävää, joista kolme ryhmätehtävää ja yksi itsenäinen (ei arvioitava) orientaatiotehtävä

Ryhmätehtävät tehdään monialaisissa ryhmissä (noin 5-6 hlö / ryhmä), samat ryhmät kaikissa tehtävissä. Ryhmät jaetaan infotunnit (18.9.24) jälkeen.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tenttiä ei ole.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Verkko-toteutus: tarkemmat tiedot tehtävistä löydät Itslearningista.

Opintojakson aloitusinfo verkossa ke 18.9.24 Master Schoolin koulutusten yhteisessä infossa.


Kurssi alkaa opintojakson aloitusinfon jälkeen.

Oppimistehtävät Itslearningissa ohjaavat pedagogisia ratkaisuja osatehtävittäin.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Oppimistehtävät:
1. Kehittämisprojektin prosessi (orientaatiotehtävä/yksilö)
2. Kehittämisen menetelmät (ryhmätehtävä): posteri valitusta menetelmästä ja vertaispalaute muiden ryhmien postereista
3. Kehittämistoiminnan johtaminen: essee (ryhmätehtävä)
4. Arviointi- ja juurruttamismenetelmät: essee (ryhmätehtävä)

Sisällön jaksotus

Tavoitteet:
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa
· johtaa työelämän kehittämisprojektia
· hyödyntää projektijohtamisen erilaisia käytäntöjä
· käyttää tarkoituksenmukaisia kehittämismenetelmiä
· suunnitella kehittämisprojektinsa tuotosten implementoinnin

Sisältö:
- Osalliistavan työelämän kehittämisprosessin suunnittelu
- Kehittämisprojektin hallinta ja johtaminen
- Osallistavia työelämän kehittämismenetelmiä
- Kehittämisprojektin arviointi ja tuotosten juurruttaminen / implementointi

Viestintäkanava ja lisätietoja

Avoin AMK: maksimi 5 opiskelijaa.
On YAMK-opintoja eikä sovellu perustutkintoon.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Kehittämistoiminnan johtaminen ja Kehittämistoiminnan arviointi ja juurruttaminen: T1 - K5.
Muut tehtävät: hyväksytty / hylätty

Opintojakson hyväksytty suoritus edellyttää kaikkien tehtävien suorittamista Itslearningissa ilmoitetussa aikataulussa.

Hylätty (0)

Kehittämistoiminnan johtaminen:
Työssä ei ole käsitelty kehittämistoiminnan johtajuutta ja se ei vastaa tehtävän annon kysymyksiin. Siinä ei ole aiheeseen liittyvää teoreettista tietoa. Työn keskeinen sisältö jää epäselväksi.

Kehittämistoiminnan arviointi ja juurruttaminen:
Työssä käsitellään vain joko arviointia tai juurruttamista. Siinä ei ole aiheeseen liittyvää teoreettista tietoa. Myös analysointi ja pohdinta puuttuvat kokonaan.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Kehittämistoiminnan johtaminen:
Työssä on käsitelty kehittämistoiminnan johtajuutta, mutta se on niukkaa ja pinnallista, ja enimmäk-seen toteavaa (ei-analyyttistä). Tehtävässä on vastattu ainakin osittain tehtävän annon kysymyksiin. Kirjallisuutta on käytetty jonkin verran, mutta se on yksipuolista, ja teoreettinen tieto jää irralleen tiedon soveltamisesta. Työssä pystytään välittämään työn keskeinen sisältö. Sen selkeydessä voi olla puutteita ja kielellisessä ilmaisussa epätarkkuutta.

Kehittämistoiminnan arviointi ja juurruttaminen:
Työssä on käsitelty kehittämistyön arviointia ja juurruttamista, mutta käsittely on niukkaa ja pinnallista tai puutteellista. Aiheen käsittely on enimmäkseen vain toteavaa (ei-analyyttistä) ja teoreettinen tieto jää vähäiseksi ja/tai irralliseksi.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Kehittämistoiminnan johtaminen:
Työssä pyritään tarkastelemaan analysoivasti kehittämistoiminnan johtajuutta, mutta tarkastelu voisi olla syvällisempää ja monipuolisempaa. Työssä vastataan tehtäväksi annon kysymyksiin. Työssä on käytetty teoreettista tietoainesta oma ajattelun tukena. Työstä välittyy perehtyneisyys käsiteltävään asiaan, ja teoriatietoa pyritään soveltamaan tehtäväksi antoon liittyvien kysymysten tarkasteluun. Asiat esitetään pääosin selkeästi ja työ muodostaa selkeän kokonaisuuden.

Kehittämistoiminnan arviointi ja juurruttaminen:
Työssä pyritään kehittämistyön arvioinnin ja juurruttamisen menetelmien ja näkökulmien analysoivaan tarkasteluun sekä tutkivaan ja pohtivaan otteeseen. Työstä välittyy perehtyneisyys käsiteltävään aiheeseen. Teoriatietoa pyritään soveltamaan aiheeseen. Tarkastelu jää kuitenkin pintapuoleiseksi ja/tai yksipuoliseksi.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kehittämistoiminnan johtaminen:
Työssä tarkastellaan syvällisesti, analysoivasti ja monipuolisesti kehittämistoiminnan johtajuutta ja vastataan selkeästi tehtäväksi annon kaikkiin kysymyksiin. Työssä käytetään laajasti teoreettista tietoainesta oman ajattelun tukena. Työssä kyetään hyödyntämään ja myös kyseenalaistamaan tie-toa, asioita ja ilmiöitä sekä perustelemaan erilaisia näkemyksiä teoriaan pohjautuen ja lähdeaineis-toon viitaten. Asiat esitetään erittäin selkeästi, käytetään selkeää ja hyvää kieltä ja työ muodostaa huolellisen ja viimeistellyn kokonaisuuden.

Kehittämistoiminnan arviointi ja juurruttaminen:
Työssä tarkastellaan syvällisesti, analysoivasti ja monipuolisesti arviointia ja juurruttamista kehittämistyössä ja sen menetelmiä/näkökulmia. Työssä käytetään teoreettista tietoainesta oman ajattelun tukena. Työssä välittyy tutkiva ja pohtiva ote suhteessa tietoon ja omaan ajatteluun kehittämistyön arviointiin ja juurruttamiseen liittyen. Työssä kyetään hyödyntämään ja kyseenalaistamaan tietoa ja asioita sekä perustelemaan erilaisia näkemyksiä teoreettisella tiedolla.

Ilmoittautumisaika

02.12.2023 - 25.01.2024

Ajoitus

24.01.2024 - 02.06.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi / Master School

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

15 - 150

Koulutus
  • Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, terveyden edistäminen
Opettaja
  • Tiina Murto
  • Maarit Janhunen
Ajoitusryhmät
  • Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää (Koko: 5. Avoin AMK: 5.)
Ryhmät
  • YKLASK24
    Kliininen asiantuntijuus (ylempi AMK), syöpää sairastavan hoito, K24
  • YTEEDK24
    Terveyden edistämisen koulutus, K23
  • YGEROK24V
    Gerontologinen asiantuntijuus, K24 (verkko)
  • YTEKEK24
    Sosiaali- ja terveysalan kehittämisen ja johtamisen koulutus, K24
Pienryhmät
  • Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää

Tavoitteet

Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· johtaa työelämän kehittämisprojektia
· hyödyntää projektijohtamisen erilaisia käytäntöjä
· käyttää tarkoituksenmukaisia kehittämismenetelmiä
· suunnitella kehittämisprojektinsa tuotosten implementoinnin

Sisältö

· Osallistavan työelämän kehittämisprojektin suunnittelu
· Kehittämisprojektin hallinta ja johtaminen
· Työelämän kehittämismenetelmät
· Kehittämisprojektin arviointi ja tuotosten implementointi

Oppimateriaalit

Itslearningissa ovat linkit kirjallisuuteen, www-sivuille ja opetusvideoihin.

Opetusmenetelmät

Itsenäinen ja ryhmätyöskentely. 4 oppimistehtävää, joista kolme ryhmätehtävää ja yksi itsenäinen (ei arvioitava) orientaatiotehtävä

Ryhmätehtävät tehdään monialaisissa ryhmissä (5-6 hlö / ryhmä), samat ryhmät kaikissa tehtävissä. Ryhmät valitaan itse Itslearningissa erillisen ohjeen mukaan.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tenttiä ei ole.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Verkko-toteutus: tarkemmat tiedot tehtävistä löydät Itslearningista.

Opintojakson aloitusinfo verkossa ti 23.1.24 klo: 14.30-15.15
https://turkuamk.zoom.us/j/66722388736

Kurssi alkaa opintojakson aloitusinfon jälkeen.

Oppimistehtävät Itslearningissa ohjaavat pedagogisia ratkaisuja osatehtävittäin.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Oppimistehtävät:
1. Kehittämisprojektin prosessi (orientaatiotehtävä/yksilö)
2. Kehittämisen menetelmät (ryhmätehtävä): posteri valitusta menetelmästä ja vertaispalaute muiden ryhmien postereista
3. Kehittämistoiminnan johtaminen: essee (ryhmätehtävä)
4. Arviointi- ja juurruttamismenetelmät: essee (ryhmätehtävä)

Sisällön jaksotus

Tavoitteet:
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa
· johtaa työelämän kehittämisprojektia
· hyödyntää projektijohtamisen erilaisia käytäntöjä
· käyttää tarkoituksenmukaisia kehittämismenetelmiä
· suunnitella kehittämisprojektinsa tuotosten implementoinnin

Sisältö:
- Osalliistavan työelämän kehittämisprosessin suunnittelu
- Kehittämisprojektin hallinta ja johtaminen
- Osallistavia työelämän kehittämismenetelmiä
- Kehittämisprojektin arviointi ja tuotosten juurruttaminen / implementointi

Viestintäkanava ja lisätietoja

Avoin AMK: maksimi 5 opiskelijaa.
On YAMK-opintoja eikä sovellu perustutkintoon.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Kehittämistoiminnan johtaminen ja Kehittämistoiminnan arviointi ja juurruttaminen: T1 - K5 (arviointikriteerit Itslearningissa).
Muut tehtävät: hyväksytty / hylätty

Opintojakson hyväksytty suoritus edellyttää kaikkien tehtävien suorittamista Itslearningissa ilmoitetussa aikataulussa.

Ilmoittautumisaika

06.04.2023 - 13.09.2023

Ajoitus

13.09.2023 - 15.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi / Master School

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

50 - 150

Koulutus
  • Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, terveyden edistäminen
Opettaja
  • Tiina Murto
  • Maarit Janhunen
Ajoitusryhmät
  • Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää (Koko: 5. Avoin AMK: 5.)
Ryhmät
  • YKLAMS23
    Kliininen asiantuntijuus (ylempi AMK), mielenterveys ja päihdetyö, S23
  • YKUNLIS23
    Kuntoutuksen ja liikunnan integraatio
  • YTERTES23
    Terveysteknologia
  • YKLAPS23
    Kliininen asiantuntijuus (ylempi AMK), palliatiivinen hoito, S23
  • YERISOS23
    Erityissosiaaliohjaus
  • YTEKES23V
    Sosiaali- ja terveysalan kehittämisen ja johtamisen koulutus, S23 (verkko)
  • YTEDS23V
    Terveyden edistäminen (ylempi AMK), verkko, S23
Pienryhmät
  • Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää

Tavoitteet

Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· johtaa työelämän kehittämisprojektia
· hyödyntää projektijohtamisen erilaisia käytäntöjä
· käyttää tarkoituksenmukaisia kehittämismenetelmiä
· suunnitella kehittämisprojektinsa tuotosten implementoinnin

Sisältö

· Osallistavan työelämän kehittämisprojektin suunnittelu
· Kehittämisprojektin hallinta ja johtaminen
· Työelämän kehittämismenetelmät
· Kehittämisprojektin arviointi ja tuotosten implementointi

Oppimateriaalit

Itslearningissa ovat linkit kirjallisuuteen, www-sivuille ja opetusvideoihin.

Opetusmenetelmät

Itsenäinen ja ryhmätyöskentely. 4 oppimistehtävää, joista kolme ryhmätehtävää ja yksi itsenäinen (ei arvioitava) orientaatiotehtävä

Ryhmätehtävät tehdään monialaisissa ryhmissä (5-6 hlö / ryhmä), samat ryhmät kaikissa tehtävissä. Ryhmät valitaan itse Itslearningissa erillisen ohjeen mukaan.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tenttiä ei ole.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Verkko-toteutus: tarkemmat tiedot tehtävistä löydät Itslearningista.

Opintojakson aloitusinfo verkossa 13.9.2023 klo: 15-15.45.

Kurssi alkaa virallisesti 18.9.2023.

Oppimistehtävät Itslearningissa ohjaavat pedagogisia ratkaisuja osatehtävittäin.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Oppimistehtävät:
1. Kehittämisprojektin prosessi (orientaatiotehtävä/yksilö)
2. Kehittämisen menetelmät (ryhmätehtävä): posteri valitusta menetelmästä ja vertaispalaute muiden ryhmien postereista
3. Kehittämistoiminnan johtaminen: essee (ryhmätehtävä)
4. Arviointi- ja juurruttamismenetelmät: essee (ryhmätehtävä)

Sisällön jaksotus

Tavoitteet:
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa
· johtaa työelämän kehittämisprojektia
· hyödyntää projektijohtamisen erilaisia käytäntöjä
· käyttää tarkoituksenmukaisia kehittämismenetelmiä
· suunnitella kehittämisprojektinsa tuotosten implementoinnin

Sisältö:
- Osalliistavan työelämän kehittämisprosessin suunnittelu
- Kehittämisprojektin hallinta ja johtaminen
- Osallistavia työelämän kehittämismenetelmiä
- Kehittämisprojektin arviointi ja tuotosten juurruttaminen / implementointi

Viestintäkanava ja lisätietoja

Avoin AMK: maksimi 5 opiskelijaa.
On YAMK-opintoja eikä sovellu perustutkintoon.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Kehittämistoiminnan johtaminen ja Kehittämistoiminnan arviointi ja juurruttaminen: T1 - K5 (arviointikriteerit Itslearningissa)
Muut tehtävät: hyväksytty / hylätty

Opintojakson hyväksytty suoritus edellyttää kaikkien tehtävien suorittamista sovitussa aikataulussa.

Ilmoittautumisaika

30.11.2022 - 30.01.2023

Ajoitus

23.01.2023 - 28.05.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 150

Koulutus
  • Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, terveyden edistäminen
Opettaja
  • Tiina Murto
  • Maarit Janhunen
Ryhmät
  • YGEROK23V
    Gerontologinen asiantuntijuus, K23 (verkko)
  • YTEKEK23
    Sosiaali- ja terveysalan kehittämisen ja johtamisen koulutus, K23
  • YTEEDK23
    Terveyden edistämisen koulutus, K23

Tavoitteet

Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· johtaa työelämän kehittämisprojektia
· hyödyntää projektijohtamisen erilaisia käytäntöjä
· käyttää tarkoituksenmukaisia kehittämismenetelmiä
· suunnitella kehittämisprojektinsa tuotosten implementoinnin

Sisältö

· Osallistavan työelämän kehittämisprojektin suunnittelu
· Kehittämisprojektin hallinta ja johtaminen
· Työelämän kehittämismenetelmät
· Kehittämisprojektin arviointi ja tuotosten implementointi

Oppimateriaalit

Itslearningissa ovat linkit kirjallisuuteen, www-sivuille ja opetusvideoihin.

Opetusmenetelmät

Itsenäinen ja ryhmätyöskentely.

Ryhmätehtävät tehdään monialaisissa, ennalta jaetuissa ryhmissä (4-5 hlö / ryhmä).

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tenttiä ei ole.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Verkko-toteutus: tarkemmat tiedot tehtävistä löydät Itslearningista.

Oppimistehtävät Itslearningissa ohjaavat pedagogisia ratkaisuja osatehtävittäin.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Oppimistehtävät:
1. Orientoiva itsenäinen tehtävä (ei arviointia)
2.. Kehittämisen menetelmät (ryhmätehtävä): posteri valitusta menetelmästä ja vertaispalaute muiden ryhmien postereista
3. Kehittämistoiminnan johtaminen: essee (ryhmätehtävä)
4. Arviointi- ja juurruttamismenetelmät: essee (ryhmätehtävä)

Sisällön jaksotus

Opintojakson ajoitus: 6.2.-28.5.2023.
Opintojakso aukeaa Itslearningissa vkolla 5 ja siellä ilmoitetaan tarkempi aikataulu.

Tavoitteet:
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa
· johtaa työelämän kehittämisprojektia
· hyödyntää projektijohtamisen erilaisia käytäntöjä
· käyttää tarkoituksenmukaisia kehittämismenetelmiä
· suunnitella kehittämisprojektinsa tuotosten implementoinnin

Sisältö:
- Osalliistavan työelämän kehittämisprosessin suunnittelu
- Kehittämisprojektin hallinta ja johtaminen
- Osallistavia työelämän kehittämismenetelmiä
- Kehittämisprojektin arviointi ja tuotosten juurruttaminen / implementointi

Viestintäkanava ja lisätietoja

Avoin AMK: maksimi 5 opiskelijaa.
On YAMK-opintoja eikä sovellu perustutkintoon.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Kehittämistoiminnan johtaminen sekä Arviointi- ja juurruttamismenetelmät: T1 - K5 (arviointikriteerit Itslearningissa)
Kehittämisen menetelmät posteri: hyväksytty / hylätty

Opintojakson hyväksytty suoritus edellyttää kaikkien tehtävien suorittamista sovitussa aikataulussa.

Ilmoittautumisaika

02.05.2022 - 21.09.2022

Ajoitus

21.09.2022 - 31.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, terveyden edistäminen
Opettaja
  • Anu Vaihekoski
  • Tiina Murto
  • Camilla Granholm
Ajoitusryhmät
  • Vain avoimen AMK:n opiskelijoille (Koko: 5. Avoin AMK: 5.)
Ryhmät
  • YKLAOS22
    Kliininen asiantuntijuus (ylempi AMK), omahoito ja kansansairaudet, S22
  • YKLAMS22
    Kliininen asiantuntijuus (ylempi AMK), mielenterveys ja päihdetyö, S22
  • YKUNLIS22
    Kuntoutuksen ja liikunnan integraatio
  • YERISOS22
    Erityissosiaaliohjaus
  • YKLABS22
    Kliininen asiantuntija, bioanalytiikka (ylempi AMK), S22
  • YTEDS22V
    Terveyden edistäminen (ylempi AMK), verkko, S22
  • YTEKES22V
    Sosiaali- ja terveysalan kehittämisen ja johtamisen koulutus, S22 (verkko)
  • YTERTES22
    Terveysteknologia
Pienryhmät
  • Vain avoimen AMK:n opiskelijoille

Tavoitteet

Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· johtaa työelämän kehittämisprojektia
· hyödyntää projektijohtamisen erilaisia käytäntöjä
· käyttää tarkoituksenmukaisia kehittämismenetelmiä
· suunnitella kehittämisprojektinsa tuotosten implementoinnin

Sisältö

· Osallistavan työelämän kehittämisprojektin suunnittelu
· Kehittämisprojektin hallinta ja johtaminen
· Työelämän kehittämismenetelmät
· Kehittämisprojektin arviointi ja tuotosten implementointi

Oppimateriaalit

Itslearningissa ovat linkit kirjallisuuteen, www-sivuille ja opetusvideoihin.

Opetusmenetelmät

Itsenäinen ja ryhmätyöskentely. 4 oppimistehtävää, joista kaksi yksilötehtävää ja kaksi ryhmätehtävää.

Ryhmätehtävät tehdään monialaisissa, ennalta jaetuissa ryhmissä (4-5 hlö / ryhmä).

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tenttiä ei ole.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Verkko-toteutus: tarkemmat tiedot tehtävistä löydät Itslearningista.

Opintojakson aloitusinfo 21.9.2022.

Oppimistehtävät Itslearningissa ohjaavat pedagogisia ratkaisuja osatehtävittäin.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Oppimistehtävät:
1. Kehittämisprojektin prosessi (yksilötehtävä)
2. Kehittämisen menetelmät (ryhmätehtävä): posteri valitusta menetelmästä ja vertaispalaute muiden ryhmien postereista
3. Kehittämistoiminnan johtaminen: essee (yksilötehtävä)
4. Arviointi- ja juurruttamismenetelmät: essee (ryhmätehtävä)

Sisällön jaksotus

Tavoitteet:
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa
· johtaa työelämän kehittämisprojektia
· hyödyntää projektijohtamisen erilaisia käytäntöjä
· käyttää tarkoituksenmukaisia kehittämismenetelmiä
· suunnitella kehittämisprojektinsa tuotosten implementoinnin

Sisältö:
- Osalliistavan työelämän kehittämisprosessin suunnittelu
- Kehittämisprojektin hallinta ja johtaminen
- Osallistavia työelämän kehittämismenetelmiä
- Kehittämisprojektin arviointi ja tuotosten juurruttaminen / implementointi

Viestintäkanava ja lisätietoja

Avoin AMK: maksimi 5 opiskelijaa.
On YAMK-opintoja eikä sovellu perustutkintoon.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Kehittämistoiminnan johtaminen (yksilötyö): T1 - K5 (arviointikriteerit Itslearningissa)
Muut tehtävät: hyväksytty / hylätty

Opintojakson hyväksytty suoritus edellyttää kaikkien tehtävien suorittamista sovitussa aikataulussa.

Ilmoittautumisaika

02.12.2021 - 31.01.2022

Ajoitus

02.02.2022 - 31.07.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, terveyden edistäminen
Opettaja
  • Tiina Murto
  • Marjo Salmela
Ajoitusryhmät
  • Pienryhmä 1 (Koko: 5. Avoin AMK: 5.)
Ryhmät
  • YGEROK22V
    Gerontologinen asiantuntijuus, K22 (verkko)
  • YKLASK22
    Kliininen asiantuntijuus (ylempi AMK), syöpää sairastavan hoito, K22
  • YTEKEK22
    Sosiaali- ja terveysalan kehittämisen ja johtamisen koulutus, K22
  • YTEEDK22
    Terveyden edistämisen koulutus, K22
Pienryhmät
  • Pienryhmä 1

Tavoitteet

Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· johtaa työelämän kehittämisprojektia
· hyödyntää projektijohtamisen erilaisia käytäntöjä
· käyttää tarkoituksenmukaisia kehittämismenetelmiä
· suunnitella kehittämisprojektinsa tuotosten implementoinnin

Sisältö

· Osallistavan työelämän kehittämisprojektin suunnittelu
· Kehittämisprojektin hallinta ja johtaminen
· Työelämän kehittämismenetelmät
· Kehittämisprojektin arviointi ja tuotosten implementointi

Oppimateriaalit

Itslearningissa ovat linkit kirjallisuuteen, www-sivuille ja opetusvideoihin.

Opetusmenetelmät

Itsenäinen ja ryhmätyöskentely. 4 oppimistehtävää, joista kaksi yksilötehtävää ja kaksi ryhmätehtävää.

Ryhmätehtävät tehdään monialaisissa, ennalta jaetuissa ryhmissä (4-5 hlö / ryhmä).

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tenttiä ei ole.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Verkko-toteutus: tarkemmat tiedot tehtävistä löydät Itslearningista.

Opintojakson aloitusinfo 2.2.2022 klo 9.30 - 10.15, ICT_B1047 Alpha.

Oppimistehtävät Itslearningissa ohjaavat pedagogisia ratkaisuja osatehtävittäin.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Oppimistehtävät:
1. Kehittämisprojektin prosessi (yksilötehtävä)
2. Kehittämisen menetelmät (ryhmätehtävä): posteri valitusta menetelmästä ja vertaispalaute muiden ryhmien postereista
3. Kehittämistoiminnan johtaminen: essee (yksilötehtävä)
4. Arviointi- ja juurruttamismenetelmät: essee (ryhmätehtävä)

Sisällön jaksotus

Tavoitteet:
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa
· johtaa työelämän kehittämisprojektia
· hyödyntää projektijohtamisen erilaisia käytäntöjä
· käyttää tarkoituksenmukaisia kehittämismenetelmiä
· suunnitella kehittämisprojektinsa tuotosten implementoinnin

Sisältö:
- Osalliistavan työelämän kehittämisprosessin suunnittelu
- Kehittämisprojektin hallinta ja johtaminen
- Osallistavia työelämän kehittämismenetelmiä
- Kehittämisprojektin arviointi ja tuotosten juurruttaminen / implementointi

Viestintäkanava ja lisätietoja

Avoin AMK: maksimi 5 opiskelijaa.
On YAMK-opintoja eikä sovellu perustutkintoon.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Kehittämistoiminnan johtaminen (yksilötyö): T1 - K5 (arviointikriteerit Itslearningissa)
Muut tehtävät: hyväksytty / hylätty

Opintojakson hyväksytty suoritus edellyttää kaikkien tehtävien suorittamista sovitussa aikataulussa.