Siirry suoraan sisältöön

Nonprofit-organisaation markkinoinnin kehittäminenLaajuus (5 op)

Tunnus: 2001049

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Haluatko kehittää markkinoinnin osaamistasi nonprofit-organisaatioiden kiehtovassa maailmassa? Nonprofit-organisaatiolla tarkoitetaan yrityksiä/yhdistyksiä/järjestöjä/organisaatioita, joiden ensisijaisena tarkoituksena ei ole tuottaa taloudellista voittoa vaan joilla on jokin muu erityinen tavoite tai missio. Nonprofit-organisaatioita ovat esim. urheilu- ja harrastusseurat, ympäristö- ja hyväntekeväisyysjärjestöt, erilaiset yhdistykset, kulttuuritoiminta jne.
Opintojakson suoritettuasi olet oppinut mm. tuntemaan nonprofit-markkinoinnin erityispiirteet, mikä on markkinoinnin rooli nonprofit-organisaatiossa, miten nonprofit-organisaatioiden markkinointia kannattaa suunnitella sekä tunnet erilaisia markkinointi- ja viestintätapoja, jotka soveltuvat nonprofit-organisaatioille. Osaat analysoida, ideoida ja kehittää uusia markkinointiviestinnän keinoja paitsi teoriassa, myös käytännön tasolla.

Sisältö

Opintojaksossa perehdytään nonprofit-markkinointiin niin teoriassa kuin käytännössäkin.
Teoriatasolla aihepiiriä tarkastellaan lähdekirjallisuuden avulla seuraavista näkökulmista:
- mitä ovat nonprofit-organisaatiot
- mikä on markkinoinnin rooli nonprofit-organisaatiossa
- millaisia strategisia ja taktisia päätöksiä markkinoinnissa tehdään                               
- millaista markkinoinnillista yhteistyötä voidaan tehdä
- markkinoinnin suunnittelun merkitys nonprofit-organisaatiossa
- markkinoinnin eettiset kysymykset
Käytännön tasolla sovelletaan opittua tekemällä pienimuotoinen markkinoinnin kehittämissuunnitelma analysoimalla ja kehittämällä jonkin itse valitun nonprofit-organisaation markkinointia.

Ilmoittautumisaika

15.11.2023 - 08.01.2024

Ajoitus

15.01.2024 - 15.04.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Taideakatemia

Toimipiste

Paikasta riippumaton

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

10 - 50

Koulutus
  • Media-alan koulutus
Opettaja
  • Minna Teittinen
Vastuuopettaja

Minna Teittinen

Tavoitteet

Haluatko kehittää markkinoinnin osaamistasi nonprofit-organisaatioiden kiehtovassa maailmassa? Nonprofit-organisaatiolla tarkoitetaan yrityksiä/yhdistyksiä/järjestöjä/organisaatioita, joiden ensisijaisena tarkoituksena ei ole tuottaa taloudellista voittoa vaan joilla on jokin muu erityinen tavoite tai missio. Nonprofit-organisaatioita ovat esim. urheilu- ja harrastusseurat, ympäristö- ja hyväntekeväisyysjärjestöt, erilaiset yhdistykset, kulttuuritoiminta jne.
Opintojakson suoritettuasi olet oppinut mm. tuntemaan nonprofit-markkinoinnin erityispiirteet, mikä on markkinoinnin rooli nonprofit-organisaatiossa, miten nonprofit-organisaatioiden markkinointia kannattaa suunnitella sekä tunnet erilaisia markkinointi- ja viestintätapoja, jotka soveltuvat nonprofit-organisaatioille. Osaat analysoida, ideoida ja kehittää uusia markkinointiviestinnän keinoja paitsi teoriassa, myös käytännön tasolla.

Sisältö

Opintojaksossa perehdytään nonprofit-markkinointiin niin teoriassa kuin käytännössäkin.
Teoriatasolla aihepiiriä tarkastellaan lähdekirjallisuuden avulla seuraavista näkökulmista:
- mitä ovat nonprofit-organisaatiot
- mikä on markkinoinnin rooli nonprofit-organisaatiossa
- millaisia strategisia ja taktisia päätöksiä markkinoinnissa tehdään                               
- millaista markkinoinnillista yhteistyötä voidaan tehdä
- markkinoinnin suunnittelun merkitys nonprofit-organisaatiossa
- markkinoinnin eettiset kysymykset
Käytännön tasolla sovelletaan opittua tekemällä pienimuotoinen markkinoinnin kehittämissuunnitelma analysoimalla ja kehittämällä jonkin itse valitun nonprofit-organisaation markkinointia.

Oppimateriaalit

Pirjo Vuokko: Nonprofit-organisaatioiden markkinointi (Sanoma Pro Oy, 2010).

Opetusmenetelmät

itsenäinen opiskelu, tutkiva oppiminen, kehittämistehtävä, verkko-opiskelu, itse-reflektointi

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

-

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

itsenäinen opiskelu, verkko-opiskelu, tutkiva oppiminen, kehittämistehtävä, työelämälähtöisyys, itse-reflektointi, kestävän kehityksen periaatteiden huomiointi

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso koostuu kahdesta osasta:
Osa 1. Perehdytään em. kysymyksiin lähdemateriaalin avulla ja näin opitaan ymmärtämään nonprofit-markkinoinnin mahdollisuuksia.
Osa 2. Sovelletaan opittua käytäntöön perehtymällä jonkin itse valitun, omaa elämää lähellä olevan nonprofit-organisaation markkinointiin (markkinointianalyysi) ja tehdään pienimuotoinen markkinoinnin kehittämissuunnitelma ko. organisaation markkinoinnin tueksi.
Tarkemmat tiedot ja ohjeistus tehtävien suorittamiseen tulevat ItsLearning-alustalle.
Opintojakso on suoritettavissa itsenäisesti täysin opiskelijan oman aikataulun mukaan, tehtävien palautus kuitenkin viimeistään 15.4.2024.

Sisällön jaksotus

Opintojaksolla perehdytään nonprofit-markkinointiin niin teoriassa kuin käytännössäkin.

Teoriatasolla aihepiiriä tarkastellaan lähdekirjallisuuden avulla seuraavista näkökulmista:
* mitä ovat nonprofit-organisaatiot
* mikä on markkinoinnin rooli nonprofit-organisaatiossa
* millaisia strategisia ja taktisia päätöksiä markkinoinnissa tehdään
* millaista markkinoinnillista yhteistyötä voidaan tehdä
* markkinoinnin suunnittelun merkitys nonprofit-organisaatiossa
* markkinoinnin eettiset kysymykset

Käytännön tasolla sovelletaan opittua tekemällä pienimuotoinen markkinoinnin kehittämissuunnitelma analysoimalla ja kehittämällä jonkin itse valitun nonprofit-organisaation markkinointia.

Työskentelytavat ja aikataulutus:
Opintojakso toteutetaan verkossa ItsLearning-alustalla, joten voit edetä itsenäisesti ja omaan tahtiisi ajasta ja paikasta riippumatta. Materiaalit ja tehtävät avataan opintojaksolle hyväksytyille 15.1.2024. Tehtävien palautus ItsLearning-alustalle 15.4.2024 mennessä.

Edeltävyysehdot: Markkinoinnin perusteiden hallinta edesauttaa tehtävien suorittamisessa, mutta ei ole välttämätöntä.

Viestintäkanava ja lisätietoja

Viestintä opintojaksolla tapahtuu ItsLearning-alustan kautta sekä sähköpostitse.
Vastuuopettaja: Minna Teittinen (minna.teittinen@turkuamk.fi)

Opiskelijakiintiöt:
* Turku AMK: 25 opiskelijaa
* Muut AMK:t 15 opiskelijaa
* Avoin AMK: 10 opiskelijaa

Jos paikkoja vapautuu, paikat täytetään varasijoilta.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Tehtäväkohtaiset ohjeet ja arviointikriteerit ItsLearning-alustalla. Opintojakso arvioidaan sen päättymisen 15.4.2024 jälkeen. Tehtävistä ei anneta erillistä palautetta.

Ilmoittautumisaika

15.11.2023 - 08.01.2024

Ajoitus

15.01.2024 - 15.04.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Media-ala

Toimipiste

Paikasta riippumaton

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

10 - 50

Koulutus
  • Media-alan koulutus
Opettaja
  • Minna Teittinen
Vastuuopettaja

Minna Teittinen

Ajoitusryhmät
  • Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää. (Koko: 10. Avoin AMK: 10.)
Pienryhmät
  • Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää.

Tavoitteet

Haluatko kehittää markkinoinnin osaamistasi nonprofit-organisaatioiden kiehtovassa maailmassa? Nonprofit-organisaatiolla tarkoitetaan yrityksiä/yhdistyksiä/järjestöjä/organisaatioita, joiden ensisijaisena tarkoituksena ei ole tuottaa taloudellista voittoa vaan joilla on jokin muu erityinen tavoite tai missio. Nonprofit-organisaatioita ovat esim. urheilu- ja harrastusseurat, ympäristö- ja hyväntekeväisyysjärjestöt, erilaiset yhdistykset, kulttuuritoiminta jne.
Opintojakson suoritettuasi olet oppinut mm. tuntemaan nonprofit-markkinoinnin erityispiirteet, mikä on markkinoinnin rooli nonprofit-organisaatiossa, miten nonprofit-organisaatioiden markkinointia kannattaa suunnitella sekä tunnet erilaisia markkinointi- ja viestintätapoja, jotka soveltuvat nonprofit-organisaatioille. Osaat analysoida, ideoida ja kehittää uusia markkinointiviestinnän keinoja paitsi teoriassa, myös käytännön tasolla.

Sisältö

Opintojaksossa perehdytään nonprofit-markkinointiin niin teoriassa kuin käytännössäkin.
Teoriatasolla aihepiiriä tarkastellaan lähdekirjallisuuden avulla seuraavista näkökulmista:
- mitä ovat nonprofit-organisaatiot
- mikä on markkinoinnin rooli nonprofit-organisaatiossa
- millaisia strategisia ja taktisia päätöksiä markkinoinnissa tehdään                               
- millaista markkinoinnillista yhteistyötä voidaan tehdä
- markkinoinnin suunnittelun merkitys nonprofit-organisaatiossa
- markkinoinnin eettiset kysymykset
Käytännön tasolla sovelletaan opittua tekemällä pienimuotoinen markkinoinnin kehittämissuunnitelma analysoimalla ja kehittämällä jonkin itse valitun nonprofit-organisaation markkinointia.

Oppimateriaalit

Pirjo Vuokko: Nonprofit-organisaatioiden markkinointi (Sanoma Pro Oy, 2010).

Opetusmenetelmät

itsenäinen opiskelu, tutkiva oppiminen, kehittämistehtävä, verkko-opiskelu, itse-reflektointi

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

-

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

itsenäinen opiskelu, verkko-opiskelu, tutkiva oppiminen, kehittämistehtävä, työelämälähtöisyys, itse-reflektointi

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso koostuu kahdesta osasta:
Osa 1. Perehdytään em. kysymyksiin lähdemateriaalin avulla ja näin opitaan ymmärtämään nonprofit-markkinoinnin mahdollisuuksia.
Osa 2. Sovelletaan opittua käytäntöön perehtymällä jonkin itse valitun, omaa elämää lähellä olevan nonprofit-organisaation markkinointiin (markkinointianalyysi) ja tehdään pienimuotoinen markkinoinnin kehittämissuunnitelma ko. organisaation markkinoinnin tueksi.
Tarkemmat tiedot ja ohjeistus tehtävien suorittamiseen tulevat ItsLearning-alustalle.
Opintojakso on suoritettavissa itsenäisesti täysin opiskelijan oman aikataulun mukaan, tehtävien palautus kuitenkin viimeistään 15.4.2024.

Sisällön jaksotus

Opintojaksolla perehdytään nonprofit-markkinointiin niin teoriassa kuin käytännössäkin.

Teoriatasolla aihepiiriä tarkastellaan lähdekirjallisuuden avulla seuraavista näkökulmista:
* mitä ovat nonprofit-organisaatiot
* mikä on markkinoinnin rooli nonprofit-organisaatiossa
* millaisia strategisia ja taktisia päätöksiä markkinoinnissa tehdään
* millaista markkinoinnillista yhteistyötä voidaan tehdä
* markkinoinnin suunnittelun merkitys nonprofit-organisaatiossa
* markkinoinnin eettiset kysymykset

Käytännön tasolla sovelletaan opittua tekemällä pienimuotoinen markkinoinnin kehittämissuunnitelma analysoimalla ja kehittämällä jonkin itse valitun nonprofit-organisaation markkinointia.

Työskentelytavat ja aikataulutus:
Opintojakso toteutetaan verkossa ItsLearning-alustalla, joten voit edetä itsenäisesti ja omaan tahtiisi ajasta ja paikasta riippumatta. Materiaalit ja tehtävät avataan opintojaksolle hyväksytyille 15.1.2024. Tehtävien palautus ItsLearning-alustalle 15.4.2024 mennessä.

Edeltävyysehdot: Markkinoinnin perusteiden hallinta edesauttaa tehtävien suorittamisessa, mutta ei ole välttämätöntä.

Viestintäkanava ja lisätietoja

Viestintä opintojaksolla tapahtuu ItsLearning-alustan kautta sekä sähköpostitse.
Vastuuopettaja: Minna Teittinen (minna.teittinen@turkuamk.fi)

Opiskelijakiintiöt:
* Turku AMK: 25 opiskelijaa
* Muut AMK:t 15 opiskelijaa
* Avoin AMK: 10 opiskelijaa

Jos paikkoja vapautuu, paikat täytetään varasijoilta.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Tehtäväkohtaiset ohjeet ja arviointikriteerit ItsLearning-alustalla. Opintojakso arvioidaan sen päättymisen 15.4.2024 jälkeen. Tehtävistä ei anneta erillistä palautetta.

Ilmoittautumisaika

21.11.2022 - 09.01.2023

Ajoitus

16.01.2023 - 02.04.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Taideakatemia

Toimipiste

Paikasta riippumaton

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

10 - 50

Koulutus
  • Media-alan koulutus
Opettaja
  • Minna Teittinen
Vastuuopettaja

Minna Teittinen

Ajoitusryhmät
  • Vain avoimen AMK:n opiskelijoille (Tutkinto-opiskelija ilmoittaudu joka tapauksessa, toteutus ei ole vain avoimen opiskelijoille) (Koko: 15. Avoin AMK: 15.)
Pienryhmät
  • Vain avoimen AMK:n opiskelijoille (Tutkinto-opiskelija ilmoittaudu joka tapauksessa, toteutus ei ole vain avoimen opiskelijoille)

Tavoitteet

Haluatko kehittää markkinoinnin osaamistasi nonprofit-organisaatioiden kiehtovassa maailmassa? Nonprofit-organisaatiolla tarkoitetaan yrityksiä/yhdistyksiä/järjestöjä/organisaatioita, joiden ensisijaisena tarkoituksena ei ole tuottaa taloudellista voittoa vaan joilla on jokin muu erityinen tavoite tai missio. Nonprofit-organisaatioita ovat esim. urheilu- ja harrastusseurat, ympäristö- ja hyväntekeväisyysjärjestöt, erilaiset yhdistykset, kulttuuritoiminta jne.
Opintojakson suoritettuasi olet oppinut mm. tuntemaan nonprofit-markkinoinnin erityispiirteet, mikä on markkinoinnin rooli nonprofit-organisaatiossa, miten nonprofit-organisaatioiden markkinointia kannattaa suunnitella sekä tunnet erilaisia markkinointi- ja viestintätapoja, jotka soveltuvat nonprofit-organisaatioille. Osaat analysoida, ideoida ja kehittää uusia markkinointiviestinnän keinoja paitsi teoriassa, myös käytännön tasolla.

Sisältö

Opintojaksossa perehdytään nonprofit-markkinointiin niin teoriassa kuin käytännössäkin.
Teoriatasolla aihepiiriä tarkastellaan lähdekirjallisuuden avulla seuraavista näkökulmista:
- mitä ovat nonprofit-organisaatiot
- mikä on markkinoinnin rooli nonprofit-organisaatiossa
- millaisia strategisia ja taktisia päätöksiä markkinoinnissa tehdään                               
- millaista markkinoinnillista yhteistyötä voidaan tehdä
- markkinoinnin suunnittelun merkitys nonprofit-organisaatiossa
- markkinoinnin eettiset kysymykset
Käytännön tasolla sovelletaan opittua tekemällä pienimuotoinen markkinoinnin kehittämissuunnitelma analysoimalla ja kehittämällä jonkin itse valitun nonprofit-organisaation markkinointia.

Oppimateriaalit

Pirjo Vuokko: Nonprofit-organisaatioiden markkinointi (Sanoma Pro Oy, 2010).

Opetusmenetelmät

itsenäinen opiskelu, tutkiva oppiminen, kehittämistehtävä, verkko-opiskelu, itse-reflektointi

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

-

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

itsenäinen opiskelu, verkko-opiskelu, tutkiva oppiminen, kehittämistehtävä, työelämälähtöisyys, itse-reflektointi

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso koostuu kahdesta osasta:
Osa 1. Perehdytään em. kysymyksiin lähdemateriaalin avulla ja näin opitaan ymmärtämään nonprofit-markkinoinnin mahdollisuuksia.
Osa 2. Sovelletaan opittua käytäntöön perehtymällä jonkin itse valitun, omaa elämää lähellä olevan nonprofit-organisaation markkinointiin (markkinointianalyysi) ja tehdään pienimuotoinen markkinoinnin kehittämissuunnitelma ko. organisaation markkinoinnin tueksi.
Tarkemmat tiedot ja ohjeistus tehtävien suorittamiseen tulevat ItsLearning-alustalle.

Sisällön jaksotus

Opintojaksolla perehdytään nonprofit-markkinointiin niin teoriassa kuin käytännössäkin.

Teoriatasolla aihepiiriä tarkastellaan lähdekirjallisuuden avulla seuraavista näkökulmista:
* mitä ovat nonprofit-organisaatiot
* mikä on markkinoinnin rooli nonprofit-organisaatiossa
* millaisia strategisia ja taktisia päätöksiä markkinoinnissa tehdään
* millaista markkinoinnillista yhteistyötä voidaan tehdä
* markkinoinnin suunnittelun merkitys nonprofit-organisaatiossa
* markkinoinnin eettiset kysymykset

Käytännön tasolla sovelletaan opittua tekemällä pienimuotoinen markkinoinnin kehittämissuunnitelma analysoimalla ja kehittämällä jonkin itse valitun nonprofit-organisaation markkinointia.

Työskentelytavat ja aikataulutus:
Opintojakso toteutetaan verkossa ItsLearning-alustalla, joten voit edetä itsenäisesti ja omaan tahtiisi ajasta ja paikasta riippumatta. Materiaalit ja tehtävät avataan opintojaksolle hyväksytyille 16.1.2023. Tehtävien palautus ItsLearning-alustalle 2.4.2023 mennessä.

Viestintäkanava ja lisätietoja

Edeltävyysehdot: Markkinoinnin perusteiden hallinta edesauttaa tehtävien suorittamisessa, mutta ei ole välttämätöntä.

Opiskelijakiintiöt:
* Turku AMK: 25 opiskelijaa
* Muut AMK:t 10 opiskelijaa
* Avoin AMK: 15 opiskelijaa

Jos paikkoja vapautuu, paikat täytetään varasijoilta.

Lisätietoja: vastuuopettaja minna.teittinen@turkuamk.fi

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Tehtäväkohtaiset ohjeet ja arviointikriteerit ItsLearning-alustalla. Opintojakso arvioidaan sen päättymisen 2.4.2023 jälkeen. Tehtävistä ei anneta erillistä palautetta.

Ilmoittautumisaika

22.11.2021 - 09.01.2022

Ajoitus

17.01.2022 - 31.03.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Taideakatemia

Toimipiste

Paikasta riippumaton

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

10 - 50

Koulutus
  • Media-alan koulutus
Opettaja
  • Minna Teittinen
Vastuuopettaja

Minna Teittinen

Ajoitusryhmät
  • Pienryhmä 1 (Koko: 15. Avoin AMK: 15.)
Pienryhmät
  • Pienryhmä 1

Tavoitteet

Haluatko kehittää markkinoinnin osaamistasi nonprofit-organisaatioiden kiehtovassa maailmassa? Nonprofit-organisaatiolla tarkoitetaan yrityksiä/yhdistyksiä/järjestöjä/organisaatioita, joiden ensisijaisena tarkoituksena ei ole tuottaa taloudellista voittoa vaan joilla on jokin muu erityinen tavoite tai missio. Nonprofit-organisaatioita ovat esim. urheilu- ja harrastusseurat, ympäristö- ja hyväntekeväisyysjärjestöt, erilaiset yhdistykset, kulttuuritoiminta jne.
Opintojakson suoritettuasi olet oppinut mm. tuntemaan nonprofit-markkinoinnin erityispiirteet, mikä on markkinoinnin rooli nonprofit-organisaatiossa, miten nonprofit-organisaatioiden markkinointia kannattaa suunnitella sekä tunnet erilaisia markkinointi- ja viestintätapoja, jotka soveltuvat nonprofit-organisaatioille. Osaat analysoida, ideoida ja kehittää uusia markkinointiviestinnän keinoja paitsi teoriassa, myös käytännön tasolla.

Sisältö

Opintojaksossa perehdytään nonprofit-markkinointiin niin teoriassa kuin käytännössäkin.
Teoriatasolla aihepiiriä tarkastellaan lähdekirjallisuuden avulla seuraavista näkökulmista:
- mitä ovat nonprofit-organisaatiot
- mikä on markkinoinnin rooli nonprofit-organisaatiossa
- millaisia strategisia ja taktisia päätöksiä markkinoinnissa tehdään                               
- millaista markkinoinnillista yhteistyötä voidaan tehdä
- markkinoinnin suunnittelun merkitys nonprofit-organisaatiossa
- markkinoinnin eettiset kysymykset
Käytännön tasolla sovelletaan opittua tekemällä pienimuotoinen markkinoinnin kehittämissuunnitelma analysoimalla ja kehittämällä jonkin itse valitun nonprofit-organisaation markkinointia.

Oppimateriaalit

Pirjo Vuokko: Nonprofit-organisaatioiden markkinointi (Sanoma Pro Oy, 2010).

Opetusmenetelmät

itsenäinen opiskelu, tutkiva oppiminen, kehittämistehtävä, verkko-opiskelu, itse-reflektointi

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

itsenäinen opiskelu, verkko-opiskelu, tutkiva oppiminen, kehittämistehtävä, työelämälähtöisyys, itse-reflektointi

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso koostuu kahdesta osasta:
Osa 1. Perehdytään em. kysymyksiin lähdemateriaalin avulla ja näin opitaan ymmärtämään nonprofit-markkinoinnin mahdollisuuksia.
Osa 2. Sovelletaan opittua käytäntöön perehtymällä jonkin itse valitun, omaa elämää lähellä olevan nonprofit-organisaation markkinointiin (markkinointianalyysi) ja tehdään pienimuotoinen markkinoinnin kehittämissuunnitelma ko. organisaation markkinoinnin tueksi.
Tarkemmat tiedot ja ohjeistus tehtävien suorittamiseen tulevat ItsLearning-alustalle.

Sisällön jaksotus

Sisälto:
Opintojaksolla perehdytään nonprofit-markkinointiin niin teoriassa kuin käytännössäkin. Teoriatasolla aihepiiriä tarkastellaan lähdekirjallisuuden avulla seuraavista näkökulmista:
* mitä ovat nonprofit-organisaatiot
* mikä on markkinoinnin rooli nonprofit-organisaatiossa
* millaisia strategisia ja taktisia päätöksiä markkinoinnissa tehdään
* millaista markkinoinnillista yhteistyötä voidaan tehdä
* markkinoinnin suunnittelun merkitys nonprofit-organisaatiossa
* markkinoinnin eettiset kysymykset
Käytännön tasolla sovelletaan opittua tekemällä pienimuotoinen markkinoinnin kehittämissuunnitelma analysoimalla ja kehittämällä jonkin itse valitun nonprofit-organisaation markkinointia.
Työskentelytavat ja aikataulutus:
Opintojakso toteutetaan verkossa ItsLearning-alustalla, joten voit edetä itsenäisesti ja omaan tahtiisi ajasta ja paikasta riippumatta. Materiaalit ja tehtävät avataan opintojaksolle hyväksytyille 17.1.2022. Tehtävien palautus ItsLearning-alustalle 31.3.2022 mennessä.

Viestintäkanava ja lisätietoja

Edeltävyysehdot: Markkinoinnin perusteiden hallinta edesauttaa tehtävien suorittamisessa, mutta ei ole välttämätöntä.

Opiskelijakiintiöt:
* Turku AMK: 25 opiskelijaa
* Muut AMK:t 10 opiskelijaa
* Avoin AMK: 15 opiskelijaa

Jos paikkoja vapautuu, paikat täytetään varasijoilta.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Tehtäväkohtaiset ohjeet ja arviointikriteerit ItsLearning-alustalla. Opintojakso arvioidaan sen päättymisen 31.3.2022 jälkeen. Tehtävistä ei anneta erillistä palautetta.