Toimintaterapian valinnainen harjoittelu 3 / projektityö (10 op)
Toteutuksen tunnus: TH00BF75-3005
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
09.12.2023 - 07.01.2024
Ajoitus
08.01.2024 - 20.12.2024
Opintopistemäärä
10 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
90 % Lähiopetus, 10 % Etäopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 35
Koulutus
- Toimintaterapeuttikoulutus
Opettaja
- Eetu Väre
- Anu Kuikkaniemi
- Heidi Hämäläinen
Ryhmät
-
PTOIMS21Toimintaterapeutti (AMK), S21
Tavoitteet
Opiskelija osaa:
• suunnitella ja toteuttaa harjoittelun/projektin kantaen roolinsa mukaisen vastuun,
• kehittää toimintaterapeutin roolia harjoittelussa/ projektissa,
• hakea ohjausta ja raportoida työstään tarkoituksenmukaisesti harjoittelussa/ projektissa.
Sisältö
Projektin hallinta
Harjoittelu/ projektityö voi koostua yhdestä tai useammasta osasta yhteistyössä työelämän kanssa.
Harjoittelua/projektia ohjaavat toimintaterapian teoria ja tutkittu tieto
Oppimateriaalit
Lisätiedot Itslearningistä (kotipesä ja opintojakso)
Opetusmenetelmät
Opiskelu tapahtuu työelämäyhteistyökumppanin yrityksessä, Turun AMK TKi projekteissa
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä, harjoittelu sisältää sovitun oppimistehtävän.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Asiakas- ja projektityöskentely hyödyntäen kestävän kehityksen periaatteita
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Harjoittelun korvaava hyväksilukuku toimintaterapeutin työllä on mahdollinen, mikä edellyttää 7 viikon kokopäiväistä työskentelyä tt-sijaisuudessa, yhteensä 270 tuntia
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Käytännön harjottelua tehdään harjoittelupaikalla arkipäivisin klo 8-16 (lasten palvelutoiminta 18.00 saakka) välillä ohjaavan opettajan kanssa sovitulla tavalla työajanseurantaan pohjautuen. Poikkeavat menettelyt sovitaan erikseen ohjaavan opettajan kanssa.
10op eli 270t, josta käytännön harjoittelun osuus on 259h ja itsenäisen työskentelyn osuus 11h.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Harjoittelu vaatii kykyä itseohjatuvaan työskentelyyn: opiskelija pystyy ottamaan vastuuta omasta oppimisestaan, työskentelee tavoitteellisesti ja annettujen ohjeiden mukaisesti
Opiskelija pystyy tekemään annetut työtehtävät ja osaa pyytää lisäohjausta tarvittaessa
HYVÄKSYTTY
suorittaa hyväksytysti teoriaopinnot
osoittaa tietämystä opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä, mutta se jää suppeaksi
etsii ja käyttää sattumanvaraisesti annettuja tietolähteitä
tarkastelee asioita suppeasti referoimalla / toistamalla materiaaleja
käyttää lähdeviitemerkintöjä puutteellisesti
käyttää keskeisiä toimintaterapian ammattikäsitteitä sisällöltään ja/tai määrältään suppeasti
soveltaa toimintaterapian teoriaa käytännön tilanteissa yksipuolisesti ja asioiden perustelut jäävät puutteelliseksi
työskentelee ohjattuna toimintaterapian tilanteissa
Hyödyntää olemassa olevia ratkaisuja perustelematta niitä näytön avulla tai puutteellisin tiedoin
toimii ryhmän jäsenenä, mutta toiminta ei ole aina itseohjautuvaa
ymmärtää tiimiopiskelun perusfilosofian ja johtavat ajatukset, mutta se ei näy toiminnassa
työskentelee ryhmässä ja toimii tavoitteellisesti, mutta palauttaa opintojakson tehtävät usein myöhässä ja/tai odottaa / kysyy lisäohjeita
ymmärtää dialogin perusperiaatteita, mutta toiminta ei aina vastaa sitä
tekee muiden ohjeiden mukaisesti, mutta ei osoita aloitteellisuutta
arvioi omaa osaamistaan vähäisessä määrin ja/ tai epärealistisesti
HYLÄTTY
Opiskelija ei ole saavuttanut arviointikriteerien tyydyttävää tasoa.
ei osoita riittävää tietämystä opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
ei käytä annettua lähdekirjallisuutta tai hyödynnä asianmukaisia lähteitä
Käyttää lähdeviitemerkintöjä virheellisesti
ei käytä toimintaterapian ammattikäsitteitä
tarkastelee asioita yksipuolisesti, eikä osaa perustella ratkaisujaan
ei osallistu eikä ota vastuuta oppimisestaan
ei ole suorittanut opintojakson vaadittavia tehtäviä hyväksytysti ajallaan
ei arvioi omaa osaamistaan
Sisällön jaksotus
TT valinnainen harjoittelu, 10op 7vko, sisältää harjoittelun suorittamista käytännössä 259t ja itsenäisen työskentelyn osuus 11t.
Opinnäytetyön pajapäivät: aamupäivä yhteistä infoa, johon tulee osallistua. Ota huomioon, että harjoittelutunnit tulee kuitenkin täyttyä.
Alkuinfo koten yhteydessä, tarkemmat ohjeet löydät Itslearningistä.
Opiskelija osallistuu KOTE-tunnilla käytyyn harjoittelun palautekeskusteluun riippumatta siitä, mitä harjoittelua muut opiskelijat tekevät.
Sijaisuus edellyttää 7 viikon kokopäiväistä työskentelyä tt-sijaisuudessa.
Viestintäkanava ja lisätietoja
Sun harkka sovellus ja Itslearning
Opiskelija vastaa itse harjoitteluun liittyvistä matka- ja ruokailu ym. kustannuksista
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Harjoittelu vaatii kykyä itseohjatuvaan työskentelyyn: opiskelija pystyy ottamaan vastuuta omasta oppimisestaan, työskentelee tavoitteellisesti ja annettujen ohjeiden mukaisesti. Opiskelija pystyy tekemään annetut työtehtävät ja osaa pyytää lisäohjausta tarvittaessa.
Projektityön tulee valmistua harjoittelun aikana (jos annetussa ajassa se ei ole valmistunut, opiskelija saattaa työn loppuun omalla ajallaan).
Hyväksiluku sijaisuudella: Opiskelija hakee Messin AHOT ohjeen mukaisesti hyväksiluvun työtodistuksella.
Hylätty (0)
HYLÄTTY
Opiskelija ei ole saavuttanut arviointikriteerien tyydyttävää tasoa.
ei osoita riittävää tietämystä opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
ei käytä annettua lähdekirjallisuutta tai hyödynnä asianmukaisia lähteitä
Käyttää lähdeviitemerkintöjä virheellisesti
ei käytä toimintaterapian ammattikäsitteitä
tarkastelee asioita yksipuolisesti, eikä osaa perustella ratkaisujaan
ei osallistu eikä ota vastuuta oppimisestaan
ei ole suorittanut opintojakson vaadittavia tehtäviä hyväksytysti ajallaan
ei arvioi omaa osaamistaan
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
HYVÄKSYTTY
suorittaa hyväksytysti teoriaopinnot
osoittaa tietämystä opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä, mutta se jää suppeaksi
etsii ja käyttää sattumanvaraisesti annettuja tietolähteitä
tarkastelee asioita suppeasti referoimalla / toistamalla materiaaleja
käyttää lähdeviitemerkintöjä puutteellisesti
käyttää keskeisiä toimintaterapian ammattikäsitteitä sisällöltään ja/tai määrältään suppeasti
soveltaa toimintaterapian teoriaa käytännön tilanteissa yksipuolisesti ja asioiden perustelut jäävät puutteelliseksi
työskentelee ohjattuna toimintaterapian tilanteissa
Hyödyntää olemassa olevia ratkaisuja perustelematta niitä näytön avulla tai puutteellisin tiedoin
toimii ryhmän jäsenenä, mutta toiminta ei ole aina itseohjautuvaa
ymmärtää tiimiopiskelun perusfilosofian ja johtavat ajatukset, mutta se ei näy toiminnassa
työskentelee ryhmässä ja toimii tavoitteellisesti, mutta palauttaa opintojakson tehtävät usein myöhässä ja/tai odottaa / kysyy lisäohjeita
ymmärtää dialogin perusperiaatteita, mutta toiminta ei aina vastaa sitä
tekee muiden ohjeiden mukaisesti, mutta ei osoita aloitteellisuutta
arvioi omaa osaamistaan vähäisessä määrin ja/ tai epärealistisesti