Please select the curriculum by the start year of studies and competence track.
Sami Nummela
Sami Nummela (not translated)
Face-to-face
Oppimismateriaalit ovat Itslearning-oppimisalustan resursseissa.
Laskentatoimi (Jormakka) sisäisen laskennan osalta. Vaihtoehtoisesti sisäiseen laskentaan keskittyy myös Yrityksen laskentatoimi (Ikäheimo), Johdon laskentatoimi (Neilimo). Useassa kirjassa samaa asiaa, eli kustannuslaskentaa, hinnoittelua, kannattavuutta, katetuottolaskentaa. Finna-kirjastohakupalvelusta näkee mitä kirjoja kirjastosta on lainattavissa. Kannattaa Turku AMK:n kirjaston ohella käyttää myös muita julkisia kirjastoja.
Teemme paljon harjoitustehtäviä, jotka esimerkinomaisesti avaavat teorioita. Itsenäinen aihepiirin opiskelu on tarpeellista, tapaamisissa ei kaikkea teoriaa ehdi käsitellä. (not translated)
Kontaktiopetus, kurssitehtävät Itslearning-oppimisalustassa, kurssin lopuksi koe.
Oppimismateriaalit tulevat Itslearning-oppimisalustaan.
HUOM: Itslearning aktivoituu niille opiskelijoille, jotka ovat kurssille Pepissä ilmoittautuneet. (not translated)
Oppitunneille osallistuminen ja aktiivisuus on perusedellytys kurssin hyväksyttävään suorittamiseen. Lisäksi arvosanaan vaikuttaa palautettavat tehtävät. Mikäli opiskelija haluaa korottaa arvosanaa, se tapahtuu tenttimällä. (not translated)
Finnish
05.09.2022 - 14.10.2022
01.05.2022 - 11.09.2022
Kysymyksiä voi esittää oppitunneilla. (not translated)
Liiketalous (not translated)
Degree Programme in Professional Sales
H-5
Kurssin lopussa pidetään koe, joka mittaa kurssin aihepiirin termien ja käsitteiden omaksumista. Mikäli koesuoritus ei ole hyväksytty, on oikeus yrittää 2 kertaa uusia. Jos koetulos on hyväksytty, on oikeus yrittää kerran korottaa arvosanaa. (not translated)
Innopeda, opiskelijakeskeinen oppiminen. Opiskelija perehtyy aihepiiriin ja osoittaa osaamistaan kurssitehtävien kautta. (not translated)
Koska kurssi on laaja, 3 opintopistettä, työmäärä yhteensä on noin 60 tuntia ja lukujärjestykseen merkityt kerrat eivät ole kurssin suorittamisen kannalta kuin noin kolmannes koko kurssista. Lukujärjestykseen merkittyjen kertojen välissä on siis syytä varata aikaa itsenäiseen opiskeluun, jotta kurssin aiheeseen ehtii perehtyä. (not translated)
Opiskelija tuntee sisäisen laskentatoimen roolin ja sen merkityksen johdon päätöksenteossa. Hän tuntee operatiivisen laskentatoimen peruskäsitteistön sekä osaa hyödyntää sitä käytännössä. Lisäksi hän osaa laatia erilaisia suunnittelua, ohjausta ja päätöksentekoa tukevia laskelmia.
- Yrityksen reaali- ja rahaprosessi
- Hinnoittelu
- Katetuottolaskenta
- Budjetointi (not translated)
Opiskelija ei osallistu opetukseen, tai ei palauta kurssitehtäviä. (not translated)
Opiskelija osallistuu opetukseen, sekä palauttaa kurssitehtävät joiden taso ei ole riittävä suhteessa kurssin vaatimustasoon. (not translated)
Opiskelija osallistuu aktiivisesti opetukseen, sekä palauttaa kurssitehtävät, jotka ovat hyvin tehtyjä. Tenttitulokset ovat hyviä. (not translated)
Opiskelija osallistuu aktiivisesti opetukseen, sekä palauttaa kurssitehtävät, jotka ovat erinomaisesti tehtyjä. Tenttitulokset ovat erinomaisia. (not translated)
Anne-Marie Jünger
Jaana Merikallio
Maria Välivirta Havia
Eeva Lehtinen
Päivi Killström
Jarmo Ahonen
Katja Repo
Pia Lindman
Taru Kankaanpää
Telle Tuominen
Jari Leppihalme
Face-to-face
Finnish
01.08.2022 - 30.06.2023
Liiketalous (not translated)
Degree Programme in Professional Sales, Degree Programme in Business
H-5
Minna Björkberg-Suominen
Minna Björkberg-Suominen (not translated)
Face-to-face
Timo Jokisalo, Ritva Minni: ReFlex - uppdatera din svenska. Otava 2011 tai myöh.
Valitut osat verkkomateriaalista https://kielikompassi.jyu.fi/opetus/natfrasch/
Lisäksi opettajan omaa materiaalia. (not translated)
Opintojakso suoritetaan osallistumalla opetukseen, tekemällä opetusta tukevia verkkotehtäviä ja reflektoimalla omaa edistymistä oppimispäiväkirjassa. (not translated)
Kaksi kirjallista tenttiä, määräajassa palautetut verkkotehtävät (edellytys lopputenttiin pääsemiseksi), oma oppimisen reflektointi oppimispäiväkirjassa sekä aktiivinen osallistuminen opetukseen (väh 75 %). (not translated)
Finnish
05.09.2022 - 09.12.2022
01.06.2022 - 16.09.2022
20 - 100
Tenttioikeuden ja arvosanan saaminen edellyttää aktiivista osallistumista opetukseen (75%), kaikkien verkkotehtävien (6 osiota) palauttamista ja viittä merkintää oppimispäiväkirjaan. Kielitaitotaso A2, ks. eurooppalainen viitekehys. (not translated)
Liiketalous (not translated)
Degree Programme in Professional Sales, Degree Programme in Business
H-5
Välitentti viikolla 43 (40%) / uusinta viikolla 49
Lopputentti viikolla 49 (60%) / uusinta tammikuussa 2023 (not translated)
Opintojaksolla harjoitellaan työelämässä tarvittavia viestintätaitoja, digiopetuksessa opiskelija kohentaa rakenteiden hallintaa ja saa palautetta edistymisestään. Omaa oppimista reflektoidaan henkilökohtaisessa oppimispäiväkirjassa. (not translated)
24 h opetusta ja henkilökohtaista ohjausta.
Itsenäistä työskentelyä = harjoitustehtäviä verkkotehtävinä
Viisi oppimispäiväkirjamerkintää. (not translated)
Opintojakso on ruotsin kielen tukikurssi PLIITS22, PMYYNS22, PMMWES22 vuosikurssin opiskelijoille. Opiskelija aktivoi ruotsin kieltään niin, että hän ymmärtää puhuttua ja kirjoitettua kieltä ja osaa tuottaa sitä arkipäivän tilanteissa. Lisäksi hän hallitsee ruotsin kielen keskeiset rakenteet.
Tarkoituksena on auttaa opiskelijaa selviytymään myöhemmistä pakollisista opinnoista.
Opintojakso alkaa viikolla 36 ja päättyy viikolla 48. Tentti viikolla 49. (not translated)
Opiskelija ei ymmärrä kieltä edes yksinkertaisissa tilanteissa eikä pysty tuottamaan ruotsinkielisiä lauseita. Opiskelija ei tee opintojakson vaadittavia tehtäviä tai hänellä on liikaa poissaoloja. (not translated)
Opiskelija pystyy käyttämään kieltä hyvin yksinkertaisissa kielenkäyttötilanteissa, ymmärtämään ja tuottamaan lyhyitä lauseita. (not translated)
Opiskelija pystyy käyttämään ja ymmärtämään puhuttua ja kirjoitettua kieltä melko monipuolisesti arki- ja työelämän tavallisissa tilanteissa. Hän myös hallitsee ruotsin kielen rakenteet melko hyvin. (not translated)
Opiskelija pystyy viestimään kohdekielellä ymmärrettävästi ja luontevasti useimmissa vastaantulevissa arki- ja työelämän tilanteissa. Lisäksi hän hallitsee hyvin ruotsin kielen rakenteet. (not translated)
Anniina Kolari
Course teacher: Anniina Kolari
anniina.kolari@turkuamk.fi
Face-to-face
The material related to the course on itslearning.
Online learning, independent learning, problem-based learning, flipped learning, working life-based learning, self-reflection
The assessment is based on presence and assignments. Assignment-specific instructions on itslearning.
English
29.08.2022 - 31.12.2022
23.08.2022 - 15.09.2022
20 - 100
Liiketalous (not translated)
Degree Programme in Professional Sales, Degree Programme in Business
H-5
Online learning, independent learning, problem-based learning, flipped learning, working life-based learning, self-reflection
The learning tasks consist of assignments, tasks done during the lessons and homework. More exact instructions on itslearning.
Practising the oral and written skills in English with field-specific and varied assignments. Writing texts, giving a presentation, discussing, reading texts, practising vocabulary.
Timing in the autumn semester 2022. Exact dates found in the schedule
The student does not complete the required tasks during the course. The oral and written production and understanding is scarce. The absences exceed the limitation, the student quits the course.
The student succeeds passably in the oral and written production. The student is able to communicate even though the communication is inaccurate at times. The lack and inconsistency of the vocabulary repertoire limits the communication. There are deficiencies in the structures of the language.
The student is able to succeed well in varied oral and written production situations. The student masters a varied vocabulary repertoire of the field and uses it well but there may be some inaccuracies in the language production. The student demonstrates skills to use structures in a versatile and correct manner but there might appear some mistakes in more demanding structures.
The student demonstrates excellent skills in varied and demanding oral and written production situations. The student knows how to communicate in a context-appropriate manner. The student masters to a versatile and excellent extent the vocabulary of the field and in other contexts as well. The student is able to use multiple structures and shows how to use them in an almost impeccable manner.
Sanna Vauranoja
Eeva Lehtinen
Face-to-face
Ilmoitetaan myöhemmin (not translated)
Lähiopetuskerrat, CRM -demoalustojen käyttö ja tarjouslaskentacaset. (not translated)
Osallistuminen opetuskerroille, onnistuneet tarjouslaskentatehtävät, demoharjoitusten toteutus ja hyväksytty oppimisreflektio. (not translated)
Finnish
29.08.2022 - 20.12.2022
01.06.2022 - 28.08.2022
Oppimisreflektio tarkoittaa opetuskerralla pidettyä esitelmää kolmesta eri CRM-vaihtoehdosta,
niiden plussat ja miinukset. (not translated)
Liiketalous (not translated)
Degree Programme in Professional Sales
Kupittaa Campus
H-5
Opetuskerroilla tutustutaan asiakkuudenhallinnan teoriaan ja CRM-järjestelmiin yleisesti. Osallistujat jaetaan tiimeihin ja tiimit pääsevät kokeilemaan erilaisia CRM-järjestelmiä.
Tarjouslaskentaa harjoitellaan erilaisten casejen avulla. (not translated)
Opetuskerrat 1 op
Kurssilla annettu materiaali (podcastit, kirjallisuus) 1 op
Tutustuminen CRM -järjestelmiin 1 op
Tarjouslaskennan caset 1 op
Oppimisreflektio 1 op (not translated)
Arto Kuuluvainen
Face-to-face
Finnish
29.08.2022 - 20.12.2022
01.06.2022 - 11.09.2022
Liiketalous (not translated)
Degree Programme in Professional Sales
Kupittaa Campus
H-5
*** Toteutussuunnitelma päivitetään kesän aikana sitten, kun opettaja on vahvistunut *** (not translated)
Jukka Rantala
Face-to-face
Pääosin sähköisenä IT´sissä, Office 365 ja Google. Microsof CRM. (not translated)
Soveltava PBL ja Caseoppiminen. (not translated)
Arviointi on autenttista. Kurssi on rakennettu jatkuvan arvioinnin periaatteille siten, että prosessiin integroitu arviointi ohjaa viimeisteltyihin lopputuloksiin. Lisäksi arviointi on monipuolista ja kokonaisvaltaista, sillä se koskee koko oppimisprosessia. Tyypillisesti ryhmä- tai tiimitöissä arviointi sisältää ryhmä/tiimikohtaisen vertaisarvioinnin. (not translated)
Finnish
01.09.2022 - 31.12.2022
15.05.2022 - 18.09.2022
Engineering and Business
Degree Programme in Professional Sales
H-5
Sovitaan toteutuksen alussa. (not translated)
Luennot, tehtävät ja Case. Kokonaislaajuus 5 op, joka jakautuu luentoihin ja omaehtoiseen työskentelyyn. (not translated)
Toteutus perustuu luentoihin, harjoituksiin ja laajaan harjoitukseen, jossa laaditaan myynnin ohjausjärjestelmä yksilöllisestä näkökulmanta. Myynti kytketään toteutuksen aikana sekä yrityksen ympäristöön että yrityksen sisäisiin ominaispiirteisiin. Yrityksen sisäisten ohjausjärjestelmien ja tietoteknisten järjestelmien (mm. ohjelmistojen kuten CRM ja ERP) ohjausvaikutusten arviointi sisältyy tehtävänantoon. Exelin käyttö tuodaan esille mallintamisen näkökulmasta ja osana myynnin käytännön mittaamista ja ohjaaamista. Toteutuksessa lähestyminen tapahtuu PK- yrityksen näkökulmasta. (not translated)
Kaikki tehtäviä ei ole tehty tai palautettu. Tehtävien Casen kokonaispistemäärä ei ylitä 50 % kokonaispistemäärästä. (not translated)
Kaikki tehtävät ja Case(t) tehty ja palautettu. Tehtävien ja Casen kokonaispistemäärä 50 % - 65 % kokonaispistemäärästä. (not translated)
Kaikki tehtävät ja Case(t) tehty ja palautettu. Tehtävien ja Casen kokonaispistemäärä 66 % - 85 % kokonaispistemäärästä. (not translated)
Kaikki tehtävät ja Case(t) tehty ja palautettu. Tehtävien ja Casen kokonaispistemäärä yli 85 % kokonaispistemäärästä. (not translated)
Alisa Pettersson
Anne Leinovaara-Matomäki (not translated)
20% Face-to-face, 80% Distance learning
Hänti, Sirpa. 2021. Asiakkaista ansaintaan: asiakaskeskeinen liiketoimintamalli (e-kirja käytettävissä AMK-tunnuksilla)
Samoja asioita mm. Saarelainen, Esa. 2013. Kohti Menestyvää liiketoimintamallia.
Viitala, Riitta; Jylhä, Eila. 2001. Menestyvä yritys. Liiketoiminnan perusteet.
Bergström&Leppänen. (2015 tai 2018): Yrityksen asiakasmarkkinointi. (Osittain), yms. materiaali (ks. opettajan suositukset Itslearning -alustalla). (not translated)
Opintojaksolla hyödynnetään Innovaatiopedagogiikan monia oppimistapoja, mm.:
- opiskelijoiden itsenäistä oppimateriaaliin perehtymistä sekä sen pohjalta kontaktitunneilla aktivoivia oppimiskeskusteluja
- opettajan avainluentoja
- opittua ja luettua mittaava tentti (not translated)
Tentti arvioidaan asteikolla 0-5
Palautettavat ryhmätehtävät HYV / HYL (not translated)
Finnish
29.08.2022 - 31.12.2022
01.06.2022 - 01.09.2022
10 - 40
- (not translated)
Engineering and Business
Degree Programme in Professional Sales
1 credits
4 credits
H-5
Ei valinnaisia suoritustapoja. (not translated)
Sovitaan yhteisesti luentojakson alussa. (not translated)
Opintojaksolla hyödynnetään Turun ammattikorkeakoulun innovaatiopedagogiikkaan nojaavaa aktiivista oppimista, jossa keskeistä on tiedon ja osaamisen jakaminen, yhdistely, luova ja myös kriittinen ajattelu. Opittua pyritään soveltamaan käytäntöön opintojakson mahdollisuuksien ja rajoituksien mukaisesti. (not translated)
5 ects = 135 h, jakaantuen itsenäiseen osuuteen, kirjallisuuteen perehtymiseen, luentoihin, tenttiin. (not translated)
Syyslukukausi, lukujärjestyksen mukaisesti. (not translated)
Opiskelija ei ole tehnyt vaadittuja tehtäviä tai palautuksia aikataulussa tai on saanut tentistä hylätyn. (not translated)
Opiskelija käyttää keskeisiä liiketaloudellisia käsitteitä osittain puutteellisesti kertoessaan löydöksistään ja havainnoistaan. Opiskelija osaa kuvailla, luokitella ja luetella asioita. Asioiden hallinta on irrallista. Tentin arvosana on 1 - 2 (not translated)
Opiskelija ymmärtää kokonaisuuksia ja käyttää teoriaa sen kuvaamiseen. Osoittaa kykyä soveltaa jotain aihealueeseen liittyvää periaatetta ja kykenee yhdistelemään asioita. Hyödyntää hankkimaansa materiaalia ja käyttää liiketaloudellista sanastoa oikein ja sujuvasti. Laajaa lähteiden käyttöä, ansiokas teorian käsittely, hyvä esitys. Tentistä vähintään arvosana 3-4. (not translated)
Opiskelijan liiketalouden sanaston käyttö on sujuvaa ja teoriaa osataan soveltaa. Opiskelija yhdistelee asioita ja osoittaa kykyä kriittiseen tai analyyttiseen ajatteluun opitun perusteella. Tehtävät on kaikki palautettu ja suoritettu hyväksytysti ajallaan. Tentistä vähintään arvosanan 4,25 ja havainnointitehtävä osoittaa kokonaisuuksien hallintaa. Kokonaisuutena arvioiden ansiokkaampi suoritus kuin arvosanaan 4. (not translated)
Anette Kairikko
Anne Leinovaara-Matomäki
20% Face-to-face, 80% Distance learning
Informed at Itslearning -platform.
Individual- and grouplearning, key lectures and "Itslearning - platform". Innovation pedagogy, PBL.
Only those tasks that are returned on time, before the final deadline, are evaluated and can be accepted ! Late returns are not qualified. Please note that Urkund / Ourginal - Plagiarism detection can be used, so use citations and references correctly (according to any standard you wish e.g. Harvard, TUAS etc.)
Scale : 0- 5
• Fail (0)
There are clear mistakes in the returned tasks, or something is missing (e.g. video-presentation, peer comments etc.) or the tasks returned are very limited. Or the deadlines are neglected. References are limited or poorly used.
• Satisfactory (1-2)
All the task are returned on time and they reach satisfactory level, but they are limited / narrow and lacking deep analysis. Or the references are very limited. Presentations limited. The amount of tools & theories used is limited. Self- and peer-evaluation(when and if asked) is limited.
• Good (3-4)
All the tasks are analytical, and well done. They represent high quality in terms of references, length and deep analysis. And in comparison to other group members there are clear bonus aspects. Also presentations are of high quality. And the peer comments are constructive and analytical (when asked). Above the minimum requirements in every way. The amount of used tools & theories is large. Self- and peer-evaluation (when and if asked) is analytical, deep, reflective and constructive.
• Excellent (5)
All the tasks are excellent. And results are even higher than in the grade 3-4. Presentations extremely high quality as well as peer comments. Well above all the other requirements ( in length, deep analysis etc.). Lots of references, all the tools & theories used (or at least most of them). Self- and peer-evaluation (when and if asked) is analytical, deep, reflective and constructive.
Finnish
05.09.2022 - 16.12.2022
01.06.2022 - 05.09.2022
10 - 40
Please note, do you best effort at once, since the only way to up-grade your final result, is to come to a new course.
Engineering and Business
Degree Programme in Professional Sales
1 credits
4 credits
H-5
No optional methods.
No exam.
Innovation pedagogy, PBL.
5 ects = 135 h, devided into self- and group learning, and key lectures.
During the autumn period, acording to separate syllabus and timetable. Detailled instructions at the "Itslearning-platform" and during the first lecture, which is compulsory in order to complete the course.
Only those tasks that are returned on time, before the final deadline, are evaluated and can be accepted ! Late returns are not qualified. Please note that Urkund / Ourginal - Plagiarism detection can be used, so use citations and references correctly (according to any standard you wish e.g. Harvard, TUAS etc.)
Scale : 0- 5
• Fail (0)
There are clear mistakes in the returned tasks, or something is missing (e.g. video-presentation, peer comments etc.) or the tasks returned are very limited. Or the deadlines are neglected. References are limited or poorly used.
• Satisfactory (1-2)
All the task are returned on time and they reach satisfactory level, but they are limited / narrow and lacking deep analysis. Or the references are very limited. Presentations limited. The amount of tools & theories used is limited. Self- and peer-evaluation(when and if asked) is limited.
• Good (3-4)
All the tasks are analytical, and well done. They represent high quality in terms of references, length and deep analysis. And in comparison to other group members there are clear bonus aspects. Also presentations are of high quality. And the peer comments are constructive and analytical (when asked). Above the minimum requirements in every way. The amount of used tools & theories is large. Self- and peer-evaluation (when and if asked) is analytical, deep, reflective and constructive.
• Excellent (5)
All the tasks are excellent. And results are even higher than in the grade 3-4. Presentations extremely high quality as well as peer comments. Well above all the other requirements ( in length, deep analysis etc.). Lots of references, all the tools & theories used (or at least most of them). Self- and peer-evaluation (when and if asked) is analytical, deep, reflective and constructive.
Only those tasks that are returned on time, before the final deadline, are evaluated and can be accepted ! Late returns are not qualified. Please note that Urkund / Ourginal- Plagiarism detection can be used, so use citations and references correctly (according to any standard you wish e.g. Harvard, TUAS etc.)
Scale : 0- 5
• Fail (0)
There are clear mistakes in the returned tasks, or something is missing (e.g. video-presentation, peer comments etc.) or the tasks returned are very limited. Or the deadlines are neglected. References are limited or poorly used.
• Satisfactory (1-2)
All the task are returned on time and they reach satisfactory level, but they are limited / narrow and lacking deep analysis. Or the references are very limited. Presentations limited. The amount of tools & theories used is limited. Self- and peer-evaluation(when and if asked) is limited.
• Good (3-4)
All the tasks are analytical, and well done. They represent high quality in terms of references, length and deep analysis. And in comparison to other group members there are clear bonus aspects. Also presentations are of high quality. And the peer comments are constructive and analytical (when asked). Above the minimum requirements in every way. The amount of used tools & theories is large. Self- and peer-evaluation (when and if asked) is analytical, deep, reflective and constructive.
• Excellent (5)
All the tasks are excellent. And results are even higher than in the grade 3-4. Presentations extremely high quality as well as peer comments. Well above all the other requirements ( in length, deep analysis etc.). Lots of references, all the tools & theories used (or at least most of them). Self- and peer-evaluation (when and if asked) is analytical, deep, reflective and constructive.
Only those tasks that are returned on time, before the final deadline, are evaluated and can be accepted ! Late returns are not qualified. Please note that Urkund / Ourginal- Plagiarism detection can be used, so use citations and references correctly (according to any standard you wish e.g. Harvard, TUAS etc.)
Scale : 0- 5
• Fail (0)
There are clear mistakes in the returned tasks, or something is missing (e.g. video-presentation, peer comments etc.) or the tasks returned are very limited. Or the deadlines are neglected. References are limited or poorly used.
• Satisfactory (1-2)
All the task are returned on time and they reach satisfactory level, but they are limited / narrow and lacking deep analysis. Or the references are very limited. Presentations limited. The amount of tools & theories used is limited. Self- and peer-evaluation(when and if asked) is limited.
• Good (3-4)
All the tasks are analytical, and well done. They represent high quality in terms of references, length and deep analysis. And in comparison to other group members there are clear bonus aspects. Also presentations are of high quality. And the peer comments are constructive and analytical (when asked). Above the minimum requirements in every way. The amount of used tools & theories is large. Self- and peer-evaluation (when and if asked) is analytical, deep, reflective and constructive.
• Excellent (5)
All the tasks are excellent. And results are even higher than in the grade 3-4. Presentations extremely high quality as well as peer comments. Well above all the other requirements ( in length, deep analysis etc.). Lots of references, all the tools & theories used (or at least most of them). Self- and peer-evaluation (when and if asked) is analytical, deep, reflective and constructive.
DISCLAIMER: Please note that all the material in the course e.g. videos, slides, etc. is designed and intended only for the use of this course. Any printing , delivering, using etc. of this material for any other purpose or outside the course is strictly forbidden.
Only those tasks that are returned on time, before the final deadline, are evaluated and can be accepted ! Late returns are not qualified. Please note that Urkund- Plagiarism detection can be used, so use citations and references correctly (according to any standard you wish e.g. Harvard, TUAS etc.)
Scale : 0- 5
• Fail (0)
There are clear mistakes in the returned tasks, or something is missing (e.g. video-presentation, peer comments etc.) or the tasks returned are very limited. Or the deadlines are neglected. References are limited or poorly used.
• Satisfactory (1-2)
All the task are returned on time and they reach satisfactory level, but they are limited / narrow and lacking deep analysis. Or the references are very limited. Presentations limited. The amount of tools & theories used is limited. Self- and peer-evaluation(when and if asked) is limited.
• Good (3-4)
All the tasks are analytical, and well done. They represent high quality in terms of references, length and deep analysis. And in comparison to other group members there are clear bonus aspects. Also presentations are of high quality. And the peer comments are constructive and analytical (when asked). Above the minimum requirements in every way. The amount of used tools & theories is large. Self- and peer-evaluation (when and if asked) is analytical, deep, reflective and constructive.
• Excellent (5)
All the tasks are excellent. And results are even higher than in the grade 3-4. Presentations extremely high quality as well as peer comments. Well above all the other requirements ( in length, deep analysis etc.). Lots of references, all the tools & theories used (or at least most of them). Self- and peer-evaluation (when and if asked) is analytical, deep, reflective and constructive.
Arviointi –kriteerit tiivistettyinä suomeksi (tarkemmat kriteerit yllä englanniksi). Huomaa, että Plagioinnin -tarkastus ohjelma Urkundia saatetaan käyttää tehtävien tarkastuksessa.
• Ainoastaan tehtävät, jotka on palautettu aikataulussa ohjeen mukaan arvioidaan. Myöhästyneitä suorituksia ei huomioida.
Hylätty
Oppimistehtävien suorittaminen osoittaa useissa arviointikohteina olevissa kyvyissä olevan vakavia puutteita ilman niitä kompensoivia erityisansioita. Tai opiskelija jättää tehtävät tai niihin kuuluvat esitykset pitämättä. Tai myöhästyy palautusaikataulusta / deadlinestä.
• Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osoittaa hallitsevansa oppimistehtävien suorittamisen perus-kyvyt, mutta tehtävissä on selviä puutteita. Työkalujen & teorioiden ja lähteiden käyttö on vähäistä. Kieli saattaa olla haparoivaa ja tehtävät ovat lyhyitä, eivätkä kovin analyyttisiä. Esitys on heikkotasoinen. Itse- ja vertaisarviointi (mikäli sellaista pyydetään) on lyhyt ja epäanalyyttinen.
• Arviointikriteerit - hyvä (3-4)
Oppimistehtävät on hyvin ja analyyttisesti tehty ja selkeästi esitetty. Opiskelija osoittaa hallitsevansa pääosin oppimistehtävien suorittamisen edellyttämät kyvyt. Suorituksen erityisansioilla voidaan kompensoida joissakin mainituissa kyvyissä mahdollisesti ilmenneitä puutteita. Lähteiden käyttö laajaa ja käytettyjä työkaluja & teorioita on runsaasti. Itse-/ vertaisarviointi on myös laaja ja analyyttinen sekä reflektoiva ja konstruktiivinen.
• Arviointikriteerit - kiitettävä (5)
Suorituksessa on keskeiset arviointikriteerit huomioon ottaen useita huomattavia ansioita ilman näitä mitätöiviä puutteita. Kaikki edellä mainitut kriteerit ylittyvät ja työkalujen & teorioiden käyttö on erittäin laajaa. Lähteitä on runsaasti. Esitys on korkeatasoinen. Itsearviointi / vertaisarviointi (mikäli sitä pyydetään) on myös erittäin analyyttinen ja laaja sekä reflektoiva ja konstruktiivinen.
Leena Hämölä-Glorioso
Face-to-face
Opettajan materiaali ITSlearning-ympäristössä. Materiaali pitää olla mukana lähitunneilla joko tulostettuna (suositus) ja sähköisenä. (not translated)
-aktiinen osallistuminen opetukseen - jos 70% prosentin läsnäolo tunneilla ei täyty, arvosana laskee yhdellä numerolla.
Arvosana 0-5 muodostuu kirjallisesta tentistä ja pisteistä, jotka opiskelija saa kirjallisista tehtävistä/ video-CV:stä (myöhässä palautetut tehtävät arvioidaan 0 pisteenä). (not translated)
English
29.08.2022 - 15.12.2022
02.07.2022 - 16.09.2022
10 - 50
Engineering and Business
Degree Programme in Professional Sales
Kupittaa Campus
H-5
Lähitunnit (tai mahdolliset etätunnit Zoomissa), parityöt, kirjalliset ja suulliset harjoitukset (not translated)
- video-CV
- Quizlet/Itslearning-tehtävät (not translated)
Opintojaksolla käsitellään seuraavat asiat:
- tradenomikoulutus
- työtehtävistä ja -kokemuksesta kertominen
- CV
- puhelintilanteet ja sähköpostiviestit
- talouselämään liittyvä sanasto ja ajankohtaiset asiat
- yritysten toiminnan, palveluiden, organisaation ja asiakaskunnan esitteleminen (not translated)
Leena Hämölä-Glorioso
Face-to-face
Lecturer's material
- contact lessons and online studies
- online exercises in Itslearning
- service situations and negotiations
0-5. The grade is based on active participation in contact lessons, 1-2 word tests, an investmentor insurance video and a written exam.
Finnish
29.08.2022 - 16.12.2022
02.07.2022 - 16.09.2022
- kurssi alkaa englannin osuudella (2h/ viikko) ja jatkuu syysloman jälkeen ruotsin osuudella 3h/viikko
avoin amk 3 paikkaa (not translated)
Engineering and Business
Degree Programme in Professional Sales
Kupittaa Campus
H-5
online exercises in Itslearning
- accounts and payments
- loans and financing
- investments
- insurance
Telle Tuominen
Telle Tuominen, telle.tuominen@turkuamk.fi (not translated)
86% Face-to-face, 14% Distance learning
Avainluennot sekä tehtävänantoihin liittyvät opettajien valitsemat artikkelit, raportit, strategiat, oppikirjojen luvut, webinaarit, videot yms. jotka ilmoitetaan tehtävänantojen yhteydessä. Tentittävä oppimateriaali ilmoitetaan lokakuussa. (not translated)
Opintojaksolla hyödynnetään monia oppimistapoja, mm.:
- opiskelijoiden itsenäistä oppimateriaaliin perehtymistä sekä sen pohjalta kontaktitunneilla aktivoivia oppimiskeskusteluja
- opiskelijoiden itsenäistä tiedonhakua ja havainnointia alan palvelutarjontaan ja toimijoihin perehtymiseksi sekä opiskelijoiden tekemiä esityksiä
- opettajien avainluentoja sekä esimerkkejä työelämästä
- erilaisia oppimistehtäviä niin lähiopetuskerroilla kuin palautettavia tuotoksia
- opittua kertaava tentti
- reflektio opitusta sekä omista harjoittelu- yms. uramahdollisuuksista (not translated)
TEHTÄVÄ 1, arviointi 0 - 5, opettaja-arviointi
TEHTÄVÄ 2: arviointi asteikolla 0 - 5, opettaja ja itse- sekä vertaisarviointi
TEHTÄVÄ 3: arviointi: hyväksytty - täydennettävä, opettaja-arviointi
TEHTÄVÄ 4: hyväksytty - täydennettävä, itsearviointi ja opettaja-arviointi
YKSILÖTENTTI: 0 - 5
OPINTOJAKSON KOKONAISARVOSANA:
- asteikolla 0 - 5, jokainen tehtävistä 1 - 4 oltava hyväksytty, samoin tentti oltava hyväksytty
- kokonaisarvosanassa tentin painoarvo 40 %, tehtävä 1 15 %, tehtävä 2 30 % ja tehtävä 4 15%
(Huom! Tehtävä 4 hyödynnetään myös "kurssipalautteen osana" ja HOPS-keskustelussa eli tuutoropettaja käy lukuvuoden aikana kaikkien kanssa lyhyen "kehityskeskustelun") (not translated)
Finnish
29.08.2022 - 02.12.2022
01.06.2022 - 31.08.2022
20 - 45
Liiketalous (not translated)
Degree Programme in Professional Sales
1 credits
H-5
Koronan, ilmastokriisin yms. takia matkailun ja vapaa-ajan merkitys ja muodot ovat muuttuneet viimeisten kahden vuoden aikana niin suuresti, että ahotointi on mahdollista vain vähintään puolen vuoden työkokemuksella matkailun kehittämistehtävissä aikavälillä 2019 - 2022. (not translated)
Yksilötentti, arviointi 0 - 5, kaksi uusintamahdolisuutta sovitaan erikseen tarpeen mukaan (not translated)
Opintojaksolla hyödynnetään Turun ammattikorkeakoulun innovaatiopedagogiikkaan nojaavaa aktiivista oppimista, jossa keskeistä on tiedon ja osaamisen jakaminen, yhdistely, luova ajattelu sekä soveltaminen työelämän toimintaympäristöön. (not translated)
TEHTÄVÄ 1: Havainnointikävely ja ideointi - historiasta matkailuelämys?
TEHTÄVÄ 2: Vapaa-ajan, matkailun ja wellness-liiketoiminnan toimijoita, tarjontaa ja työnkuvia Turussa tai pienryhmän valitsemalla paikkakunnalla. Tuotoksena havainnollinen pienryhmäesitys (esim. suullinen esitys, jossa power point + video)
TEHTÄVÄ 3: "Matkamessut" Suomen matkailualueista ja niiden vetovoimatekijöistä sekä kärkituotteista
TEHTÄVÄ 4: Reflektio opitusta sekä omista alakohtaisista tulevaisuudennäkymistä.
OPISKELIJAN TYÖN MITOITUS/ OPINTOJAKSON LAAJUUS 7 OP. ELI KESKIMÄÄRÄINEN TYÖMÄÄRÄ n. 186 h koostuen seuraavista:
- lukujärjestyksen mukainen kontaktiopetus
- itsenäinen työskentely sekä pienryhmätyöskentely etänä (not translated)
Lähiopetuksen ajoitus lukujärjestyksen mukaisesti, lähiopetus viikoilla 35 - 41 ja 43 - 48.
Kontaktiopetus
- toteutussuunnitelman esittely, kurssin esittely Itslearning-alustalla, muuttuva vapaa-aika, keskeisimpiä käsitteitä
- matkailun ja vapaa-ajan historia ja kehitys, tehtävänanto (tehtävä 1 Havainnointikävely ja ideointi: historiasta matkailuelämys? )
- matkailun ja vapaa-ajan merkitys ja muutosajurit kansainvälisesti ja kotimaassa viime vuosina, vastuullisuus
- matkailuun, vapaa-aikaan ja wellnessiin liittyviä toimialoja: (tehtävä 2: Vapaa-ajan, matkailun ja wellness-liiketoiminnan toimijoita, tarjontaa ja työnkuvia)
- matkailutuote, kohderyhmät, matkatyypit, työnkuvia
- matkailukohde, vetovoima, Suomen matkailualueet (tehtävä 3)
- matkailu ja vapaa-aika tulevaisuudessa, trendit ja ennakointi
- wellnesstuote, kohderyhmät, wellness-tapahtumaan osallistuminen
- tentti, reflektiotehtävän ohjeistus sekä opintojaksopalaute (tehtävä 4) (not translated)
Jokin opintojaksoon kuuluva tehtävä suorittamatta hyväksytysti tai tentti suorittamatta hyväksytysti. (not translated)
Arvosana 1: Opiskelija/pienryhmä hallitsee opintojakson tietoperustaa niukasti, työskentely tehtävissä on hajanaista ja vain osittain tehtävänannon ohjeistuksen mukaista, tehtävän/tehtävien lopputulos on niukka tai sekava. Oppimistavoitteita saavutetaan vain osittain. (not translated)
Arvosana 3: Opiskelija/pienryhmä hallitsee opintojakson keskeisimmät tietoperustanäkökulmat. Opiskelija/pienryhmä toimii varsin oma-aloitteisesti ja koordinoidusti kohti tehtävänannon ja opintojakson tavoitteita sekä kykenee jossain määrin jakamaan tietoa ryhmän sisällä. Opiskelija/pienryhmä hyödyntää osittain perustellusti relevanttia tietoperustaa ja työskentely on ajoittain systemaattista, kriittistä ja joitakin uusia ideoita tuottavaa. Lopputuotos vastaa tehtävänantoa ja on ymmärrettävä, joskin joiltain osin niukahko tai näkökulmiltaan vajaa. Oppimistavoitteet saavutetaan pääsääntöisesti hyvin. (not translated)
Arvosana 5: Opiskelija/pienryhmä toimii aktiivisesti ja koordinoidusti, dialogisesti toistensa osaamista hyödyntäen. Tietoperusta on laaja, sitä sovelletaan onnistuneesti ja perustellen työelämäyhteyteen. Lopputuotos vastaa kiitettävästi tehtävänantoon, on looginen, oivaltava ja monipuolinen. Tuotokset ovat viimeisteltyjä. (not translated)
Riikka Kulmala
Face-to-face
Ohjaajan tarjoama materiaali ITSlearning-ympäristössä.
Opintojaksolla hyödynnetään seuraavaa teosta (saatavilla Finnassa myös e-kirjana):
Ojasalo, K., Moilanen, T. & Ritalahti, J. (2015). Kehittämistyön menetelmät: Uudenlaista osaamista liiketoimintaan (3.-4. painos.). Helsinki: Sanoma Pro Oy. (not translated)
Opintojaksolla hyödynnetään yhteistoiminnalisia oppimismenetelmiä, kuten oppimispäiväkirja, ryhmätyöt sekä verkossa että lähitunneilla. Oppimisessa hyödynnetään myös itsenäistä oppimista, mutta itsenäisesti suoritetut osuudet pyritään jakamaan yhteistoiminnallisesti Itslearning verkkoalustan keskustelualueella, vertaisarviointia hyödyntäen tai muulla ohjaajan opastamalla tavalla. (not translated)
Opintojakson harjoitukset muodostavat 40% opintojakson arvosanasta. Osa harjoituksista tehdään lähiopetuksen aikana harjoitustunneilla, osa yksilötehtävinä.
Opintojakson lopuksi tehdään tentti, jonka osuus on 30% arvosanasta.
Opintojakson aikana kirjoitetaan oppimispäiväkirjaa. Oppimispäiväkirjan ja lähitunteihin osallistumisen osuus on 30% arvosanasta. (not translated)
Finnish
12.09.2022 - 28.11.2022
01.06.2022 - 19.09.2022
Opintojaksoon liittyvä tentti tehdään ITSlearning -onlineympäristössä. Tentti on monivalintatentti. Tentin saa uusia kerran. Korkein arvosana jää voimaan (not translated)
Liiketalous (not translated)
Degree Programme in Professional Sales, Degree Programme in Business
H-5
tentti tehdään opintojakson päätteeksi ja sen saa uusia kerran. (not translated)
Opintojakson pedagogiikka noudattaa innovaatiopedagogiikan viitekehystä. Opintojakson aineisto on ajankohtaista ja esimerkkeinä hyödynnetään työelämän aitoja esimerkkejä.
Englanniksi (not translated)
Opintojakso on laajuudeltaan 5 op eli 135 h (1 op= 27 h)
Ennakkotehtävä: 8 h
Luennot: 20 h
Ohjatut harjoitukset: 20 h
Itsenäinen opiskelu ja oppimistehtävät: 48 h
Tenttiin valmistautuminen: 39 h (not translated)
Tutkimuksellisen kehittämistyön merkitys ja prosessi
Kehittämistyön lähestymistavat: Toimintatutkimus, case-tutkimus, palvelumuotoilu, innovaatioiden tuottaminen.
Kehittämistyön menetelmät (laadulliset ja määrälliset): Haastattelumenetelmät, havainnointi (myös netnografia), kysely, ennakointi, tilastollisista menetelmistä
Aineiston analysointimenetelmät: Kyselyn analysointi Webropol-kyselytyökalulla ja laadullinen analyysi, liiketoiminnan kehittämisen analyysityökalut, kuten SWOT).
Tietoperusta ja lähdekritiikki
Eettiset periaatteet
Opinnäytteen rakenne, opinnäytetyypit, opinnäytteeseen liittyvät sopimukset ja suunitelmat (not translated)
Opiskelija ei ole osallistunut lähiopetukseen, tentti on hylätty ja harjoituksista puuttuu yli 50%. (not translated)
Opiskelija on osallistunut opintojakson lähiopetukseen (vähintään 60% paikalla). Opintojakson harjoitukset on tehty (60% tehty) ja opintojakson testi suoritettu hyväksytysti. (not translated)
Hyvät taidot opintojaksolla käsiteltyjen aiheiden osalta ja taito soveltaa opintojakson sisältöä (not translated)
Erinomaiset taidot opintojaksolla käsiteltyjen aiheiden osalta ja osoitettu taito soveltaa opintojakson sisältöä itsenäisesti. (not translated)
Arto Kuuluvainen
Face-to-face
Finnish
05.09.2022 - 16.12.2022
01.06.2022 - 11.09.2022
Liiketalous (not translated)
Degree Programme in Professional Sales
H-5
*** Toteutussuunnitelma päivitetään kesän aikana sitten, kun opettaja on vahvistunut *** (not translated)
Arto Kuuluvainen
Face-to-face
Finnish
01.08.2022 - 20.12.2022
02.07.2022 - 31.07.2022
Engineering and Business
Degree Programme in Professional Sales
Kupittaa Campus
H-5
Arto Kuuluvainen
Face-to-face
Finnish
29.08.2022 - 20.12.2022
01.06.2022 - 11.09.2022
Liiketalous (not translated)
Degree Programme in Professional Sales
Kupittaa Campus
H-5
*** Toteutussuunnitelma päivitetään kesän aikana sitten, kun opettaja on vahvistunut *** (not translated)
Mikko Niskanen
Nicolas Le Grand
Face-to-face
ItsLearning (not translated)
Verkko/kontaktiopetus, ryhmätyöt itsenäinen opiskelu, raportit, esitykset, keskustelut (not translated)
Ryhmätyöt:
Opiskelijat jaetaan 3-5 henkilön ryhmiin, jotka tekevät yllä kohdassa "Sisältö ja ajoitus" mainituista aihepiireistä 1-6 ryhmätyön (powerpoint) ja esittävät sen seuraavalla viikolla. Ryhmä saa esityksestä yhteisen arvosanan. Mikäli opiskelija ei osallistu ryhmätyön tekemiseen tai ryhmätyö katsotaan hylätyksi, myös koko kurssi hylätään. Kaikkien ryhmätöiden keskiarvo muodostaa 30% kurssin loppuarvosanasta.
Ryhmätöiden yhteenvedot:
Jokainen ryhmä kirjoittaa lyhyen yhteenvedon (referaatin, word) kaikista aiheen ryhmätöistä, jotka on esitetty heidän ryhmässään. Koko ryhmä saa yhteenvedosta yhteisen arvosanan. Puuttuva tai vähimmäisvaatimukset alittava yhteenveto saa arvosanan 0. Kaikkien yhteenvetojen arvosanojen keskiarvo muodostaa 30% koko kurssin arvosanasta.
Essee:
Yksilötyönä tehtävä essee, joka muodostaa 40% arvosanasta. Puuttuva tai hylätty essee merkitsee myös koko kurssin hyltätyksi tulemista. Essee tulee olla palautettuna 30.11.2022.
Englanninkielinen essee saa arvosanaan +1, eli esim. arvosana 4 korottuu 5:ksi. Ja kyllä, arvosana 5 nousee 6:ksi. Valitettavasti hylätty essee on hylätty kielestä riippumatta. (not translated)
Finnish
29.08.2022 - 30.11.2022
01.06.2022 - 09.09.2022
Liiketalous (not translated)
Degree Programme in Professional Sales, Degree Programme in Business
Kupittaa Campus
H-5
Ei tenttiä (not translated)
Työelämälähtöisyys tulee työelämässä olevien henkilöiden haastatteluista (not translated)
Opintojakso 5 op = 134h
- Itsenäinen työskentely (ryhmätyöt, valmistautuminen, yhteenvedot ja essee) 98h
- Viikoittainen opetus 9 x 2h = 18h
- Ryhmätöiden esitykset 9 x 2h = 18h (not translated)
HUOM! Alustava - täsmentyy kun lukujärjestykset julkaistaan
1. vko 35 Aloitus. Organisaatiot ja organisaatiokulttuuri (Mikko Niskanen)
2. vko 36 Tunneäly (Mikko Niskanen)
3. vko 37 Työyhteisön ongelmatilanteet (Mikko Niskanen)
4. vko 38 Erilaisuus voimavarana (Mikko Niskanen)
5. vko 39 Tiimit ja tiimiytyminen erilaisuuden valossa (Mikko Niskanen)
6. vko 40 Alaistaidot (Mikko Niskanen)
7. vko 41 Urasuunnittelu ja Työnhaku (Mikko Niskanen)
vko 42 Syysloma
8. vko 43 Motivaatio (Nicolas LeGrand, in English)
9. vko 44 Esimiestyö (Nicolas LeGrand, in English) (not translated)
Työ täysin puutteellinen tai virheellinen (not translated)
Asiat käsitelty suppeasti, luettelomaisesti eivätkä välity täysin tehtävästä
Ristiriitaisuutta ja epäjohdonmukaisuutta
Perustelut täysin puutteellisia (not translated)
Tuotu esille keskeinen asiasisältö jokseenkin hyvin
Epäolennaista ainesta vain vähän tai ei ollenkaan
Ei havaittavissa asioiden omakohtaista reflektiota
Esitetty perusteluja vähäisessä määrin
Kirjallinen työ selkeä (not translated)
Tuotu esille keskeisin asiasisältö erittäin kattavasti
Asiaa kuvattu ja arvioitu useasta eri näkökulmasta, hyödynnetty erittäin monipuolisesti olemassa olevaa lähdeaineistoa
Esitetty pohdintoja, perusteluja, omia näkemyksiä ja johtopäätöksiä erittäin runsaasti, kattavasti ja johdonmukaisesti
Kirjallinen työ erittäin selkeä ja looginen (not translated)
Mikko Niskanen
Nicolas Le Grand
Face-to-face
ItsLearning (not translated)
Verkko/kontaktiopetus, ryhmätyöt itsenäinen opiskelu, raportit, esitykset, keskustelut (not translated)
Ryhmätyöt:
Opiskelijat jaetaan 3-5 henkilön ryhmiin, jotka tekevät yllä kohdassa "Sisältö ja ajoitus" mainituista aihepiireistä 1-6 ryhmätyön (powerpoint) ja esittävät sen seuraavalla viikolla. Ryhmä saa esityksestä yhteisen arvosanan. Mikäli opiskelija ei osallistu ryhmätyön tekemiseen tai ryhmätyö katsotaan hylätyksi, myös koko kurssi hylätään. Kaikkien ryhmätöiden keskiarvo muodostaa 30% kurssin loppuarvosanasta.
Ryhmätöiden yhteenvedot:
Jokainen ryhmä kirjoittaa lyhyen yhteenvedon (referaatin, word) kaikista aiheen ryhmätöistä, jotka on esitetty heidän ryhmässään. Koko ryhmä saa yhteenvedosta yhteisen arvosanan. Puuttuva tai vähimmäisvaatimukset alittava yhteenveto saa arvosanan 0. Kaikkien yhteenvetojen arvosanojen keskiarvo muodostaa 30% koko kurssin arvosanasta.
Essee:
Yksilötyönä tehtävä essee, joka muodostaa 40% arvosanasta. Puuttuva tai hylätty essee merkitsee myös koko kurssin hyltätyksi tulemista. Essee tulee olla palautettuna 30.11.2022.
Englanninkielinen essee saa arvosanaan +1, eli esim. arvosana 4 korottuu 5:ksi. Ja kyllä, arvosana 5 nousee 6:ksi. Valitettavasti hylätty essee on hylätty kielestä riippumatta. (not translated)
Finnish
29.08.2022 - 30.11.2022
01.06.2022 - 09.09.2022
Liiketalous (not translated)
Degree Programme in Professional Sales, Degree Programme in Business
Kupittaa Campus
H-5
Ei tenttiä (not translated)
Työelämälähtöisyys tulee työelämässä olevien henkilöiden haastatteluista (not translated)
Opintojakso 5 op = 134h
- Itsenäinen työskentely (ryhmätyöt, valmistautuminen, yhteenvedot ja essee) 98h
- Viikoittainen opetus 9 x 2h = 18h
- Ryhmätöiden esitykset 9 x 2h = 18h (not translated)
HUOM ALUSTAVA - täsmentyy kun lukujärjestykset on julkaistu
1. vko 35 Aloitus. Organisaatiot ja organisaatiokulttuuri (Mikko Niskanen)
2. vko 36 Tunneäly (Mikko Niskanen)
3. vko 37 Työyhteisön ongelmatilanteet (Mikko Niskanen)
4. vko 38 Erilaisuus voimavarana (Mikko Niskanen)
5. vko 39 Tiimit ja tiimiytyminen erilaisuuden valossa (Mikko Niskanen)
6. vko 40 Alaistaidot (Mikko Niskanen)
7. vko 41 Urasuunnittelu ja Työnhaku (Mikko Niskanen)
vko 42 Syysloma
8. vko 43 Motivaatio (Nicolas LeGrand, in English)
9. vko 44 Esimiestyö (Nicolas LeGrand, in English) (not translated)
Työ täysin puutteellinen tai virheellinen (not translated)
Asiat käsitelty suppeasti, luettelomaisesti eivätkä välity täysin tehtävästä
Ristiriitaisuutta ja epäjohdonmukaisuutta
Perustelut täysin puutteellisia (not translated)
Tuotu esille keskeinen asiasisältö jokseenkin hyvin
Epäolennaista ainesta vain vähän tai ei ollenkaan
Ei havaittavissa asioiden omakohtaista reflektiota
Esitetty perusteluja vähäisessä määrin
Kirjallinen työ selkeä (not translated)
Tuotu esille keskeisin asiasisältö erittäin kattavasti
Asiaa kuvattu ja arvioitu useasta eri näkökulmasta, hyödynnetty erittäin monipuolisesti olemassa olevaa lähdeaineistoa
Esitetty pohdintoja, perusteluja, omia näkemyksiä ja johtopäätöksiä erittäin runsaasti, kattavasti ja johdonmukaisesti
Kirjallinen työ erittäin selkeä ja looginen (not translated)
Johanna Stenroos-Vuorio
Face-to-face
Lähikerroilla ja Itslearningissa jaetut materiaalit (linkit, dokumentit yms.). Opiskelijat etsivät aktiivisesti toteutuksessa tarvittavaa tietoa ja harjoittelevat käyttämään löydettyä lähdemateriaalia osana omaa raportointiaan. (not translated)
Kurssin aikana opiskellaan lähtökohtaisesti lähiopetuksessa kampuksella. Mahdolliset etäopetuskerrat sovitaan yhdessä ja etäopetuksessa tapaamisalustana toimii Teams.
Lähiopetuskerroilla pohditaan ja harjoitellaan (yksin, pareittain ja ryhmissä) työyhteisöviestintään liittyviä sisältöjä. Toteutuksen aikana kannustetaan yhdessä oppimiseen (yhteistyö- ja vuorovaikutustaidot, kommunikointitaidot) ja ohjataan opiskelijaa erilaisten tehtävien kautta omien vuorovaikutustaitojen kehittämiseen. Opinnot sisältävät mm. sekä ryhmän että oman toiminnan arviointia, ja useiden tehtävien suorittaminen maksimipistein edellyttää läsnäoloa lähitunneilla. Opiskelu on aktivoivaa, ja kurssin aikana kartoitetaan ja arvioidaan omaa viestinnällistä osaamista ja annetaan sekä vastaanotetaan palautetta. (not translated)
Käytössä: opiskelijan itsearviointi, vertaisarviointi sekä opettajan arviointi. Lisäksi automaattinen arviointi (Its-tentit).
Opiskelija saa palautetta toiminnastaan opettajalta ja kanssaopiskelijoiltaan. Lisäksi hän tekee itsearviointia. Kurssin kokonaisarviointi perustuu opiskelijan palauttamiin yksilö- ja ryhmätehtäviin (tehtävänannossa määriteltyjen tavoitteiden saavuttaminen) sekä tehtävien ajallaan palauttamiseen (deadlinet ovat ehdottomia, myöhässä palautettuja tehtäviä ei oteta vastaan).
Kuhunkin tehtävään liittyvät arviointikriteerit kerrotaan tarkemmin tehtävänannon yhteydessä. Lisäksi arvioinnista keskustellaan lähikertojen aikana. Kaikki tehtävänannot ja tehtävien arviointikriteerit ovat näkyvissä Itslearningissa.
Kokonaistyömäärä viiden opintopisteen kurssilla on noin 135 tuntia. Työmäärä koostuu lähikerroista, itsenäisestä tiedonhankinnasta, kirjojen, artikkelien yms. materiaalien lukemisesta, erilaisten tekstien kirjoittamisesta (osana lähikertoja, kotitehtävinä, yksin ja pareittain), raportoinnista yms.
Suorituksia ei voi korottaa jälkikäteen. Hyväksyttyä kurssia ei voi uusia. (not translated)
Finnish
05.09.2022 - 09.12.2022
01.06.2022 - 12.09.2022
Kurssin tavoitteet, tehtävät ja niiden arviointi, aikataulutus yms. käytännön asiat käydään läpi ensimmäisellä tapaamiskerralla elo-syyskuussa 2022. Tiedot on tallennettu myös Itslearning-oppimisympäristöön. (not translated)
Liiketalous (not translated)
Degree Programme in Professional Sales, Degree Programme in Business
H-5
lähitapaamiset
verkkotapaamiset (Teams)
keskustelut ryhmissä ja pareittain (yhteistyö- ja vuorovaikutustaidot, yhteisen tiedon rakentaminen)
ryhmä- ja paritehtävät
itsenäinen opiskelu
itsenäinen ja aktiivinen tiedonhankinta ja lähdemateriaalien etsiminen
reflektointi
verkkotentti (not translated)
Kokonaistyömäärä viiden opintopisteen kurssilla on noin 135 tuntia. Työmäärä koostuu lähikerroista, mahdollisesta verkko-opetuksesta (Teams), itsenäisestä tiedonhankinnasta, kirjojen yms. materiaalien lukemisesta, erilaisten tekstien kirjoittamisesta (osana lähikertoja, kotitehtävinä, yksin ja pareittain) yms.
Tarkemmat tiedot tehtävistä, tavoitteista, arvioinnista ja aikataulusta voi lukea Itslearning-oppimisympäristöstä (avautuu opiskelijalle viikkoa ennen toteutuksen alkua). Nämä asiat käydään yhteisesti läpi heti ensimmäisellä lähikerralla.
Kurssille osallistuakseen opiskelijan on oltava läsnä ensimmäisellä tapaamiskerralla. Mikäli opiskelijalla on kriittinen este läsnäoloon, hänen tulee olla yhteydessä kurssin vastuuopettajaan hyvissä ajoin ennen ensimmäistä tapaamiskertaa. (not translated)
Yksilön viestintä
- oman alan ammattitekstit kuten tiedote, artikkeli ym. (analyysi, tulkinta ja kirjoittaminen)
- asiatyyliset tekstit ja hyvän yleiskielen hallinta, erilaisten tekstien kirjoittaminen (mm. esseet, raportti ym.)
- työelämän puheviestintätilanteet
- suullisen esityksen rakentaminen ja havainnollistaminen
- omien viestintätaitojen arviointi
- palautteen anto ja vastaanotto
Yhteisöviestintä
- sidosryhmäviestintä (mm. sähköpostiviestintä)
- sisäinen ja ulkoinen viestintä (not translated)
Kurssi perustuu jatkuvaan arviointiin. Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti (kriteerit Itslearningissa) tai saavuttanut hyväksymiseen oikeuttavaa pistemäärää (pisterajat näkyvissä Itslearningissa) oppimistehtävistä. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei ollenkaan. (not translated)
Laura Nurminen
Face-to-face
Finnish
05.09.2022 - 31.12.2022
22.08.2022 - 11.09.2022
Liiketalous (not translated)
Degree Programme in Professional Sales, Degree Programme in Business
H-5
There is no implementations attached to this degree programme.