Pirjo Pennanen
Sand ym. 2011. Ihminen; Fysiologia ja anatomia
Kauranen, 2011. Motoriikan säätely tai Lundy-Ekman, 2013 tai uudempi. Neuroscience
Sandström, Ahonen 2011. Liikkuva ihminen – aivot, liikuntafysiologia ja sovellettu biomekaniikka.
Kauranen, Nurkka , 2010. Biomekaniikkaa liikunnan ja terveydenhuollon ammattilaisille
Kirjaoihin liittyvät sivukohdennukset löytyvät toteutussuunnitelmasta ITS -learning -alustalta. (not translated)
monimuotoiset; vuorovaikutteinen luento, videot, itsenäinen työskentely omaan oppimistyyliin ja -stratergiaan liittyen.
Hyödynnämme tavoitteellisesti monimuotoisia oppimismenetelmiä. Opintojakson toteutus perustuu ns. flipped learning -pedagogiikkaan, jossa opiskelija valmistautuu tapaamisiin itsenäisesti ennakkoon lukemalla ja mahdollisia oppimis tehtäviä tekemällä. Valmistautuminen on tarkoitus tehdä niin hyvin, että tapaamisissa asiaa voi työstää eri tavoin; pienryhmissä, opettajajohtoisesti tai itsenäisten tehtävien avulla. (not translated)
Opintojakson arviointi perustuu opintojakson tenttiin (not translated)
Finnish
09.01.2023 - 09.06.2023
02.12.2022 - 15.01.2023
25 - 55
Health and Well-being
Pirjo Pennanen, pirjo.pennanen@turkuamk.fi
HUOM! Toteutus täydentyy vielä (not translated)
Avoimen AMK:n kiintiöpaikkoja 5 (not translated)
Degree Programme in Physiotherapy
Kupittaa Campus
0.00 credits
0.00 credits
H-5
Ei valinnaisia toteutustapoja (not translated)
Viikoilla 15 (varsinainen tentti), 19 (I uusinta) ja 21 (II uusinta) lukujärjestyksen mukaisesti (not translated)
flipped learning (not translated)
opintojaksoon sisältyy muutama oppimistehtävä, jotka pitää olla tehtynä tenttiin tultaessa. Opintojakson arviointi perustuu essee-tyyppiseen tenttiin
Opiskelijan työnä 5 op on kokonaisuudessaan tenttiin valmistautuminen mukaanlukien 135 tuntia. (not translated)
Tarkempi toteutussuunnitelma löytyy opintojakson verkko-opppimisalustalta ITS -learningistä. Opintojakson tiedoista löytyvät opintojakson tavoitteet ja sisällöt
ENNAKKOTEHTÄVÄ:
Tutustu ennen opintojakson alkua opintojakson toteutukseen ITSissä.
Sisältöteemoja:
biomekaniikka
Lihasfysiologia, voimantuottoon vaikuttavat tekijät
hermoston (keskus- ja ääreishermosto) anatomia
Hermosolun rakenne ja toiminta, Synapsin toiminta
Motoriikan säätely; aistifysiologia ja motorinen toiminta
Lapsen hermostollinen kehitys 0-2 vuotiaana - teema täsmentyy vielä
Sydän- ja verisuonianatomia sekä -fysiologia ja säätely.
Hengityselimistön anatomia ja fysiologia sekä säätely (not translated)
Tason 1 mukainen kriteeristö ei täyty (not translated)
Opiskelija:
• käyttää keskeisiä anatomian ja fysiologian käsitteitä
• muistaa ja tunnistaa anatomian rakenteita yksittäin
• kudos-tason kokonaisuuden hahmottamisessa on vaikeuksia (not translated)
Opiskelija:
• käyttää keskeisiä anatomian ja fysiologiankäsitteitä systemaattisesti
• osaa kuvailla anatomian rakenteiden yhteyksiä ja kudos-tason kokonaisuuksia
• muistaa ja tunnistaa eri kudosten välisiä yhteyksiä (not translated)
Opiskelija:
• käyttää ammattikäsitteitä asiantuntevasti
• osaa kuvailla elimistö-tason kokonaisuuksia
• osaa kuvata elin- ja elimistö -tason kokonaisuuksia jäsentyneesti ja loogisesti (not translated)