Meiju Keinänen
Jaetaan pajakohtaisesti. (not translated)
Sovitaan pajakohtaisesti (not translated)
Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää aktiivista osallistumista pajatyöskentelyyn. Opintojakso arvioidaan arvosanoilla 1-5.
Projektipajan arvioitavina kohteina ovat seuraavat asiat:
•kyky etsiä tietoa itsenäisesti ja hyödyntää tietoa
•työskentely monialaisessa ryhmässä
•eri koulutusohjelmien ja niiden opiskelijoiden tuntemus
•verkostoituminen
•projektityötaidot
•esiintymis- ja vuorovaikutustaidot
•innovaatiovalmiudet
Arvioinnissa käytetään opiskelijan itsearviointia, pajalaisten vertaisarviointia sekä ohjaajien arviointia. Arvosanan muodostamisen apuna ovat myös ao. taitokuvaukset eri arvosanoille. (not translated)
Finnish
02.09.2019 - 31.12.2020
04.09.2019 - 30.09.2019
Engineering and Business
Projektipajatyöskentely tapahtuu monialaisissa opiskelijaryhmissä, joita jokaista vetää opettajaohjaaja apunaan opiskelijaohjaaja. (not translated)
Sovitaan pajakohtaisesti. (not translated)
Kupittaa Campus
5 credits
H-5
Ei mahdollista (lukuun ottamatta AHOTointia). (not translated)
Ei tenttiä, kts. oppimistehtävät. (not translated)
Opintojakso toteutetaan innovaatiopedagogiikan mukaan, jossa opiskelu perustuu työelämälähtöiselle projektioppimiselle. Opintojaksolla opiskelijalla tulee olla aktiivinen rooli ja hänen täytyy ottaa itsenäisesti vastuuta omasta oppimisestaan sekä projektin toteuttamisesta. Opintojakso perustuu pitkälti ryhmätyöskentelyyn, jossa ohjaajien rooli on tukea ja ohjata työskentelyä, muttei osallistua itse projektiin. (not translated)
Jokainen paja tuottaa projektinsa ja siihen liittyvien erillisten tuotosten lisäksi projektisuunnitelman, posterin, esityksen sekä loppukertomuksen (vaihtoehtoisesti blogin) pajansa työskentelyvaiheista. Lisäksi opiskelijat palauttavat kaksi henkilökohtaista raporttia syksyn aikana.
Projektipaja -opintojakso sisältää 133 tuntia opiskelijan työtä (sisältäen ryhmätyötä ja itsenäistä työskentelyä), joista noin 80 tuntia on projektipajatyöskentelyä ja noin 53 tuntia projektinhallinan osuutta ja pajapiirityöskentelyä. (not translated)
Opintojakso pitää sisällään käytännön projektin sekä siihen kytkeytyvän teoriaosuuden projektinhallinnasta.
Jokaisella pajalla on oma projektinsa, jota pajalaiset vievät itsenäisesti eteenpäin opintojakson ajan. Käytännön projektityöskentelyn lisäksi opintojaksoon kuuluu teoriapainotteisempi projektinhallintaosuus, joka pitää sisällään itsenäistä opiskelua sekä ryhmän pajapiirityöskentelyä ennalta sovituista teemoista. Ryhmien pajapiirit toteutetaan neljä kertaa syksyn aikana pajatapaamisten yhteydessä. Tarkemmat aikataulut sovitaan pajakohtaisesti ohjaajien toimesta. (not translated)
Em. opintojakson arviointikohteiden lisäksi:
•Tahallisia / tahattomia poissaoloja
•Opiskelija osallistuu jonkin verran ryhmän työskentelyyn ryhmätilanteissa (projektipajatunnit + muu yhdessä tehtävä työ)
•Opiskelija suoriutuu kohtalaisesti hänelle annetuista tehtävistä
•Opiskelija osaa jonkin verran hyödyntää pajatyöskentelyssä monialaisuutta/erilaisia resursseja
•Opiskelija osoittaa pyrkimystä innovatiivisiin ratkaisuihin
•Opiskelija luo joitakin uusia verkostoja (vrt. verkostokartta, opiskelijan oppimispäiväkirjaan)
•Opiskelija osallistuu kohtalaisesti vuorovaikutustilanteisiin (keskustelut tunneilla ja koulun ulkopuolella, esim. Facebook, intranet)
•Aikataulujen noudattaminen tyydyttävää
•Opiskelijan motivaatiossa kehitettävää
•Myöhästymisiä (not translated)
Em. opintojakson arviointikohteiden lisäksi:
Arvosanaa hyvä (3 ja 4) ei ole sanallisesti kuvattu, mutta se sijoittuu tyydyttävän ja kiitettävän kuvauksen väliin. (not translated)
Em. opintojakson arviointikohteiden lisäksi:
•Edesauttaa omalla aktiivisella toiminnallaan ryhmän oppimista
•Oppii uusia itsenäisiä työskentelytaitoja ja pystyy tunnistamaan ryhmän osaamiskompetensseja
•Osoittaa omaksuneensa innovatiivisia taitoja
•Osaa aktiivisesti luoda eritasoisia yhteistyöverkostoja
•Oppii ja kehittää uusia projektityötaitoja
•Käyttää monipuolisesti esiintymis- ja vuorovaikutustaitojaan projektin aikana
•Opiskelija osallistuu aktiivisesti vuorovaikutustilanteisiin (keskustelut tunneilla ja koulun ulkopuolella, esim. Facebook, intranet)
•Opiskelijan motivaatio kiitettävä
•Aikataulujen noudattaminen kiitettävää (not translated)