•   English Professional Skills, B2 1001004-3222 02.02.2023-09.03.2023  3 credits  (PSOSS22V) +-
    Competence objectives of study unit
    The aim of the course is to activate and develop the students’ field-relevant English language and communication skills. The students will gain professional skills in various spoken and written communicative situations encountered in working life and society. In addition, they will learn to utilize tools and techniques to further develop their skills in authentic, field-specific contexts. More specifically, students will focus on developing their language and communication skills in.
    Upon completing the course, the students should have acquired skills to communicate at level B2 according to European Framework of Reference for Languages, which states that at B2-level students should be able to produce clear, coherent and well-structured texts, present detailed descriptions related to one’s field of interest, express and exchange opinions using fluent language, follow complex arguments, and read longer articles and reports.
    Content of study unit
    - writing professional, field-specific texts

    - presenting and discussing field-specific topics in a professional manner

    - reading field-specific texts and utilizing the information in professional contexts

    - learning and using key terminology of their field

    - becoming professional, autonomous language users in working life

    Teacher(s) in charge

    Katriina Vesanen

    Learning material

    Opettajan oma materiaali, verkkomateriaali, kaikki oppimateriaali on saatavilla itslearningissa. (not translated)

    Learning methods

    verkkotunnit, verkkotehtävät, itsenäinen työskentely, pari-/ryhmätyöskentely, itsearviointi (not translated)

    Objects, timing and methods of assessment

    Koko kurssi arvioidaan asteikolla 0-5: perustuen tehtäväperusteiseen pisteytykseen, kts. itslearningista tarkemmat kriteerit.

    Palaute ja arviointi: Opettaja, vertaispalaute, itsearviointi (not translated)

    Teaching language

    English

    Timing

    02.02.2023 - 09.03.2023

    Enrollment date range

    17.12.2022 - 09.02.2023

    Group(s)
    • PSOSS22V
    Seats

    20 - 39

    Responsible unit

    Health and Well-being

    Additional information

    Tarkemmat suoritus ja -arviointikriteerit kurssin työtilassa Itslearnissa. Ei materiaalikustannuksia opiskelijalle. (not translated)

    Degree Programme(s)

    Degree Programme in Social Services

    Campus

    Location-independent

    Share of online studies

    3 credits

    Assessment scale

    H-5

    Pedagogic approaches

    Työelämälähtöisyys, digioppiminen, tiimioppiminen, reflektointi (not translated)

    Student's schedule and workload

    - opetustunnit ja kotitehtävät yht. 26h
    - suullisen esityksen valmistelu ja esittäminen 15 h
    - yksilö ja paritehtävät itsissä 40 h (not translated)

    Content scheduling

    Opintojakso toteutuu kokonaan verkossa torstaisin klo 8.00 - 10.00
    2.2. klo 08.00 -10.00
    9.2.. klo 08.00 -10.00
    16.2. klo 08.00 -10.00
    2.3. klo 08.00 -10.00
    9.3.. klo 08.00 -10.00

    Zoom- tapaamisten linkki: https://turkuamk.zoom.us/j/68391524051



    Course content:

    • Personal learning goals and needs, language level, studies and professional profile
    • English needed in client situations
    • Professional vocabulary
    • Field-related topics; texts and discussion
    • Reading and summarizing field-related articles
    • Spoken presentation
    • Self-reflection, thesis abstract guidance (not translated)

    Assessment criteria
    Failed (0)

    Opiskelija ei suoriudu kurssista tai jättää kurssisuorituksen kesken. (not translated)

    Assessment criteria – satisfactory (1-2)

    Aiheen käsittely englanniksi moninaisissa ammatillisissa tilanteissa on melko suppeaa ja yksipuolista. Teksti vastaa puutteellisesti tehtävänantoon eikä etene aivan loogisesti. Teksti sisältää joitakin vaikeasti ymmärrettäviä kohtia. Kieli on tyydyttävää. Se sisältää joitakin rakenteita ja perussanastoa ja niiden käytössä ilmenee joitakin virheitä. Opiskelija osaa puhua keskeisistä oman alan aiheista kohtalaisesti. Puhetta ei ole aina helppo seurata. Sidosteisuudessa ja vuorovaikutuksessa voi olla huomattavia puutteita. Kieli on melko yksinkertaista ja epäröivää. Opiskelija pystyy kuitenkin välittämään viestin, vaikka virheet rakenteissa ja ääntämisessä haittaavat joskus ymmärrettävyyttä. Kurssitehtävät on suoritettu. (not translated)

    Assessment criteria – good (3-4)

    Kieli on rakenteellisesti selkeää ja loogista. Suullinen ja kirjallinen tuotos on sujuvaa ja selkeää. Rakenteet ja ammattisanasto ovat hyvin hallussa. Joitakin virheitä voi esiintyä. Opiskelija ymmärtää oman alansa englanninkielistä materiaalia. Puhe on loogista ja johdonmukaista. Vuorovaikutus ja reagointi on pääosin sujuvaa ja selkeää. Aiheen käsittely vastaa tehtävänantoa ja on sopivaa eri ammatillisiin tilanteisiin. Teksti etenee kohtalaisen loogisesti. Tyylivirheitä voi esiintyä. Vaativimmissa rakenteissa ja ilmauksissa voi ilmetä virheitä. Opiskelija osaa puhua moninaisista oman alan aiheista hyvin. Puhetta on helppo seurata. Kieli on sujuvaa vaikka joitakin katkoja ja ääntämisvirheitä saattaa esiintyä. Kurssisuorituksessa ei ole puutteita ja tehtävät on hyvin tehty. (not translated)

    Assessment criteria – excellent (5)

    Aiheen käsittely englanniksi on monipuolista ja taitavaa vastaten täysin tehtävänantoa moninaisissa ammatillisissa tilanteissa. Teksti on rakenteellisesti hyvin selkeää ja loogista. Siirtymät ovat sidosteisen sujuvia. Opiskelija osaa välittää viestin luontevasti asiaankuuluvalla tyylillä. Kieli on erittäin sujuvaa ja monipuolista. Rakenteet ovat vaihtelevia ja ammattisanasto on laaja. Satunnaisia virheitä voi esiintyä vaativimmissa rakenteissa ja ilmaisuissa. Opiskelija osaa puhua moninaisista oman alan aiheista erinomaisesti. Puhe on tavoitteellista, erittäin johdonmukaisista, osuvaa ja loogista. Siirtymät asiasta toiseen ovat erittäin sujuvia. Vuorovaikutus on erittäin taitavaa, nonverbaalinen viestintä tukee tehokkaasti puhetta. Kieli (puhe, ääntäminen ja intonaatio) on sujuvaa, selkeää, täsmällistä ja normaalitempoista. Kurssisuoritus osoittaa aktiivisuutta ja tehtävät on suoritettu erinomaisesti. (not translated)