•   Higher Education Studies and Working Life Skills 1002356-3197 23.08.2021-03.06.2022  1 credits  (PTOIMS20, ...) +-
    Competence objectives of study unit
    The student learns to evaluate and develop his/her study skills and professional competence.
    Course targets
    Higher education study skills
    - The student can plan his/her studies and recognise development needs in his/her study skills and time management

    - The student can study in different learning environments

    - The student can evaluate his/her actions in higher education studies and in developing as an expert

    - The student gives feedback through the student barometre questionnaire

    ISP
    - Based on the curriculum, the student can update his/her individual study plan
    Content of study unit
    Higher education study skills

    - Inner entrepreneurship and goal-orientation



    - teamwork skills



    - keeping to a schedule



    - giving and receiving feedback



    - Innovation pedagogy



    - classroom studies



    - online learning environments



    - working life oriented learning environments



    - broaching a subject and getting help from different guidance actors



    - developing into an expert



    ISP

    - competence paths



    - practical training (the important of the practical training place in career planning, applying for a training place, evaluation of the realization)



    - working life skills



    - strengthening the professional identity



    - the significance of career planning



    - development discussion



    - internationality as a part of the studies

    Teacher(s) in charge

    Mary-Ann Kaukinen, Irina Katajisto-Korhonen

    Learning methods

    Opintojakso sisältää itsenäistä opiskelua, oppimissopimuksen tarkennusta, osallistumista tuutorin lähiopiskelupäiviin, itsenäinen hops/ kehityskeskustelu suunnittelu ja osaamisen arviointi, muut sovitut tapaamiset ja tehtävät (not translated)

    Objects, timing and methods of assessment

    Hyväksytty suoritus edellyttää opintojakson tehtävien suoritusta hyväksytysti. Opintojakson arvioinnin kohteet ovat:
    osallistuminen opintojakson lähiopiskelupäiviin ja itsenäiset tehtävät hyväksytysti suoritettu.
    Opintojakso arvioidaan asteikolla hyväksytty/hylätty (not translated)

    Teaching language

    Finnish

    Timing

    23.08.2021 - 03.06.2022

    Enrollment date range

    24.07.2021 - 10.09.2021

    Group(s)
    • PTOIMS20
    • PTOIMS20A
    • PTOIMS20B
    Responsible unit

    Health and Well-being

    Teachers and responsibilities

    Mary-Ann Kaukinen ja Irina Katajisto-Korhonen (not translated)

    Assessment scale

    Hyväksytty/Hylätty

    Pedagogic approaches

    Dialogisuus korostuu kote-opinnoissa. (not translated)

    Student's schedule and workload

    27 tuntia opiskelijatyötä vastaa yhtä opintopistettä (not translated)

    Content scheduling

    1. lukukauden aloitus, palaute palautepäivästä, urasuunnittelusisältöön valmistautuminen
    - erillinen toteutus A ja B ryhmille

    2. ajankohtaiset asiat, harjoitteluasiat
    - yhteinen toteutus

    3. Urasuunnittelu (eri työelämän edustajia kutsuttuna)
    - yhteinen toteutus

    4. ajankohtaiset asiat, ammatti-identiteetin vahvistaminen
    - erillinen toteutus A ja B ryhmille

    5. palaute lukukaudesta 27.5
    - yhteinen toteutus A ja B ryhmille

    6. lukukauden päätös (ja seuraavaan lukukauteen orientoituminen) 27.5
    - yhteinen toteutus (not translated)

    Assessment criteria
    Approved / Failed

    Hylätty: Opiskelija ei ole osallistunut lähiopiskelupäiviin, eikä ole suorittanut annettuja tehtäviä. Opiskelija ei ole osoittanut osaamista näytöin poissaoloistaan (not translated)