•   Higher Education Studies and Working Life Skills 3 1002356-3212 01.01.2022-30.12.2022  1 credits  (PSOSS21V) +-
    Competence objectives of study unit
    The student learns to evaluate and develop his/her study skills and professional competence.
    Course targets
    Higher education study skills
    - The student can plan his/her studies and recognise development needs in his/her study skills and time management

    - The student can study in different learning environments

    - The student can evaluate his/her actions in higher education studies and in developing as an expert

    - The student gives feedback through the student barometre questionnaire

    ISP
    - Based on the curriculum, the student can update his/her individual study plan
    Content of study unit
    Higher education study skills

    - Inner entrepreneurship and goal-orientation



    - teamwork skills



    - keeping to a schedule



    - giving and receiving feedback



    - Innovation pedagogy



    - classroom studies



    - online learning environments



    - working life oriented learning environments



    - broaching a subject and getting help from different guidance actors



    - developing into an expert



    ISP

    - competence paths



    - practical training (the important of the practical training place in career planning, applying for a training place, evaluation of the realization)



    - working life skills



    - strengthening the professional identity



    - the significance of career planning



    - development discussion



    - internationality as a part of the studies

    Teacher(s) in charge

    Sirppa Kinos, Liisa Pirinen

    Learning material

    - (not translated)

    Learning methods

    Yksilötyöskentely.
    Ryhmätyöskentely.
    Oppimistehtäväperusteinen (kehityskeskustelutehtävät ym.) (not translated)

    Objects, timing and methods of assessment

    Jatkuva arviointi; aktiivinen osallistuminen on tärkeää. (not translated)

    Teaching language

    Finnish

    Timing

    01.01.2022 - 30.12.2022

    Enrollment date range

    02.12.2021 - 06.09.2022

    Group(s)
    • PSOSS21V
    Seats

    0 - 40

    Responsible unit

    Health and Well-being

    Teachers and responsibilities

    Opettajatuutorit Liisa Pirinen ja Sirppa Kinos. (not translated)

    Degree Programme(s)

    Degree Programme in Social Services

    Campus

    Kupittaa Campus

    Share of online studies

    1 credits

    Assessment scale

    Hyväksytty/Hylätty

    Alternative methods of attainment for implementation

    - (not translated)

    Student's schedule and workload

    Ajankohtaiset kehityskeskustelu- ja muut tehtävät löytyvät Itslearningin Kotipesästä. (not translated)

    Content scheduling

    20.1.22 klo 16-18 (Portfoliotyöskentelyn käynnistys). Oman kasvun analyysi -tehtävän ohjeistus (käydään läpi kahdenkeskisessä keskustelussa opettajatuutorin kanssa). Harjoittelupaikkojen haku syksyksi.
    21.4.22 klo 16-17 Talentia -info (varmista). https://turkuamk.zoom.us/j/63434200496?from=addon

    2.6.22 klo 16-18 Lukuvuoden arviointi ja päätös.
    https://turkuamk.zoom.us/j/69338856622?from=addon

    Lisäksi henkilökohtainen keskusteluaika opettajatuutorin kanssa erikseen sovittavana ajankohtana.

    6.9.22 16-18 (16-17 sähköinen harjoittelusopimus Anne Merta), 17-18 tuutorryhmissä portfolioiden esityksiä (esitykset jatkuvat lokakuun KOTE-tunnilla).
    25.10.22 klo 16-18 (harjoitteluun lähetys +) loput portfolioiden esitykset tuutorryhmissä.
    20.12.22 klo 16-18 (harjoittelun loppupalaute +) lukukauden päätös.
    Lisäksi henkilökohtainen keskusteluaika opettajatuurorin kanssa erikseen sovittavana ajankohtana.

    Kevätlukukausi 2023 (katso oma toteutussuunnitelma KOTE 4):
    9.2.23 16-18 LP
    24.5.23 16-18 Lukukauden päätös. SK, LP
    Lisäksi henkilökohtainen keskusteluaika opettajatuurorin kanssa erikseen sovittavana ajankohtana (Sirppan ajat toukokuulle). (not translated)

    Assessment criteria
    Approved / Failed

    Hyväksytty suoritus edellyttää aktiivista osallistumista niin yksilö- kuin ryhmätapaamisiin. (not translated)