•   Project studies 1 2011402-3009 20.02.2023-29.05.2023  5 credits  (PTEATS22) +-
    Competence objectives of study unit
    The student plans, teaches and self evaluates theatre workshops for children or youth.
    Content of study unit
    Student teaches theatre skills for children or youth. Lectures, workshops, exercises, practicing and independent work.

    Teacher(s) in charge

    Mervi Rankila-Källström, Marja Susi

    Learning methods

    Osallistuminen yhteisiin seminaaritilaisuuksiin, pienryhmätapaamisiin sekä ohjaustyöhön esiintyjänä. Prosessissa tapahtuvan oppimisen reflektointi yhdessä pienryhmässä sekä raportissa. Osallistuminen ohjaajan palautetilaisuuteen esitysten jälkeen. (not translated)

    Objects, timing and methods of assessment

    Osallistuminen, omien tavoitteiden sanoittaminen ja jäsentäminen. Työskentely osana työryhmää kolmannen vuosikurssin ohjauksessa,
    Prosessin reflektoimisen taidot sekä esiintyjän että ohjaustyöhön osallistumisen kannalta.
    Itsereflektiotaidot keskusteluissa ja raportissa. (not translated)

    Teaching language

    Finnish

    Timing

    20.02.2023 - 29.05.2023

    Enrollment date range

    21.01.2023 - 28.02.2023

    Group(s)
    • PTEATS22
    Seats

    1 - 15

    Responsible unit

    Arts Academy

    Teachers and responsibilities

    Mervi Rankila-Källström, Marja Susi (not translated)

    Degree Programme(s)

    Degree Programme in Performing Arts

    Campus

    Linnankatu Arts Campus

    RDI share

    0.00 credits

    Share of online studies

    0.00 credits

    Assessment scale

    H-5

    Content scheduling

    Projektiohjausten esittelyt, Projektiohjausten työryhmiin jako.
    Tilaisuudessa kuullaan esittelyt ja pääsette oman työryhmän kesken keskustelemaan, mukana myös mediapuolen opiskelijat, jotka ovat mukana työryhmissä.

    Osallistuminen PTEATS20- ryhmän työpajoihin.

    TAPAAMINEN KOKO PTEATS22- ryhmän kanssa/tammikuu

    1)Jokainen hahmottaa paperille oman kevään aikataulun liittyen projektiohjauksiin. Kukin laatii työskentelyynsä oman aikajanansa ja hahmottaa prosessin kulun niin kuin sen tietää olevan (eli milloin on harjoitukset, esitykset, purku jne).

    2)Määrittelee omat tavoitteensa?esiintyjänä/assistenttina. Määrittelyssä on hyvä ottaa huomioon, mitä?työryhmässä on jo sovittu ja mitä tietää esim. tyylilajista, ilmaisusta, jota haetaan, työtavoista jne. Ilmaise nämä paperille, jossa on myös aikajanasi.

    3)Selkiyttää itselleen tämänhetkisen työvaiheen ja pohtii, millaisia asioita voi ottaa huomioon kehittääkseen omaa työrooliaan.?Millä tavoin voi valmistautua harjoituksiin, millä tavoilla voi orientoitua, mitä konkreettisia asioita voi edistää? Mihin ehkä tarvitsee tukea ja selkiytymistä ja keneltä sitä tarvitsee (ohjaaja, muu työryhmä, ohjaavat opettajat)


    Pienryhmäohjaustapaamisen kysymykset
    (saman viikon esitysten esiintyjät samassa pienryhmässä, tapaavat ohjaavan opettajan noin 3 viikkoa ennen ensi-iltaa, muualle tekevien kanssa sovitaan tapauskohtaisesti mihin ryhmään tulevat)

    1.Työprosessin vaihe
    – mitä olette tehneet, mitä olette tekemässä

    2. Minkälaisia havaintoja/ajatuksia/kysymyksiä/kokemuksia tähän mennessä:
    esiintymisen harjoittelusta
    -miten harjoitellaan, millainen esiintymisen tyylilaji tai laatu, jota haetaan
    työryhmässä toimimisesta
    -minkälaista on toimia työryhmässä
    ohjaajuudesta projektissa
    -minkälaista ohjaajuutta, minkälaisia ohjeita, miten ne toimivat itselle esiintyjänä


    KOKO prosessin purku koko ryhmän kanssa (ja raportissa)

    Lisäksi jokainen ajaa valotekniikkaa projektiohjauksissa/opinnäytetöissä osana audiovisuaalinen suunnittelu-opintoja. (not translated)

    Assessment criteria
    Assessment criteria – satisfactory (1-2)

    Opiskelija osaa toimia itsenäisesti ja tavoitteellisesti ohjeiden mukaan. Opiskelija tunnistaa opintojakson keskeiset ammattikäsitteet ja toimintatavat ja soveltaa niitä työryhmän jäsenenä. Opiskelija on läsnä ja osallistuu aktiivisesti vuorovaikutustilanteisiin. Opiskelija on tehnyt kaikki oppimistehtävät. (not translated)

    Assessment criteria – good (3-4)

    Lisäksi opiskelija osaa soveltaa ja kehittää opintojaksolla keskeisiä sisältöjä hyvin oppimistehtävissä. Opiskelija osaa reflektoida ohjausprosessia osallistujan näkökulmasta ja yhdistää tarvittavan teoreettisen tiedon osaksi omaa työskentelyään. Opiskelija osoittaa prosessissa omaa taiteellispedagista näkemystään/työtapaansa. (not translated)

    Assessment criteria – excellent (5)

    Lisäksi opiskelija osaa toimia itsenäisesti ja tavoitteellisesti. Opiskelija osaa reflektoida ja yhdistää oppimaansa aiempaan osaamiseensa kiitettävällä tavalla. Opiskelija tunnistaa ohjaustyön prosessia moninäkökulmaisesti ja pystyy erottelemaan erilaisia lähtökohtia taiteellis-pedagogisesti ohjaustyöhön osallistumisessa. Opiskelija pystyy myös toimimaan kiitettävästi yhteistyössä työryhmän jäsenenä ja oppimistilanteissa. (not translated)