Concept Design (5 cr)
Code: 2081325-3006
General information
- Enrollment
-
01.08.2023 - 30.09.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
09.10.2023 - 05.11.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Arts Academy
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 22
- Degree programmes
- Degree Programme in Media Arts
- Teachers
- Minna Teittinen
- Teacher in charge
- Minna Teittinen
- Groups
-
PMEDIS22masuPMEDIS22 Mainonnan suunnittelu
- Course
- 2081325
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
* konseptisuunnittelun prosessi, konseptisuunnittelun ideointi ja soveltaminen, mainostoimistovierailijoiden ja ekskursioiden tuottama sisältö
* huomioi, että opintojaksolla on runsaasti lähipäiviä, eli rinnakkaista verkkototeutusta ei järjestetä
* päiväkohtainen aikataulu ja ohjelma ItsLearningissä
Objective
After completing the course, the student has the competence to:
- describe the starting point and meaning of concept design
- apply concept design in specific professional areas
- produce and build product and campaign concepts
Content
The course introduces the key elements of concept design from the point of view of an advertising designer. Students get to know the processes of conceptual thinking and design tools and their importance as the cornerstone of advertising design. In the course, you learn to understand the importance of overall conceptual planning, from insight to individual campaign plans in different media, and you deepen your understanding of marketing communication strategic planning, customer understanding and problem solving.
Materials
Pete Barry: The Advertising Concept Book
Muu materiaali ilmoitetaan lähiopetuksen yhteydessä
Teaching methods
lähiopetusta luentojen ja harjoitusten avulla, projektioppiminen, tehtäväperustainen opiskelu, vertaisoppiminen ja pienryhmätyöskentely
Exam schedules
-
Pedagogic approaches and sustainable development
työelämälähtöisyys, projektioppiminen, tiimioppiminen
Completion alternatives
-
Student workload
Lähiopetuksessa harjoituksia ja tehtäviä pienryhmissä, itsenäisesti ja mainostoimistovierailijoiden kanssa
(tehtävät ja aikataulu tarkemmin ItsLearningissä)
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Konseptisuunnittelun prosessin haltuunotto, medioiden ja muiden markkinointiviestintäkeinojen soveltaminen konseptisuunnittelussa, tehtävien läpivienti annettujen tavoitteiden mukaisesti, aktiivisuus lähiopetuksessa ja tiimityöskentelyssä
Arviointi media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti.
Further information
EDELTÄVYYSEHTO: Markkinoinnin perusteet ja Markkinointiviestinnän perusteet, Kampanjasuunnittelun perusteet