•   Basics of Business Administration 3011392-3007 01.08.2022-31.12.2022  15 credits  (LTOPS22A, ...) +-
    Competence objectives of study unit
    The student is able to
    - use the basic terminology of business administration
    - interpret the interactive relationships between the organization's economic process and the interest groups and their impact on profitability
    - present the main characteristics of modern marketing thinking
    - give examples of issues that have an effect on buyer behaviour and explain how the marketing mix can be used to reach target segments
    - compare company forms businesswise
    - explain the main characteristics and functions of the Finnish legal system
    - explain the legal rules of conclusion of an agreement
    - apply the basic sources of legal information in problemsolving
    - utilize business plan as a tool
    Content of study unit
    - basic concepts of business administration

    - economic process of an organization

    - profitability and calculation of profitability

    - financing of business start

    - risks and risk management

    - organization and management

    - company forms

    - modern marketing thinking

    - marketing environment

    - buyer behaviour and segmentation

    - marketing mix

    - main characteristics, norms and sources of law in the Finnish legal system

    Teacher(s) in charge

    Minna Björkberg-Suominen, Kari Juhala, Nicolas Le Grand, Katja Repo, Anniina Teittinen, Saara Tikkanen, Leena Lemola, Alisa Pettersson

    Learning material

    Tentittävä kirjallisuus:
    Kinkki, S. & Isokangas, J. 2003 Yrityksen perustoiminnot. Helsinki: SanomaPro.
    Bergström, S. & Leppänen, A. 2009. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki:Edita.

    Opintojakson oppimisympäristössä oleva oppimateriaali

    Oheiskirjallisuus: lista oppimisympäristössä. (not translated)

    Learning methods

    Opintojakso toteutetaan käyttämällä opiskelijalähtöisiä opetusmenetelmiä, kuten ryhmäistunnot ja ryhmätyöskentely, oppimisraportit ja luennot. Opiskelu vaatii paljon itsenäistä työskentelyä. Opiskelijalla on myös mahdollisuus valita englanninkieliset tai ruotsinkieliset ryhmäistunnot.

    Ryhmäistuntoihin ja luentoihin liittyy oman oppimisen seuranta oppimisraportin avulla. Oppimisraporttien osalta toteutuu myös vertaisarviointi. Opintojakson aikana laaditaan oman idean pohjalta yrityksen liiketoimintasuunnitelma (ryhmätyö).

    Opintokokonaisuudesta järjestetään myös kaksi tenttiä. (not translated)

    Objects, timing and methods of assessment

    Arviointi muodostuu seuraavasti:

    25 % ryhmäistunnot
    25 % oppimisraportit
    25 % liiketoimintasuunnitelma
    25 % tentit
    Tiedonhankinnan verkkokurssi, suorittaminen hyväksytysti lokakuun loppuun mennessä

    Kaikki osat on suoritettava hyväksyttävästi (asteikko 1-5). Osien perusteella muodostetaan kokonaisarvosana (asteikko 1-5). (not translated)

    Teaching language

    Finnish

    Timing

    01.08.2022 - 31.12.2022

    Enrollment date range

    02.07.2022 - 30.09.2022

    Group(s)
    • LTOPS22A
    • LTOPS22D
    • LTOPS22E
    • LTOPS22B
    • LTOPS22C
    • LTOPS22G
    • LTOPS22H
    • LTOPS22F
    Responsible unit

    Liiketalous (not translated)

    Degree Programme(s)

    Degree Programme in Business

    Campus

    Lemminkäisenkatu

    RDI share

    0.00 credits

    Share of online studies

    0.00 credits

    Assessment scale

    H-5

    Exam dates and retake possibilities

    Opintojaksoon kuuluu kaksi ryhmätenttiä

    15.9. ryhmätentti, arviointi hyväksytty/hylätty
    29.11. ryhmätentti arviointi asteikolla 0-5 (not translated)

    Student's schedule and workload

    Ryhmätyöskentely ja luennot 140 tuntia
    Tiedonhaku 85 tuntia
    Oppimisraportit 80 tuntia
    Liiketoimintasuunnitelma 60 tuntia
    Tentteihin valmistautuminen 40 tuntia (not translated)

    Content scheduling

    Tarkempi aikataulu tiedotetaan opintojakson oppimisympäristössä (itslearning). (not translated)