•   Aspects of Marketing and Marketing Environment 3011512-3009 01.08.2021-31.12.2021  10 credits  (MLIISK21) +-
    Competence objectives of study unit
    The student is able to
    - identify and use different competitive means of marketing for practical needs
    - use marketing communications in the company's operations
    - analyze and plan the structure, goals and practices of B2B marketing
    - analyze the potential of digital marketing in consumer marketing
    - plan digital marketing in consumer marketing.
    Content of study unit
    Täsmennetään opintojakson toteutussuunnitelmassa.

    Teacher(s) in charge

    Timo Luukka, Arto Manninen

    Learning material

    Lähiopetuksessa luennoitsijan jakama materiaali.
    Lisäksi B2B moduulissa esitehtävän kirjallisuus: Oivaltava myyntityö. Asiakkaana organisaatio. Sirpa Hänti, Liisa Kiristo - Mertanen, Heidi Kock. 2016. Edita, Helsinki
    . (not translated)

    Learning methods

    Tehtäväperustainen oppiminen, oppimisen omaksumisen syventämistä ja käyttöönottoa työpaikalla. (not translated)

    Objects, timing and methods of assessment

    Arvioinnin kohteina ovat osallistuminen lähiopetukseen, ryhmätyöt sekä henkilökohtaiset tehtävät.
    YLEISVAATIMUS TEHTÄVIEN ARVIOINNILLE:
    Tehtävä vastaa annettujen ohjeiden tavoitteita. Tehtävä hyödyntää faktoja jotka esitetään tavalla, joka tukee yrityksen johdon päätöksentekoa. Työskentely on kehittävää ja oppimista edistävää.

    Lähiopetukseen osallistuminen ei ole pakollista. Koska lähiopetuksessa tapahtuu oleellista oppimista esillä olevan aihealueen käsittelyä laajentamalla ja syventämällä, vaikuttaa lähiopetuksesta poissaolo alentavasti arvosanaan.

    Suoriutuakseen hyväksytysti kurssista tulee opiskelijan osallistua vähintään yhteen lähiopetuskertaan. (not translated)

    Teaching language

    Finnish

    Timing

    01.08.2021 - 31.12.2021

    Enrollment date range

    01.06.2021 - 07.09.2021

    Group(s)
    • MLIISK21
    Responsible unit

    Engineering and Business

    Degree Programme(s)

    Degree Programme in Business

    Campus

    Salo IoT Campus

    Assessment scale

    H-5

    Alternative methods of attainment for implementation

    Ei valinnaista suoritustapaa. (not translated)

    Exam dates and retake possibilities

    Kurssilla ei ole tenttiä. (not translated)

    Pedagogic approaches

    Innovaatiopedagogiikka, erityisesti työelämälähtöisyys, tiimioppiminen ja verkkotyöskentely. (not translated)

    Student's schedule and workload

    10 op = 270 tuntia (not translated)

    Content scheduling

    Kurssi sisältää esitehtävän joka tulee palauttaa itsiin 10.10.2021 mennessä. Tehtävä löytyy itsistä suunnitelmasta "B2B myynti ja markkimnointi" sekä alta kohdasta "Lisätietoja".
    31.08.2021 klo 09:15 - 12:15 Brand Manahement FMCG
    21.09.2021 klo 09:15 - 12:15 Brand Mangement Palvelu & B2B brändit
    30.09.2021 B2B ESITEHTÄVÄN (KIRJARAPORTTI) PALAUTUS (katso ohjeet kohdasta "Lisätietoja"
    19.10.2021 klo 09:15 - 12:15 B2B myynti ja markkinointi
    02.11.2021 klo 09:15 - 12:15 Digitaalisen markkinonnin perusteet
    23.11.2021 klo 09:15 - 12:15 Digitaalisen markkinoinin perusteet (tehtävän purku)

    Digitaalisen markkinoinnin perusteissa käydän läpi sosiaalisen median ja kotisivujen merkitys liiketoiminnalle ja paneudutaan erityisesti kotisivujen suunnittelun periaatteisiin. (not translated)

    Assessment criteria
    Failed (0)

    Mikäli opiskelija ei ole osallistunut yhteenkään lähiopetuskertaan tai ryhmä- tai henkilökohtainen tehtävä on hylätty, suoritus hylätään. (not translated)

    Assessment criteria – satisfactory (1-2)

    Opiskelija toimii ohjeita noudattaen, muttei tuota itsenäisiä ratkaisuja.
    Opiskelija hyödyntää faktatietoja puutteellisesti.
    Oppimistavoitteet noudattavat ohjeiden ja toimeksiannon tavoitteita, mutta opiskelija saavuttaa vain osan tavoitteista. (not translated)

    Assessment criteria – good (3-4)

    Opiskelija toimii itsenäisesti ja alan tietotaitoa hyödyntäen.
    Tuotos on selkeästi tavoitteellista sekä kehityshakuista ja hyödyllistä.
    Tietoperustan ja faktojen valinta ja soveltaminen ovat monipuolista ja aiheeseen sopivaa.
    Johtopäätösten esittäminen on loogista ja selkeää.
    Tuotoksessa on kriittistä ajattelua ja tekeminen on aktiivista. (not translated)

    Assessment criteria – excellent (5)

    Opiskelija osaa soveltaa faktoja sekä kehittämismenetelmiä ja kehittämisehdotukset ovat innovatiivisia sekä hyödynnettävissä.
    Tietoperustan käyttö on monipuolista ja lähteitä on käytetty kriittisesti.
    Tuotos tai sen osat osoittavat erinomaista työskentelyä ja perusteltua kriittistä ajattelua.
    Johtopäätösten esittäminen pohjautuu tietoperustaan, on loogista keskeisten asioiden esittämistä sekä omaa pohdintaa sisältävää.
    Työskentely on innovatiivista ja aktiivista. (not translated)