•   Business Development 3011605-3006 17.08.2022-31.12.2022  5 credits  (MLIITS21) +-
    Competence objectives of study unit
    After completition of this course the student is able to
    - analyse competitiors and apply new knowledge
    - use different business development methods
    - describe future trends
    - use scenarios in business development
    Prerequisites
    1. vuoden liiketalouden opinnot tulee olla suoritettu. (not translated)
    Content of study unit
    - Miten kilpailevien yritysten tuntemusta voidaan hyödyntää liiketoiminnan kehittämisessä

    - Millaisia kehitystrendejä on havaittavissa

    - Miten tulevaisuuden tutkimusta voidaan hyödyntää kehittämistyössä

    - Miten skenaarioiden avulla kehitetään liiketoimintaa

    - Millaisia työkaluja käytetään liiketoiminnan kehittämisessä (not translated)

    Teacher(s) in charge

    Arja Keltaniemi

    Learning material

    Monipuoliset tuoreet tulevaisuuden ennakointiin ja näkökulmiin liittyvät lähteet.
    Kirjapiirin kirjat esitellään opintojakson alussa. (not translated)

    Learning methods

    - Työpajatyöskentelyä
    - Ideointimenetelmät
    - Yhteistoiminnallinen oppiminen ja yhteistoiminnalliset menetelmät
    - Kirjapiiri
    - Erilaiset menetelmät/työkalut konseptisuunnittelussa
    - Opiskelijan aktiivisuus ja aloitteellinen toiminta
    - Itsenäinen tiedon haltuunotto
    - Oman työn kehittäminen (not translated)

    Objects, timing and methods of assessment

    Tulevaisuuskatsaus, osallistuminen lähijaksojen työskentelyyn sekä pienryhmätyöskentelyyn.
    Tulevaisuuskatsauksen tarkemmat arviointikohteet ja kriteerit on esitelty opintojakson Its-alustalla.
    Pienryhmäkohtainen kirjaesitys. (not translated)

    Teaching language

    Finnish

    Timing

    17.08.2022 - 31.12.2022

    Enrollment date range

    01.06.2022 - 26.08.2022

    Group(s)
    • MLIITS21
    Seats

    15 - 30

    Responsible unit

    Engineering and Business

    Additional information

    Opintojakso on osa Liiketoiminnan kehittämisen osaamispolkua 30 op. Osaamispolusta valitaan kaikki opintojaksot, mutta voit ennakkoon tiedustella tämän opintojakson mahdollisuutta suorittaa omana opintojaksonaan. (not translated)

    Degree Programme(s)

    Degree Programme in Business

    Campus

    Kupittaa Campus

    RDI share

    4.00 credits

    Share of online studies

    0.00 credits

    Assessment scale

    H-5

    Alternative methods of attainment for implementation

    Osaamisen näyttömahdollisuus sovitaan tapauskohtaisesti opintojakson vastaavan opettajan kanssa. Opiskelijan tulee osallistua ensimmäiselle lähijaksolle ja mikäli opiskelija haluaa osoittaa osaamisensa näyttönä, hänen tulee olla yhteydessä opintojakson vastaavan opettajaan viimeistään viikkoa kuluttua opintojakson ensimmäisestä lähijaksosta. (not translated)

    Pedagogic approaches

    Työelämäläheisyys ja opiskelijalähtöisyys luovat lähtökohdat omien tavoitteiden asettamiselle.
    Monimuoto-opiskelu, jossa yhteisiä lähijaksoja sekä etäjaksolla tapahtuva itsenäinen työskentely, pienryhmätyöskentely ja ohjauskeskustelut opintojaksosta vastaavan ohjaajan kanssa.
    Itsiä hyödynnetään verkko-oppimisalustana. (not translated)

    Student's schedule and workload

    Lähijaksoilla toteutuvat harjoitukset, joihin ohjeistetaan opintojakson edetessä.
    Kirjapiiri pienryhmän valitsemasta kirjasta aktivoiva loppuesitys muulle ryhmälle.
    Tulevaisuuskatsaus kiinnostuksen kohteena olevaan toimialaan. (not translated)

    Content scheduling

    Opintojaksolla teoria ja käytäntö linkittyvät vahvasti toisiinsa. Haltuun otettavia asioita mm.tulevaisuusnäkökulma, tulevaisuuden ennakointi ja menetelmiä, yrityksen toimintaympäristö, sekä omavalintaisia teemoja. Opintojaksolla kasvatetaan ymmärrystä edellä olevista teemoista, jota sovelletaan opintojaksossa Kehittämistehtävä 1. (not translated)

    Assessment criteria
    Failed (0)

    Ei osallistumista lähijaksoille.
    Tehtäväpalautuksia tekemättä tai tehtävät eivät vastaa tehtäväantoa. (not translated)

    Assessment criteria – satisfactory (1-2)

    • Opiskelija toimii ohjeita noudattaen muttei tuota itsenäisiä ratkaisuja.
    • Opiskelija tietoperusta puutteellisesta ja pääosin referoivaa, ilman soveltamisen näkökulmaa.
    • Oppimistavoitteet noudattavat opetussuunnitelman ja asetettuja tavoitteita, mutta opiskelija saavuttaa vain osan tavoitteista. (not translated)

    Assessment criteria – good (3-4)

    • Opiskelija toimii itsenäisesti, omat kehittymistavoitteet näyttäytyvät tuotoksessa.
    • Tuotos on selkeästi tavoitteellista sekä kehityshakuista että hyödyttävää.
    • Tietoperustan valinta ja soveltaminen on monipuolista ja aiheeseen sopivaa.
    • Tuotoksen esittäminen on loogista ja selkeää.
    • Tuotoksessa on kriittistä ajattelua ja tekeminen on aktiivista. (not translated)

    Assessment criteria – excellent (5)

    • Opiskelija osaa soveltaa tietoperustaa ja kehittämisehdotukset ovat innovatiivisia sekä hyödynnettävissä.
    • Tietoperustan käyttö on monipuolista ja lähteitä on käytetty kriittisesti.
    • Tuotos ja tehtävät osoittavat erinomaista työskentelyä ja perusteltua kriittistä ajattelua.
    • Työskentely on innovatiivista ja aktiivista.
    • Työskentely on ollut dialogista ja kaikkien osaamista kehittävää. (not translated)