•   Digital Business Models 3011616-3009 06.09.2022-09.12.2022  5 credits  (MLIISK21) +-
    Competence objectives of study unit
    Student is able to
    - identify different business models specific for the digital domain
    - develop different business models in the digital business domain.
    Content of study unit
    Case studies of digital business models.

    Teacher(s) in charge

    Timo Luukka

    Learning material

    Alexander Osterwalder, Yves Pigneur & Tim Clark: Business model generation: a handbook for visionaries, game changers and challengers.
    Lisämateriaali jaetaan lähiopetuksen aikana. (not translated)

    Learning methods

    Työelämälähtöinen, monialainen ja tehtäväperustainen oppiminen, opitun omaksumisen syventämistä ja käyttöönottoa lähiopetuksessa sekä työpaikalla. (not translated)

    Objects, timing and methods of assessment

    Arvioinnin kohteina ovat osallistuminen lähiopetukseen, ryhmätyöt sekä henkilökohtainen tehtävä.

    YLEISVAATIMUS TEHTÄVIEN ARVIOINNILLE
    Toimeksianto vastaa annettujen ohjeiden tavoitteita. Tehtävä hyödyntää faktoja jotka esitetään tavalla, joka tukee yrityksen johdon päätöksentekoa. Työskentely on kehittävää ja oppimista edistävää.
    Lähiopetukseen osallistuminen ei ole pakollista. Koska lähiopetuksessa kuitenkin tapahtuu oleellista oppimista esillä olevan aihealueen käsittelyä laajentamalla ja syventämällä, vaikuttaa lähiopetuksesta poissaolo lineaarisesti alentavasti arvosanaan siten, että kaikilta lähiopetuskerroilta poissaolo johtaa suorituksen hylkäämiseen.
    Kaikkien tehtävien arvosanat vaikuttava saman suuruisella painoarvollaan kurssin arvosanaan. (not translated)

    Teaching language

    Finnish

    Timing

    06.09.2022 - 09.12.2022

    Enrollment date range

    01.06.2022 - 13.09.2022

    Group(s)
    • MLIISK21
    Responsible unit

    Engineering and Business

    Additional information

    Excelin käyttö kannattaa muistuttaa mieliin ennen kurssin alkua. (not translated)

    Degree Programme(s)

    Degree Programme in Business

    Campus

    Salo IoT Campus

    Assessment scale

    H-5

    Alternative methods of attainment for implementation

    Valinnaista suoritustapaa ei ole tarjolla. (not translated)

    Pedagogic approaches

    Aloitteelisuuteen perustuva luova ryhmätyöskentely, verkostoituminen sekä kriittistä ajattelua rohkaiseva tehtävien analysointi. Käänteinen opetus. (not translated)

    Student's schedule and workload

    5 op = 135 tuntia (not translated)

    Content scheduling

    Kurssin aikana käydään läpi seuraavat aihealueet:
    06.09.2022 klo 09:15 - 12:00 Digitaalisten liiketoimintamallit
    04.10.2022 klo 09:15 - 12:00 Kannattavuuden arviointi
    25.10.2022 klo 09:15 - 12:00 Case-esimerkkien analysointi
    15.11.2022 klo 09:15 - 12:00 Case-esimerkkien analysointi (not translated)

    Assessment criteria
    Failed (0)

    Mikäli opiskelija ei ole osallistunut yhteenkään lähiopetuskertaan tai ryhmä- tai henkilökohtainen tehtävä on hylätty, kurssisuoritus hylätään. (not translated)

    Assessment criteria – satisfactory (1-2)

    Opiskelija toimii ohjeita noudattaen, muttei tuota itsenäisiä ratkaisuja.
    Opiskelija hyödyntää faktatietoja puutteellisesti.
    Oppimistavoitteet noudattavat ohjeiden ja toimeksiannon tavoitteita, mutta opiskelija saavuttaa vain osan tavoitteista. (not translated)

    Assessment criteria – good (3-4)

    Opiskelija toimii itsenäisesti ja alan tietotaitoa hyödyntäen.
    Tuotos on selkeästi tavoitteellista sekä kehityshakuista ja hyödyllistä.
    Tietoperustan ja faktojen valinta ja soveltaminen ovat monipuolista ja aiheeseen sopivaa.
    Johtopäätösten esittäminen on loogista ja selkeää.
    Tuotoksessa on kriittistä ajattelua ja tekeminen on aktiivista. (not translated)

    Assessment criteria – excellent (5)

    Opiskelija osaa soveltaa faktoja sekä kehittämismenetelmiä ja kehittämisehdotukset ovat innovatiivisia sekä hyödynnettävissä.
    Tietoperustan käyttö on monipuolista ja lähteitä on käytetty kriittisesti.
    Tuotos tai sen osat osoittavat erinomaista työskentelyä ja perusteltua kriittistä ajattelua.
    Johtopäätösten esittäminen pohjautuu tietoperustaan, on loogista keskeisten asioiden esittämistä sekä omaa pohdintaa sisältävää.
    Työskentely on innovatiivista ja aktiivista. (not translated)