Saara Tikkanen
Kirjallisuus:
Jobber, D. & Lancaster, G. (2015). Selling and sales management (Tenth edition.). Pearson. (soveltuvin osin)
Kurvinen, J. & Seppä, M. (2016). B2B-markkinoinnin & myynnin pelikirja: Yritysjohdon opas myyntiin ja markkinointiin. Kauppakamari. (soveltuvin osin)
Taylor, H. (2018). B2B marketing strategy: Differentiate, develop and deliver lasting customer engagement. Kogan Page.
Muu materiaali:
- podcastit
- tieteelliset artikkelit
- blogit (not translated)
- lähiopetus
- itsenäinen teorian opiskelu ja tiedonhaku
- yhteistoiminnalliset oppimismenetelmät (ryhmätyö ja sen esittely)
- vertaispalautteen antaminen kirjallisesti oman ryhmän työskentelystä (not translated)
Arvioinnin kohteet:
- Kirjallinen ryhmäraportti 70 %
- Ryhmätyön presentointi 20 %
- Vertaispalaute oman ryhmän työskentelystä 10 %
Opiskelijan läsnäolo (väh. 25 %), aktiivisuus ja tiimityötaidot (voi nostaa tai laskea arvosanaa yhdellä pykälällä).
Raportin palauttaminen viimeisen palautuspäivän jälkeen laskee arvosanaa yhdellä/vrk. (not translated)
Finnish
29.08.2022 - 20.12.2022
01.06.2022 - 04.09.2022
15 - 40
Liiketalous (not translated)
Saara Tikkanen (not translated)
Degree Programme in Business
Kupittaa Campus
0.00 credits
0.00 credits
H-5
Kurssilla ei ole tenttiä. (not translated)
Yhteisöllinen oppiminen (collaborative learning) & innovaatiopedagogiikka (not translated)
Kurssi koostuu luennoista ja koko kurssin kestävästä ryhmätyöstä, joka jaotellaan kurssin aikana pienempiin kokonaisuuksiin. Teoriaa opiskellaan luento-osuuksilla sekä itsenäisesti. Kurssilla harjoitellaan myös pitchausta, esiintymistä ja vertaispalautteen antamista.
Opintojakson laajuus: 5 op = n. 135 h (not translated)
Ajoitus: 29.08.2022 - 5.12.2022 (vkot 35—49)
- B2B-liiketoiminnan pääpiirteet
- Yritysasiakkaiden tarpeiden tunnistaminen
- Asiakaslähtöinen myyntiprosessi
- Asiakkuuksien hallintasuunnitelma (CRM)
- Markkinointitoimenpiteiden suunnittelu ja toteuttaminen (not translated)
Mikäli opiskelija ei osallistu lainkaan lähiopetukseen, ryhmätyöhön ja sen presentointiin, tai ryhmätyötä ja/tai vertaisarviointia ei palauteta, opintojakson suoritus on hylätty. (not translated)
Opiskelija noudattaa ohjeita, mutta ei tuota itsenäisiä ratkaisuja.
Opiskelija ei osallistu ryhmätyöhön tai sen esittämiseen aktiivisesti, ja hänen tiimityötaitonsa ovat heikot. Ryhmäraportin kielellinen laatu ja opiskelijan osoittama ammatillinen vaikutelma ovat tyydyttävällä tasolla. Opiskelian antama vertaispalaute on suppea.
Opiskelija osallistuu lähiopetukseen vähintään 25 %. (not translated)
Opiskelija toimii hyvin itsenäisesti ja ryhmässä ja hän osaa hyödyntää opiskelussa alan tietotaitoa.
Ryhmätyö on selkeästi tavoitteellinen ja innovatiivinen. Tietoperusta on perusteltua ja sitä on osattu soveltaa aiheeseen soveltuvasti. Johtopäätökset on osattu esittää loogisesti ja selkeästi. Ryhmäraportin kieli on hyvää ja opiskelijan antama ammatillinen vaikutelma on hyvä. Opiskelijan esiintymistaidot ovat hyvät tai hän osoittaa aitoa kiinnostusta kehittää esiintymistaitojaan. Opiskelija on selkeästi panostanut vertaispalautteeseen.
Opiskelijalla on hyvät tiimityötaidot ja esiintymistaidot tai hän osoittaa aitoa kiinnostusta kehittää tiimityö- ja esiintymistaitojaan.
Opiskelija on aktiivinen opetustilanteissa ja on läsnä vähintään 50 %. (not translated)
Opiskelija toimii erinomaisesti itsenäisesti ja ryhmässä ja hän osaa hyödyntää ja soveltaa opiskelussa alan tietotaitoa.
Ryhmätyö on selkeästi tavoitteellinen, innovativinen ja jo sellaisenaan suoraan hyödynnettävissä tosielämän tarpeisiin. Tietoperustaa on osattu käyttää monipuolisesti ja lähteet on valittu kriittisesti. Ryhmätyön johtopäätökset on osattu pohjata tietoperustaan, asiat on esitetty loogisesti ja pohdinta sisältää aidosti ryhmän omia näkemyksiä. Ryhmätyön esittäminen on inspiroivaa ja innovatiivista, ja esittämisestä huokuu uskallus heittäytyä. Ryhmätyöskentelyssä on otettu huomioon ryhmän dynamiikka, ja ryhmäkeskustelu on dialogista ja aktiivista. Vertaispalautteeseen on panostettu huomattavan paljon.
Opiskelija on huomattavan aktiivinen opetustilanteissa ja hän on läsnä lähiopetuksessa n. 100 %.
Ryhmäraportin kielellinen laatu ja opiskelijan osoittama ammatillinen vaikutelma ovat erinomaisella tasolla. (not translated)