•   Innovation Management 3191040-3007 15.08.2022-31.12.2022  5 credits  (YTEJOS21, ...) +-
    Competence objectives of study unit
    This course aims to provide an overview of the new product/service development process starting in front-end innovation and ending in the release phase. It will give the students a deep understanding in how a service or product is conceptualized and finally launched to the market.
    After completing the course the student
    •understands the new product or service development process and the role of different kind of innovations to business development
    •knows the different innovation models and their specific features
    •is able to use the different models for business development and concept/new product and service creation
    •is able to understand the linkages between the company strategy, leadership and effective innovation management
    •is able to create working environments and cultures that inspire people for innovation development
    •understands the importance of successful adoption of diffusion of innovations
    Content of study unit
    •elements of new product development/innovation process

    •adoption and diffusion of innovations

    •recent innovation models

    •sustainability of innovations, measuring innovation success

    •innovation in different contexts (low-tech, high-tech and service industries)

    Teacher(s) in charge

    Markku Lindell

    Learning material

    * Paul Trott (2013), Innovation Management and New Product Development, Financial Times/ Prentice Hall, M.U.A
    * Eric Ries (2011), The Lean Startup, Penguin Books. / Ries (suom. Anu Rautanen, Jussi Markkula) (2016), Lean Startup - kokeilukulttuurin käsikirja, LavasDesign Oy
    * Langdon Morris (2011), The Innovation Master Plan - the CEOs guide to innovation, www.innovationlabs.com, erityisesti Chapters 1, 4, 5 ja 6.
    * Pentti Sydänmaanlakka (2009), Jatkuva uudistuminen - Luovuuden ja innovatiivisuuden johtaminen, Talentum Media Oy
    * Everett M. Rogers, Diffusion of Innovations, (1962-) Fifth Edition 2003.
    Lisäksi oppimisalustalla ja lähipäivissä annettava kirjallisuus, artikkelimateriaalit ja julkaisut. (not translated)

    Learning methods

    Lähiopetusta sekä yksilökohtaisia oppimistehtäviä, ryhmätehtävä, vertaisarviointia. Suullista, kirjallista ja visuaalista raportointia. Itsearviointia. (not translated)

    Objects, timing and methods of assessment

    Opintojakson suorittaminen edellyttää hyväksytysti suoritetettuja itse- ja vertaisarviointeja sekä yksilöoppimistehtäviä ja ryhmätehtävää. Oppimis- ja ryhmätehtävä arvioidaan asteikolla 0-5, jossa 0 on hylätty. Opintojakson kokonaisarvosana muodostuu tehtävien arvioiden keskisarvona. Tarkemmin Optimassa ja lähipäivässä.
    Jos opiskelija ei pääse osallistumaan lähipäivään hänen tulee tehdä annettu kirjallinen tehtävä päivän aiheista hyväksytysti. (not translated)

    Teaching language

    Finnish

    Timing

    15.08.2022 - 31.12.2022

    Enrollment date range

    16.05.2022 - 29.08.2022

    Group(s)
    • YTEJOS21
    • YTEJOTS21
    Seats

    0 - 35

    Teachers and responsibilities

    Markku Lindell (not translated)

    Degree Programme(s)

    Master of Business Administration, Business Development

    RDI share

    2.00 credits

    Share of online studies

    3.00 credits

    Assessment scale

    H-5

    Pedagogic approaches

    Opintojaksolla käytetään konstruktivistista oppimista, jossa uusia opittuja teorioita ja käytäntöjä sovelletaan yksilön aiempaan tietoon ja kokemukseen. Luennoilla käsitellään nykyaikaista innovaatiotoimintaa, sen teorioita, malleja ja niiden soveltamista organisaatioissa. Lähiopetus pyrkii olemaan keskustelevaa ja opiskelijoita osallistavaa. Opiskelijat soveltavat omia ammatillisia kokemuksiaan ja uuden oppimistaan opintojaksolla annettavien erilaisten tehtävien ongelmien ratkaisemiseksi. (not translated)

    Student's schedule and workload

    Lähiopetusta 2x 8 h, Oppimistehtäviä 47 h, ryhmä-/projektitehtävä 70 h, yhteensä 133 h.
    Työmäärämitoitus on ohjeellinen ja suuntaa antava opintojakson osaamistavoitteiden saavuttamiseksi ja arvosanaan 3/5 tarvittava keskimääräinen työmäärä. Opiskelijan aiemmasta osaamis- ja kokemustaustasta riippuen työmäärä voi olla vähemmän tai enemmän. Opintojaksossa hankittua osaamista arvioidaan tehtävien ja muiden suoritteiden kautta, ei tehtyjen tuntien määrällä. (not translated)

    Content scheduling

    Opintojakson ennakkotehtävä (itsearviointi) on ladattavissa oppimisalustalta (itsLearning) 22.8. Ennakkotehtävä palautetaan oppimisalustalle ennen ensimmäistä lähipäivää.

    Sisältö:
    Innovaatioiden yhteiskunnallinen merkitys "big picture" ja makrotalous.
    Innovaatioiden s-käyrä. Innovaatiotyypit, -mallit, -prosessit ja niihin vaikuttavat organisaatiokulttuurit. Innovaatioiden mahdollistajat, uudet teknologiat ja trendit. Avoimet ja suljetut innovaatioympäristöt. Startup kulttuuri.
    Tuotekehitystoiminta, projektitoiminta, portfoliohallinta, innovaatioiden linkitys organisaation strategiaan. (not translated)

    Assessment criteria
    Failed (0)

    Opiskelija ei ole suorittanut vertaisarviointeja, tehtäviä tai projekti-/ryhmätyön osuuttaan hyväksyttävästi annetussa aikataulussa. (not translated)

    Assessment criteria – satisfactory (1-2)

    Opiskelija osoittaa hallitsevansa innovaatioiden johtamisen peruskäsitteitä, konsepteja ja teorioita. (not translated)

    Assessment criteria – good (3-4)

    Opiskelija osoittaa hallitsevansa innovaatioiden johtamisen peruskäsitteitä, konsepteja ja teorioita sekä osaa soveltaa tietoa organisaationsa ja muiden sidosryhmien hyödyksi. Opiskelija käyttää hyvin annettua kirjallisuutta ja soveltaa sitä annettuihin tehtäviin. (not translated)

    Assessment criteria – excellent (5)

    Opiskelija hallitsee erinomaisesti innovaatioiden johtamisen teorioita ja konsepteja ja soveltaa tietoa organisaation ja muiden sidosryhmien hyödyksi. Opiskelija osaa käyttää annettua kirjallisuutta erinomaisella tavalla ja osaa löytää ja soveltaa asiaankuuluvia ammatillisia ja tieteellisiä tietolähteitä luomalla uusia arvokkaita näkökulmia. Opiskelija osoittaa merkittävää aloitteellisuutta, tuo esille perusteltuja uusia ideaoita ja innostaa muita innovaatiojohtamisellaan. (not translated)