•   Planning of the Bachelor's Thesis 7073056-3017 29.08.2022-31.12.2022  5 credits  (PSUUNS20) +-
    Competence objectives of study unit
    Students can draft a viable plan for their Bachelor’s thesis.
    Prerequisites
    Kehittämistyön menetelmäopinnot (not translated)

    Teacher(s) in charge

    Minna Hyötilä, Jaana Manneros, Päivi Pietikäinen, Riikka Hellman

    Learning material

    Oppimateriaali
    Itslearning: Opinnäytetyö –kansio
    Kehittämistyön menetelmäosaaminen –opintojakson sisältö ja materiaali.
    Messissä Opinnäytetyö -sivuston materiaali.
    Kniivilä S., Lindblom-Ylänne, S. & Mäntynen, A. 2017. Tiede ja Teksti. Tehoa ja taitoa tutkielman kirjoittamiseen. Tallinna: Printon Trukikoda.
    Hirjärvi S., Remes P. & Sajavaara P. 2009. Tutki ja kirjoita. Helsinki: Tammi.
    Vilkka H. 2015. Tutki ja kehitä. Juväskylä: PS-kustannus.
    Vilkka H. & Airaksinen T. 2003. (tai uudempi) Toiminnallinen opinnäytetyö. Helsinki: Tammi. (not translated)

    Learning methods

    Lähiopetus, pari- ja ryhmätyöskentely, itsenäinen työskentely, seminaaripäivä, opettajaohjaus, vertaisohjaus, opinnäytetyöpaja (not translated)

    Objects, timing and methods of assessment

    Opinnäytetyön teoriaosa arvioidaan asteikolla 0-5. Opintojakson arvosana on opinnäytetyön teoriaosan arvosana. Pääsääntöisesti arvosana on sama tiimin kaikille jäsenille. Poikkeustilanteissa voi olla eri. (not translated)

    Teaching language

    Finnish

    Timing

    29.08.2022 - 31.12.2022

    Enrollment date range

    01.06.2022 - 15.09.2022

    Group(s)
    • PSUUNS20
    Seats

    1 - 22

    Responsible unit

    Health and Well-being

    Teachers and responsibilities

    Jaana Manneros, Päivi Pietikäinen, Minna Hyötilä ja Riikka Hellman (not translated)

    Degree Programme(s)

    Degree Programme in Dental Hygiene

    RDI share

    5 credits

    Assessment scale

    H-5

    Pedagogic approaches

    - Pari- ja ryhmätyöskentely: opinnäytetyön teoriaosa laaditaan kirjallisesti ja esitetään suullisesti pienryhmässä, digitaalisen jäljentämisen demot
    - Itsenäinen työskentely: tiedonhaku opinnäytetyön aiheesta
    - Seminaaripäivä: opinnäytetyön teoriaosan suullinen esittäminen
    - Opettajaohjaus: jokainen pari/pienryhmä varaa ajan opettajan ohjaukseen 3 kertaa ennen seminaaripäivää
    - Vertaisohjaus: jokainen pari/pienryhmä on ainakin kerran mukana opettajaohjaustilanteessa opponentin roolissa, yhden opinnäytetyösuunnitelman opponointi seminaaripäivässä, muiden esitysten vertaisarviointi
    - Osallistuminen TKI -päivään (not translated)

    Student's schedule and workload

    5op = 135h opiskelijan työtä
    Opinnäytetyön suunnitelman laatiminen:
    • Lähiopetus 8h
    • Seminaaripäivä 4h
    • TKI -päivä 8h
    • Opettajaohjaus 3h
    • Vertaisohjaus 10h
    • Itsenäinen ja tiimityöskentely 102h (not translated)

    Content scheduling

    Syyslukukausi 2022
    - Opiskelija jäsentää opinnäytetyönsä aiheen toteuttamiskelpoiseksi kokonaisuudeksi
    - Opiskelija laatii kirjallisesti hyväksytyn opinnäytetyön teoriaosan
    - Opiskelija esittää suullisesti opinnäytetyön teoriaosan
    - Opiskelija ottaa vastaan ohjausta ja antaa vertaisohjausta
    - Opiskelija osallistuu TKI-teemapäivään ja tekee yhteen esitykseen liittyvän tehtävänannon. -
    TKI-päivässä esitellään ajankohtaisia tutkimus- ja kehittämishankkeita Turun ammattikorkeakoulun tutkimusryhmistä New Ways of Promoting Performance, Liikkuva ja toimintakykyinen lapsi ja nuori sekä Suun terveyden tutkimusryhmä. TKI-päivässä hyödynnetään interaktiivista How Space-työtilaa, esitykset ja tehtävät löytyvät Itsistä.
    - Digitaalinen jäljentäminen, esittely ja demot (not translated)