Planning of the Bachelor's Thesis (5 cr)
Code: 7073056-3019
General information
- Enrollment
-
15.05.2023 - 30.09.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2023 - 31.12.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- RDI portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Health and Well-being
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Dental Hygiene
- Teachers
- Minna Hyötilä
- Päivi Pietikäinen
- Jaana Manneros
- Riikka Hellman
- Course
- 7073056
realization.id
29129
realization.code
7073056-3019
realization.startDate
01.08.2323
realization.endDate
31.12.2323
realization.enrollmentStart
15.05.2323
realization.enrollmentEnd
30.09.2323
realization.currentStatus
PUBLISHED
Teaching language
fi
realization.name
Planning of the Bachelor's Thesis
Qualifications
Kehittämistyön menetelmäopinnot
Objective
Students can draft a viable plan for their Bachelor’s thesis.
Evaluation methods and criteria
Opinnäytetyön suunnitelma arvioidaan asteikolla 0-5. Opintojakson arvosana on opinnäytetyön suunnitelman arvosana. Pääsääntöisesti arvosana on sama tiimin kaikille jäsenille. Poikkeustilanteissa voi olla eri.
Evaluation scale
H-5
Student workload
5op = 135h opiskelijan työtä
Opinnäytetyön suunnitelman laatiminen:
• Lähiopetus 2h
• Seminaaripäivä 4h
• (Opinnäytetyöpaja 24h)
• Opettajaohjaus 3h
• Vertaisohjaus 10h
• Itsenäinen ja tiimityöskentely 92h
Teaching methods
Lähiopetus, pari- ja ryhmätyöskentely, itsenäinen työskentely, seminaaripäivä, opettajaohjaus, vertaisohjaus, opinnäytetyöpaja
Materials
Oppimateriaali
Itslearning: Opinnäytetyö –kansio
Kehittämistyön menetelmäosaaminen –opintojakson sisältö ja materiaali.
Messissä Opinnäytetyö -sivuston materiaali.
Kniivilä S., Lindblom-Ylänne, S. & Mäntynen, A. 2017. Tiede ja Teksti. Tehoa ja taitoa tutkielman kirjoittamiseen. Tallinna: Printon Trukikoda.
Hirjärvi S., Remes P. & Sajavaara P. 2009. Tutki ja kirjoita. Helsinki: Tammi.
Vilkka H. 2015. Tutki ja kehitä. Juväskylä: PS-kustannus.
Vilkka H. & Airaksinen T. 2003. (tai uudempi) Toiminnallinen opinnäytetyö. Helsinki: Tammi.
International connections
- Pari- ja ryhmätyöskentely: opinnäytetyösuunnitelma laaditaan kirjallisesti ja esitetään suullisesti pienryhmässä
- Itsenäinen työskentely: tiedonhaku opinnäytetyön aiheesta, metodiikkaan perehtyminen
- Seminaaripäivä: opinnäytetyösuunnitelman suullinen esittäminen
- Opettajaohjaus: jokainen pari/pienryhmä varaa ajan opettajan ohjaukseen 3 kertaa ennen seminaaripäivää
- Vertaisohjaus: jokainen pari/pienryhmä on ainakin kerran mukana opettajaohjaustilanteessa opponentin roolissa, yhden opinnäytetyösuunnitelman opponointi seminaaripäivässä, muiden esitysten vertaisarviointi
- Opinnäytetyöpaja: Opinnäytetyön ohjausta järjestetään työpajoissa 3 x syyslukukauden aikana
Content scheduling
Syyslukukausi 2023
- Opiskelija jäsentää opinnäytetyönsä aiheen toteuttamiskelpoiseksi kokonaisuudeksi
- Opiskelija laatii kirjallisesti hyväksytyn opinnäytetyön suunnitelman, jossa raportoidaan opinnäytetyön menetelmälliset ja sisällölliset ratkaisut
- Opiskelija esittää suullisesti opinnäytetyön suunnitelman
- Opiskelija ottaa vastaan ohjausta ja antaa vertaisohjausta
realization.isTypeOther
boolean
realization.composite
boolean
Number of ECTS credits allocated
5
RDI portion
5
realization.minCredits
5
realization.maxCredits
5
courseUnit.toTranslate
boolean
courseUnit.languageValidationPerson
21887
courseUnit.languageValidated
boolean
courseUnit.toContentValidation
boolean
courseUnit.contentValidationPerson
21887
courseUnit.contentValidated
boolean
courseUnit.type
COURSE_UNIT
courseUnit.state
ACTIVE
courseUnit.educationPay
boolean
courseUnit.minOptionalityCredits
5
courseUnit.maxOptionalityCredits
5
courseUnit.modifiedBy
22318
courseUnit.organization
peppi
courseUnit.thesisBelongs
boolean