Liisa Pirinen, Kaarina Rajala
Helminen, J. (toim.) 2016. Sosiaaliohjaus - lähtökohtia ja käytäntöjä. Helsinki:Edita Publishing.
Kananoja, A. ym. (toim.) 2017. Sosiaalityön käsikirja. Helsinki:Tietosanoma. (saatavilla e-kirjana) .
Kari, O., Laakso, S. & Niskanen, T. 2020. Vammaistyön käsikirja. Helsinki:Prosanoma.
Karjalainen, A-L. (toim.) 2019. Luovan toiminnan työtavat. Käsikirja sosiaali- ja terveysalalle. Helsinki:PS-kustannus.
Karjalainen, P., Kivipelto, M, Liukko, E. & Muurinen, H. 2021. Osallisuutta ja toimintakykyä vahvistava aikuissosiaalityö- opas ammattilaisille. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos. Ohjaus 1/2021. https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-343-648-0
Kohti ikäystävällistä yhteiskuntaa. Iäkkäiden henkilöiden palvelujen uudistamistyöryhmän raportti. 2020. Sosiaali- ja terveysministeriön raportteja ja muistioita 2020:16.https://julkaisut.valtioneuvosto.fi/handle/10024/162239
Linner Matikka, J. 2020. Seuraa punaista lankaa. Tunnista toimintamallisi ihmistyössä. PS-kustannus. Helsinki:Otava.
Näkki, P. & Sayed, T. (Toim.) 2015. Asiakastyön menetelmiä sosiaalialalla. Helsinki: Edita.
Tiekartta 2030. Aikuisten parissa tehtävän sosiaalityön tulevaisuusselvitys.STM raportteja ja muistioita 2019:41.
Zehner, M. (toim.) 2019. Näkökulmia palvelutarpeen arviointiin. Seinäjoen ammattikorkeakoulun julkaisusarja B. Raportteja ja selvityksiä 144. Seinäjoki: Seinäjoen ammattikorkeakoulu. https://www.theseus.fi/handle/10024/226365 (not translated)
Yhteistoiminnallinen oppiminen
Pienryhmätyöskentely
Itsenäinen työskentely (not translated)
Osallistuminen verkko-tapaamisiin, tehtävän purkuun ja ennakkotehtävien tekeminen 2op (hyväksytty/hylätty)
Oppimistehtävä 3 op (hyl, T1-K5) (not translated)
Finnish
10.01.2023 - 10.02.2023
02.12.2022 - 24.01.2023
20 - 39
Health and Well-being
Liisa Pirinen
Kaarina Rajala (not translated)
Jakso toteutuu Its-learning ympäristössä (not translated)
Degree Programme in Social Services
Location-independent
5 credits
H-5
- (not translated)
Oppimistehtävän palautus 10.2.2023, toinen palautuspäivä 11.8.2023 (not translated)
Tutkiva oppiminen
Verkko-oppinen (not translated)
Lähiopetus ja siihen liittyvät ennakkotehtävät 2 op
Oppimistehtävä 3 op (not translated)
Toteutuu tiistaisin klo 16-18
17.1.2023 Orientoituminen Aikuissosiaalityön moduuliin 2 sekä opintojakson Aikuissosiaalityön työmenetelmät jakson aloitus. Oppimistehtävän ohjeistus. Aikuissosiaalityön menetelmällisyys / LP, TL,MV linkki: https://turkuamk.zoom.us/j/61606475974
24.1.2023 Palveluohjaus /LP
31.1.2023 Itsenäinen työskentely: THL:n RAI-verkkokurssit 1 ja 2, joista todistukset palautetaan Itslearning -palautuslaatikkoon. Toipumisorientatiosta itsenäinen tehtävä. Palatutus samoin kuin edellinen. /KR
7.2.2023 Yhden oman etukäteen valitun menetelmän esittely (PP-esitys) pienryhmälle/LP. Katso oppimistehtävän ohjeistus. Oppimistehtävän palautus 10.2.2023 (not translated)
Arviointikriteerit - hylätty (0)
Opiskelija ei osaa nimetä ja/tai kuvata asiakastyön teoreettisia työorientaatioita ja menetelmiä. Opiskelija ei ole tehnyt oppimistehtävää tai tehtävä ei täytä hyväksytyn suorituksen kriteerejä. (not translated)
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2)
T1= Opiskelija osaa nimetä ja kuvailla tyydyttävästi asiakastyön teoreettisia työorientaatioita ja työmenetelmiä. Hän kuvaa omaa mielenkiintoaan menetelmiä kohtaan niukasti ja pohdinta sekä lähteiden käyttö on tyydyttävällä tasolla. (not translated)
Arviointikriteerit - hyvä (3-4)
H3= Opiskelija osaa hyvin soveltaa ja arvioida erilaisia asiakastyön teoreettisia työorientaatioita ja työmenetelmiä. Hän kuvaa omaa mielenkiintoaan menetelmiä kohtaan laaja-alaisesti. Hän liittää monipuolisesti lähdeviitteitä omaan tekstiinsä. Hän osaa perustella pohdintojaan hyvin (not translated)
K5 = Opiskelija osaa monipuolisesti ja syvällisesti soveltaa ja arvioida erilaisia asiakastyön teoreettisia työorientaatioita ja työmenetelmiä. Hän kuvaa omaa mielenkiintoaan menetelmiä kohtaan kiitettävästi. Hän on perehtynyt syvällisesti asiakastyön teoreettisia työorientaatioihin ja työmenetelmiin ja osaa liittää lähdeviitteitä kiitettävästi omaan tekstiinsä. Hän osaa syvällisesti ja teoreettisesti perustella valitsemiaan menetelmiä, ja hän suhtautuu innovatiivisesti menetelmällisyyteen. (not translated)