Skip to main content

Counselling and Support for Adult Clients (5 cr)

Code: 7081241-3018

General information


Enrollment
01.06.2022 - 12.09.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
22.08.2022 - 25.09.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Health and Well-being
Campus
Salo IoT Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Noora Kumpulainen
Sirppa Kinos
Meeri Rusi
Marjo Vähäkangas
Course
7081241
No reservations found for realization 7081241-3018!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

ti-to 16.00-18.00 vko 35-38

30.8 16.00-18.00 Opintojakson aloitus. Seniorityö. Sirppa Kinos
https://turkuamk.zoom.us/j/61677874948?from=addon

1.9. 16.00-18.00 Mielenterveys- ja kriisityö. Noora Kumpulainen
13.9. 16.00-18.00 Simulaatiot. Sirppa Kinos, Meeri Rusi ja Marjo Vähäkangas
15.9. 16.00-18.00 Päihdetyö Marjo Vähäkangas, Rikosseuraamustyö Meeri Rusi
20.9. 16.00-18.00 Tentti ja palaute Sirppa Kinos, Marjo Vähäkangas

Objective

Student
- knows the different phases of the life cycle and the identity development process
- learns different ways to work with the young and adults

Content

Content
- life cycle and identity development
- crisis and mental health work
- social work with substance abusers
- work in the criminal sanctions field
- work with the seniors

Materials

Näkki, P. & Sayd, T. (toim.) 2015. Asiakastyön menetelmiä sosiaalialalla. Helsinki: Edita sekä
Vilen, M., Leppämäki, P. & Ekström, L. 2008 tai uudempi. Vuorovaikutuksellinen tukeminen. Helsinki: WSOY.
Päihdelinkki.fi -materiaalia (tarkempi kuvaus Itslearningissa).

Teaching methods

yksilötyöskentely
kirjallisuusperusteinen
oppimistehtäväperusteinen
simulaatioperusteinen

Exam schedules

Tentti 20.9. 16.00-18.00 Itslearningissa.
Uusintatentit
31.10.2022 16.00-18.00 Itslearningissa.
13.3.2023. 16.00-18.00 Itslearningissa. Ilmoittaudu 27.2.2023 mennessä tenttiin sähköpostilla marjo.vahakangas@turkuamk.fi

.
Tenttimateriaaliin sisältyy oppimateriaali (ks. yllä) ja lähiopiskelumateriaali. Tenttimateriaali saa olla tentissä mukana.

Pedagogic approaches and sustainable development

Verkko-oppiminen
Simulaatio-oppiminen

Student workload

Oppimistehtävän ohje löytyy Itslearningista opintojakson alkaessa.
Tehtävän palautuspäivä: 30.9.2022.
Toinen ja kolmas palautuspäivä 31.10.2022 ja 9.12.2022.

Evaluation methods and criteria

Lähiopetus verkossa ja simulaatiot 1 op, hyväksytty - hylätty. Simulaatioissa 100 % läsnäolovelvoite.
Eri asiakasryhmien ohjaaminen - tehtävä 2 op, hyväksytty - hylätty.
Tentti (kirjat ja lähiopiskelumateriaali) 2 op, 1-5, hylätty.

Failed (0)

Suomeksi
Opiskelija ei hahmota elämänkaaren eri vaiheita ja niihin liittyviä kehitystehtäviä. Opiskelija ei hallitse kriisin vaiheita ja niihin liittyvää auttamistoimintaa. Opiskelija ei tunne mielenterveyden riskitekijöitä eikä suojaavia tekijöitä. Opiskelija ei tunne päihdetyön menetelmiä. Hän ei tunne rikosseuraamustyön peruskäsitteistöä eikä etiikkaa. Hän ei tiedä vuorovaikutuksellisen tukemisen eri lähestymistapoja (kuten narratiivinen tai ratkaisukeskeinen) eikä niiden keskeisiä piirteitä. Hän ei tunne asiakastyön keskeisiä menetelmiä (kuten motivoiva haastattelu).
Englanniksi

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija tietää joitakin elämänkaaren eri vaiheita ja niihin liittyviä kehitystehtäviä. Opiskelija osaa nimetä kriisin eri vaiheet. Opiskelija tietää joitakin mielenterveyden riskitekijöitä ja suojaavia tekijöitä. Opiskelija osaa nimetä päihdetyön menetelmiä. Hän tietää rikosseuraamustyön eri muotoja.
Hän osaa nimetä joitakin vuorovaikutuksellisen tukemisen lähestymistapoja, mutta ei tunne niiden keskeisiä piirteitä. Hän osaa nimetä joitakin asiakastyön keskeisiä menetelmiä.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija tietää elämänkaaren eri vaiheet ja niihin liittyvät kehitystehtävät. Opiskelija ymmärtää kriisin vaiheet ja niihin liittyvän auttamistoimintaa. Opiskelija tietää mielenterveyden keskeiset riskitekijät ja suojaavat tekijät sekä mielenterveyden ensiavun perusteet. Opiskelija tietää päihdetyön menetelmiä ja puheeksi ottamisen käytäntöjä. Hän tietää rikosseuraamustyön peruskäsitteistön, eettisiä kysymyksiä ja vapautumisen jälkeisen arkielämän haasteita. Hän tuntee joitakin vuorovaikutuksellisen tukemisen eri lähestymistapoja (kuten narratiivinen tai ratkaisukeskeinen) ja niiden keskeisiä piirteitä. Hän tuntee asiakastyön keskeisiä menetelmiä (kuten motivoiva haastattelu).

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija tietää elämänkaaren eri vaiheet ja niihin liittyvät kehitystehtävät. Opiskelija ymmärtää kriisin vaiheet ja niihin liittyvän auttamistoiminnan. Opiskelija tietää mielenterveyden keskeiset riskitekijät ja suojaavat tekijät sekä osaa kuvata mielenterveyden ensiavun käytäntöjä. Opiskelija tietää päihdetyön menetelmiä ja puheeksi ottamisen käytäntöjä. Hän tietää rikosseuraamustyön peruskäsitteistön, eettisiä kysymyksiä ja perheen haasteita. Hän tuntee vuorovaikutuksellisen tukemisen keskeiset lähestymistavat (kuten narratiivinen tai ratkaisukeskeinen) ja niiden keskeiset piirteet. Hän tuntee asiakastyön keskeisiä menetelmiä (kuten motivoiva haastattelu). Hän osaa arvioida eri työmenetelmien soveltuvuutta eri asiakasryhmille ja eri elämäntilanteisiin.

Further information

Simulaatiossa harjoittelemme ammatillista vuorovaikutusta. Valmistaudu siihen perehtymällä vuorovaikutuksellisen tukemisen periaatteisiin tenttikirjojen avulla.

Go back to top of page