•   Counselling and Support for Adult Clients 7081241-3018 22.08.2022-25.09.2022  5 credits  (PSOSS21V) +-
    Competence objectives of study unit
    Student
    - knows the different phases of the life cycle and the identity development process
    - learns different ways to work with the young and adults
    Content of study unit
    Content

    - life cycle and identity development

    - crisis and mental health work

    - social work with substance abusers

    - work in the criminal sanctions field

    - work with the seniors

    Teacher(s) in charge

    Sirppa Kinos, Meeri Rusi, Noora Kumpulainen, Marjo Vähäkangas

    Learning material

    Näkki, P. & Sayd, T. (toim.) 2015. Asiakastyön menetelmiä sosiaalialalla. Helsinki: Edita sekä
    Vilen, M., Leppämäki, P. & Ekström, L. 2008 tai uudempi. Vuorovaikutuksellinen tukeminen. Helsinki: WSOY.
    Päihdelinkki.fi -materiaalia (tarkempi kuvaus Itslearningissa). (not translated)

    Learning methods

    yksilötyöskentely
    kirjallisuusperusteinen
    oppimistehtäväperusteinen
    simulaatioperusteinen (not translated)

    Objects, timing and methods of assessment

    Lähiopetus verkossa ja simulaatiot 1 op, hyväksytty - hylätty. Simulaatioissa 100 % läsnäolovelvoite.
    Eri asiakasryhmien ohjaaminen - tehtävä 2 op, hyväksytty - hylätty.
    Tentti (kirjat ja lähiopiskelumateriaali) 2 op, 1-5, hylätty. (not translated)

    Teaching language

    Finnish

    Timing

    22.08.2022 - 25.09.2022

    Enrollment date range

    01.06.2022 - 12.09.2022

    Group(s)
    • PSOSS21V
    Seats

    10 - 40

    Responsible unit

    Health and Well-being

    Teachers and responsibilities

    Opettajat: Sirppa Kinos (vastuuopettaja), Noora Kumpulainen, Meeri Rusi ja Marjo Vähäkangas (not translated)

    Additional information

    Simulaatiossa harjoittelemme ammatillista vuorovaikutusta. Valmistaudu siihen perehtymällä vuorovaikutuksellisen tukemisen periaatteisiin tenttikirjojen avulla. (not translated)

    Degree Programme(s)

    Degree Programme in Social Services

    Campus

    Salo IoT Campus

    RDI share

    0.00 credits

    Share of online studies

    5.00 credits

    Assessment scale

    H-5

    Exam dates and retake possibilities

    Tentti 20.9. 16.00-18.00 Itslearningissa.
    Uusintatentit
    31.10.2022 16.00-18.00 Itslearningissa.
    13.3.2023. 16.00-18.00 Itslearningissa. Ilmoittaudu 27.2.2023 mennessä tenttiin sähköpostilla marjo.vahakangas@turkuamk.fi

    .
    Tenttimateriaaliin sisältyy oppimateriaali (ks. yllä) ja lähiopiskelumateriaali. Tenttimateriaali saa olla tentissä mukana. (not translated)

    Pedagogic approaches

    Verkko-oppiminen
    Simulaatio-oppiminen (not translated)

    Student's schedule and workload

    Oppimistehtävän ohje löytyy Itslearningista opintojakson alkaessa.
    Tehtävän palautuspäivä: 30.9.2022.
    Toinen ja kolmas palautuspäivä 31.10.2022 ja 9.12.2022. (not translated)

    Content scheduling

    ti-to 16.00-18.00 vko 35-38

    30.8 16.00-18.00 Opintojakson aloitus. Seniorityö. Sirppa Kinos
    https://turkuamk.zoom.us/j/61677874948?from=addon

    1.9. 16.00-18.00 Mielenterveys- ja kriisityö. Noora Kumpulainen
    13.9. 16.00-18.00 Simulaatiot. Sirppa Kinos, Meeri Rusi ja Marjo Vähäkangas
    15.9. 16.00-18.00 Päihdetyö Marjo Vähäkangas, Rikosseuraamustyö Meeri Rusi
    20.9. 16.00-18.00 Tentti ja palaute Sirppa Kinos, Marjo Vähäkangas (not translated)

    Assessment criteria
    Failed (0)

    Suomeksi
    Opiskelija ei hahmota elämänkaaren eri vaiheita ja niihin liittyviä kehitystehtäviä. Opiskelija ei hallitse kriisin vaiheita ja niihin liittyvää auttamistoimintaa. Opiskelija ei tunne mielenterveyden riskitekijöitä eikä suojaavia tekijöitä. Opiskelija ei tunne päihdetyön menetelmiä. Hän ei tunne rikosseuraamustyön peruskäsitteistöä eikä etiikkaa. Hän ei tiedä vuorovaikutuksellisen tukemisen eri lähestymistapoja (kuten narratiivinen tai ratkaisukeskeinen) eikä niiden keskeisiä piirteitä. Hän ei tunne asiakastyön keskeisiä menetelmiä (kuten motivoiva haastattelu).
    Englanniksi (not translated)

    Assessment criteria – satisfactory (1-2)

    Opiskelija tietää joitakin elämänkaaren eri vaiheita ja niihin liittyviä kehitystehtäviä. Opiskelija osaa nimetä kriisin eri vaiheet. Opiskelija tietää joitakin mielenterveyden riskitekijöitä ja suojaavia tekijöitä. Opiskelija osaa nimetä päihdetyön menetelmiä. Hän tietää rikosseuraamustyön eri muotoja.
    Hän osaa nimetä joitakin vuorovaikutuksellisen tukemisen lähestymistapoja, mutta ei tunne niiden keskeisiä piirteitä. Hän osaa nimetä joitakin asiakastyön keskeisiä menetelmiä. (not translated)

    Assessment criteria – good (3-4)

    Opiskelija tietää elämänkaaren eri vaiheet ja niihin liittyvät kehitystehtävät. Opiskelija ymmärtää kriisin vaiheet ja niihin liittyvän auttamistoimintaa. Opiskelija tietää mielenterveyden keskeiset riskitekijät ja suojaavat tekijät sekä mielenterveyden ensiavun perusteet. Opiskelija tietää päihdetyön menetelmiä ja puheeksi ottamisen käytäntöjä. Hän tietää rikosseuraamustyön peruskäsitteistön, eettisiä kysymyksiä ja vapautumisen jälkeisen arkielämän haasteita. Hän tuntee joitakin vuorovaikutuksellisen tukemisen eri lähestymistapoja (kuten narratiivinen tai ratkaisukeskeinen) ja niiden keskeisiä piirteitä. Hän tuntee asiakastyön keskeisiä menetelmiä (kuten motivoiva haastattelu). (not translated)

    Assessment criteria – excellent (5)

    Opiskelija tietää elämänkaaren eri vaiheet ja niihin liittyvät kehitystehtävät. Opiskelija ymmärtää kriisin vaiheet ja niihin liittyvän auttamistoiminnan. Opiskelija tietää mielenterveyden keskeiset riskitekijät ja suojaavat tekijät sekä osaa kuvata mielenterveyden ensiavun käytäntöjä. Opiskelija tietää päihdetyön menetelmiä ja puheeksi ottamisen käytäntöjä. Hän tietää rikosseuraamustyön peruskäsitteistön, eettisiä kysymyksiä ja perheen haasteita. Hän tuntee vuorovaikutuksellisen tukemisen keskeiset lähestymistavat (kuten narratiivinen tai ratkaisukeskeinen) ja niiden keskeiset piirteet. Hän tuntee asiakastyön keskeisiä menetelmiä (kuten motivoiva haastattelu). Hän osaa arvioida eri työmenetelmien soveltuvuutta eri asiakasryhmille ja eri elämäntilanteisiin. (not translated)