•   CAD/CAM 2 7191065-3003 04.07.2022-31.12.2022  5 credits  (PHAMMS20) +-
    Competence objectives of study unit
    Student
    - knows the differences between the milled and additive CAM process
    - can choose the correct CAM materials for different indications
    - is able to produce milled dental prostheses
    Content of study unit
    - milled CAM process and materials

    - additive manufacturing process and materials

    - milled restorations

    Teacher(s) in charge

    Milla Lahdenperä

    Learning methods

    Simulation training

    Teaching language

    Finnish

    Timing

    04.07.2022 - 31.12.2022

    Enrollment date range

    02.05.2022 - 09.10.2022

    Group(s)
    • PHAMMS20
    Seats

    10 - 27

    Responsible unit

    Health and Well-being

    Teachers and responsibilities

    Milla lahdenperä

    Degree Programme(s)

    Degree Programme in Dental Technology

    Campus

    Kupittaa Campus

    Assessment scale

    H-5

    Pedagogic approaches

    Simulation training

    Student's schedule and workload

    Itslearning:
    -Luentomateriaalit, käytettävät laitteet ja materiaalit
    -Kirjalliset tehtävät: 5kpl

    Simulaatiossa tehdään:
    Cad-suunnittelu: kruunut ja täytteet; suunnittelun kertaus
    CAM:
    -Ivoclar Vivadentin CAM5 käytön harjoittelu
    -PM7 jyrsimen käytön opiskelu ja harjoittelu
    -laitteen käyttö, toiminta, huollot, terät, kiekot, jne
    -omien töiden jyrsintä

    Jyrsitään:
    Vahakruunu prässikurssille (ja vahahuppu metallokeramiaan?)
    PMMA-kruunuja/täytteitä
    Emax- kruunu ja tämän prosessi
    Empress-kruunu ja tämän prosessi
    Tulostetaan, jos mahdollista (vaha, muovi, krkb) (not translated)

    Content scheduling

    Student
    - knows the differences between the milled and additive CAM process
    - can choose the correct CAM materials for different indications
    - is able to produce milled dental prostheses
    Content
    - milled CAM process and materials
    - additive manufacturing process and materials
    - milled restorations

    Assessment criteria
    Assessment criteria – satisfactory (1-2)

    1=opiskelijalla on hankaluutta saada opintojakson työt valmiiksi eikä osoita osaamistaan tehtävien,
    kysymysten tai läsnäolon muodossa
    2=opiskelija tekee opintojakson työt ja palauttaa työt lukukauden aikana, kädentaidot vaativat vielä
    kehittymistä ja harjoittelua, opiskelija osoittaa ymmärtäneensä asian ja yrittä (not translated)

    Assessment criteria – good (3-4)

    3=opiskelija tekee opintojakson työt, on oma-aloitteellisuutta ja yritteliäisyyttä, palauttaa työt
    lukukauden aikana, töiden laatu on hyvä-keskinkertainen, opiskelija osoittaa ymmärtäneensä asian
    ja yrittäneensä parhaansa, osoittaa huolellisuutta työn teossa sekä tilojen, materiaalien ja laitteiden
    käytössä
    4=opiskelija osoittaa kiinnostusta, yritteliäisyyttä, oma-aloitteellisuutta, tekee työt ajallaan, töiden
    laatu on hyvä, osoittaa huolellisuutta työn teossa sekä tilojen, materiaalien ja laitteiden käytössä,
    huomioi toiminnassaan myös toiset opiskelijat (not translated)

    Assessment criteria – excellent (5)

    5=opiskelija on innostunut ja kiinnostunut aiheesta, osoittaa yritteliäisyyttä, oma-aloitteellisuutta ja
    tekee työt ajallaan valmiiksi, töiden laatu on erinomainen, osoittaa huolellisuutta työn teossa sekä
    tilojen, materiaalien ja laitteiden käytössä, huomioi toiminnassaan myös toiset opiskelijat (not translated)