Reading Encouragement (5 cr)
Code: KH00BS67-3003
General information
- Enrollment
-
02.12.2022 - 11.01.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2023 - 31.07.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Teachers
- Pauliina Isomäki
- Course
- KH00BS67
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Lukemisen edistäminen ja innostaminen :
- lukupiirin suunnittelu ja vetäminen
- toiminnalliset lukemaan innostamisen menetemät
- kirjavinkkaus
Selkokieleen ja monilukutaidon käsitteeseen tutustuminen
Objective
Having completed the course the student is able to promote reading
- train and support skills in multiliteracy for various library customer groups
- plan, carry out and evaluate a social and collaborative training session
Content
- multiliteracy skills
- accessibility and simplified language
- promoting reading skills
- guidance skills
Materials
https://www.lukulux.fi/
Virtanen, H. Selkokielen käsikirja. https://turkuamk.finna.fi/Record/turkuamk.992165137205970
tai
Leskelä, L. Selkokieli: saavutettavan kielen opas. https://turkuamk.finna.fi/Record/turkuamk.995234507205970
Teaching methods
Verkko-opiskelu, itsenäinen opiskelu, ryhmätyöt, raportit, ohjausharjoitukset
Pedagogic approaches and sustainable development
Työelämälähtöisyys
Yhteistoiminnallinen oppiminen
Learning by doing
Student workload
Yhteensä 135 h
Lukupiirin suunnittelu ja vetäminen 70 h
Muut tehtävät 55 h
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Lukupiirin suunnittelu ja vetäminen + kirjavinkkaus 60%
Muut tehtävät 40%
Hylätty (0)
Opiskelijalla on selvästi puutteelliset tiedot tai on jättänyt tehtävät suorittamatta.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija on tehnyt vaaditut tehtävät. Opiskelija on ollut jonkin verran aktiivinen ryhmätöiden suunnittelussa ja toteutuksessa. Opiskelijan tehtävissä, raporteissa ja/tai oman toiminnan reflektiossa on puutteita.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelijan tehtävät ja raportit ovat selkeitä ja niissä on relevanttia sisältöä. Opiskelija on osallistunut aktiivisesti ryhmätöiden suunnitteluun ja toteutukseen. Opiskelija osaa analysoida omaa toimintaansa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelijan raportit ovat selkeitä, analyyttisia ja perusteltuja. Opiskelija on ollut erittäin aktiivinen ryhmätöiden suunnittelussa ja toteutuksessa. Opiskelija osaa analysoida omaa toimintaansa.