•   Collection Development and Descriptive Metada KH00BS69-3002 01.08.2022-31.12.2022  10 credits  (MKITIS21) +-
    Competence objectives of study unit
    Having completed the course the student
    - is able to design physical and digital library material services
    - is able to use various methods in developing and assessing collections
    - understands the basics of descriptive metadata and its role in information retrieval
    - is able to market and promote collections for various customer groups
    Content of study unit
    Developing library collections

    Licensing of e-resources

    Marketing library services

    Descriptive metadata

    Teacher(s) in charge

    Pauliina Isomäki, Kati Haanpää

    Learning material

    Tuomi, Pirjo. Kaunokirjallisuus suomalaiselle yleiselle kirjastolle haasteena, rasitteena ja mahdollisuutena. Oulun yliopisto 2017. Luvut 3.2 ja 8 - 10 (s. 59-84, s. 181-230) https://turkuamk.finna.fi/Record/turkuamk_electronic.995586305805970

    Kuvaileva metadata: Kansalliskirjaston materiaalit ja ohjeet

    Sisältöjen avaus: Sanne, Nyholm. Visusti kirjastossa : visuaalisesti houkuttelevat esillepanot ja tilaratkaisut. Dekonet 2020. Osa 2 ja 4.
    Ja muu tunnilla jaettu aineisto (not translated)

    Learning methods

    Verkko-opetus, itsenäinen opiskelu, ryhmätyöt, raportit, harjoitukset (not translated)

    Objects, timing and methods of assessment

    Arvioinnin kohteet: Yksilötehtävät, ryhmätyöt, tentti

    Kokoelmatyö 40 %
    Kokoelmien avaaminen ja promootio 20 %
    Kuvaileva metadata 40 %

    Hyväksytty/hylätty -asteikolla arvioitavan pakollisen tehtävän puuttuminen alentaa kurssin arvosanaa 1 pykälällä.
    Tehtävien palautuksen myöhästyminen vaikuttaa kyseisen tehtävän arvosanaan. (not translated)

    Teaching language

    Finnish

    Timing

    01.08.2022 - 31.12.2022

    Enrollment date range

    01.06.2022 - 31.08.2022

    Group(s)
    • MKITIS21
    Seats

    5 - 30

    Responsible unit

    Engineering and Business

    Teachers and responsibilities

    Pauliina Isomäki, Kati Haanpää (not translated)

    Degree Programme(s)

    Degree Programme in Business

    Campus

    Kupittaa Campus

    Assessment scale

    H-5

    Pedagogic approaches

    Työelämälähtöisyys
    Yhteistoiminnallinen oppiminen (not translated)

    Student's schedule and workload

    Yhteensä 270 h
    Asiakaslähtöinen aineistopromootio 54 h
    Kokoelmien kehittäminen 108 h
    Kuvaileva metatieto 108 h (not translated)

    Content scheduling

    Kuvaileva metatieto
    Kirjaston kokoelmatyö
    Sopimukset ja lisenssit

    Kirjastoaineistojen markkinointi (not translated)

    Assessment criteria
    Failed (0)

    Opiskelijalla on selvästi puutteelliset tiedot, opiskelija on vastannut annettuihin tehtäviin tehtävänantoa ymmärtämättä tai on jättänyt tehtävät suorittamatta. (not translated)

    Assessment criteria – satisfactory (1-2)

    Opiskelija hallitsee perusteet. Asiat on kuitenkin käsitelty suppeasti ja / tai luettelomaisesti ja opiskelijan osaamisessa on puutteita. Kirjallisessa ja/tai suullisessa ilmaisussa on puutteita. (not translated)

    Assessment criteria – good (3-4)

    Opiskelijan kirjalliset ja suulliset työt ovat selkeitä. Keskeinen asiasisältö ymmärretään ja tuodaan esille jokseenkin hyvin. Epäolennaista ainesta tai asiavirheitä on vähän tai ei ollenkaan. Omakohtainen reflektio saattaa puuttua. Esitetty perusteluja jossakin määrin. (not translated)

    Assessment criteria – excellent (5)

    Opiskelija ymmärtää ja hallitsee keskeisen asiasisällön erittäin kattavasti. Kirjalliset ja suulliset työt ovat erittäin selkeät ja loogiset. Asiat on kuvattu ja arvioitu useasta eri näkökulmasta. Olemassa olevaa lähdeaineistoa on hyödynnetty monipuolisesti. Pohdintoja, perusteluja, omia näkemyksiä ja johtopäätöksiä on esitetty runsaasti, kattavasti ja johdonmukaisesti. (not translated)