Development task of Sales (5 cr)
Code: KH00CA02-3001
General information
- Enrollment
- 01.06.2021 - 22.09.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 24.09.2021 - 10.12.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Teachers
- Jouko Broman
- Marianne Renvall
- Course
- KH00CA02
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Content scheduling
Myynnin kehittämistehtävä integroituu kahteen muuhun syksyn opintojaksoon (Myyntiprosessi ja työkalut ja Asiakkaan kohtaaminen ja henkilökohtainen myyntityö). Näissä haltuunotettua teoriaa ja annettuja työkaluja sovelletaan kehittämistehtävässä. Kehittämistehtävän lopputulemana on suunnitelma myynnin tehostamisesta valitussa yrityksessä, jossa on kiinnitetty huomiota myynnin nykytilanteeseen ja tuleviin trendeihin.
Kehittämistehtävässä opiskelija:
-valitsee yrityksen ja
-tutkii ja kuvaa valitun yrityksen myyntiprosessia
-haastattelee myynnistä vastaavia henkilöitä
-ehdottaa valitun yrityksen myyntiprosessin tehostamista (miten myyntiä lisätään).
-soveltaa myynnin teoriaa ja tulevaisuuden näkymiä ehdotukseen.
Opintojakso toteutuu syksyllä 2021.
24.9.Työ käynnistyy kunkin opiskelijan osalta, yrityscase valmiiksi valittu, mielellään oma työantaja. Casien esittely ja pienryhmissä työstäminen.
12.11. Työn kehittäminen jatkuu – tässä vaiheessa todennettu miten nykytilanteessa toimitaan, hahmoteltu mihin voitaisiin yltää myyntitoiminnan tehostamisen avulla. Työn esittely ja työstäminen pienryhmissä.
2.12. Kehittämistöitten esitykset sisältäen nykytilan, vision ja strategian (niiden toimenpiteiden joukko, jolla tavoitetila saavutetaan). Tavoitetila (visio) sisältää mm ajatuksia siitä millaisessa liiketoimintaympäristössä toimitaan (segmentti), millaisia asiakkaita halutaan (target), mitkä muut yritykset kilpailevat samoista asiakkaista (position) ja millä keinoin saadaan tavoitellut asiakkaat juuri meidän asiakkaiksi (differentiation).
Objective
The student:
-gets to know and describes the sales process of a chosen company
-suggests improvement in the sales process of the company (increased sales)
Content
In the development task the student:
-selects a target company
-does research about the company and describes it as well as its sales process and operations
-interviews sales responsibles of the company
-suggests intensification and practical improvement of the sales process in the company
Materials
Kahden myynnin opintojakson materiaalien soveltaminen sekä aiheesta lisämateriaalia tarpeen mukaan.
Keki R Bothe, Beyond Customer Satisfaction to Customer Loyalty. AMA1996
Oivaltava myyntityö: Hänti, Kairisto-Mertanen,Kock. EDITA 2016
Selling and sales management: Jobber & Lancaster. Pearson Education LTD 2015
The New Strategic Selling: Miller & Heiman. 3rd Edition 2016
Selling, Building Partnerships: Castleberry & Tanner. McCrawHill Education 9th Edition 2016
International Sales Training Student Field Book (2015)
Nettimateriaali Simon Sinek ja Daniel Goleman.
Teaching methods
- Opiskelijan aktiivisuus ja aloitteellinen toiminta
- Itsenäinen tiedon haltuunotto
-Oppimisen syventämistä ja käyttöönottoa omassa työssä
-Pienryhmätyöskentelyä
-Yhteistoiminnallinen oppiminen ja yhteistoiminnalliset menetelmät
Exam schedules
Ei tenttiä.
Pedagogic approaches and sustainable development
Työelämälähtöisyys ja kahdella muulla kurssilla opiskeltu myyntityön sisältö luovat opiskelijalle lähtökohdat kehittämistehtävälle.
Monimuoto-opiskelua, jossa on sekä yhteisiä lähijaksoja että itsenäistä työskentelyä.
Completion alternatives
Ei ole.
Student workload
Suunnitelma myyntiprosessin tehostamisesta, joka pohjautuu yrityksen myynnin perusteelliseen tuntemiseen sekä myyntiprosessin ja myyntityökalujen käyttöön.
Tiedon keruu
Analysointi
Johtopäätökset
Toiminnan kehittäminen ja ajatellun toteutuksen esittely
Vastaa 5 OP eli 135 tuntia aktiivista työtä.
Assessment criteria, approved/failed
Kehittämistehtävä hyväksytään suoritetuksi, kunhan kehittämistehtävän kaikki osa-alueet on hoidettu tehtäväannon mukaisesti. Kukin opiskelija esittää oman suunnitelmansa suullisesti viimeisellä yhteisellä tapaamiskerralla PowerPoint yhteenvedon tukemana.
Evaluation methods and criteria
Suunnitelma myyntiprosessin tehostamisesta valitussa yrityksessä.
Further information
Hallitkaa aikaanne ja olkaa paikalla silloin kun sitä vaaditaan. Kaikenlainen vatulointi poissaolojen syistä ei ainakaan kohota arvosanaa.Toisin sanoen poissaolo laskee arvosanaa.