Mervi Varhelahti, Maarit Laiho
Arvosana koostuu opiskelijan itsearviosta, ryhmän vertaisarviosta sekä kouluttajan arviosta.
Arvioinnissa arvioidaan aktiivisuutta (ennakkotehtävä 20%), yhteistyökykyä
(ryhmätyö 40%) sekä kykyä yhdistää teoriaa ja omia näkemyksiä (analysointi, kritiikki, uudet ideat
omaan työhön reflektiopäiväkirjassa 40%).
Arvioinnin kohteena ovat keskustelut, ryhmätyö ja pv-kirja-reflektointi.
Opintojaksolla ei ole tenttiä. (not translated)
Finnish
19.09.2022 - 31.12.2022
02.07.2022 - 11.09.2022
Engineering and Business
Maarit Laiho
Mervi Varhelahti
HUOM! Tämä OJ oli ennen nimellä Innostava työyhteisö. Jos olet suorittanut Innostavan työyhteisön, niin et voi enää osallistua tähän.
Master of Business Administration, Business Development
0.00 credits
0.00 credits
H-5
Opintojakson aikana käsitellään tieteellisiä tutkimustuloksia (myös kansainvälisiä englanninkielisiä
julkaisuja) peilaten niitä omiin toimintaympäristöihin. Teorioista, omista näkemyksistä ja
kokemuksista keskustellaan yhteisöllisesti lähitapaamisissa sekä
virtuaalisesti käänteistä oppimista ja innovaatiopedagogiikkaa hyödyntäen.
Opetuspäivien välissä tehdään virtuaalisesti ryhmätyönä visuaalinen esitys työyhteisötaidoista sekä harjoitellaan itsensä johtamisen taitoja reflektiopäiväkirjan muodossa. (not translated)
Yksilötyö: Reflektiivinen oppimispäiväkirja
Ryhmätyö: Visuaalinen esitys (not translated)
Opintojakson opetuspäivät pidetään 19.9.2022 klo 9-16 ja tiistaina 14.11.2022 klo 9-16.
•Rakentava vuorovaikutus
• Erilaisuus työyhteisöissä: Mikko Niskasen luento
•Haasteellisten tilanteiden kohtaaminen
•Työyhteisön toimintaan ja toimivuuteen vaikuttavat tekijät, muun muassa organisaation kulttuuri ja identiteetti sekä virtuaalisuus
Kaikkien on mahdollisuus tehdä Thomas-analyysi. (not translated)
YKSILÖTEHTÄVÄT
• Kriittinen ajattelu päiväkirjassa: Pohdinta on yleistä. Yhteyksiä työelämän ja teorian välillä ei osata esittää. Analyyttinen ote puuttuu.
• Oman osaamisen reflektio päiväkirjassa: Henkilökohtaisesta kehittymisestä vain vähän pohdintaa ja sekin yleisellä tasolla ilman analyyttistä ja reflektoivaa otetta.
TIIMITYÖ
• Tuotos: esittelee riittävästi valitun teeman pääkohtia. Sisältö ja esitystapa on jonkin verran puutteellinen. Lähdemerkinnät puutteelliset.
• Kunkin jäsenen aktiivisuus: osallistuu tiimityöhön ja keskusteluihin opintojakson aikana. (not translated)
YKSILÖTYÖ
• Kriittinen ajattelu päiväkirjassa: noudattaa ohjeistusta, ilmentää analyyttistä pohdintaa ja arviointia. Reflektio luo yhteyksiä teorian ja kokemuksien välille, mutta ne ovat joskus liian ilmeisiä tai selkeitä.
• Oman osaamisen reflektio päiväkirjassa: Esittää ideoita, miten opittua hyödyntää henkilökohtaisessa kehittymisessä.
TIIMITYÖ
• Tuotos: esittelee asianmukaisesti tärkeimmät valitun teeman pääkohdat. Hyödynnetty useita lähteitä. Tuotos on tarkoituksenmukainen ja ymmärrettävä. Lähdemerkinnät tehty oikein.
• Kunkin jäsenen aktiivisuus: osallistuu aktiivisesti tiimityöhön ja keskusteluihin opintojakson aikana. (not translated)
YKSILÖTYÖ
• Kriittinen ajattelu päiväkirjassa: Rikas sisällöltään, oivaltavaa analyysiä ja kriittistäkin arviointia sekä selkeät yhteydet tosielämän tilanteiden ja teorian välillä.
• Oman osaamisen reflektio päiväkirjassa: Merkinnät ovat korkealaatuisia ja koostuvat henkilökohtaisista pohdinnoista, jotka yhdistävät todellisen elämän, oppimisen ja teorian. Sisältää myös oman osaamisen edelleen kehittämisen pohdintoja.
TIIMITYÖ
• Tuotos: esitetään tiiviisti, mutta perusteellisesti valitun teeman pääkohdat. Pääkohdat ilmentävät kriittistä lähdevalintaa. Kerronta ja visuaalinen toteutus on mukaansatempaavaa. Tuotos ilmentää selkeästi toimivaa ja yhtenäistä tiimityötä. Lähdeviittaukset merkitty oikein.
• Kunkin jäsenen aktiivisuus: osallistuu erittäin aktiivisesti tiimityöhön ja keskusteluihin opintojakson aikana. (not translated)