•   Reform of Social and Healthcare services MS00CH70-3001 18.08.2022-31.12.2022  5 credits  (YSPLIS22) +-
    Competence objectives of study unit
    After completing the course the student:
    - will master the structure of the Finnish social and healthcare sector and understands the forces of change related to it
    - is orientated towards the ethical and juridic principles in the field and understand their impact on social and healthcare
    Content of study unit
    Contents:

    - social and healthcare service system and its development

    - the surveillance and control of social and healthcare services

    - the ethical questions about the organizing social and healthcare services

    Teacher(s) in charge

    Tuuli Lahti

    Learning material

    Ilmoitettu oppimisympäristössä. (not translated)

    Learning methods

    Luento-opetus, tiimityöskentely, vertaispalaute- ja keskustelu, sekä kirjalliset tehtävät. (not translated)

    Objects, timing and methods of assessment

    Arviointi kohdistuu kurssin aikana suoritettaviin oppimistehtäviin sekä aktiiviseen osallistumiseen lähipäivien työskentelyyn. Kurssin suorittamiseksi kaikki tehtävät tulee olla palautettuina annettuihin määräaikoihin mennessä ja hyväksytysti suoritettuina. Kurssin kokonaisarvosana annetaan asteikolla 0-5 ja se perustuu oppimistehtävien arviointeihin. (not translated)

    Teaching language

    Finnish

    Timing

    18.08.2022 - 31.12.2022

    Enrollment date range

    31.03.2022 - 31.08.2022

    Group(s)
    • YSPLIS22
    Seats

    10 - 40

    Teachers and responsibilities

    Principal lecturer Tuuli Lahti
    tuuli.lahti@turkuamk.fi

    Additional information

    YAMK - opintoja, ei sovellu AMK - opintoihin. (not translated)

    Degree Programme(s)

    Tradenomi (ylempi AMK), SOTE-palvelujen ja -liiketoiminnan johtaminen (not translated)

    Campus

    Kupittaa Campus

    RDI share

    2.00 credits

    Share of online studies

    3.00 credits

    Assessment scale

    H-5

    Alternative methods of attainment for implementation

    Ei erillistä valinnaista suoritustapaa. (not translated)

    Exam dates and retake possibilities

    Ei tenttiä. (not translated)

    Pedagogic approaches

    Innovaatiopedagogiikka eli konstruktivistinen ja ongelmalähtöinen tekemällä ja soveltamalla oppiminen on keskiössä kaikissa Turun ammattikorkeakoulun (YAMK) koulutuksissa. Opiskelijat opiskelevat työnsä ohessa ja haluavat laajentaa ja syventää teoriaosaamistaan sekä saada malleja teorian soveltamiseksi omassa työssään.

    Kurssin aikana perehdytään keskeiseen tietoperustaan ja keskustellaan käsiteltävistä aiheista. Tiimitehtävässä korostuu projektimainen työskentely, itseohjautuvuus sekä dialoginen vuorovaikutus tiimin jäsenten kanssa. Yksilötehtävissä perehdytään opintojakson kirjallisuuteen ja harjoitellaan jäsenneltyä asioiden esitystapaa. Lisäksi harjoitellaan palautteen antamista ja sen vastaanottamista vertaispalautteen keinoin. (not translated)

    Student's schedule and workload

    Luentoja ja toiminnallista työskentelyä: 20h
    Verkkokeskustelut: 20h
    Tiimityö: 50h
    Kirjallinen tehtävä: 45h
    Yhteensä: 135h (not translated)

    Content scheduling

    Kurssin pääsisältöjä ovat:
    - Sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmä ja sen kehittäminen
    - Sosiaali- ja terveyspalvelujen ohjaus ja valvonta
    - Sosiaali- ja terveyspalvelujen eettiset erityiskysymykset

    Kurssilla on kaksi kaikille yhteistä lähipäivää (2.9 kello 09-16 & 29.11 kello 09-16), jotka toteutetaan kampuksella. Muutoin toteutus perustuu kurssin aikana suoritettaviin oppimistehtäviin, joiden kautta työelämässä tarvittavaa osaamista kehitetään. (not translated)

    Assessment criteria
    Failed (0)

    Hylätty: Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä määräaikaan mennessä ja/tai osallistunut lähiopetukseen. Palautetut tehtävät ovat ylimalkaisia/eivät vastaa tehtävänantoon/tehtävissä on havaittavissa plagiointia. (not translated)

    Assessment criteria – satisfactory (1-2)

    On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa kurssin sisällöt pintapuolisesti. Lähdemateriaalien käyttö on niukkaa, tekstissä on asia-/käsitevirheitä ja työ on sisällöllisesti hajanainen/ulkoasultaan viimeistelemätön. (not translated)

    Assessment criteria – good (3-4)

    On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa kurssin sisällöt hyvin, sekä osaavansa myös soveltaa oppimaansa. Oppimistehtävät ovat huoliteltuja ja tehtävänantojen mukaisia, lähdemateriaalien käyttö on asianmukaista, eikä tekstissä juurikaan ole havaittavissa käsite- tai asiavirheitä. (not translated)

    Assessment criteria – excellent (5)

    On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissään kurssin sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamisosaamista. Oppimistehtävät ovat huoliteltuja ja tehtävänantojen mukaisia, lähdemateriaalien käyttö on monipuolista, eikä tekstissä ole käsite- tai asiavirheitä. Esitetyt näkökulmat ja väitteet perustellaan ja oppimistehtävistä välittyy tutkiva ja pohtiva ote. (not translated)