Skip to main content

Psychophysical Approach of Physiotherapy to Support Ability to Function (3 cr)

Code: TH00BE11-3007

General information


Enrollment

02.12.2022 - 17.02.2023

Timing

01.01.2023 - 31.07.2023

Number of ECTS credits allocated

3 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Health and Well-being

Campus

Kupittaa Campus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

15 - 25

Degree programmes

  • Degree Programme in Physiotherapy

Teachers

  • Satu Takala
  • Taina Vahtera

Scheduling groups

  • Pienryhmä 1 (Size: 13. Open UAS: 0.)
  • Pienryhmä 2 (Size: 13. Open UAS: 0.)

Groups

  • PFYSIS20A
    PFYSIS20A

Small groups

  • Pienryhmä 1
  • Pienryhmä 2
  • 28.04.2023 08:00 - 12:00, Pienryhmä 2, Aloitustutoriaali case 3, Psykofyysinen lähestymistapa eri ikäisten asiakkaiden toimintakyvyn tukena TH00BE11-3007
  • 28.04.2023 12:00 - 14:00, Pienryhmä 2, Itsenäisen työn tunnit pienryhmissä, Psykofyysinen lähestymistapa eri ikäisten asiakkaiden toimintakyvyn tukena TH00BE11-3007
  • 05.05.2023 08:00 - 12:00, Pienryhmä 2, Ratkaisututoriaali case 3, Psykofyysinen lähestymistapa eri ikäisten asiakkaiden toimintakyvyn tukena TH00BE11-3007
  • 05.05.2023 12:00 - 14:00, Pienryhmä 2, Itsenäisen työn tunnit pienryhmissä, Psykofyysinen lähestymistapa eri ikäisten asiakkaiden toimintakyvyn tukena TH00BE11-3007
  • 12.05.2023 08:00 - 12:00, Pienryhmä 2,Harjoitteiden ohjaus, Psykofyysinen lähestymistapa eri ikäisten asiakkaiden toimintakyvyn tukena TH00BE11-3007
  • 26.05.2023 08:00 - 12:00, Päätösseminaari, Psykofyysinen lähestymistapa eri ikäisten asiakkaiden toimintakyvyn tukena TH00BE11-3007

Objective

The student is able to
• identify the developmental crises , traumatic crises and their connections with client’s ability to function,
• describe testers to evaluate client’s resources,
• evaluate the psychophysical entity of human at different ages by using physiotherapeutic examination methods,
• implement physiotherapy using a psycho-physical approach,
• support the client and his/her relatives to maintain and promote the ability to function.

Content

Psycho-physical approach in physiotherapy, development crises, traumatic crises and their phases, levels of motivation, solution centered model, analysis of resources, depression, constriction, chronic pain, eating disorders, panic disorders, addition as phenomena.

Evaluation scale

H-5

Qualifications

The student is able to explain the entity of human in the point of physiotherapy view.