Ideation and Planning of the Physiotherapy Thesis (5 cr)
Code: TH00BE24-3007
General information
- Enrollment
-
02.07.2023 - 30.11.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2023 - 31.05.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Health and Well-being
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Physiotherapy
- Teachers
- Esa Bärlund
- Kati Naamanka
- Niina Katajapuu
- Course
- TH00BE24
realization.id
30618
realization.code
TH00BE24-3007
realization.startDate
01.08.2323
realization.endDate
31.05.2424
realization.enrollmentStart
02.07.2323
realization.enrollmentEnd
30.11.2323
realization.currentStatus
PUBLISHED
Teaching language
fi
realization.name
Ideation and Planning of the Physiotherapy Thesis
Content
Selecting and delineating the subject of thesis, collaborating with the client, obtaining and identifying reliable proofs, drafting and presenting the plan ( the theoretical structuring of the subject, defining the development task, planning both data collection and analysis , and information), authorization procedures
Further information
Itslearning oppimisalusta Opinnäytetyöprosessi -kurssi
Further information
Itslearning oppimisalusta Opinnäytetyöprosessi -kurssi
Qualifications
To begin planning the bachelor theses, student has to able to describe the main knowledge of physiotherapy evidence based practices that he/she has used in clinical practice.
Objective
The student is able to
• identify and justify the physiotherapy development target and/or needs,
• choose from the physiotherapy point of view the topic of the thesis,
• choose the theoretical backgrounds by using critical information retrieval, backgrounds related on physiotherapy and assignment,
• prepare a theoretical basis for the thesis,
• select and justify appropriate development, data collection and analysis methods for the thesis,
• draw up the plan of the thesis and taking into account as well the ethical starting points as the assignment’s point of view,
• develop a communication plan related on the thesis process,
• apply for permission to complete the thesis,
• justify his/her own solutions in the seminar work with existing knowledge,
• take advantage of the feedback and give constructive feedback,
• take advantage of the guidance on the thesis and feedback received, as well as the content and methodological solution learned in the seminars.
Evaluation methods and criteria
Arviointimerkinnän suunnitelmavaiheessa saa kun
Suunnitelma on esitetty seminaarissa
Ohjaaja on hyväksynyt suunnitelman
Opinnäytetyösopimus liitteineen on tallennettu Somaattiin
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Student workload
5op = 135 t opiskelijan työtä
Osallistuminen pajapäivien (3kpl) aikana tapahtuviin ohjauksiin
Opinnäytetyön suunnitelmien esitysten seuraaminen (5 kpl) = sisältäen opinnäytetyön suunnitelman suullinen ja kirjallinen opponointi (1kpl) +
oman opinnäytetyösuunnitelman suullinen ja kirjallinen esitys (1kpl) + suunnitelmien esitysten seuraaminen (3kpl) - merkinnät opinnäytetyöpassiin.
Opinnäytetyön kirjallisen suunnitelman kirjoittaminen vaadittavine liitteineen ja hyväksyttäminen ohjaavalla opettajalla
Opinnäytetyön suunnitelmalomakkeen ja kolmen osapuolen allekirjoittaman opinnäytetyösopimuksen tallentaminen Somaatti -järjestelmään
[Jos opiskelijat esittävät valmiin, opettajan hyväksymän, suunnitelmansa pajapäivässä, tulee esitykseen ilmoittautua noin 2 viikkoa ennen pajapäivää saapuvan sähköpostin liitteennä olevan ilmoittautuslinkin kautta. Jos esitys ajoittuu oman ryhmän varsinaiseen esitysseminaaripäivään (ti 28.5), tähän tulee ryhmälle erikseen ilmoittautumispyyntö noin 2 viikkoa ennen päivää]
Teaching methods
Opiskelija on varmistanut, että hänellä on amk-tasoinen tutkimus -ja kehittämismenetelmien osaaminen ennen opinnäytetyön aloittamista keväällä 2024. Parhaiten tästä voi varmistua suorittamalla oppimissuunnitelmana pakollisena opintojaksona sisältyvän 5op laajuiset Kehittämis- tutkimus ja innovaatiomenetelmien opinnot Itslearning järjestelmässä syksyn 2023 ja kevään 2024 aikana.
Opinnäytetyön suunnitelma edellyttää opiskelijan aktiivista otetta työn eri vaiheissa
Ohjausta on saatavilla pajapäivissä sekä ohjaavalta opettajalta kun aktiivisesti hakee ohjausta
Materials
Pajapäivien materiaali ja materiaalit Itsissä.
Content scheduling
Opinnäytetyön ideointi alkaa 25.9.2023 opinnäytetyön aiheiden esittelyllä ja aiheiden valinnalla
9.10. klo 16-17 opinnäytetyön idean check
Pajapäivät, joissa opinnäytetyön suunnitelmaan liittyviä vaiheita ja eri vaiheisiin liittyviä dokumentteja ja sopimuksien käyttöä ohjataan, ovat seuraavasti:
30.10.2023
27.11.2023
Pajapäiviin suositellaan osallistumaan vähintään sen alussa, klo 9-10 toteutuvaan ryhmäohjaukseen.
(PFYSIS21 ryhmän opinnäytetyön suunnitelmien esitysseminaari 4.12.2023)
Kevät 2024
Pajapäivät ovat joka kuukauden viimeisenä maanantaina (tammi-huhtikuu). Jos pajapäivän haluaa esittää suunnitelman tai valmiin raportin, niihin ilmoittaudutaan noin 2 viikkoa ennen sähköpostitse saapuvin ilmoittautumislinkkien avulla. Ilmoittautumiseen pitää olla opinnäytetyötä ohjaavan opettajan hyväksynti.
TARKENNUS: MFYSIK22 ryhmän suunnitelmien esitysseminaari 28.5.2024 klo 10.15-14
Syksy 2024:
Pajapäivät ovat joka kuukauden viimeisenä maanantaina (syys-marraskuu). Kuten keväisinkin, niissä voi esittää suunnitelmansa tai valmiin raportin. Lisäksi syksylle, marraskuun lopulle,tulee vielä tarpeen vaatiessa erillinen ryhmäkohtainen valmiiden töiden raportointiseminaari
realization.isTypeOther
boolean
realization.composite
boolean
Number of ECTS credits allocated
5
realization.minCredits
5
realization.maxCredits
5
courseUnit.toTranslate
boolean
courseUnit.languageValidated
boolean
courseUnit.toContentValidation
boolean
courseUnit.contentValidated
boolean
courseUnit.type
COURSE_UNIT
courseUnit.state
ACTIVE
courseUnit.educationPay
boolean
courseUnit.minOptionalityCredits
5
courseUnit.maxOptionalityCredits
5
courseUnit.modifiedBy
22031
courseUnit.organization
peppi
courseUnit.thesisBelongs
boolean