•   Master’s Thesis Plan TH00BP80-3025 01.01.2023-31.12.2024  10 credits  (YERISOS22) +-
    Competence objectives of study unit
    After completing the course, the student is able to:
    · describe the premises, requirements and prerequisites of the organisation where the development project is carried out
    · implement data retrieval systematically in Finnish and international databases
    · write a theoretical framework for development project · state aim(s), purpose(s), research tasks and final outcome of the development project
    · define development and evaluations methodology and describe research methods used in project implementation
    · write realisable proposal for development project and research proposal when required
    · describe one’s own role as an expert and project manager in development project
    · discuss issues related to ethics and reliability
    · evaluate and anticipate risks of development project
    Content of study unit
    · Idea/brainstorming seminar

    · Literature review

    · Proposal for development project (research proposal enclosed if needed)

    · Master thesis agreement

    · Proposal seminar

    · Data retrieval webcourse (1cr)

    · Peer feedback

    Teacher(s) in charge

    Anssi Lähde, Eeva Timonen-Kallio, Henri Aho, Maarit Janhunen

    Learning material

    Kehittämisprojektin aiheeseen / ilmiöön liittyvät kansalliset ja kansainväliset julkaisut sekä kehittämis- ja tutkimusmenetelmiin liittyvä kirjallisuus.

    Tiedonhakijan oppaat https://libguides.turkuamk.fi/etusivu (not translated)

    Teaching language

    Finnish

    Timing

    01.01.2023 - 31.12.2024

    Enrollment date range

    30.08.2022 - 31.12.2022

    Group(s)
    • YERISOS22
    Responsible unit

    Health and Well-being

    Teachers and responsibilities

    Anssi Lähde, Eeva Timonen-Kallio (not translated)

    Degree Programme(s)

    Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, erityissosiaaliohjaus (not translated)

    Assessment scale

    H-5

    Pedagogic approaches

    Itsenäinen työskentely, seminaarityöskentely. Lähtökohtana sosiokulttuurinen oppimiskäsitys sekä innovatiivisuutta tuottava toimintatapa oppimisessa ja kehittämisessä. Kehittämisprojekti kokonaisuudessaan perustuu Innopeda-oppimisjatkumoon ja kolmikantamalliin. Edelliset kuvataan yksityiskohtaisesti Itslearning-oppimisympäristön materiaaleissa. (not translated)

    Student's schedule and workload

    Oppimistehtävät
    1) Tiedonhankinnan verkkokurssi
    2) Kehittämisprojektin ideapaperi
    3) Kehittämisprojektin suunnitelmapaperi
    4) Esitys suunnitelmaseminaarissa
    5) Vertaispalaute
    6) ONT-sopimus (not translated)

    Content scheduling

    Tavoitteet:
    Opiskelija osaa
    - kuvata kehittämisprojektin lähtökohdat, tarpeen ja edellytykset siinä organisaatiossa tai hankkeessa, jossa kehittämisprojekti tehdään
    - toteuttaa systemaattisia tutkimustiedon ja muun tiedon hakuja suomalaisista ja kansainvälisistä tietokannoista
    - kirjoittaa kehittämisprojektinsa tietoperustan
    - nimetä kehittämisprojektin tavoitteet, tarkoituksen, tehtävät ja lopputuloksen
    - määrittää kehittämis- ja arviointimenetelmät sekä kuvata menetelmällisen toteutuksen
    - kirjoittaa toteuttamiskelpoisen kehittämisprojektin suunnitelman
    - kuvata oman roolinsa asiantuntijana ja projektipäällikkönä
    - laatia eettisen tarkastelun ja luotettavuustarkastelun
    - arvioida ja ennakoida kehittämisprojektinsa riskit

    Opinnäytetyön aloitus / työpaja 27.09.2022 EDU 1089 Maskulin klo 8.15-14.00
    Tiedonhankinnan verkkokurssi (1op) syksy 2022
    Ideaseminaari 26.10.2022 klo 9.00-11.45 Eevan ryhmä LEM_B156, Anssin ryhmä LEM_A308
    Tietoperustan rakentaminen
    Opinnäytetyön suunnitelma kevät 2023
    Suunnitelmaseminaari 15.02.2023 tutorryhmissä Eeva Timonen-Kallio, Maarit Janhunen (Anssin sijainen), HUOM! ONT-suunnitelma ITS palautuslaatikkoon 1.2.23
    ONT-työpaja 13.04.2023 klo 9-14 Eeva Timonen-Kallio ja Anssi Lähde
    Vertaispalaute
    Opinnäytetyösopimus (not translated)