•   Co-operation and Occupational Health Promotion and Management TH00BY91-3001 01.08.2022-31.12.2022  5 credits  (YTEDS21V) +-
    Competence objectives of study unit
    After completing the course the student is able to
    • recognize good co-operation on occupational health care and functioning collaboration at workplace
    • promote health, working and operational capacity at workplace and in general
    • analyze and apply information about national and international work related morbidity while developing occupational health care
    • analyze, apply and promote different methods for promoting and assessing enterprises’ and personnel’s health, working and operational capacity
    • execute the prevention of working inability and support returning to work in co-operation with workplace and occupational health care services
    • understand reformed legislation and new challenges
    Content of study unit
    • Requirements for good co-operation in occupational health care

    • Health promotion on individual and work-place level

    • Different methods for promoting and assessing enterprises’ and personnel’s health, working and operational capacity

    • Well-being from work

    • Unemployeds support in health care

    • Immigrants and multiculturality in Finland’s working life.

    • Models and theoretical base of health promotion management and leadership (theories and models and good practices, such as knowledge management, LEAN, changed management and service design)

    Teacher(s) in charge

    Ritva Laaksonen-Heikkilä, Hille Halonen

    Learning material

    - TtL asiantuntijavideot,
    - (not translated)

    Learning methods

    Luennot, keskustelut, videot ja tehtävät (not translated)

    Objects, timing and methods of assessment

    Arviointi kohdistuu kurssin aikana suoritettaviin oppimistehtäviin sekä aktiiviseen osallistumiseen lähipäivien työskentelyyn. Kurssin suorittamiseksi kaikki tehtävät tulee olla palautettuina annettuihin määräaikoihin mennessä ja hyväksytysti suoritettuina. Kurssin kokonaisarvosana annetaan asteikolla 0-5 ja se perustuu oppimistehtävien arviointeihin.

    Tehtävät tulee olla kaikki suoritettuina, jotta saa opintojakson suoritusmerkinnän:
    Läsnäolo etäopetuksessa (arviointi HKS-HYL)
    Pienryhmätehtävät (arviointi HKS-HYL)
    Yksilöllinen tehtävä (arviointi 1-5) - opintojakson loppuarvosana muodostuu näiden kokonaisuudesta.

    Yksilöllinen kirjallinen työ arvioidaan asteikolla 0-5 seuraavia arviointikriteerejä noudattaen:

    1. Työn teoreettinen viitekehys ja lähdekirjallisuuden käyttö
    2. Työn rakenne, sisältö ja jäsentely
    3. Näkökulmien perustelu ja aktiivinen osallistuminen työstä käytävään keskusteluun
    4. Työn tekemiseksi annettujen ohjeiden noudattaminen

    Opintojakson muut tehtävät arvioidaan asteikolla hyväksytty/hylätty. (not translated)

    Teaching language

    Finnish

    Timing

    01.08.2022 - 31.12.2022

    Enrollment date range

    06.06.2022 - 31.08.2022

    Group(s)
    • YTEDS21V
    Seats

    15 - 30

    Responsible unit

    Health and Well-being

    Teachers and responsibilities

    Hille Halonen
    Ritva Laaksonen-Heikkilä (not translated)

    Degree Programme(s)

    Master's Degree Programme in Health Promotion

    RDI share

    1.00 credits

    Share of online studies

    5.00 credits

    Assessment scale

    H-5

    Pedagogic approaches

    Asiantuntijaluentoja teemoittain, pienryhmätyöskentelyä, yksilöllisiä tehtäviä (not translated)

    Student's schedule and workload

    Opintojaksolla on kolme arvioitavaa tehtävää :
    Tehtävä 1 Työterveyshuollon laatuverkostoon tutustuminen ja sen analyyttinen arviointi pienryhmässä
    Tehtävä 2 Englanninkieliseen artikkeliin perehtyminen ja sen kriittivinen analyysi asiantuntijan näkökulmasta
    Tehtävä 3 Yksilöllinen kirjallinen tehtävä; aiheena: Terveys, työkyky ja johtaminen työterveyshuollon ja työyhteisön yhteistyönä.

    Opiskelijan työn mitoitus:
    Luennot ja keskustelut sekä niihin valmistautuminen 20t
    Materiaaliin perehtyminen 10t
    Tehtävien teko 35t
    Itsenäinen työskentely 70t
    yhteensä 135t = 5op (not translated)

    Content scheduling

    Ajoitus:

    24.8. klo 12.30-15.30 (4t) video ja tehtävä pienryhmissä Työterveyshuollon toteutus ja laatu
    Opintokokonaisuuden esittely ja tehtävät
    19.9. klo 8.30-15.30 (8t) (lyhyet teema-alustukset)
    - kuntakokeilu Salon kaupunki (klo 14.30-15.00),
    asiakassuhteen merkitys (Yksityinen sektori ) ja
    Työterveys ja HVA ?),
    20.9. klo 12.30-15.30 (4t) (maahanmuuttajat 30min)
    24.10 klo 10.15-11.45 (2t)

    Sisältötietoja päivitetään vielä syyskuussa. (not translated)

    Assessment criteria
    Failed (0)

    Hylätty: Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä määräaikaan mennessä ja/tai osallistunut lähiopetukseen. Palautetut tehtävät ovat ylimalkaisia/eivät vastaa tehtävänantoon/tehtävissä on havaittavissa plagiointia. (not translated)

    Assessment criteria – satisfactory (1-2)

    On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa kurssin sisällöt pintapuolisesti. Lähdemateriaalien käyttö on niukkaa, tekstissä on asia-/käsitevirheitä ja työ on sisällöllisesti hajanainen/ulkoasultaan viimeistelemätön. (not translated)

    Assessment criteria – good (3-4)

    On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa kurssin sisällöt hyvin, sekä osaavansa myös soveltaa oppimaansa. Oppimistehtävät ovat huoliteltuja ja tehtävänantojen mukaisia, lähdemateriaalien käyttö on asianmukaista, eikä tekstissä juurikaan ole havaittavissa käsite- tai asiavirheitä. (not translated)

    Assessment criteria – excellent (5)

    On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissään kurssin sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamisosaamista. Oppimistehtävät ovat huoliteltuja ja tehtävänantojen mukaisia, lähdemateriaalien käyttö on monipuolista, eikä tekstissä ole käsite- tai asiavirheitä. Esitetyt näkökulmat ja väitteet perustellaan ja oppimistehtävistä välittyy tutkiva ja pohtiva ote. (not translated)