Siirry suoraan sisältöön

Co-operation and Occupational Health Promotion and Management (5 cr)

Code: TH00BY91-3001

General information


Enrollment
06.06.2022 - 31.08.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2022 - 31.12.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 30
Degree programmes
Master's Degree Programme in Health Promotion
Teachers
Hille Halonen
Ritva Laaksonen-Heikkilä
Course
TH00BY91
No reservations found for realization TH00BY91-3001!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Ajoitus:

24.8. klo 12.30-15.30 (4t) video ja tehtävä pienryhmissä Työterveyshuollon toteutus ja laatu
Opintokokonaisuuden esittely ja tehtävät
19.9. klo 8.30-15.30 (8t) (lyhyet teema-alustukset)
- kuntakokeilu Salon kaupunki (klo 14.30-15.00),
asiakassuhteen merkitys (Yksityinen sektori ) ja
Työterveys ja HVA ?),
20.9. klo 12.30-15.30 (4t) (maahanmuuttajat 30min)
24.10 klo 10.15-11.45 (2t)

Sisältötietoja päivitetään vielä syyskuussa.

Objective

After completing the course the student is able to
• recognize good co-operation on occupational health care and functioning collaboration at workplace
• promote health, working and operational capacity at workplace and in general
• analyze and apply information about national and international work related morbidity while developing occupational health care
• analyze, apply and promote different methods for promoting and assessing enterprises’ and personnel’s health, working and operational capacity
• execute the prevention of working inability and support returning to work in co-operation with workplace and occupational health care services
• understand reformed legislation and new challenges

Content

• Requirements for good co-operation in occupational health care
• Health promotion on individual and work-place level
• Different methods for promoting and assessing enterprises’ and personnel’s health, working and operational capacity
• Well-being from work
• Unemployeds support in health care
• Immigrants and multiculturality in Finland’s working life.
• Models and theoretical base of health promotion management and leadership (theories and models and good practices, such as knowledge management, LEAN, changed management and service design)

Materials

- TtL asiantuntijavideot,
-

Teaching methods

Luennot, keskustelut, videot ja tehtävät

Pedagogic approaches and sustainable development

Asiantuntijaluentoja teemoittain, pienryhmätyöskentelyä, yksilöllisiä tehtäviä

Student workload

Opintojaksolla on kolme arvioitavaa tehtävää :
Tehtävä 1 Työterveyshuollon laatuverkostoon tutustuminen ja sen analyyttinen arviointi pienryhmässä
Tehtävä 2 Englanninkieliseen artikkeliin perehtyminen ja sen kriittivinen analyysi asiantuntijan näkökulmasta
Tehtävä 3 Yksilöllinen kirjallinen tehtävä; aiheena: Terveys, työkyky ja johtaminen työterveyshuollon ja työyhteisön yhteistyönä.

Opiskelijan työn mitoitus:
Luennot ja keskustelut sekä niihin valmistautuminen 20t
Materiaaliin perehtyminen 10t
Tehtävien teko 35t
Itsenäinen työskentely 70t
yhteensä 135t = 5op

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi kohdistuu kurssin aikana suoritettaviin oppimistehtäviin sekä aktiiviseen osallistumiseen lähipäivien työskentelyyn. Kurssin suorittamiseksi kaikki tehtävät tulee olla palautettuina annettuihin määräaikoihin mennessä ja hyväksytysti suoritettuina. Kurssin kokonaisarvosana annetaan asteikolla 0-5 ja se perustuu oppimistehtävien arviointeihin.

Tehtävät tulee olla kaikki suoritettuina, jotta saa opintojakson suoritusmerkinnän:
Läsnäolo etäopetuksessa (arviointi HKS-HYL)
Pienryhmätehtävät (arviointi HKS-HYL)
Yksilöllinen tehtävä (arviointi 1-5) - opintojakson loppuarvosana muodostuu näiden kokonaisuudesta.

Yksilöllinen kirjallinen työ arvioidaan asteikolla 0-5 seuraavia arviointikriteerejä noudattaen:

1. Työn teoreettinen viitekehys ja lähdekirjallisuuden käyttö
2. Työn rakenne, sisältö ja jäsentely
3. Näkökulmien perustelu ja aktiivinen osallistuminen työstä käytävään keskusteluun
4. Työn tekemiseksi annettujen ohjeiden noudattaminen

Opintojakson muut tehtävät arvioidaan asteikolla hyväksytty/hylätty.

Hylätty (0)

Hylätty: Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä määräaikaan mennessä ja/tai osallistunut lähiopetukseen. Palautetut tehtävät ovat ylimalkaisia/eivät vastaa tehtävänantoon/tehtävissä on havaittavissa plagiointia.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa kurssin sisällöt pintapuolisesti. Lähdemateriaalien käyttö on niukkaa, tekstissä on asia-/käsitevirheitä ja työ on sisällöllisesti hajanainen/ulkoasultaan viimeistelemätön.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa kurssin sisällöt hyvin, sekä osaavansa myös soveltaa oppimaansa. Oppimistehtävät ovat huoliteltuja ja tehtävänantojen mukaisia, lähdemateriaalien käyttö on asianmukaista, eikä tekstissä juurikaan ole havaittavissa käsite- tai asiavirheitä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissään kurssin sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamisosaamista. Oppimistehtävät ovat huoliteltuja ja tehtävänantojen mukaisia, lähdemateriaalien käyttö on monipuolista, eikä tekstissä ole käsite- tai asiavirheitä. Esitetyt näkökulmat ja väitteet perustellaan ja oppimistehtävistä välittyy tutkiva ja pohtiva ote.

Siirry alkuun