Marika Kouki, Janina Luoto, Noora Kumpulainen
The material of the course will be available in the Itslearning learning environment, name of the course in Itslearning: Lapsen erityistarpeiden tukeminen
Independent work
Group work
Attend meetings and take part in discussions
Week tasks should be done and approved
The grade (fail 0- excellent 5) of the course is based on essay about the given material (available in the Itslearning environment)
Finnish
29.09.2022 - 27.10.2022
01.04.2022 - 06.10.2022
20 - 39
Health and Well-being
Janina Luoto
Degree Programme in Social Services
Kupittaa Campus
1.00 credits
1.00 credits
H-5
Jakson yksilötentti tehdään luokassa omalla koneella 27.10. klo 9-10
Uusintatentistä sovitaan Marikan kanssa. (not translated)
Toiminnallinen ja kokemuksellinen oppiminen (not translated)
Meetings and online discussions 1 credit
Week tasks 4 credits
Course timetable and contents:
29.9.2022 at 9.00-11.30
First meeting on campus, room EDU_2048 Lyyli: Welcome, getting to know each other, tasks of the course
Weeks 40-42 independent work
27.10.2022 at 10.30-12.00
Second meeting online: Challenges for child development and learning in the early years
27.10.2022 at 13.00-15.00
Third meeting on campus, class ICT_C3043: Functional meeting with Finnish students, supporting child growth
Please notice that you´ll find the course in Itslearning learning environment by it´s Finnish name: Lapsen erityistarpeiden tukeminen (or Lapsen erityistarpeet syksy22).
Student hasn´t done all tasks acceptably.
- Opiskelija tiedostaa, että lapsilla on erilaisia kehityksellisiä tarpeita, joita varten pitää suunnitella pedagogista pienryhmätoimintaa ja lapselle yksilöllisiä tukitoimia.
- Opiskelija harjoittelee ja oppii erilaisia varhaiskasvatussuunnitelman yleisen tuen menetelmiä.
- Opiskelija tiedostaa inklusiivisen työotteen merkityksen ja yhteistyön huoltajien kanssa lapsen kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin tukemisessa. (not translated)
Student is able to recognize a child’s needs for support and knows the practices of early support.
- Opiskelija ymmärtää laaja-alaisesti, että lapsilla on erilaisia kehityksellisiä tarpeita ja hän osaa soveltaa erilaisia pedagogisia menetelmiä lapsen kehityksen ja oppimisen tukemiseksi sekä ryhmässä että yksilöllisesti.
- Opiskelija ymmärtää oppimisympäristön, varhaiskasvattajien sensitiivisen vuorovaikutuksen ja vertaisryhmän merkityksen lapsen kasvun tukemisessa.
- Opiskelija ymmärtää lapsen tukitoimien suunnittelun, toteutuksen ja arvioinnin merkityksen moniammatillisesti varhaiskasvatussuunnitelman perusteiden mukaisesti.
- Opiskelija osoittaa ymmärtävänsä ja taitavansa inklusiivisen työotteen ja yhteistyön merkityksen eri ammattilaisten kesken. Huoltajien kanssa tehtävä yhteistyö lapsen kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin tukemisessa on hänelle selkeää. (not translated)