Siirry suoraan sisältöön

Identifying and Supporting the Special Needs of a Child (5 cr)

Code: TH00BZ39-3001

General information


Enrollment
01.04.2022 - 06.10.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
29.09.2022 - 27.10.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
4 cr
Virtual portion
1 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Health and Well-being
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
English
Seats
20 - 39
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Marika Kouki
Noora Kumpulainen
Janina Luoto
Course
TH00BZ39
No reservations found for realization TH00BZ39-3001!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Course timetable and contents:

29.9.2022 at 9.00-11.30
First meeting on campus, room EDU_2048 Lyyli: Welcome, getting to know each other, tasks of the course

Weeks 40-42 independent work

27.10.2022 at 10.30-12.00
Second meeting online: Challenges for child development and learning in the early years

27.10.2022 at 13.00-15.00
Third meeting on campus, class ICT_C3043: Functional meeting with Finnish students, supporting child growth

Please notice that you´ll find the course in Itslearning learning environment by it´s Finnish name: Lapsen erityistarpeiden tukeminen (or Lapsen erityistarpeet syksy22).

Objective

Objectives
Student is able to recognize a child’s needs for support and knows the practices of early support.

Content

Content
- difficulties in a child’s development and their manifestation
- taking into account a child’s special needs in an early education plan
- support for a child’s development and learning

Materials

The material of the course will be available in the Itslearning learning environment, name of the course in Itslearning: Lapsen erityistarpeiden tukeminen

Teaching methods

Independent work
Group work
Attend meetings and take part in discussions

Exam schedules

Jakson yksilötentti tehdään luokassa omalla koneella 27.10. klo 9-10

Uusintatentistä sovitaan Marikan kanssa.

Pedagogic approaches and sustainable development

Toiminnallinen ja kokemuksellinen oppiminen

Student workload

Meetings and online discussions 1 credit
Week tasks 4 credits

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Week tasks should be done and approved
The grade (fail 0- excellent 5) of the course is based on essay about the given material (available in the Itslearning environment)

Hylätty (0)

Student hasn´t done all tasks acceptably.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

- Opiskelija tiedostaa, että lapsilla on erilaisia kehityksellisiä tarpeita, joita varten pitää suunnitella pedagogista pienryhmätoimintaa ja lapselle yksilöllisiä tukitoimia.
- Opiskelija harjoittelee ja oppii erilaisia varhaiskasvatussuunnitelman yleisen tuen menetelmiä.
- Opiskelija tiedostaa inklusiivisen työotteen merkityksen ja yhteistyön huoltajien kanssa lapsen kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin tukemisessa.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Student is able to recognize a child’s needs for support and knows the practices of early support.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

- Opiskelija ymmärtää laaja-alaisesti, että lapsilla on erilaisia kehityksellisiä tarpeita ja hän osaa soveltaa erilaisia pedagogisia menetelmiä lapsen kehityksen ja oppimisen tukemiseksi sekä ryhmässä että yksilöllisesti.
- Opiskelija ymmärtää oppimisympäristön, varhaiskasvattajien sensitiivisen vuorovaikutuksen ja vertaisryhmän merkityksen lapsen kasvun tukemisessa.
- Opiskelija ymmärtää lapsen tukitoimien suunnittelun, toteutuksen ja arvioinnin merkityksen moniammatillisesti varhaiskasvatussuunnitelman perusteiden mukaisesti.
- Opiskelija osoittaa ymmärtävänsä ja taitavansa inklusiivisen työotteen ja yhteistyön merkityksen eri ammattilaisten kesken. Huoltajien kanssa tehtävä yhteistyö lapsen kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin tukemisessa on hänelle selkeää.

Siirry alkuun