Milla Lahdenperä, Sari Silmäri
- Luentomuistiinpanot
- Tooth Carving Manual. By Henry A. Linek.1956.
- Wheeler’s dental anatomy, physiology and occlusion. b yStanley J Nelson & Major M Ash Jr. Saunders Elsevier2010, ninth edition.
- Anteriores: Natural & Beautiful Teeth. By Jan Hajto. Fuchstal: The Dental Publishers. Teamwork media 2006.
- Challenging Nature: Wax-Up Technique in Aesthetics and Functional Occlusion. By Kano Paulo. Quintessence publishing 2011.
- Fundamentals of Color: Shade Matchingand Communiation in Esthetic Dentistry. By Stephen J. Chu, Alessandro Devigus, Rade Paravina, Adam Mieleszko. Quintessence publishing 2010.
- Hampaiden muoto-oppi, opinnäyte. Pia Jaakola ja Outi Siitonen. Stadin Ammattioppilaitos 2010. (not translated)
Shaping of teeth from wax
Opintojakson hyväksytty suoritus edellyttää aktiivista läsnäoloa ja harjoitustöiden hyväksyttyä suoritusta.
Kurssin läpäistäkseen opiskelijan on tehtävä työkurssiin liittyvät harjoitustyöt ja suoritettava vertaisarviointi. Kontaktitunneilla ja asiantuntijaluennoilla on läsnäolovelvollisuus.
Opintojakso arvioidaan numeerisesti asteikolla 1-5. Numeerisesti arvioitavat oppimistehtävät ja niiden arviointikriteerit sovitaan opintojakson alussa. Kurssin arviointi palautettavien vahahampaiden arvosanoista. Jokainen osa vaikuttaa yhden osan arvosanaan: hammas1+hammas2+hammas3 = arvosana (not translated)
Finnish
01.08.2022 - 31.12.2022
02.07.2022 - 30.09.2022
5 - 30
Health and Well-being
Sari Silmäri (not translated)
Degree Programme in Dental Technology
Kupittaa Campus
0.00 credits
0.00 credits
H-5
Pedagogiset toimintatavat pohjautuvat innovaatiopedagogiikan kulmakiviin.
Vahaveistoharjoitukset toteutuvat työelämää vastaavissa simulaatioympäristöissä, joissa opettaja valmentaa opiskelijoita työelämän tarpeita vastaavan osaamisen saavuttamisessa kontaktituntien yhteydessä. Tämän lisäksi opiskelija tekee opintojakson kuluessa harjoituksia itsenäisesti.
Opiskelijat saavat kontaktitunneilla palautetta opettajalta koko opintojakson ajan ja tämän lisäksi muiden opiskelijoiden palautetta, joka tukee opiskelijan oppimista. Tässä korostuu opiskelijan oma aktiivinen vuorovaikutus opettajan ja muiden opiskelijoiden kesken. (not translated)
4op = 108 tuntia opiskelijan työtä, josta n. puolet (50 tuntia) on kontaktiopetusta ja toinen puoli itsenäistä työskentelyä simulaatiolaboratoriossa.
Kontaktiopetus koostuu morfologiaan harjoitustöiden demoista ja niiden ohjauksesta. Työkurssilla opiskelija vahaa 8 hammasta. (not translated)
The student
- Can describe the relationship between the shape and function of teeth
- Knows the significance of the relationship and order of teeth in dentition
- Can identify the permanent teeth in humans
- Knows the difference between deciduous and permanent teeth
- Can name the concepts and terms associated with tooth morphology
- Can use modeling wax to wax or carve a model of a tooth in each dental group.