Skip to main content

Human Rights, Social Inclusion and Recovery Approach (5 cr)

Code: TH00CO85-3001

General information


Enrollment
02.07.2023 - 31.12.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2023 - 31.12.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Health and Well-being
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
5 - 45
Degree programmes
Master of Advanced clinical practice, Mental health and substance abuse care
Teachers
Johanna Berg
Teacher in charge
Katja Heikkinen
Groups
YKLAMS23
Kliininen asiantuntijuus (ylempi AMK), mielenterveys ja päihdetyö, S23
Course
TH00CO85
No reservations found for realization TH00CO85-3001!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Jaksoon kuuluvat intensiivipäivät järjestetään Oulussa 2.-3.10.2023.
Mikäli opiskelija ei osallistu intensiivipäiville, opintojakson arvosana laskee yhdellä numerolla.

Objective

The student critically evaluates mental health and substance abuse work in accordance with international and national human rights recommendations and regulations - evaluates and develops his/her own activities and the activities of the work community from the perspective of human rights, inclusion and recovery orientation -critically examines mental health and mental health challenges from different theoretical perspectives -develops and implements customer-oriented, inclusion-enhancing and stigma-reducing methods

Content

Ethical principles of mental health and substance abuse work Human rights and participation in mental health and substance abuse work Stigma and the prevention of exclusion Theoretical starting points of mental health (concepts, including health and well-being) and mental health challenges (e.g. biomedical, experiential, TIC) Client and person centeredness and citizenship Experience and recovery orientation

Materials

Ks Digicampus

Student workload

Opintojakso on laajuudeltaan 5 op, mikä vastaa 135h opiskelijan työtä.
Jaksoon liittyvät oppimistehtävät ks. Digicampus

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2):
Opiskelija
-kykenee hakemaan tietoa aihealueeseen liittyen ja käyttämään
kansallisia ja kansainvälisiä lähteitä.
-kykenee soveltamaan kuvailevalla tasolla keräämäänsä tietoa
nykyisten käytäntöjen ja toimintatapojen tarkastelussa.
-ei osoita aihealueen kriittistä arviointia
-osallistuminen opintojaksolle vaihtelevaa

Assessment criteria, good (3-4)

Arviointikriteerit, hyvä (3-4):
Opiskelija
-kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa sekä
kansallisista että kansainvälisistä tiedonlähteistä sekä
arvioimaan lähteitä kriittisellä otteella.
-osaa tehdä analyysia ja synteesiä aihealueesta
-kykenee käyttämään hankkimaansa tietoa nykyisten
toimintatapojen kriittisessä arvioinnissa ja kehittämisessä
-osallistuminen opintojaksolla pääsääntöisesti aktiivista ja
ammatillista

Assessment criteria, excellent (5)

Arviointikriteerit, kiitettävä (5):
Opiskelija
-kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa useista
kansallisista ja kansainvälisistä tiedonlähteistä, arvioimaan
tutkimuksia kriittisellä otteella ja muodostamaan kerätystä
tiedosta synteesin.
-osoittaa syvällisen näkemyksensä aihealueesta
-kykenee kriittisesti arvioimaan nykyisiä käytäntöjä ja luomaan
uusia näyttöön perustuvia toimintatapoja.
-osallistuminen opintojaksolla kokonaisuutena aktiivista ja
ammatillista.

Go back to top of page