Human Rights, Social Inclusion and Recovery Approach (5 cr)
Code: TH00CO85-3001
General information
- Enrollment
-
02.07.2023 - 31.12.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2023 - 31.12.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Health and Well-being
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 5 - 45
- Degree programmes
- Master of Advanced clinical practice, Mental health and substance abuse care
- Teachers
- Johanna Berg
- Teacher in charge
- Katja Heikkinen
- Groups
-
YKLAMS23Kliininen asiantuntijuus (ylempi AMK), mielenterveys ja päihdetyö, S23
- Course
- TH00CO85
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Jaksoon kuuluvat intensiivipäivät järjestetään Oulussa 2.-3.10.2023.
Mikäli opiskelija ei osallistu intensiivipäiville, opintojakson arvosana laskee yhdellä numerolla.
Objective
The student critically evaluates mental health and substance abuse work in accordance with international and national human rights recommendations and regulations - evaluates and develops his/her own activities and the activities of the work community from the perspective of human rights, inclusion and recovery orientation -critically examines mental health and mental health challenges from different theoretical perspectives -develops and implements customer-oriented, inclusion-enhancing and stigma-reducing methods
Content
Ethical principles of mental health and substance abuse work Human rights and participation in mental health and substance abuse work Stigma and the prevention of exclusion Theoretical starting points of mental health (concepts, including health and well-being) and mental health challenges (e.g. biomedical, experiential, TIC) Client and person centeredness and citizenship Experience and recovery orientation
Materials
Ks Digicampus
Student workload
Opintojakso on laajuudeltaan 5 op, mikä vastaa 135h opiskelijan työtä.
Jaksoon liittyvät oppimistehtävät ks. Digicampus
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2):
Opiskelija
-kykenee hakemaan tietoa aihealueeseen liittyen ja käyttämään
kansallisia ja kansainvälisiä lähteitä.
-kykenee soveltamaan kuvailevalla tasolla keräämäänsä tietoa
nykyisten käytäntöjen ja toimintatapojen tarkastelussa.
-ei osoita aihealueen kriittistä arviointia
-osallistuminen opintojaksolle vaihtelevaa
Assessment criteria, good (3-4)
Arviointikriteerit, hyvä (3-4):
Opiskelija
-kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa sekä
kansallisista että kansainvälisistä tiedonlähteistä sekä
arvioimaan lähteitä kriittisellä otteella.
-osaa tehdä analyysia ja synteesiä aihealueesta
-kykenee käyttämään hankkimaansa tietoa nykyisten
toimintatapojen kriittisessä arvioinnissa ja kehittämisessä
-osallistuminen opintojaksolla pääsääntöisesti aktiivista ja
ammatillista
Assessment criteria, excellent (5)
Arviointikriteerit, kiitettävä (5):
Opiskelija
-kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa useista
kansallisista ja kansainvälisistä tiedonlähteistä, arvioimaan
tutkimuksia kriittisellä otteella ja muodostamaan kerätystä
tiedosta synteesin.
-osoittaa syvällisen näkemyksensä aihealueesta
-kykenee kriittisesti arvioimaan nykyisiä käytäntöjä ja luomaan
uusia näyttöön perustuvia toimintatapoja.
-osallistuminen opintojaksolla kokonaisuutena aktiivista ja
ammatillista.