Valitse oppimissuunnitelma opintojen aloitusvuoden ja osaamispolun mukaan.
Henni Syrjänen
Maarit Laiho
Henni Syrjänen, henni.syrjanen@turkuamk.fi
Maarit Laiho, maarit.laiho@turkuamk.fi
Lähiopetus
Opettajan erikseen ilmoittama alan materiaali
ryhmätyö, yksilötehtävät, itsenäinen opiskelu, työskentely Zoomissa tai Teamsissa
Arvioinnin kohteet ja arviointimenetelmät ilmoitetaan kurssin alkaessa
Suomi
01.08.2022 - 31.12.2022
02.07.2022 - 05.09.2022
Avoimelle amk:lle 3 paikkaa
Tradenomi (ylempi AMK), taide- ja kulttuurialan johtaminen
H-5
Neuvottele opettajan kanssa
Konstruktiivinen ote, eli tiedon rakentelu
Vertaisarvioinnit ja ryhmätyöskentely
Käänteinen luokkahuone (flipped class room) eli ongelmalähtöinen ja ratkaisukeskeinen oppiminen
Online-opetus ja ryhmätyöskentely 14 h
Itsenäinen työskentely 121 h
yhteensä 135 h (=5 op)
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- perehtyä luoviin ideointimenetelmiin ja ideoiden tunnistamiseen
- kehittää luovan idean esiteltäväksi ja toteuttamiskelpoiseksi konseptiksi
- tuottaa ja rakentaa käyttäjälähtöisiä tuote- ja palvelukonsepteja luovilla aloilla
- testata konseptia sidosryhmien kanssa
- kuvata konseptisuunnittelun prosessin
- soveltaa käyttäjälähtöisiä menetelmiä konseptisuunnittelussa tarkoituksenmukaisella tavalla
Opintojakson sisältö:
- konseptisuunnittelun prosessi
- ideointimenetelmät
- käyttäjälähtöiset menetelmät konseptin rakentamisessa
13.10.2022 klo 9.00-13.00 online
3.11.2022 klo 16.00-18.00 online
1.12.2022 klo 9.00-13.00 online
8.12.2022 klo 9.00-13.00 online
Henni Syrjänen
Maarit Laiho
Henni Syrjänen, henni.syrjanen@turkuamk.fi
Maarit Laiho, maarit.laiho@turkuamk.fi
Lähiopetus
Opettajien erikseen ilmoittama alan materiaali
ryhmätyö, yksilötehtävät, itsenäinen opiskelu, työskentely Zoomissa tai Teamsissa
Suomi
30.08.2022 - 31.12.2023
02.07.2022 - 05.09.2022
0 - 30
Tradenomi (ylempi AMK), taide- ja kulttuurialan johtaminen
H-5
Neuvottele opettajien kanssa
Konstruktiivinen ote, eli tiedon rakentelu
Vertaisarvioinnit ja ryhmätyöskentely
Käänteinen luokkahuone (flipped class room) eli ongelmalähtöinen ja ratkaisukeskeinen oppiminen
Online-opetus 4 h
Ryhmätyöskentely 40 h
Itsenäinen työskentely 91 h
yhteensä 135 h (=5 op)
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- arvioida eri johtajuusteorioiden ja -mallien merkitystä oman johtajuusidentiteetin ja johtamisfilosofian kannalta
- hyödyntää systemaattista reflektiota ja omaa uratarinaa ammatillisten arvojensa ja tavoitteidensa selkiyttämiseen
- viestiä eri sidosryhmille omasta johtamisfilosofiastaan
- soveltaa itsensä johtamisen strategioita tietoiseen ja tavoitteelliseen ammatilliseen kehittymiseen
- rakentaa omaa johtajuusidentiteettiään vuorovaikutuksessa työyhteisönsä ja muun ammatillisen verkostonsa kanssa
Opintojakson sisältö:
- Johtajuusteoriat ja -mallit sekä erilaiset johtamistyylit
- Oma uratarina
- Itsensä johtamisen strategiat
- Arvojen, etiikan ja tunneälyn merkitys johtamisessa
- Yhteistoiminnallisuuden ja verkostojen merkitys johtamisessa
30.8.2022 13.30-16.00 osa aloituspäivän ohjelmaa (lähipäivä)
22.9.2022 16.00-18.00 online
8.12.2022 16.00-18.00 online
Syksyllä 2022 opintojakso koostuu kahdesta osa-alueesta:
1. Oma uratarina (alkaa 30.8., jatkuu 8.12.)
2. Johtajuusteoriat ja -mallit sekä erilaiset johtamistyylit (22.9.)
Opintojakson teemojen jakautuminen lukukausille 2022-2023:
Syksy 2022 (2 op)
- Johtajuusteoriat ja -mallit sekä erilaiset johtamistyylit
- Oma uratarina
Kevät 2023 (1 op)
- Itsensä johtamisen strategiat
Syksy 2023 (1 op)
- Arvojen, etiikan ja tunneälyn merkitys johtamisessa
- Yhteistoiminnallisuuden ja verkostojen merkitys johtamisessa
Opintojakso on suunnattu ryhmälle YTAIKUS22.
Henni Syrjänen
Maarit Laiho
Henni Syrjänen
Maarit Laiho
Lähiopetus
Lukusuositus: W. Chan Kim,Renee Mauborgne, Sinisen meren strategia
Opettajan erikseen ilmoittama alan materiaali
ryhmätyö, yksilötehtävät, itsenäinen opiskelu, työskentely Zoomissa ja Teamsissa
Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää kaikkien oppimistehtävien palauttamista. Arvioinnin kohteena ovat oppimistehtävät. Arviointiin vaikuttavat:
a) tehtävänannon mukainen suoritustapa
b) käsittelyn perusteellisuus ja syvällisyys
c) edellytetyn lähdemateriaalin käyttö (suppea-laaja)
d) pohdinnan analyyttisyys ja ratkaisujen perusteleminen
Suomi
01.08.2022 - 31.12.2022
02.07.2022 - 05.09.2022
Tradenomi (ylempi AMK), taide- ja kulttuurialan johtaminen
H-5
Neuvottele opettajan kanssa
Konstruktiivinen ote eli tiedon rakentelu
Vertaisarvioinnit ja ryhmätyöskentely
Käänteinen luokkahuone (flipped class room) eli ongelmalähtöinen ja ratkaisukeskeinen oppiminen
Online-opetus 16 h
Ryhmätyöskentely 40 h
Itsenäinen työskentely 79 h
yhteensä 135 h (=5 op)
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
-luoda strategian taide- ja kulttuuriorganisaatiolle
-kehittää brändiä taide- ja kulttuuriorganisaatiolle ja johtaa sidosryhmäviestintää
-johtaa dynaamista strategiaprosessia yhteisöllisesti
-johtaa taide- ja kulttuurialan tuotantoprosesseja osallistavasti
Opintojakson sisältö
-taide- ja kulttuuriorganisaation strategia
-brändin ja sidosryhmäviestinnän johtaminen
-strategiaprosessin johtaminen
-tuotantoprosessien johtaminen
15.9.2022 klo 09-13.00 Online
29.9.2022 klo 16.00-18.00 Online
6.10.2022 klo 09.00-13.00 Online
27.10.2022 klo 09.00-13.00 Online
Tehtäviä ei ole palautettu määräaikaan mennessä. Palautetut tehtävät ovat ylimalkaisia/eivät vastaa tehtävänantoon/tehtävissä on havaittavissa plagiointia.
Tehtävät on palautettu määräaikaan mennessä. Opiskelija osoittaa oppimistehtävissään hallitsevansa kurssin sisällöt pintapuolisesti. Tehtävissä ei ole havaittavissa plagiointia.
Tehtävät on palautettu määräaikaan mennessä. Opiskelija osoittaa oppimistehtävissään hallitsevansa kurssin sisällöt hyvin sekä osaavansa myös soveltaa oppimaansa. Tehtävissä ei ole havaittavissa plagiointia.
Tehtävät on palautettu määräaikaan mennessä. Opiskelija osoittaa oppimistehtävissään kurssin sisältöjen monipuolista ja syvällistä hallintaa ja soveltamisosaamista. Tehtävissä ei ole havaittavissa plagiointia.
Koulutukseen ei ole liitetty toteutuksia.