Taina Vahtera, Anu Granberg
Itsenäinen oppiminen: tietoa hakemalla ja arvioimalla, reflektoiden lukemalla ja sisäistämällä, kirjoittaen jäsentämällä. Tehtävien arviointityöskentelyn kautta eri näkökulmien havainnointi.
Ryhmässä oppiminen: tiedon jäsentämis- , arviointi- ja sisäistämisreflektiot ja kirjallisten tuotosten tuottaminen.
Suomi
07.01.2019 - 15.06.2019
02.12.2018 - 10.06.2019
20 - 75
Terveys ja hyvinvointi
Taina Vahtera
Anu Granberg
Fysioterapeuttikoulutus
Kupittaan kampus
1 op
2 op
H-5
5op = 135 tuntia opiskelijan työskentelyä
Lähitunnit : 6 x 45min / 1op = 5op x 6h = maks.30 lähituntia opettajien kanssa yhteensä.
Opiskelijan itsenäistä työskentelyä: 105h
Tehtävät tiede ja laatu-osioihin (Taina Vahtera):
Tehtävä 1 on kuvattu erikseen Optimassa. Ajankäyttö: ryhmätyöskentelyssä jokaisen opiskelijan panos tiedonhaussa + on tehtävän työstössä + arviointityöskentelyssä on 40h
Tehtävät tieteellisen tiedon arviointi (Anu Garanberg): 20h
Lähitunnit orientoivat tehtäviin ja lähitynneillä pienryhmät työskentelevät yhdessä. Lähitunnille osallistuminen on pakollista. Poissaoloista opiskelija esittää s-postissa suunnitelman sitä, miten osoittaa osaamisensa poissaolon aikana käsitellyistä sisällöistä.
Toteutussuunnitelman muutokset ovat mahdollisia.
VKO 2 Taina Vahtera
2x45: Orientaatio opintojakson toteumaan, sisältöihin ja oppimistehtävään 1 sekä työskentelytavan ja asviointitapojen esittely. NEUVOTELLAAN YHDESSÄ TOUKOKUUN LÄHIPÄIVÄN SIJAINTI.
2x45`: Laatutyöskentely ja kehittäminen fysioterapiassa kolmesta näkökulmasta: yrittäjäfysioterapeutti, työntekijäfysioterapeutti ja asiakas. Fysioterapian ydinosaamisen (2016) liittyminen fysioterapiatoiminnan kehittämiseen ja laadunhallintaan.Laadunhallinnan terminologiaa, työkaluja.
ITSENÄISEN OPPIMISEN TEHTÄVÄ seuraavaan lähituntiin ja työskentelyyn mennessä: perehdy "Tiede fysioterapiaprosessissa" -materiaaliin (Optimassa) sekä tee tiedonhakua.
VKO 3 Taina Vahtera. Opiskelijan työskentelyä oman pienryhmän kanssa ja luentoa:
4x45`: Tiede ja tieteellinen toiminta, fysioterapianmallit / paradigmat ja niiden merkitys käytännön työssä. Kertaus: tehtäväksianto oppimistehtävä 1.
ITSENÄISEN OPPIMISEN TEHTÄVÄ seuraavaan Tainan lähituntiin ja työskentelyyn mennessä: perehdy materiaaliin (Optimassa) sekä tee tiedonhakua.
Anu Granberg: 2x45': alustusluento "näyttöön perustuva fysioterapia ja näytön haku", tutkimuksen laadunarviointitehtävän alustus, toimintaperiaatteiden ohjeistukset Anun osuutta ajatellen.
VKO 4 Taina Vahtera. Opiskelijan työskentelyä ja luentoa:
2x45`: Tiedeteema jatkuu, penryhmät työskentelevät ohjatusti.
2x45`: Laatuteeman syvennystä ja kertausta: organisaatioiden toiminnan laadun arviointi ja kehittäminen jatkuu: Käytännön sovellus fysioterapiaorganisaatioiden laadunarviointiin esimerkein. Laadunhallinta-käsitteen liittäminen fysioterapiakäytäntöihin joita opiskelijat kohtaavat juuri alkavassa ja myöhemmin tapahtuvissa harjoitteluissa. Pienryhmät työskentelevät ohjatusti.
ITSENÄISEN OPPIMISEN TEHTÄVÄ viikoille 5-7, Taina: seuraavaan lähitunnilla työskentelyyn mennessä: Perehdy opiskelijaryhmien seminaariesitysten materiaaleihin.
Seminaareissa viikoilla 5-7 Taina: Opiskelijan työskentelyä: SEMINAARIESITYKSET ja ARVIOINTITYÖSKENTELY. arvioi kukin esitys kirjallisesti. Seminaariesitysten jälkeen esitysten kirjallisen materiaalin ja toteutuneen esityksen kokonaisarviointi on tallennettuna Optimassa ennen seuraavaa seminaaria.
VKO 5: Anu Granberg:
MFYSIK 18 & PFYSIS17A: tutkimuksen laadunarvioinnin työstöä ohjatusti
VKO 6 Taina Vahtera: Opiskelijan työskentelyä: SEMINAARIESITYKSET ja ARVIOINTITYÖSKENTELY.
VKO 6 Anu Granberg: MFYSIK 18 & PFYSIS17A: tutkimuksen laadunarvioinnin työstöä ohjatusti (seminaariesitykset valmiiksi seuraavaan kertaan mennessä)
VKO 7 Taina Vahtera: Opiskelijan työskentelyä: SEMINAARIESITYKSET ja ARVIOINTITYÖSKENTELY.
VKO 7 Anu Granberg: PFYSIS17A seminaariesitykset, PFYSIS17B tutkimuksen laadunarvioinnin työstöä ohjatusti (seminaariesitys valmiiksi seuraavaan kertaan)
VKO 9 Anu Granberg: MFYSIK18: seminaariesitykset
VKO 11 Anu Granberg: PFYSIS17B: seminaariesitykset
ITSENÄISEN OPPIMISEN TEHTÄVÄ seuraavaan lähitunnilla työskentelyyn mennessä:
VKO 20 Taina Vahtera, Anu Granberg:
14.5. ajankohta voi muuttua ?? 4x45 seminaari-/ työskentelypäivä: YRITTÄJÄVIERAS sekä fysioterapiatyön kehittämisen syventäminen. Opintojakson päättäminen ja arviointi.
AMMATILLINEN TIETO JA TIEDON HANKINTA
1
- käyttää keskeisiä ammattikäsitteitä
- etsii tietoa eri tietolähteistä
3
- käyttää keskeisiä ammattikäsitteitä systemaattisesti
- tunnistaa arkitiedon ja tutkitun tiedon
- käyttää keskeisiä tiedon lähteitä
5
- käyttää ammattikäsitteitä asiantuntevasti
- etsii tietoa systemaattisesti