Johanna Vaaherkumpu
Opettajan lähitunneilla jakama ja ohjeistama.
Opettajan ohjaus ja käytännön harjoitukset, ryhmäkeskustelu, palautekeskustelu ja kokemusten jakaminen.
Yksin ei tarvitse esiintyä, vaan harjoitukset tehdään aina turvallisessa ympäristössä osallistujia kunnioittaen.
Menetelmät keskittyvät seuraaviin asioihin:
• oma persoona viestintävälineenä
• esiintymisvarmuus
• esityksen rakentaminen
• vaikuttavan viestinnän osatekijät
• oman idean myyminen ja puheella vaikuttaminen
• vuorovaikutus kuulijoiden kanssa
• äänenkäyttö ja -huolto.
Yhteiset harjoitukset ja keskustelut,
Puheviestintätaidot,
Suulliset presentaatiot,
Kirjalliset tehtävät
Suomi
20.10.2020 - 12.11.2020
20.09.2020 - 19.10.2020
10 - 30
Yhteiset palvelut
5 opintopistettä
opettaja:
Johanna Vaaherkumpu
johanna.vaaherkumpu@turkuamk.fi
p. 040 355 0185
Tämä on avoimen AMK:n opiskelijoille (mukaan lukien polkuopiskelijat) suunnattu toteutus. Tutkinto-opiskelijoille on varattu 5 opiskelijan kiintiö.
Kupittaan kampus
0.00 op
0.00 op
H-5
Ei tenttiä.
Opettajan ohjaus
Osallistavat oppimismenetelmät
Innopedagogiikka
Puheviestinnän harjoitukset turvallisesti ryhmässä
Opiskelijan työtä 5 op, 75 tuntia.
Lähiopetuskerroilla tehtävät harjoitukset
Etätehtävät
Presentaation valmistelu ja esittäminen yksin tai parin kanssa.
Pienet analyysi- ja kirjotiustehtävät
Opinnoissa työyhteisöviestintä on keskeisellä sijalla. Perehdyt monipuolisesti sanalliseen ja sanattomaan viestintään, vuorovaikutukseen ja esiintymisen sekä ilmaisun vahvistamiseen.
Opintojaksolla harjoittelet siis erityisesti työelämässä tarvittavia viestintä- ja vuorovaikutustaitoja ja saat rohkeutta ilmaisuusi.
Opintojakson jälkeen osaat
• toimia työelämän viestintä- ja vuorovaikutustilanteissa
• kehittää omia viestinnällisiä valmiuksiasi
• uskaltaa rohkeammin ja varmemmin puhua, esiintyä ja ilmaista itseäsi
• ottaa huomioon vastaanottajan, tilanteen ja ammattialan
• arvioida omia viestintä-, esiintymis- ja kuuntelutaitojasi monipuolisesti
• antaa ja saada rakentavaa palautetta
Opiskelija ei osallistu opetukseen eikä tee ja palauta tehtäviä.
Opiskelija on osallistuu heikohkosti lähitunneille ja tekee tehtävät puutteellisesti.
Opiskelija osallistuu hyvin lähitunneille ja osoittaa aktiivisuutta ja oppimista. Hän haluaa kehittyä viestintätaidoissaan ja tekee kaikki tehtävät kiitettävästi, osallistuu tehokkaasti ryhmäkeskusteluihin ja harjoituksiin.
Opiskelija osallistuu aina lähitunneille ja osoittaa erityistä aktiivisuutta ja oppimista. Hän haluaa kehittyä viestintätaidoissaan ja tekee kaikki tehtävät erinomaisesti. Opiskelija osallistuu tehokkaasti ryhmäkeskusteluihin ja harjoituksiin. Hän myös osoittaa erityistä kehittymistä viestintätaidoissaan.