Marika Kouki, Heli Virjonen
Pohdiskelevan esseen ohje löytyy Optimasta
Haastettelutehtävän ohje löytyy Optimasta
Yksilö- ja pienryhmätyöskentely
Luentokeskustelut
Vuorovaikutusharjoitukset
- osallistumista lähiopetukseen
- haastattelu- ja kirjallisuustehtävän hyväksyttyä suorittamista
- pohdiskelevan esseetehtävän tekemistä
Jakson numeerinen arvosana (T1-K5) perustuu pohdiskelevaan esseetehtävään. Ohje löytyy Optimasta.
Pohdiskeleva essee, arviointi T1 - K5
- Esseen 1. palautuspäivä on 2.10.2020
- Esseen 2. palautuspäivä on 23.10.2020
Suomi
03.09.2020 - 24.09.2020
01.04.2020 - 10.09.2020
25 - 40
Terveys ja hyvinvointi
Kouki Marika
Virjonen Heli (vastuuope)
Sosionomikoulutus
0.00 op
0.00 op
H-5
Toiminnallinen oppiminen
1. Opetus verkossa ja kampuksella 1 op
2. Sosionomi-vakaopettajan haastattelu ja ennakkotehtävä moniammatillisuudesta 1 op
3. Pohdiskeleva essee 3 op (HV)
JAKSON OPETUS TAPAHTUU PÄÄASIASSA VERKOSSA (Zoom). Zoom-linkki löytyy Optimasta.
Opetuspäivä on torstai
3.9. Opetus verkossa koko päivän (zoom)
klo 9:00-11:00 Jakson aloitus, työskentelyn suunnittelua, ryhmäkeskustelu (HV ja MK), klo 12.00-14 Kasvatuksen käyttöteoria ja minä varhaiskasvattajana (HV) https://turkuamk.zoom.us/j/69568116624
****************************************************************************************
10.9. Opetus verkossa koko päivän (zoom)
klo 9 - 11.00 Kasvatusyhteistyö vanhempien kanssa - hoitosuhteen aloitusvaihe ja varhaiskasvatuskeskustelut sekä vanhempainillat (MK) ; klo 12.00 - 14:00 Sosionomi varhaiskasvattajana moniammatillisella kentällä (HV)
****************************************************************************************
17.9. Lähiopetus ICT:llä auditorio kokoontuminen klo 9:00 Gammassa
klo 9 - 12.00 Vuorovaikutusharjoituksia (case-harjoituksia) (MK ja HV) pienryhmätilat C3044, C2025, C2032, C2034, B2026
klo 13.00 - 15.00 Yhteistyö eri kieli- ja kulttuuritaustaisten perheiden kanssa (Outi Arvola ja Zahra Abucar ) Gamma
ICT:llä luokka- ja auditoriotiloissa (maskit jaetaan tunnin alussa)
****************************************************************************************
24.9. Opetus verkossa koko päivän (zoom)
klo 9 -11.00 Kasvatustyön etiikka (MK) klo 12:00-14:00 haastattelutehtävän purku kahdessa ryhmässä (HV ja MK)
****************************************************************************************
Opetuksessa 100% läsnäolo. Korvaustehtäviä voi tehdä vain kahdelta (sairauden takia) opetuspäivältä. Muussa tapauksessa jakson suorittaminen siirtyy seuraavalle toteutukselle.
Huom! Jos opiskelija arvioi kuuluvansa riskiryhmään tai muusta perustellusta syystä ei voi tulla lähiopetukseen Kampukselle, niin hänelle/heille annetaan vastaava tehtävä verkossa tehtäväksi.
Oppimisalustana toimii Optima.
Muutokset mahdollisia!
Opiskelijan osaaminen ei yllä arviointikriteereihin 1-2
- Opiskelija tiedostaa, että yhteistyö huoltajien kanssa on tärkeä osa varhaiskasvatuksen sosionomin / opettajan työtä lapsen hyvinvoinnin ja kasvun tukemisessa.
- Opiskelija ei vielä havaitse omien uskomusten, arvojen ja asenteiden merkitystä työskentelyssään.
- Opiskelija harjoittelee yhteistyön eri tapoja ja vahvistaa tietojaan ja taitojaan.
- Opiskelija ymmärtää, että yhteistyö huoltajien kanssa on tärkeä osa varhaiskasvatuksen sosionomin / opettajan työtä lapsen hyvinvoinnin ja kasvun tukemisessa.
- Opiskelija tiedostaa omia uskomuksiaan, arvojaan ja asenteitaan, mutta oman ajattelun reflektointi jää vielä pinnalliseksi.
- Opiskelijan kasvatusajattelu on eettisesti hyvällä tasolla.
- Opiskelija ymmärtää, että lapsen hyvinvointia, kasvua ja kehitystä tuetaan yhteistyössä huoltajien kanssa ja dialogisen vuorovaikutuksen osaaminen on keskeistä varhaiskasvatuksen sosionomin / opettajan työssä.
- Opiskelija tunnistaa omia uskomuksiaan, arvojaan ja asenteitaan, joka näkyy hänen reflektiivisessä työotteessaan.
- Opiskelijan kasvatusajattelu on eettisesti perusteltua ja kestävää eri yhteistyökumppanien kanssa tehtävässä ammatillisessa työssä.