Swedish for Working Life, Written Communication (replacing compulsory Swedish) (2 cr)
Code: 100115-3187
General information
- Enrollment
- 01.12.2021 - 19.01.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 12.01.2022 - 04.03.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 2 cr
- Local portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Teaching languages
- Swedish
- Seats
- 15 - 30
- Degree programmes
- Degree Programme in Mechanical Engineering
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Ruotsin kielen opintojakso jakautuu seuraavasti:
Kirjallinen osio: 2 op
Suullinen osio: 1 op
Ruotsin kielen kirjallisen ja suullisen taidon harjoittelu alakohtaisten ja monipuolisten tehtävien avulla työelämälähtöisesti. Tekstien kirjoittaminen, keskusteleminen, suulliset tehtävät, tekstien lukeminen, sanaston harjoittelu.
Ajoitus keväällä 2022, neljä tapaamiskertaa kampuksella:
12.1.
28.1.
11.2.
4.3.
Näiden lisäksi verkkotapaamisia pienryhmissä, näistä kerrotaan lisää opintojakson alkaessa.
Objective
The student can communicate in writing in different work-life situations.
Content
The student
- can describe the content and structure of his/her studies, training and work experience
- can describe his/her working environment and operations of a company, products and processes
- can communicate in various business life situations appropriately
- is able to use appropriate vocabulary and phrases when presenting tasks of his/her own field
Materials
Opintojaksoon liittyvä materiaali itslearningissä.
Teaching methods
Opetus oppitunneilla, pienryhmätyöskentely, itsenäinen opiskelu, tutkiva oppiminen, flipped learning, työelämälähtöisyys, itse-reflektointi
Pedagogic approaches and sustainable development
Opetus oppitunneilla, pienryhmätyöskentely, itsenäinen opiskelu, tutkiva oppiminen, flipped learning, työelämälähtöisyys, itse-reflektointi
Student workload
Oppimistehtävät koostuvat palautustehtävistä, tunnilla tehdyistä tehtävistä ja kotitehtävistä. Tarkemmat ohjeet itslearningissä.
Evaluation methods and criteria
Arviointi perustuu läsnäoloon ja palautustehtäviin. Tehtäväkohtaiset ohjeet itslearningissä.
Läsnäolo on pakollista jokaisella neljällä tapaamiskerralla.
Failed (0)
Opiskelija ei suoriudu opintojaksolla vaadittavista oppimistehtävistä. Tuotos on niukkaa sekä kirjallisen materiaalin ymmärtäminen on vaikeaa. Poissaoloja kertyy yli sallitun, opiskelija keskeyttää opintojakson.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija selviytyy tyydyttävästi opintojakson kielenkäyttötilanteissa. Opiskelija pystyy välittämään viestin, vaikka viestintä on katkonaista ja osin epätarkkaa. Opiskelija osallistuu vuorovaikutukseen tutuissa tilanteissa ja on osin aloitteellinen. Sanavaraston niukkuus ja virheellisyys rajoittavat viestintää.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija selviytyy hyvin monipuolisissa opintojakson viestinnällisissä kielenkäyttätilanteissa. Opiskelija hallitsee laajahkon sanaston sekä käyttää sitä monipuolisesti. Sanavalinnoissa ja voi esiintyä satunnaista epätarkkuutta. Opiskelija käyttää rakenteita melko monipuolisesti; satunnaisia virheitä esiintyy vaativissa rakenteissa.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija selviytyy hyvin monipuolisissa ja vaativissakin opintojakson viestinnällisissä kielenkäyttötilanteissa. Opiskelija pystyy viestimään tilanteeseen sopivalla tavalla. Opiskelija hallitsee laajan oman alan ja yleiskielen sanaston. Opiskelija käyttää rakenteita monipuolisesti ja hallitsee ne lähes virheettömästi. Opiskelija osaa tarvittaessa käyttää kiertoilmaisuja.