Jaana Kaartovuori
Opettajan keräämä materiaali + Itsin verkkotehtävät
Lähitunneilla tehdään suullisia ja kirjallisia harjoituksia pareittain ja pienryhmissä, harjoitellaan kuulunymmärtämistä, palautetaan mieliin keskeisiä rakenteita ja pidetään mahdollisesti sanakokeita.
Kurssin aikana palautetaan sovitussa aikataulussa tehtäviä Itsiin.
Kurssin loppupuolella pidetään kirjallinen tentti.
Kirjallinen ja suullinen kielitaito arvioidaan erikseen. Arviointi tehdään asteikolla 1-5 valtakunnallisten taitotasokuvausten mukaan. Taitotasot esitellään ensimmäisellä kerralla ja ovat nähtävissä Messissä.
Kirjallinen eli Skriftlig kommunikation (2 op) arvioidaan tuntiaktiivisuuden, annettujen tehtävien ajallaan suorittamisen ja kirjallisen tentin perusteella.
Opintojaksolla edellytetään 70 % läsnäoloa pidetyistä tunneista. Opiskelija voi osallistua tenttiin, oltuaan 50% lähitunneilla, mutta arvosana alenee numerolla. Näin ollen tentistä tulee saada vähintään 2.
Tutkintotodistuksessa arvosanat 1-3 vastaavat TYYDYTTÄVÄÄ TAITOA ja 4-5 HYVÄÄ TAITOA
Suomi
29.08.2022 - 09.12.2022
15.08.2022 - 13.09.2022
0 - 30
Tekniikka ja liiketoiminta
Jaana Kaartovuori
Liiketoiminnan logistiikan koulutus
Kupittaan kampus
0.00 op
0.00 op
H-5
Kirjallinen tentti kurssin loppupuolella (kurssin aikana sovitaan tarkka ajankohta).
Lähitunteja, tehtäviä ja itsenäistä työskentelyä. Joka viikko tulee kotitehtäviä aina seuraavaksi kerraksi. Kirjallinen tentti. (2 op eli n. 54h opiskelijan työtä)
Tavalliset työelämän viestintätilanteet kirjallisesti ruotsiksi.
Lähitunteja 2h viikossa. Tämä on kirjallisen osan toteutuskuvaus. Käytännössä Muntlig ja Skriftlig kommunikation on yhtä opintojaksoa. Tarkempaa tietoa kurssin alussa ja Itsissä.
Korona voi muuttaa suunnitelmia.
Opiskelija ei suoriudu työelämän yleisistä ja alakohtaisista kirjallisista viestintätilanteista asianmukaisella tavalla.
Opiskelija selviytyy tavallisimmissa ennakoitavissa työelämän yleisissä ja alakohtaisissa kielenkäyttötilanteissa. Osaa kirjoittaa yksinkertaista osin epäyhtenäistä tekstiä.
Opiskelija selviytyy hyvin tai kohtalaisesti jokapäiväisissä työelämän yleisissä ja alakohtaisissa kielenkäyttötilanteissa. Opiskelija käyttää perusrakenteita jokseenkin virheettömästi. Muiden kielten vaikutus voi olla havaittavissa.
Opiskelija selviytyy hyvin monipuolisissa ja vaativissakin kielenkäyttötilanteissa kirjallisesti. Opiskelija käyttää rakenteita monipuolisesti ja hallitsee ne lähes virheettömästi.