Siirry suoraan sisältöön

Svenska i arbetslivet, skriftlig kommunikation (2 op)

Toteutuksen tunnus: 100115-3236

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.12.2022 - 28.04.2023

Ajoitus

17.04.2023 - 31.05.2023

Opintopistemäärä

2 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Suomi
  • roo.sv

Paikat

10 - 30

Koulutus

  • Toimintaterapeuttikoulutus

Opettaja

  • Nina Roine

Ryhmät

  • PTOIMS20
    Toimintaterapeutti (AMK), S20
  • 28.04.2023 08:00 - 09:30, Svenska i arbetslivet, muntlig kommunikation 100114-3242, Svenska i arbetslivet, skriftlig kommunikation 100115-3236
  • 28.04.2023 09:45 - 11:15, Svenska i arbetslivet, muntlig kommunikation 100114-3242, Svenska i arbetslivet, skriftlig kommunikation 100115-3236
  • 05.05.2023 10:00 - 11:30, Svenska i arbetslivet, muntlig kommunikation 100114-3242, Svenska i arbetslivet, skriftlig kommunikation 100115-3236
  • 05.05.2023 12:00 - 13:30, Svenska i arbetslivet, muntlig kommunikation 100114-3242, Svenska i arbetslivet, skriftlig kommunikation 100115-3236
  • 11.05.2023 12:30 - 14:00, Svenska i arbetslivet, muntlig kommunikation 100114-3242, Svenska i arbetslivet, skriftlig kommunikation 100115-3236
  • 11.05.2023 14:15 - 15:45, Svenska i arbetslivet, muntlig kommunikation 100114-3242, Svenska i arbetslivet, skriftlig kommunikation 100115-3236
  • 15.05.2023 10:00 - 11:30, Svenska i arbetslivet, muntlig kommunikation 100114-3242, Svenska i arbetslivet, skriftlig kommunikation 100115-3236
  • 15.05.2023 12:00 - 13:30, Svenska i arbetslivet, muntlig kommunikation 100114-3242, Svenska i arbetslivet, skriftlig kommunikation 100115-3236

Tavoitteet

Opiskelija osaa kommunikoida kirjallisesti tavallisissa työelämän viestintätilanteissa.

Sisältö

Opiskelija osaa
- kertoa itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksistaan ja –tehtävistään
- kertoa työympäristöstään ja oman alansa toiminnoista osana ympäröivää yhteiskuntaa
- viestiä asiakaslähtöisesti
- käyttää oman alan keskeistä terminologiaa

Aika ja paikka

Syyslukukausi 2018 ICT-talo

Oppimateriaalit

Oppimateriaali: Itslearning, opettajan ja opiskelijoiden tuomaa.

Opetusmenetelmät

Oppimismenetelmät: Lähiopetus itsenäiset työt, suullinen ja kirjallinen tentti

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Pedagogiset toimintatavat: Kurssilla opitaan ja harjoitellaan valmiuksia kohdata ruotsinkielinen asiakas/potilas, opetellaan toimintaterapeutin työhön liittyvää ammattisanastoa ja viestintää. Tuntityöskentelyssä korostetaan suullisia harjoituksia.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja.Jos jo kuitenkin hallitset hyvin toimintaterapian termit ruotsiksi, ole yhteydessä opettajaan kurssin alussa. Ole myös yhteydessä, jos tämänhetkinen kielitaitosi ei riitä kurssista suoriutumiseen.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Oppimistehtävät ja opiskelijan työn mitoitus: Oppimistehtävinä tarpeen mukaan perusrakenteita kertaavia harjoituksia, toimintaterapian ammattisanaston kerääminen, suullisen ryhmätyön laatiminen ja kuuntelureferaatin tekeminen.
3op:n kokonaisuus, josta 16h kontaktiopetusta, n. 60h opiskelijan itsenäistä työtä.

Sisällön jaksotus

Sisältö ja ajoitus: Toimintaterapiaopiskelijoille suunnattu virkamiesruotsin kelpoisuuden antava työelämälähtöinen ruotsin kurssi kevätlukukaudella 23

Kirjallinen ja suullinen osa ovat samaa kurssia, arviointi vain erikseen.
vko 2 4h
vko 6 6h
vko 10 6h
vko 14 4h

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät: Etätehtävät arvioidaan asteikolla hyväksytty/hylätty, suullinen ja kirjallinen tentti asteikolla 0-5. Suullinen ja kirjallinen tentti kurssin päätteeksi.
Aktiivinen osallistuminen kontaktiopetukseen vaatimuksena kurssin hyväksytylle suorittamiselle.

Hylätty (0)

Etätehtävät tekemättä tai puutteelliset. Liikaa poissaoloja tai alle 50% kirjallisesta tentistä.