•   Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 3 1002356-3220 05.09.2022-06.06.2023  1 op  (PTANSS21) +-
    Opintojakson osaamistavoitteet
    Opiskelutaidot
    • Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
    • Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
    • Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
    HOPS
    • Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.
    Opintojakson sisältö
    Opiskelutaidot

    o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen

    o aikataulussa pysyminen

    o palautteen antaminen ja vastaanottaminen

    o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta

    o opiskelijana kehittyminen

    HOPS

    o osaamispolut

    o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)

    o työelämätaidot

    o ammatti-identiteetin vahvistuminen

    o urasuunnittelun merkitys

    o kehityskeskustelu

    o kansainvälisyys osana opintoja



    Arviointi

    hyväksytty / hylätty

    Vastuuopettaja

    Heidi Alppirinne

    Oppimismenetelmät

    Lähioppiminen, keskustelut, oppimispäiväkirja, vierailut, vertaispalautteet, hops-keskustelut ja hopsin päivittäminen.

    Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät

    Aktiivinen osallistuminen kontaktiopetukseen, motivoituneisuus ja tavoitteellisuus opiskelussa, annettujen tehtävien tekeminen vastuullisella asenteella määräajassa ja vaaditussa laajuudessa, aktiivinen osallistuminen ryhmäkeskusteluihin. Osallistuminen hops-keskusteluihin. Osallistuminen 3.vsk:n nykytanssin opetusharjoittelun palautekeskusteluun ja ryhmäkoreografioiden purkukeskusteluun sekä 4.vsk:n Sadonkorjuupäiville.

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    05.09.2022 - 06.06.2023

    Ilmoittautumisaika

    22.08.2022 - 31.12.2022

    Ryhmä(t)
    • PTANSS21
    Opiskelijamäärä (min - max)

    5 - 6

    Vastuuyksikkö

    Taideakatemia

    Ohjausvastuut

    Heidi Alppirinne

    Koulutus

    Esittävän taiteen koulutus, Tanssinopettaja

    Toimipiste

    Linnankadun taidekampus

    Arviointiasteikko

    Hyväksytty/Hylätty

    Pedagogiset toimintatavat

    Lähiopetus, itsenäinen työskentely, oppimistehtävät, keskustelut, vierailut, seminaari, digioppiminen.

    Oppimistehtävät ja opiskelijan työn mitoitus

    27h opiskelijan työtä.
    2.vsk:n portfolio. Muut oppimistehtävät annetaan jakson aikana.

    Sisältö ja ajoitus

    Ammatillisen kasvun tukeminen, osallistuminen AMK:n lukuvuoden avajaisiin sekä sektorin (Taideakatemian) lukukauden avajaisiin ja yhteisiin tilaisuuksiin osallistuminen, opiskelijabarometriin vastaaminen, hops-keskustelut, osallistuminen 3.vsk:n nykytanssin opetusharjoittelun palautekeskusteluun ja 3.vsk:n ryhmäkoreografioiden purkukeskusteluun sekä Sadonkorjuupäiville.
    Lähiopetuksen teemoina mm.
    - työelämätaidot
    - ammatti-identiteetti
    - urasuunnittelu
    - kansainvälisyys
    - ryhmätyö-, palaute- ja arviointitaidot
    Ajoitus: Opintojen 2.lukuvuosi (syksy 2022-kevät 2023), lähiopetus annetun työohjelman mukaan.

    Arviointikriteerit
    Hylätty (0)

    Hylätty
    Tehtävät ovat jääneet tekemättä tai eivät vastaa tehtävänantoja. Poissaoloja lähiopetuksesta enemmän kuin 20%. Henkilökohtaiset hops-keskustelut käymättä ja/tai Sadonkurjuupäiville ei ole osallistuttu.

    Hyväksytty / Hylätty

    Hyväksytty
    Aktiivinen osallistuminen kontaktiopetukseen, motivoituneisuus ja tavoitteellisuus opiskelussa, annettujen tehtävien tekeminen vastuullisella asenteella määräajassa ja vaaditussa laajuudessa, aktiivinen osallistuminen ryhmäkeskusteluihin. Osallistuminen hops-keskusteluihin. Osallistuminen tanssinopettajakoulutuksen 3.vsk:n nykytanssin opetusharjoittelun palautekeskusteluun ja ryhmäkoreografioiden purkukeskusteluun sekä 4.vsk:n Sadonkorjuupäiville.
    Hylätty
    Tehtävät ovat jääneet tekemättä tai eivät vastaa tehtävänantoja. Poissaoloja lähiopetuksesta enemmän kuin 20%. Henkilökohtaiset hops-keskustelut käymättä, palaute- ja purkukeskusteluihin ja Sadonkurjuupäiville ei ole osallistuttu.