Siirry suoraan sisältöön

Copywriting eri medioihin (5 op)

Toteutuksen tunnus: 2081329-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

25.05.2020 - 25.08.2020

Ajoitus

01.08.2020 - 31.12.2020

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Taideakatemia

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

5 - 25

Koulutus

  • Media-alan koulutus

Opettaja

  • Johanna Vaaherkumpu

Vastuuopettaja

Johanna Vaaherkumpu

Ryhmät

  • PMEDIS19masu
    PMEDIS19 mainonnan suunnittelu
  • PMEDIS18masu
    PMEDIS18 mainonnan suunnittelu

Tavoitteet

Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa:
- analysoida ja tunnistaa puhutun ja kirjoitetun kielen rakenteita ja lmiöitä
- vertailla, valita ja käyttää kielen sanastoa monipuolisesti
- tuottaa ja käsikirjoittaa markkinointiviestintäideoita eri ilmaisukanaville

Sisältö

Opintojaksolla perehdytään mainonnan kieleen, sen ominaispiirteisiin ja muuttumiseen eri medioissa. Opiskelijat syventävät osaamistaan kielen monipuolisessa käytössä, kirjoittamisessa ja huoltamisessa. Opintojaksolla kehitetään omaa osaamista tekstin tuottamisessa, tiiivistämisessä ja analysoimisessa. Tiimityönä tehtävä luova ideointi on myös tärkeä osa opintojaksoa. Opiskelija toimii luovan suunnittelutiimin vastuullisena jäsenenä.  Opintojaksolla kehitetään opiskelijan ideointikykyä sekä ammatillisia suunnittelu-, presentointi- ja ryhmätyöskentelytaitoja. 

Oppimateriaalit

Opettajan tarvittaessa jakama ja ohjeistama.

Opetusmenetelmät

Yksilö- ja ryhmätyöt, palautekeskustelut

Markkinointi- ja mainoskampanjan tekstien kirjoittaminen, luova ideointi, tiimityöskentely,
kirjallisen työn harjoittelu, kielen huoltamisen opettelu.
Mahdollinen yhteistyö AD-opiskelijoiden kanssa tarvittaessa.
Yhteistyö teatteri-ilmaisun opiskelijoiden kanssa.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Innopedagogiikan menetelmät.
Yksilö- ja ryhmätyöskentely
kirjoitusharjoitukset
luova ideointi
toimeksiannon avulla oppiminen, yhteistyö muiden opiskelijoiden kanssa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kielen ja kirjoittamisen moninaisuuden ymmärtäminen ja harjoittelu, kielen ilmiöt ja muuntautuminen ajassa.
Mainoskampanjan tekstien harjoittelu, luova ideointi ja suunnittelu.
Ryhmätyöt ja itsenäinen työskentely.

5 op.

Sisällön jaksotus

Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa:

• analysoida ja tunnistaa puhutun ja kirjoitetun kielen rakenteita ja ilmiöitä
• vertailla, valita ja käyttää kielen sanastoa monipuolisesti
• tuottaa ja käsikirjoittaa markkinointiviestintäideoita eri ilmaisukanaville

Opintojaksolla perehdytään mainonnan kieleen, sen ominaispiirteisiin ja muuttumiseen eri medioissa. Opiskelijat syventävät osaamistaan kielen monipuolisessa käytössä, kirjoittamisessa ja huoltamisessa. Opintojaksolla kehitetään omaa osaamista tekstin tuottamisessa, tiiivistämisessä ja analysoimisessa. Tiimityönä tehtävä luova ideointi on myös tärkeä osa opintojaksoa. Opiskelija toimii luovan suunnittelutiimin vastuullisena jäsenenä.
Opintojaksolla kehitetään opiskelijan ideointikykyä sekä ammatillisia suunnittelu-, presentointi- ja ryhmätyöskentelytaitoja.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi harjoitustöiden perusteella. Yksilö- ja ryhmätyöt.

Hylätty (0)

Opiskelija ei osallistu lähitunneille, eikä tee yksilö- tai ryhmätehtäviä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija osallistuu vaihtelevasti lähitunneille ja tekee puutteellisesti yksilö- ja ryhmätehtävät.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija osallistuu kiitettävästi lähitunneille ja tekee hyvin ja ajallaan yksilö- ja ryhmätehtävät.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osallistuu aktiivisesti kaikille lähitunneille ja tekee erinomaisesti ja ajallaan yksilö- ja ryhmätehtävät.