Markkinoinnin osa-alueet ja toimintaympäristö (10 op)
Toteutuksen tunnus: 3011512-3009
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.06.2021 - 07.09.2021
Ajoitus
01.08.2021 - 31.12.2021
Opintopistemäärä
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Salo IoT Campus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Timo Luukka
- Arto Manninen
Ryhmät
-
MLIISK21Liiketalouden monimuotokoulutus Salo
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- tunnistaa ja käyttää markkinoinnin eri kilpailukeinoja käytännön tilanteissa
- hyödyntää markkinointiviestintää yrityksen toiminnassa
- analysoida ja suunnitella B2B-markkinoinnin rakenteen, tavoitteet ja toimintatavat
- analysoida digitaalisen markkinoinnin mahdollisuuksiakuluttajamarkkinoinnissa
- osaa suunnitella digitaalista markkinointia kuluttajamarkkinoinnissa.
Sisältö
Täsmennetään opintojakson toteutussuunnitelmassa.
Oppimateriaalit
Lähiopetuksessa luennoitsijan jakama materiaali.
Lisäksi B2B moduulissa esitehtävän kirjallisuus: Oivaltava myyntityö. Asiakkaana organisaatio. Sirpa Hänti, Liisa Kiristo - Mertanen, Heidi Kock. 2016. Edita, Helsinki
.
Opetusmenetelmät
Tehtäväperustainen oppiminen, oppimisen omaksumisen syventämistä ja käyttöönottoa työpaikalla.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Kurssilla ei ole tenttiä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Innovaatiopedagogiikka, erityisesti työelämälähtöisyys, tiimioppiminen ja verkkotyöskentely.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaista suoritustapaa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
10 op = 270 tuntia
Sisällön jaksotus
Kurssi sisältää esitehtävän joka tulee palauttaa itsiin 10.10.2021 mennessä. Tehtävä löytyy itsistä suunnitelmasta "B2B myynti ja markkimnointi" sekä alta kohdasta "Lisätietoja".
31.08.2021 klo 09:15 - 12:15 Brand Manahement FMCG
21.09.2021 klo 09:15 - 12:15 Brand Mangement Palvelu & B2B brändit
30.09.2021 B2B ESITEHTÄVÄN (KIRJARAPORTTI) PALAUTUS (katso ohjeet kohdasta "Lisätietoja"
19.10.2021 klo 09:15 - 12:15 B2B myynti ja markkinointi
02.11.2021 klo 09:15 - 12:15 Digitaalisen markkinonnin perusteet
23.11.2021 klo 09:15 - 12:15 Digitaalisen markkinoinin perusteet (tehtävän purku)
Digitaalisen markkinoinnin perusteissa käydän läpi sosiaalisen median ja kotisivujen merkitys liiketoiminnalle ja paneudutaan erityisesti kotisivujen suunnittelun periaatteisiin.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioinnin kohteina ovat osallistuminen lähiopetukseen, ryhmätyöt sekä henkilökohtaiset tehtävät.
YLEISVAATIMUS TEHTÄVIEN ARVIOINNILLE:
Tehtävä vastaa annettujen ohjeiden tavoitteita. Tehtävä hyödyntää faktoja jotka esitetään tavalla, joka tukee yrityksen johdon päätöksentekoa. Työskentely on kehittävää ja oppimista edistävää.
Lähiopetukseen osallistuminen ei ole pakollista. Koska lähiopetuksessa tapahtuu oleellista oppimista esillä olevan aihealueen käsittelyä laajentamalla ja syventämällä, vaikuttaa lähiopetuksesta poissaolo alentavasti arvosanaan.
Suoriutuakseen hyväksytysti kurssista tulee opiskelijan osallistua vähintään yhteen lähiopetuskertaan.
Hylätty (0)
Mikäli opiskelija ei ole osallistunut yhteenkään lähiopetuskertaan tai ryhmä- tai henkilökohtainen tehtävä on hylätty, suoritus hylätään.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija toimii ohjeita noudattaen, muttei tuota itsenäisiä ratkaisuja.
Opiskelija hyödyntää faktatietoja puutteellisesti.
Oppimistavoitteet noudattavat ohjeiden ja toimeksiannon tavoitteita, mutta opiskelija saavuttaa vain osan tavoitteista.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija toimii itsenäisesti ja alan tietotaitoa hyödyntäen.
Tuotos on selkeästi tavoitteellista sekä kehityshakuista ja hyödyllistä.
Tietoperustan ja faktojen valinta ja soveltaminen ovat monipuolista ja aiheeseen sopivaa.
Johtopäätösten esittäminen on loogista ja selkeää.
Tuotoksessa on kriittistä ajattelua ja tekeminen on aktiivista.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa soveltaa faktoja sekä kehittämismenetelmiä ja kehittämisehdotukset ovat innovatiivisia sekä hyödynnettävissä.
Tietoperustan käyttö on monipuolista ja lähteitä on käytetty kriittisesti.
Tuotos tai sen osat osoittavat erinomaista työskentelyä ja perusteltua kriittistä ajattelua.
Johtopäätösten esittäminen pohjautuu tietoperustaan, on loogista keskeisten asioiden esittämistä sekä omaa pohdintaa sisältävää.
Työskentely on innovatiivista ja aktiivista.