•   Markkinoinnin osa-alueet ja toimintaympäristö 3011512-3009 01.08.2021-31.12.2021  10 op  (MLIISK21) +-
    Opintojakson osaamistavoitteet
    Opiskelija osaa
    - tunnistaa ja käyttää markkinoinnin eri kilpailukeinoja käytännön tilanteissa
    - hyödyntää markkinointiviestintää yrityksen toiminnassa
    - analysoida ja suunnitella B2B-markkinoinnin rakenteen, tavoitteet ja toimintatavat
    - analysoida digitaalisen markkinoinnin mahdollisuuksiakuluttajamarkkinoinnissa
    - osaa suunnitella digitaalista markkinointia kuluttajamarkkinoinnissa.
    Opintojakson sisältö
    Täsmennetään opintojakson toteutussuunnitelmassa.

    Vastuuopettaja

    Timo Luukka, Arto Manninen

    Oppimateriaali

    Lähiopetuksessa luennoitsijan jakama materiaali.
    Lisäksi B2B moduulissa esitehtävän kirjallisuus: Oivaltava myyntityö. Asiakkaana organisaatio. Sirpa Hänti, Liisa Kiristo - Mertanen, Heidi Kock. 2016. Edita, Helsinki
    .

    Oppimismenetelmät

    Tehtäväperustainen oppiminen, oppimisen omaksumisen syventämistä ja käyttöönottoa työpaikalla.

    Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät

    Arvioinnin kohteina ovat osallistuminen lähiopetukseen, ryhmätyöt sekä henkilökohtaiset tehtävät.
    YLEISVAATIMUS TEHTÄVIEN ARVIOINNILLE:
    Tehtävä vastaa annettujen ohjeiden tavoitteita. Tehtävä hyödyntää faktoja jotka esitetään tavalla, joka tukee yrityksen johdon päätöksentekoa. Työskentely on kehittävää ja oppimista edistävää.

    Lähiopetukseen osallistuminen ei ole pakollista. Koska lähiopetuksessa tapahtuu oleellista oppimista esillä olevan aihealueen käsittelyä laajentamalla ja syventämällä, vaikuttaa lähiopetuksesta poissaolo alentavasti arvosanaan.

    Suoriutuakseen hyväksytysti kurssista tulee opiskelijan osallistua vähintään yhteen lähiopetuskertaan.

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    01.08.2021 - 31.12.2021

    Ilmoittautumisaika

    01.06.2021 - 07.09.2021

    Ryhmä(t)
    • MLIISK21
    Vastuuyksikkö

    Tekniikka ja liiketoiminta

    Koulutus

    Liiketalouden koulutus

    Toimipiste

    Salo IoT Campus

    Arviointiasteikko

    H-5

    Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

    Ei valinnaista suoritustapaa.

    Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

    Kurssilla ei ole tenttiä.

    Pedagogiset toimintatavat

    Innovaatiopedagogiikka, erityisesti työelämälähtöisyys, tiimioppiminen ja verkkotyöskentely.

    Oppimistehtävät ja opiskelijan työn mitoitus

    10 op = 270 tuntia

    Sisältö ja ajoitus

    Kurssi sisältää esitehtävän joka tulee palauttaa itsiin 10.10.2021 mennessä. Tehtävä löytyy itsistä suunnitelmasta "B2B myynti ja markkimnointi" sekä alta kohdasta "Lisätietoja".
    31.08.2021 klo 09:15 - 12:15 Brand Manahement FMCG
    21.09.2021 klo 09:15 - 12:15 Brand Mangement Palvelu & B2B brändit
    30.09.2021 B2B ESITEHTÄVÄN (KIRJARAPORTTI) PALAUTUS (katso ohjeet kohdasta "Lisätietoja"
    19.10.2021 klo 09:15 - 12:15 B2B myynti ja markkinointi
    02.11.2021 klo 09:15 - 12:15 Digitaalisen markkinonnin perusteet
    23.11.2021 klo 09:15 - 12:15 Digitaalisen markkinoinin perusteet (tehtävän purku)

    Digitaalisen markkinoinnin perusteissa käydän läpi sosiaalisen median ja kotisivujen merkitys liiketoiminnalle ja paneudutaan erityisesti kotisivujen suunnittelun periaatteisiin.

    Arviointikriteerit
    Hylätty (0)

    Mikäli opiskelija ei ole osallistunut yhteenkään lähiopetuskertaan tai ryhmä- tai henkilökohtainen tehtävä on hylätty, suoritus hylätään.

    Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2)

    Opiskelija toimii ohjeita noudattaen, muttei tuota itsenäisiä ratkaisuja.
    Opiskelija hyödyntää faktatietoja puutteellisesti.
    Oppimistavoitteet noudattavat ohjeiden ja toimeksiannon tavoitteita, mutta opiskelija saavuttaa vain osan tavoitteista.

    Arviointikriteerit - hyvä (3-4)

    Opiskelija toimii itsenäisesti ja alan tietotaitoa hyödyntäen.
    Tuotos on selkeästi tavoitteellista sekä kehityshakuista ja hyödyllistä.
    Tietoperustan ja faktojen valinta ja soveltaminen ovat monipuolista ja aiheeseen sopivaa.
    Johtopäätösten esittäminen on loogista ja selkeää.
    Tuotoksessa on kriittistä ajattelua ja tekeminen on aktiivista.

    Arviointikriteerit - kiitettävä (5)

    Opiskelija osaa soveltaa faktoja sekä kehittämismenetelmiä ja kehittämisehdotukset ovat innovatiivisia sekä hyödynnettävissä.
    Tietoperustan käyttö on monipuolista ja lähteitä on käytetty kriittisesti.
    Tuotos tai sen osat osoittavat erinomaista työskentelyä ja perusteltua kriittistä ajattelua.
    Johtopäätösten esittäminen pohjautuu tietoperustaan, on loogista keskeisten asioiden esittämistä sekä omaa pohdintaa sisältävää.
    Työskentely on innovatiivista ja aktiivista.