Minna Björkberg-Suominen
Timo Jokisalo, Ritva Minni: ReFlex - uppdatera din svenska. Otava 2011 tai myöh.
Valitut osat verkkomateriaalista https://kielikompassi.jyu.fi/opetus/natfrasch/
Lisäksi opettajan omaa materiaalia.
Opintojakso suoritetaan osallistumalla opetukseen, tekemällä opetusta tukevia verkkotehtäviä ja reflektoimalla omaa edistymistä oppimispäiväkirjassa.
Kaksi kirjallista tenttiä, määräajassa palautetut verkkotehtävät (edellytys lopputenttiin pääsemiseksi), oma oppimisen reflektointi oppimispäiväkirjassa sekä aktiivinen osallistuminen opetukseen (väh 75 %).
Suomi
05.09.2022 - 09.12.2022
01.06.2022 - 16.09.2022
20 - 100
Liiketalous
Minna Björkberg-Suominen
Tenttioikeuden ja arvosanan saaminen edellyttää aktiivista osallistumista opetukseen (75%), kaikkien verkkotehtävien (6 osiota) palauttamista ja viittä merkintää oppimispäiväkirjaan. Kielitaitotaso A2, ks. eurooppalainen viitekehys.
Myyntityön koulutus, Liiketalouden koulutus
Lemminkäisenkatu
H-5
Välitentti viikolla 43 (40%) / uusinta viikolla 49
Lopputentti viikolla 49 (60%) / uusinta tammikuussa 2023
Opintojaksolla harjoitellaan työelämässä tarvittavia viestintätaitoja, digiopetuksessa opiskelija kohentaa rakenteiden hallintaa ja saa palautetta edistymisestään. Omaa oppimista reflektoidaan henkilökohtaisessa oppimispäiväkirjassa.
24 h opetusta ja henkilökohtaista ohjausta.
Itsenäistä työskentelyä = harjoitustehtäviä verkkotehtävinä
Viisi oppimispäiväkirjamerkintää.
Opintojakso on ruotsin kielen tukikurssi PLIITS22, PMYYNS22, PMMWES22 vuosikurssin opiskelijoille. Opiskelija aktivoi ruotsin kieltään niin, että hän ymmärtää puhuttua ja kirjoitettua kieltä ja osaa tuottaa sitä arkipäivän tilanteissa. Lisäksi hän hallitsee ruotsin kielen keskeiset rakenteet.
Tarkoituksena on auttaa opiskelijaa selviytymään myöhemmistä pakollisista opinnoista.
Opintojakso alkaa viikolla 36 ja päättyy viikolla 48. Tentti viikolla 49.
Opiskelija ei ymmärrä kieltä edes yksinkertaisissa tilanteissa eikä pysty tuottamaan ruotsinkielisiä lauseita. Opiskelija ei tee opintojakson vaadittavia tehtäviä tai hänellä on liikaa poissaoloja.
Opiskelija pystyy käyttämään kieltä hyvin yksinkertaisissa kielenkäyttötilanteissa, ymmärtämään ja tuottamaan lyhyitä lauseita.
Opiskelija pystyy käyttämään ja ymmärtämään puhuttua ja kirjoitettua kieltä melko monipuolisesti arki- ja työelämän tavallisissa tilanteissa. Hän myös hallitsee ruotsin kielen rakenteet melko hyvin.
Opiskelija pystyy viestimään kohdekielellä ymmärrettävästi ja luontevasti useimmissa vastaantulevissa arki- ja työelämän tilanteissa. Lisäksi hän hallitsee hyvin ruotsin kielen rakenteet.