Digitaalinen markkinointi 1 (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3011613-3007
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.12.2021 - 09.01.2022
Ajoitus
01.01.2022 - 31.07.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Salo IoT Campus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Kai Schleutker
Ryhmät
-
MLIISK21Liiketalouden monimuotokoulutus Salo
Tavoitteet
Opiskelija
- tunnistaa verkkosivuston merkityksen osana yrityksen digitaalista markkinointia
- tuntee verkkosivustoille ohjautuvan liikenteen lainalaisuuksia ja osaa hyödyntää niitä
- osaa nimetä alan termistöä ja keskeisiä mittareita
- osaa suunnitella kävijöiden määrää lisääviä ja heidän sitoutumistaan luovia toimenpiteitä
- tuntee web-analytiikan perusteet.
Sisältö
- Hyvän verkkosivuston ominaisuudet
- Hakukoneoptimointi ja verkkosivuston löydettävyys
- Työkaluja ja mittareita verkkosivuston optimoimiseen
Opetusmenetelmät
Jakson alussa otetaan haltuun digitaalisen markkinoinnin avaintermit: materiaali + optima-tentti joka läpäistävä. Jakson aiheista case-tehtäviä (yritysten sivustojen analyysejä) jotka antavat valmiudet valmiudet arvioida ja kehittää yrityksen digitaalista markkinointia.
Tehtäviä tehdessä käytetään runsaasti nettilähteitä ja kasvatetaan näin tietopohjaa.
Tehtävät tehdään yksin tai pienryhmässä. Läsnäolo lähiopetuksessa on välttämätön.
Sisällön jaksotus
Jakson jälkeen opiskelija
•tunnistaa verkkosivuston merkityksen osana yrityksen digitaalista markkinointia
•tuntee verkkosivustoille ohjautuvan liikenteen lainalaisuuksia ja osaa hyödyntää niitä
•osaa nimetä alan termistöä ja keskeisiä mittareita
osaa parantaa sivuston hakukoneoptimointia
•osaa suunnitella kävijöiden määrää lisääviä ja heidän sitoutumistaan luovia toimenpiteitä
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Caset-tehtävät 3 kpl
Henkilökohtainen tentti 2 kpl
Hylätty (0)
Opiskelija ei
- ymmärrä digitaalisen ympäristön erityispiirteitä tai mahdollisuuksia
- osaa alan termistön perusteita
- osoita halua oppimiseen ja oman ammattitaidon kehittämiseen
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija
- ymmärtää digitaalisen ympäristön erityispiirteet
- osaa hahmottaa sen tarjoamia mahdollisuuksia
- tietää millä keinoilla verkkosivustolle luodaan liikennettä ja sitoutumista
- osaa hakea internetistä markkinointia tukeviä välineitä ja tietoa
- ymmärtää hyvän sisällön merkityksen
- ymmärtää analytiikan tarjoamat mahdollisuuudet
- ymmärtää konversion käsitteen ja konversion kehittämisen merkityksen
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija
- ymmärtää digitaalisen ympäristön erityispiirteet ja osaa soveltaa niitä yksittäisen yrityksen tarpeisiin sopivasti
- osaa soveltaa eri tapoja liikenteen luomiseksi sivustolle
- osaa käyttää oma-aloitteisesti ja luovasti sivuston tasoa ja kampanjoiden laatua kehittäviä mittareita ja muita nettityökaluja
- osaa luoda eri sivustoille ja yrityksille sopivaa sisältöä ja jakaa sitä sopivissa kanavissa
- tunnistaa mielekkäitä analyysin kohteita sivustolla ja kampanjoissa ja ehdottaa niihin parannuksia
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Tason 3-4 osaaminen,
minkä lisäksi osaa soveltaa opintojakson tietoa ehdottamalla erilaisiin tarpeisiin ja erilaisille yrityksille toimivia ratkaisuja kokonaisvaltaisesti.