•   Digitaalinen markkinointi 1 3011613-3007 01.01.2022-31.07.2022  5 op  (MLIISK21) +-
    Opintojakson osaamistavoitteet
    Opiskelija
    - tunnistaa verkkosivuston merkityksen osana yrityksen digitaalista markkinointia
    - tuntee verkkosivustoille ohjautuvan liikenteen lainalaisuuksia ja osaa hyödyntää niitä
    - osaa nimetä alan termistöä ja keskeisiä mittareita
    - osaa suunnitella kävijöiden määrää lisääviä ja heidän sitoutumistaan luovia toimenpiteitä
    - tuntee web-analytiikan perusteet.
    Opintojakson sisältö
    - Hyvän verkkosivuston ominaisuudet

    - Hakukoneoptimointi ja verkkosivuston löydettävyys

    - Työkaluja ja mittareita verkkosivuston optimoimiseen

    Vastuuopettaja

    Kai Schleutker

    Oppimismenetelmät

    Jakson alussa otetaan haltuun digitaalisen markkinoinnin avaintermit: materiaali + optima-tentti joka läpäistävä. Jakson aiheista case-tehtäviä (yritysten sivustojen analyysejä) jotka antavat valmiudet valmiudet arvioida ja kehittää yrityksen digitaalista markkinointia.
    Tehtäviä tehdessä käytetään runsaasti nettilähteitä ja kasvatetaan näin tietopohjaa.
    Tehtävät tehdään yksin tai pienryhmässä. Läsnäolo lähiopetuksessa on välttämätön.

    Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät

    Caset-tehtävät 3 kpl
    Henkilökohtainen tentti 2 kpl

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    01.01.2022 - 31.07.2022

    Ilmoittautumisaika

    02.12.2021 - 09.01.2022

    Ryhmä(t)
    • MLIISK21
    Vastuuyksikkö

    Tekniikka ja liiketoiminta

    Koulutus

    Liiketalouden koulutus

    Toimipiste

    Salo IoT Campus

    Arviointiasteikko

    H-5

    Sisältö ja ajoitus

    Jakson jälkeen opiskelija
    •tunnistaa verkkosivuston merkityksen osana yrityksen digitaalista markkinointia
    •tuntee verkkosivustoille ohjautuvan liikenteen lainalaisuuksia ja osaa hyödyntää niitä
    •osaa nimetä alan termistöä ja keskeisiä mittareita
    osaa parantaa sivuston hakukoneoptimointia
    •osaa suunnitella kävijöiden määrää lisääviä ja heidän sitoutumistaan luovia toimenpiteitä

    Arviointikriteerit
    Hylätty (0)

    Opiskelija ei

    - ymmärrä digitaalisen ympäristön erityispiirteitä tai mahdollisuuksia
    - osaa alan termistön perusteita
    - osoita halua oppimiseen ja oman ammattitaidon kehittämiseen

    Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2)

    Opiskelija

    - ymmärtää digitaalisen ympäristön erityispiirteet
    - osaa hahmottaa sen tarjoamia mahdollisuuksia
    - tietää millä keinoilla verkkosivustolle luodaan liikennettä ja sitoutumista
    - osaa hakea internetistä markkinointia tukeviä välineitä ja tietoa
    - ymmärtää hyvän sisällön merkityksen
    - ymmärtää analytiikan tarjoamat mahdollisuuudet
    - ymmärtää konversion käsitteen ja konversion kehittämisen merkityksen

    Arviointikriteerit - hyvä (3-4)

    Opiskelija

    - ymmärtää digitaalisen ympäristön erityispiirteet ja osaa soveltaa niitä yksittäisen yrityksen tarpeisiin sopivasti
    - osaa soveltaa eri tapoja liikenteen luomiseksi sivustolle
    - osaa käyttää oma-aloitteisesti ja luovasti sivuston tasoa ja kampanjoiden laatua kehittäviä mittareita ja muita nettityökaluja
    - osaa luoda eri sivustoille ja yrityksille sopivaa sisältöä ja jakaa sitä sopivissa kanavissa
    - tunnistaa mielekkäitä analyysin kohteita sivustolla ja kampanjoissa ja ehdottaa niihin parannuksia

    Arviointikriteerit - kiitettävä (5)

    Tason 3-4 osaaminen,
    minkä lisäksi osaa soveltaa opintojakson tietoa ehdottamalla erilaisiin tarpeisiin ja erilaisille yrityksille toimivia ratkaisuja kokonaisvaltaisesti.